wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
De man. Tenzij de vrouw een bekende is, dan vind ik het net zo goed een naaistreek van haar.
Heel simpel: als je gebonden bent doe je het niet met anderen. En als je vrij bent doe je het niet met gebonden anderen.

Das een kwestie van fatsoen en vooral zelfrespect!
Ik vind je als vrouw net zo fout. Jij doet bewust iemand anders pijn. Je weet immers dat de man bezet is. Iets met normen en waarden enzo......
Man is het meest fout, hij heeft immers al een relatie. Toch vind ik de vrouw zeker niet kosjer: Als je als vrouw weet dat je met een kerel gaat die - ik noem maar wat- 3 kinderen heeft en een echtgenote, dan ben ook fout bezig.
Ik vind de man daar verantwoordelijk voor.
De vreemdganger is natuurlijk het meest verantwoordelijk. Maar ik vind het ook fout om willens en wetens een relatie aan te gaan met iemand die een relatie heeft. Je werkt toch mee aan het bedriegen van iemand.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik vind de vreemdgaander fout want die heeft de afspraak gemaakt dat niet te doen. En niet degene waarmee wordt vreemdgegaan. Die heeft niets met de afspraken te maken.

En vind ik ook niet daar je daarvan moet verwachten dat er eerst een onderzoek wordt gedaan of de ander echt wel vrijgezel is, welke afspraken er zijn gemaakt of af te vragen of het huwelijk echt zo slecht is.

Ja, het huwelijk is sowieso slecht anders zou de persoon niet vreemdgaan maar rekening met de partner houden.

Ik zou nooit een andere vrouw daarvan de schuld geven. Wel zou ik iemand die zelf bewust achter mijn partner aan zit ook veroordelen dat ze bewust probeert een relatie binnen te dringen maar dat kan alleen bestaan als een partner dat ook toestaat en met haar heb ik verder dus ook niets te maken. Maar meestal is het de partner zelf die het initieert ook nog eens.
Is gevoelsmatig, ik vind ook de vreemdganger fout maar zou zelf ook woest zijn op de vrouw denk ik, ook al is het onredelijk.
Mijn mening: man is in eerste instantie schuldig, hij is de persoon die gebonden is.

Maaarrrrr.. ik snap zelf gewoon niet dat vrouwen een relatie aangaan met een man in een relatie. Allereerst doe je dat jezelf niet aan als je een beetje zelfrespect hebt, ten tweede werk je wel degelijk mee aan het bedrog. Uitspraken als 'als hij het niet met mij doet, dan wel met een ander' mogen waar zijn, maar dan heb jij tenminste geen aandeel in het vuile spel.

Conclusie: ik zou ontzettend boos op man zijn, minder maar toch wel een beetje op minnares.
Snap je dat echt niet? Waarom de vrouw ook fout zit?
De man is verantwoordelijk maar ik vind een vrouw die weet dat iemand getrouwd is (+ kinderen) eigenlijk ook wel fout.

Maar ik zou wel bozer zijn op mijn man want die heeft met mij een afspraak.
Stressed is just desserts spelled backwards
Beiden, neuken doe je meestal samen toch?
Het is denk ik in sommige gevallen ook wel makkelijker kwaad te zijn op de andere vrouw dan op je man. Als je met hem verder wil moet je die boosheid op een gegeven moment wel laten varen anders wordt het niet meer wat. En wat is dan fijner om haar dan zwart te maken en daar boos op te blijven.
evelise schreef op 23 mei 2012 @ 21:30:

Is gevoelsmatig, ik vind ook de vreemdganger fout maar zou zelf ook woest zijn op de vrouw denk ik, ook al is het onredelijk.
Ik ook.
Die vrouw is eigenlijk gewoon heel sneu. Jij hebt tenminste een ring om je vinger, zij zit op de reservebank.
nellaaa schreef op 23 mei 2012 @ 21:28:

Ik vind je als vrouw net zo fout. Jij doet bewust iemand anders pijn. Je weet immers dat de man bezet is. Iets met normen en waarden enzo......

Dat.

Bovendien schijnen mannen het zwakke geslacht te zijn, in dezen. Dan ben ik liever de verstandige door er niet aan te beginnen.
Beiden... Al zie ik het echt niet gebeuren dat de minnares naar de vrouw toegaat om heel droog te vertellen dat zij ook dezelfde man bevredigd.

Dat is toch echt aan de man om toe te geven.
ster89 schreef op 23 mei 2012 @ 21:34:

Die vrouw is eigenlijk gewoon heel sneu. Jij hebt tenminste een ring om je vinger, zij zit op de reservebank.
Als je keihard voorgelogen bent is die ring om de vinger ook weinig meer waard.
Natuurlijk Malificent. Maar ik bedoel dat de minnares het vreemdgaan faciliteerd terwijl ze eigenlijk heulegaar niets betekent voor die man. En dus des te kanslozer is in mijn ogen dat ze er aan meewerkt.
wie bezet is mag niet alles en de vrije persoon wel
Degene met de relatie heeft de hoofdschuld. Degene waar de affaire mee is(de ander dus) is faciliterend als die persoon afweet van de relatie van de vreemdganger. Mede schuldig dus.
Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring.

Daar ben ik het meeeens, vanuit het oogpunt van de vrouw gezien. Omdat je haar niks kan verwijten, je hebt immers geen relatie met haar.

Maar vanuit de minares, ze weet dat ze iemand er heel erg mee kwetst, en ik vind dat ze beter zou moeten weten. En je zou je toch ook niet willen inlaten met zo iemand.. Die liegt en bedriegd tegen iemand anders waar die tegen doet alsof ie nog van haar houdt.

Ik ben principieel tegen dingen doen met bezette mannen (muv mn eigen.. :P), Helaas heeft mijn huidige vriend daarover gelogen tegen mij, en kwam ik er de dag erna achter dat hij een vriendin had. Ik was bij hem blijven slapen en hij begon te zoenen, dus ik zei.. jij had toch een vriendin.. hij nee nee.. Ik was zo extreem kwaad op hem. Een half jaar later kwam ik hem weer tegen en blijkbaar was het normaal uitgegaan... Maar echt, ik vond het zo naar dat er een vriendin was, terwijl ik hem toen echt niet leuk vond. Nu is zij natuurlijk de ex van en een kutwijf..:P.. Maar toen, echt ik vond het vreselijk..
anoniem_150462 wijzigde dit bericht op 23-05-2012 21:39
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Ik vind een ring niet zo boeiend. Die betekend nl. niets, want de geloftes betekenen dan kennelijk niets.

Maar blijf beiden de schuldigen vinden. Tenzij de andere dame van niks weet.
Het is net alsof de een het mes in het slachtoffer steekt terwijl de ander het slachtoffer vast houdt en vervolgens zegt: it wasn't me!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven