Werk & Studie alle pijlers

vakantiedagen?

23-05-2012 15:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje,

Als je als doktersassistent 18uur werkt, hoeveel vakantiedagen heb je recht op per jaar??
borderwalk schreef op 23 mei 2012 @ 15:41:

[...]

Maar zij hoeft per week maar 18 uur op te nemen en jij 38. Niet bespreken dusm want je slaat een grote flater als je met deze een beetje afgunstige redenering een gesprek begint.
Thanksss
Graag gedaan, maar begrijp je ook echt dat dat inderdaad niet handig zou zijn? Ook in het licht van je andere topic: je tegenover je werkgever bedienen met argumenten in de trant van 'ja, maar zíj...!' werkt vaak niet echt bevorderlijk voor het gesprek.
himalaya schreef op 23 mei 2012 @ 15:39:

En ik mag toch eigenlijk hopen dat je, als je doktersassistente bent, een dergelijke berekening / redenatie toch wel zelf had kunnen maken?
Ik wrk nog net 1jaartje. ik ben niet lid van de NVDA sorryyy hoor :-(
Eylo schreef op 23 mei 2012 @ 15:57:

[...]

Ik wrk nog net 1jaartje. ik ben niet lid van de NVDA sorryyy hoor :-(

Het gaat me om je algehele rekenkunde. Niet waar je lid van bent of dat je nog net 1jaartje wrkt.

Lijkt me voor jouw vak toch wel van belang dat je kunt rekenen en/of logisch kunt nadenken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tia.Dalma schreef op 23 mei 2012 @ 15:57:

[...]

Graag gedaan, maar begrijp je ook echt dat dat inderdaad niet handig zou zijn? Ook in het licht van je andere topic: je tegenover je werkgever bedienen met argumenten in de trant van 'ja, maar zíj...!' werkt vaak niet echt bevorderlijk voor het gesprek.

Ik laat het ook hierbij. Mss had ik het toen bij mijn sollicitaitie mijn argumenten beter moeten benoemen.

Het is goed om te zien hoe anderen hierover denken.

Dus erg bedankt:-) :-)
Er kunnen goede redenen zijn waarom de ene werknemer meer verlof krijgt dan de andere, en in mijn ervaring zit daar zelden oneerlijkheid achter. Misschien koopt ze wel extra verlof!
Eylo schreef op 23 mei 2012 @ 16:00:

[...]

Ik laat het ook hierbij. Mss had ik het toen bij mijn sollicitaitie mijn argumenten beter moeten benoemen.

Het is goed om te zien hoe anderen hierover denken.

Dus erg bedankt:-) :-)

Je hoeft niet lid van de NvDA te zijn om onder de CAO te vallen hoor, volgens mij is die zelfs algemeen bindend verklaard, maar zeker weten doe ik dat niet.

Misschien wel goed om lid van een vakbond te worden (is dat niet ondermeer AbvaKabo in jouw geval).

Welke argumenten bij je sollicitatie had je beter moeten benoemen denk je? Aangaande je vakantieverlof: dat is een vaststaande regeling, daar kan je niet echt op marchanderen. Doel je nu meer op dat atv-verhaal?

Ik zou een open gesprek met je werkgever aangaan om nog eens samen te bekijken wat er nu precies is afgesproken en wat jullie beider verwachtingen zijn daarvan. Ik krijg de indruk dat jij de afspraak anders uitlegt dan je werkgever. Misschien omdat je allebei aan wat anders dacht toen je de afspraak maakte, misschien uit onwetendheid over hoe zoiets dan werkt.

Als je met open vizier elkaar tegemoet treedt, is vaak veel mogelijk en kom je verder dan gelijk een defensieve houding aan te nemen!

Succes!
nummerzoveel schreef op 23 mei 2012 @ 16:02:

Er kunnen goede redenen zijn waarom de ene werknemer meer verlof krijgt dan de andere, en in mijn ervaring zit daar zelden oneerlijkheid achter. Misschien koopt ze wel extra verlof!

precies! Of heeft ze nog verlof van vorig jaar staan, extra dagen opgebouwd door tijd-voor-tijd...

*ha nummerke! mail nog gehad?*
@TD

Shit, ja! Ik ga reageren!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven