vakantiedagen?
woensdag 23 mei 2012 om 15:31
a. Bij een basisarbeidsduur van 38 uur per week heeft de werknemer recht op 190 vakantie-uren per jaar.
b. Daarnaast heeft de werknemer, afhankelijk van de leeftijd van de werknemer, jaarlijks recht op extra vakantie-uren. Voor het bepalen
van de leeftijd geldt de leeftijd die in de loop van het kalenderjaar wordt bereikt.
c. Bij een basisarbeidsduur van 38 uur:
- 15 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 50 tot en met 54 jaar;
- 30 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 55 tot en met 59 jaar;
- 45 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 60 jaar en ouder.
d. Voor de werknemer wiens arbeidsduur (tijdelijk) afwijkt van de basisarbeidsduur, zoals omschreven in lid a, worden de vakantie-uren
naar evenredigheid vastgesteld.
b. Daarnaast heeft de werknemer, afhankelijk van de leeftijd van de werknemer, jaarlijks recht op extra vakantie-uren. Voor het bepalen
van de leeftijd geldt de leeftijd die in de loop van het kalenderjaar wordt bereikt.
c. Bij een basisarbeidsduur van 38 uur:
- 15 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 50 tot en met 54 jaar;
- 30 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 55 tot en met 59 jaar;
- 45 uur voor de werknemer in leeftijdcategorie 60 jaar en ouder.
d. Voor de werknemer wiens arbeidsduur (tijdelijk) afwijkt van de basisarbeidsduur, zoals omschreven in lid a, worden de vakantie-uren
naar evenredigheid vastgesteld.
woensdag 23 mei 2012 om 15:31
http://lhv.artsennet.nl/w ... 67c575a3&contentid=100049
Even er van uitgaande dat je nog niet 50 bent en dus geen extra ouwe-lullen-dagen krijgt:
38 uur per week 190 uur is omgerekend voor 18 uur 90 uur vakantieverlof.
Graag gedaan
Even er van uitgaande dat je nog niet 50 bent en dus geen extra ouwe-lullen-dagen krijgt:
38 uur per week 190 uur is omgerekend voor 18 uur 90 uur vakantieverlof.
Graag gedaan
woensdag 23 mei 2012 om 15:45
net zeg je nog allebei 5 weken.
het wettelijke minimum is 4 weken je werkuren. dus 4 weken of je nu 2 of 40 uur werkt.
de werkgever kan hier bovenop het wettelijke dagen bij doen, maar wel volgens de wet gelijke behandeling: iedereen, naar rato, evenveel.
dus allemaal 5 weken bijvoorbeeld. jij moet dan 38 uur opnemen en zij 18 uur en dan hebben jullie allebei een week vakantie
En doooooor!
woensdag 23 mei 2012 om 15:49
Nu weer 6 weken?
Voor dat je gaat zeggen 'dat dit niet klopt' zou ik eerst maar vragen hoe haar vakantie is opgebouwd. Misschien heeft ze nog overuren staan, heeft ze achterwacht op feestdagen, studieverlof, oude-van-dagen-uren of weet ik veel wat er allemaal mogelijk is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje