Werk & Studie alle pijlers

vakantiedagen?

23-05-2012 15:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje,

Als je als doktersassistent 18uur werkt, hoeveel vakantiedagen heb je recht op per jaar??
Heb je een CAO? Daar staat het in.
Als je geen CAO boekje thuis hebt liggen, kun je er ook één online vinden.
a. Bij een basisarbeidsduur van 38 uur per week heeft de werknemer recht op 190 vakantie-uren per jaar.

b. Daarnaast heeft de werknemer, afhankelijk van de leeftijd van de werknemer, jaarlijks recht op extra vakantie-uren. Voor het bepalen

van de leeftijd geldt de leeftijd die in de loop van het kalenderjaar wordt bereikt.

c. Bij een basisarbeidsduur van 38 uur:

- 15 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 50 tot en met 54 jaar;

- 30 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 55 tot en met 59 jaar;

- 45 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 60 jaar en ouder.

d. Voor de werknemer wiens arbeidsduur (tijdelijk) afwijkt van de basisarbeidsduur, zoals omschreven in lid a, worden de vakantie-uren

naar evenredigheid vastgesteld.
http://lhv.artsennet.nl/w ... 67c575a3&contentid=100049
Artikel 8.1 Vakantie

a. Bij een basisarbeidsduur van 38 uur per week heeft de werknemer recht op 190 vakantie-uren per jaar.

Even er van uitgaande dat je nog niet 50 bent en dus geen extra ouwe-lullen-dagen krijgt:

38 uur per week 190 uur is omgerekend voor 18 uur 90 uur vakantieverlof.

Graag gedaan :)
Fab wint de snelheidsprijs! ;-)
Bovenstaande komt uit de CAO Huisartsenzorg.

Dat kan je dan dus omrekenen naar een contract van 18 uur. Succes!
Tia.Dalma schreef op 23 mei 2012 @ 15:32:

Fab wint de snelheidsprijs! ;-)
:rofl: Zwangerschaps verlof X-D
Minimum is 20 vrije dagen op basis van 40 uur werken. Indien dit niet het geval is, moet ik met m'n baas gaan praten en hem dit laten lezen...
werk je nu 18 of 40 uur?? In een eerder topic van vanmiddag werk je namelijk nog 40 uur en krijg je er maar 38 betaald....
Tia.Dalma schreef op 23 mei 2012 @ 15:31:

http://lhv.artsennet.nl/w ... 67c575a3&contentid=100049

[...]

Even er van uitgaande dat je nog niet 50 bent en dus geen extra ouwe-lullen-dagen krijgt:

38 uur per week 190 uur is omgerekend voor 18 uur 90 uur vakantieverlof.

Graag gedaan :)

bedankt dit wilde ik horen :-))

mijn collega en ik krijgen allebei 5weken vrij terwijl zij 18uur werkt en ik 38uur. dus dat klopt niet ik wilde dit bespreekbaar maken maar wilde wel eerst zeker weten of ik wel gelijk heb!!!!
Eylo schreef op 23 mei 2012 @ 15:35:

[...]

mijn collega en ik krijgen allebei 5weken vrij terwijl zij 18uur werkt en ik 38uur. dus dat klopt niet ik wilde dit bespreekbaar maken maar wilde wel eerst zeker weten of ik wel gelijk heb!!!!
Maar als zij halve dagen werkt, hoeft ze ook maar halve dagen vrij te nemen. Dus kan ze net als jij 5 weken vakantie hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

[...]

Dat klopt wel hoor.

Je hebt het nu over weken en niet over uren.

Zij hoeft 'maar' 18 uur per week op te nemen en jij 38 uur.

Dus zij heeft minder verlofuren maar kan wel hetzelfde aantal weken opnemen.

[...]

Natuurlijk klopt dat wel als zij 18 uur werkt en jij 38 uur. Zij neemt per week dat ze vrij is namelijk 18 uur op en jij neemt per week dat je vrij bent 38 uur op.

18 x 5 = 90 uur

38 x 5 = 190 uur

Wat klopt er dan niet aan?
In verhouding krijgen jullie gewoon hetzelfde hoor...
En ik mag toch eigenlijk hopen dat je, als je doktersassistente bent, een dergelijke berekening / redenatie toch wel zelf had kunnen maken?

[...]

Wat al mijn voorgangsters ook al zeggen: je krijgt naar rato van je werkuren een aantal vakantie-uren. Die kun je dus ook naar rato opnemen: jij als fulltimer neemt 38 uur op en zij als parttimer 18, om allebei een week vakantie te genieten.
funnymiss schreef op 23 mei 2012 @ 15:35:

werk je nu 18 of 40 uur?? In een eerder topic van vanmiddag werk je namelijk nog 40 uur en krijg je er maar 38 betaald....
mijn collega werkt 18uur maar krijt 6weken vrij

[...]

Maar zij hoeft per week maar 18 uur op te nemen en jij 38. Niet bespreken dusm want je slaat een grote flater als je met deze een beetje afgunstige redenering een gesprek begint.
Eylo schreef op 23 mei 2012 @ 15:41:

[...]

Nu is het ineens 6 weken geworden? Zonet was het nog 5.

[...]

5 of 6? (net zeg je 5)
Misschien heeft ze nog oud verlof staan

[...]

net zeg je nog allebei 5 weken.

het wettelijke minimum is 4 weken je werkuren. dus 4 weken of je nu 2 of 40 uur werkt.

de werkgever kan hier bovenop het wettelijke dagen bij doen, maar wel volgens de wet gelijke behandeling: iedereen, naar rato, evenveel.

dus allemaal 5 weken bijvoorbeeld. jij moet dan 38 uur opnemen en zij 18 uur en dan hebben jullie allebei een week vakantie
En doooooor!

[...]

ach, als ze 2 dagen eens extra werkt dan heeft ze het al gecompenseerd, toch?

[...]

Nu weer 6 weken?

Voor dat je gaat zeggen 'dat dit niet klopt' zou ik eerst maar vragen hoe haar vakantie is opgebouwd. Misschien heeft ze nog overuren staan, heeft ze achterwacht op feestdagen, studieverlof, oude-van-dagen-uren of weet ik veel wat er allemaal mogelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven