Werk & Studie alle pijlers

volgend schooljaar

23-05-2012 21:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend schooljaar starten met de opleiding verzorgende IG

Doe nu een niveau 2 opleiding en hoor van heel veel mensen dat de stap naar niveau 3 heel groot is.

Zelf heb ik van de leraren te horen gekregen dat ik het wel aan kan! Heb namelijk altijd goede cijfers en toon veel initiatief en ben altijd goed bij.

Ik heb op de middelbare school ook eerst K gedaan, te vergelijken met niveau 3.

Zelf weet ik dus hoe het is om meer te moeten dan dan nu bij niveau 2.

Ik denk ook dat ik het makkelijk aan kan de opleiding van verzorgende IG, maar het is heel vervelend dat mensen je de kop dan gek maken met reacties zoals; het gaat echt heel moeilijk worden. Je moet echt veel meer doen. Ik durf er niet aan te beginnen.

Ik denk dat als je echt iets wil, het ook wel lukt, en vooral omdat ik het niveau wel aan kan.

Heeft iemand hier een verzorgende diploma? En hoe verloopt de opleiding?
trek je niks van die anderen aan meid. Als je het echt wilt dan gaat dat gewoon lukken.

Ik heb zelf eerst de mavo gedaan, daarna langzaam opgeklommen tot ik uiteindelijk docent verpleegkunde ben geworden. Juist omdat het een beroepsopleiding is, leer je wat je leuk vindt en dat maakt het een stuk eenvoudiger, echt.

En het geeft helemaal niks als je er meer voor moet doen, je krijgt er ook veel voor terug. ik vind nog steeds het vak van verzorgende een pracht vak, maar ik kan je niks over de opleiding van tegenwoordig vertellen, die van mij is zoo lang geleden.

Succes!

Gewoon doen!
Zoals je zelf al zegt als je wilt lukt het jou Je moet altijd je goede wil en inzet laten zien bij een opleiding Bij mij verloopt alles goed al heb ik het wel soms druk in mijn hoofd met school... Ik ben met een niv 4 versneld bezig dan wel...

Ik heb in het begin gewacht met Studiefinan aanvragen en eventjes gewacht of ik het wel aankon of dit echt iets voor mij was :)

Succes met je keuze! Je moet doen wat je graag doet en bedenk goed niks komt in je leven zomaar aanwaaien en diploma's zijn altijd mee genomen!

Gewoon denken ik kan dit, ik doe dit dan ook en ik ga er ook voor.

ps. Orde overzicht (=alles netjes in mapjes of in een klapper met tabbladen daar de lessen op schrijven) is bijna alles en het gewoon doen en plannen.
Ja ik doe het ook gewoon en ben al aangenomen :)

Vond de test trouwens best moeilijk dus twijfelde of ze mij zouden aannemen, maar de reacties van leraren waren positief over mij.

Ik mag dan wel bijles nemen in rekenen, maar ik geloof er in dat het mij wel gaat lukken.
Heb vertrouwen in jezelf!

Het niveau zal echt wel hoger liggen, maar je bent toch zelf ook gegroeid ten opzichte van vorig jaar toen je begon op niveau 2! Je doet waar je goed in bent: verzorging! Zie het als een uitdaging. Als je alles op je sloffen zou doen dan zit je op het verkeerde niveau. Je mag er best wat voor moeten doen.
Ik doe nu de opleiding helpende dus ik heb al wat meegemaakt van de zorg.

Ik heb nu ook altijd alles netjes op orde en ben goed in plannen dus dat moet ook goed komen!
Ik vond het verschil tussen niveau 2 en 3 niet zo heel groot. Ik had dan wel een andere sector dan de zorg. En ook al is het zwaarder misschien krijg je de eerste periode wel vrijstellingen omdat je bepaalde onderdelen bij je huidige opleiding al hebt afgerond. Dan kun je die tijd weer besteden aan de nieuwe vakken.
ik heb geen opleiding direct in de zorg, maar geef juist les op een middelbare school (Zorg en Welzijn breed).

Als jij een kader opleiding hebt, dan moet niveau 3 geen probleem zijn. Zolang je maar zorgt dat je goed plant (daar kun je bij het ROC evt ook vaak hulp bij krijgen). Tuurlijk is het pittiger dan niveau 2, maar vergeet niet dat je die kennis ook al in je bagage hebt, daar kun je alleen maar van profiteren. Mijn ervaring is dat leerlingen die eerst niveau 2 en dan 3 doen het makkelijker vinden dan leerlingen die gelijk aan niveau 3 beginnen (die moeten ook even wennen aan de werkwijze op het ROC die toch anders is dan de middelbare school).

Wat goed trouwens dat je wil doorleren! Veel van mijn oud-leerlingen geven helaas na niveau 2 op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven