wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?
woensdag 23 mei 2012 om 21:25
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
woensdag 23 mei 2012 om 21:29
woensdag 23 mei 2012 om 21:29
Ik vind de vreemdgaander fout want die heeft de afspraak gemaakt dat niet te doen. En niet degene waarmee wordt vreemdgegaan. Die heeft niets met de afspraken te maken.
En vind ik ook niet daar je daarvan moet verwachten dat er eerst een onderzoek wordt gedaan of de ander echt wel vrijgezel is, welke afspraken er zijn gemaakt of af te vragen of het huwelijk echt zo slecht is.
Ja, het huwelijk is sowieso slecht anders zou de persoon niet vreemdgaan maar rekening met de partner houden.
Ik zou nooit een andere vrouw daarvan de schuld geven. Wel zou ik iemand die zelf bewust achter mijn partner aan zit ook veroordelen dat ze bewust probeert een relatie binnen te dringen maar dat kan alleen bestaan als een partner dat ook toestaat en met haar heb ik verder dus ook niets te maken. Maar meestal is het de partner zelf die het initieert ook nog eens.
En vind ik ook niet daar je daarvan moet verwachten dat er eerst een onderzoek wordt gedaan of de ander echt wel vrijgezel is, welke afspraken er zijn gemaakt of af te vragen of het huwelijk echt zo slecht is.
Ja, het huwelijk is sowieso slecht anders zou de persoon niet vreemdgaan maar rekening met de partner houden.
Ik zou nooit een andere vrouw daarvan de schuld geven. Wel zou ik iemand die zelf bewust achter mijn partner aan zit ook veroordelen dat ze bewust probeert een relatie binnen te dringen maar dat kan alleen bestaan als een partner dat ook toestaat en met haar heb ik verder dus ook niets te maken. Maar meestal is het de partner zelf die het initieert ook nog eens.
woensdag 23 mei 2012 om 21:30
Mijn mening: man is in eerste instantie schuldig, hij is de persoon die gebonden is.
Maaarrrrr.. ik snap zelf gewoon niet dat vrouwen een relatie aangaan met een man in een relatie. Allereerst doe je dat jezelf niet aan als je een beetje zelfrespect hebt, ten tweede werk je wel degelijk mee aan het bedrog. Uitspraken als 'als hij het niet met mij doet, dan wel met een ander' mogen waar zijn, maar dan heb jij tenminste geen aandeel in het vuile spel.
Conclusie: ik zou ontzettend boos op man zijn, minder maar toch wel een beetje op minnares.
Maaarrrrr.. ik snap zelf gewoon niet dat vrouwen een relatie aangaan met een man in een relatie. Allereerst doe je dat jezelf niet aan als je een beetje zelfrespect hebt, ten tweede werk je wel degelijk mee aan het bedrog. Uitspraken als 'als hij het niet met mij doet, dan wel met een ander' mogen waar zijn, maar dan heb jij tenminste geen aandeel in het vuile spel.
Conclusie: ik zou ontzettend boos op man zijn, minder maar toch wel een beetje op minnares.
woensdag 23 mei 2012 om 21:33
Het is denk ik in sommige gevallen ook wel makkelijker kwaad te zijn op de andere vrouw dan op je man. Als je met hem verder wil moet je die boosheid op een gegeven moment wel laten varen anders wordt het niet meer wat. En wat is dan fijner om haar dan zwart te maken en daar boos op te blijven.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 23 mei 2012 om 21:37
Daar ben ik het meeeens, vanuit het oogpunt van de vrouw gezien. Omdat je haar niks kan verwijten, je hebt immers geen relatie met haar.
Maar vanuit de minares, ze weet dat ze iemand er heel erg mee kwetst, en ik vind dat ze beter zou moeten weten. En je zou je toch ook niet willen inlaten met zo iemand.. Die liegt en bedriegd tegen iemand anders waar die tegen doet alsof ie nog van haar houdt.
Ik ben principieel tegen dingen doen met bezette mannen (muv mn eigen.. :P), Helaas heeft mijn huidige vriend daarover gelogen tegen mij, en kwam ik er de dag erna achter dat hij een vriendin had. Ik was bij hem blijven slapen en hij begon te zoenen, dus ik zei.. jij had toch een vriendin.. hij nee nee.. Ik was zo extreem kwaad op hem. Een half jaar later kwam ik hem weer tegen en blijkbaar was het normaal uitgegaan... Maar echt, ik vond het zo naar dat er een vriendin was, terwijl ik hem toen echt niet leuk vond. Nu is zij natuurlijk de ex van en een kutwijf..:P.. Maar toen, echt ik vond het vreselijk..
anoniem_150462 wijzigde dit bericht op 23-05-2012 21:39
Reden: iets vergeten
Reden: iets vergeten
% gewijzigd