Geld & Recht alle pijlers

marktkraam geen nieuwe spullen

23-05-2012 16:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi

ik wist niet waar ik deze moest zetten maar hoop datie goed staat.

ik koop altijd dieren spullen in van groothandels en partij handelaars, om deze op de markt te verkopen doe dit altijd op de zelfde markt en heb hier al een soort van naam.

nu is die overgenomen door een anderen organisatie en ik had dit niet door (is me ook niet verteld ) .

heb gewoon een plekje gereserveerd nu kreeg ik net een mailtje dat nieuwe spullen niet zijn toegestaan en als ik annuleer ik gewoon de kosten van me kraam moet betalen omdat het al volgende week is .

wat zouden jullie doen ik zit te twijfelen er gewoon heen gaan ze kunnen niet bewijzen dat het nieuw is als ik het uit de doos haal (al is het wel raar dat ik van alles meerderen heb )

of gewoon die kosten betalen een anderen markt kiezen en proberen daar een naam te krijgen ?
Wat een raar verhaal, gaat het om een soort vrijmarkt dan?
ja het is hier heel bekent we wonen in een klein dorp dus de rommel markt is heel wat hier

opzich snap ik het wel het is immers een rommel markt maar toch.
Ik denk dat ze je in hadden moeten lichten en omdat ze dat niet gedaan hebben, kunnen ze, denk ik, ook geen geld van je eisen.
Dus ze accepteren je reservering en zeggen dat dat je niet mag komen (hoe weten ze wat je verkoopt) en je kan fluiten naar je geld? Beetje vreemd. Heb je al betaald?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
nee heb nog niet betaald en ze zeiden niet dat ik niet mocht komen maar onder aan de email stonden war regels

een daarvan was geen nieuwen spullen en een ander 2 weken van tevoren afzegen anders betalen

stonden er meer en op een anderen manier maar dit sloeg op mij
Wanneer heb je gereserveerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
1 week geleden dus viel toen net nog in de gratis afzegen is ook wel mijn fout dat ik te laat gereserveerd heb maar het is nu zo dubbel vin het ook wel lastig dat ik hier niet meer kan verkopen was altijd een leuk zakcentje
Pff.. misschien brutaal, maar ik zou denk ik gewoon gaan, met je nieuwe spullen. Je zal er in de toekomst anders toch niet meer staan, dus dan kun je nog kijken wat je verkoopt.
Is het een nieuwe regel dan? Ik zou in dat geval contact opnemen met de organisatie, en zeggen dat je hiervan niet op de hoogte was bij het reserveren. Ze kunnen je nog 1x laten meedoen, of moeten je het geld teruggeven. Als je al vaker hebt meegedaan, was er geen aanleiding om te vermoeden dat er nu een probleem zou zijn.

edit - niet goed gelezen, zie nu dat organisatie is overgenomen. Ik zou gewoon ff contact met ze opnemen, laten blijken dat je je best aan de regels wilt houden, maar dat zij je ook tegemoet moeten komen.
ja daar dacht ik ook aan en dan gewoon uit de doos halen zodat het er iets minder nieuw uit ziet of ze me nou weg sturen of niet ik moet volgens hun toch betalen
Neem eens contact op met de Vereniging voor Ambulante Handelaren.

Die kunnen je wel adviseren.
Zij weten dat je nieuwe spullen verkoopt en dat willen zij niet meer op hun markt. Dus je hoeft ook geen kraamhuur te betalen, omdat zij jouw aanmelding zelf afwijzen.

Ik zou dus een nieuwe markt opzoeken, waar wel nieuwe spullen verkocht mogen worden.
stabijtje schreef op 23 mei 2012 @ 16:53:

Zij weten dat je nieuwe spullen verkoopt en dat willen zij niet meer op hun markt. Dus je hoeft ook geen kraamhuur te betalen, omdat zij jouw aanmelding zelf afwijzen.

Ik zou dus een nieuwe markt opzoeken, waar wel nieuwe spullen verkocht mogen worden.
ze kennen mij niet het is overgenomen door een nieuwe organisatie
Hoe heb je je aangemeld? Ik neem aan dat je ook een omschrijving van je artikelen moest opgeven?
nee ik heb me aangemeld op de site van de hallen zelf hoefde alleen me adres en naam gegevens geven
Dan zou ik ze gewoon een mailtje sturen met de vraag of je wel met je artikelen mag komen, aangezien je al diverse keren op deze markt hebt gestaan en je niet op de hoogte was van de nieuwe regels en nieuwe organisatie.

Als zij dit toch niet willen, dan hoef je in mijn ogen ook geen kraamhuur te betalen, aangezien zij je niet op de markt willen hebben.
heb ze even ge googled het is een vrij Groote organisatie en geven zelfs een boete bij nieuwe spullen dus zal ze even mailen dat ik niet wist dat het overgenomen was en of we iets kunne treffen wand de hele huur vind ik teveel voor iets waar ik niks uit krijg,

maar bedankt voor het meedenken allemaal
Ik zou zelf niets over de huur zeggen, alleen maar dat je, aangezien je alleen maar nieuwe artikelen te verkopen hebt, je dus afziet van deelname.
Gewoon gaan staan en als je commentaar krijgt zeggen dat je de nieuwe voorwaarden niet gelezen hebt. Het geld ben je sowieso kwijt. Inpakken daar zal lastig zijn want als het druk is kom je er met je auto toch niet door. Ik zou het er dus op gokken want het geld is al weg.
Oh, lees nu dat je een boete kan krijgen. Dat is dan wel heel jammer.

Kan je niet nog snel bij familie vragen om wat spulletjes achter uit de keukenkastjes en uit de garage te verzamelen? Kan je er toch nog met wat oude spulletjes gaan zitten. Zo hebben wij op koninginnedag nog 100 euro verdiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven