wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Dat bedoel ik dus, het zegt iets over je.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Met een SV heb je net zo goed wel de lusten, en totaal geen lasten. Dus ook geen last van de ander.
Moonlight82 schreef op 23 mei 2012 @ 21:46:

Ik voel ook een soort solidariteit naar andere vrouwen. Ook al ken ik diegene niet, ik zou niet haar man willen inpikken.

Hebben anderen dat niet?

Ik heb meestal wel solidariteit met mensen in het algemeen. Maar bewust naar vrouwen omdat we het zwakke geslacht zijn? Nee. Waarom naar vrouwen m.b.t. vreemdgaan? Ook vrouwen gaan vreemd. Heb het overigens wel bij onderdrukking, vrouwenbesnijdenis, recht op eigen partner kiezen etc. Maar dat is algemeen niet individueel.

Merk weinig van solidariteit van andere vrouwen naar mij toe. Zo verbreken ze zonder problemen vriendschappen als ze denken dat hun vent teveel naar mij kijkt of als ik weer single ben want dan zou ik een gevaar zijn.

Dat ik dan alsnog achter hun vent bewust aan ga zitten? Nee. Maar meer voor mijzelf dan voor hen. Ze zitten sowieso al in een foute relatie verder. Het gaat niet om het feit dat zo'n vent het doet maar dat hij het wil doen als hij de kans krijgt.

En ja, ik snap dat het pijn doet om bedrogen te worden, maar ik ben meer van je kan het maar beter weten en het uitmaken dan oneindig bij elkaar blijven en leven in een leugen.

Ik wijs ze verder notabene wel zelf vaak op. Van die flirtende mannen waarbij ik ze aanspreek op het feit dat als ze verder met me willen ze hun vrouw pijn doen en ik daar niets mee te maken wil hebben.

Maar ik vind het niet mijn verantwoordelijkheid om mijzelf allerlei fijne dingen te ontzeggen die ik jarenlang tekort kom om een huwelijk in stand te houden wat toch al niet goed zit.
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 21:48:

Ja, moonlight. Dat heb ik ook. Iemand willens en wetens direct of indirect besodemieteren.

Dat vind ik triest.

Blij dat te lezen want ik hoor zo veel andere geluiden.

Ik zou het ook geen prettig idee vinden hoor, als ik dan een wilde nacht zou hebben met zo iemand en hij kruipt de volgende avond weer naast zijn vriendin en ik ben weer alleen.

Maar dat is niet de hoofdreden om t niet te doen.
Vind ik wel Jamaica.
Moonlight82 schreef op 23 mei 2012 @ 21:46:

Ik voel ook een soort solidariteit naar andere vrouwen. Ook al ken ik diegene niet, ik zou niet haar man willen inpikken.

Hebben anderen dat niet?

Heb ik ook. Daarbij, als je zelf eens bedrogen bent (dat geldt voor mij dan) is het ook anders, denk ik. Ik snap heus wel dat niets menselijks ons vreemd is maar bespreek het dan in je relatie. Probeer een compromis te vinden.

En andersom zou ik denk ik niet met het idee kunnen leven dat een man al gebonden is. Dat is net zoiets als dat iemand een casual insteek heeft terwijl je dacht dat hij serieus met je was, gewoon niet fijn en levert scheve verhoudingen op. Ik geloof best dat soms mensen meerdere mensen leuk kunnen vinden en misschien zelfs van meerdere mensen houden zoals van een partner. Maar als je dat hebt kun je beter een partner zoeken die daar open voor staat.
kadanz schreef op 23 mei 2012 @ 21:50:

[...]

Wat is er in hemelsnaam leuk aan een vent die zijn meest dierbaren voorliegt?
Als je droomt van huisje, boompje, beestje met zo'n man kom je natuurlijk bedrogen uit, maar de altijd jagende alpha males zijn gewoon spannende minnaars. Goed voor 'n leuke tijd, zonder verwachtingen en dus ook zonder gebroken hart aan 't eind van de rit (i.t.t. daten met 'n single)
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 21:51:

Met een SV heb je net zo goed wel de lusten, en totaal geen lasten. Dus ook geen last van de ander.
Ik probeer vrijgezelle mannen te vinden die dat willen, fijn vinden en goed in zijn, maar moet zeggen dat ik de markt maar broodmagertjes vind. Dus is het voor mij meestal geheelonthouding. Het is niet zo dat ze voor mij voor het oprapen liggen.
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 21:51:

[...]

Ik heb meestal wel solidariteit met mensen in het algemeen. Maar bewust naar vrouwen omdat we het zwakke geslacht zijn? Nee.

Dat waren niet mijn woorden hoor.

Ik heb ergens in dit topic mannen het zwakke geslacht genoemd. Niet vrouwen.
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 21:51:

Een gebonden man is toch juist 'n SV? Bij 'n single ontstaan er toch bij de een of de ander verwachtingen waar je met 'n getrouwde minnaar geen last van hebt.
Maar waarom speciaal solidariteit met VROUWEN??? Is dit een soort van speciale sisterbond die mij ontgaan is ofzo?
Maar waarom moet je dan solidair zijn met vrouwen specifiek omdat je ook een vrouw bent?
Ik knap mijn hele volwassen leven al af op mannen die vreemd willen gaan met mij. Losers.
elninjoo schreef op 23 mei 2012 @ 21:55:

[...]

Een gebonden man is toch juist 'n SV? Bij 'n single ontstaan er toch bij de een of de ander verwachtingen waar je met 'n getrouwde minnaar geen last van hebt.
Bullshit. Met een single kun je verwachtingloos zijn en met een getrouwde minnaar kun je verwachtingen hebben.
Maar de meeste minnaressen hebben juist wél die verwachtingen EN. Zie alle topics hier en de smoezenlijst.
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 21:53:

[...]

Ik probeer vrijgezelle mannen te vinden die dat willen, fijn vinden en goed in zijn, maar moet zeggen dat ik de markt maar broodmagertjes vind. Dus is het voor mij meestal geheelonthouding. Het is niet zo dat ze voor mij voor het oprapen liggen.
Eh..die markt is heel groot op het moment, volgens mij. Ik heb juist moeite iemand tegen te komen die wél iets serieus zoekt :P Andere vijver zoeken misschien?
En andersom uiteraard.
@ Missy Acy. Vind ik niet hoor.. Zo lang je als vrouw niet gaat zitten stoken, geen verwachting hebt dat er uiteindelijk meer uit de affaire gaat groeien. Ervoor zorgt dat de balans niet uit de verhouding gaat en hier altijd eerlijk over bent naar de man. Wat maakt het dan uit hoe hij zijn priveleven heeft ingedeeld?
Een SV hoeft toch niet gebonden te zijn.

Neem n singel, ze zijn 3 maanden houdbaar. Zodat er geen gevoelens hoeven te komen. Dan weer n nieuwe singel.

Jij lol, hij lol. En de getrouwde vrouw hoeft niet belogen te worden.
Vrouwen gaan natuurlijk net zo hard vreemd. Het wordt vind ik ook wel allemaal extra gefaciliteerd door het enorme aantal sociale netwerken op internet etc. Mensen die de hele dag in hun telefoon kruipen in plaats van bij elkaar.
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 21:58:

Neem n singel, ze zijn 3 maanden houdbaar. Zodat er geen gevoelens hoeven te komen. Dan weer n nieuwe singel.

Precies. Ik vraag me altijd af wat zo'n man nou eigenlijk denkt. Zijn vrouw is onschuldig, waarom zou ik haar een mes in de rug steken.

Lekker samen peuren, bij elkaar en bij haar.
eefje1980 schreef op 23 mei 2012 @ 21:57:

[...]

Eh..die markt is heel groot op het moment, volgens mij. Ik heb juist moeite iemand tegen te komen die wél iets serieus zoekt :P Andere vijver zoeken misschien?

Nee hoor, allereerst zoek ik overigens ook een partner. Een trouwe partner.

Maar ten tweede als ik dan toch iemand naast me in bed zoek, zijn single mannen die rondlopen meestal waardeloos in bed zoals ik ze zoek. Zij willen vaak geen condoom, weten niet wat ik lekker vind en zijn ook niet bereid dat te leren, de meeste mannen vind ik ook voor casual seks toch echt niet leuk genoeg.

Ook daarvoor moet het klikken.
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 21:58:

En dat ook, je kunt daar hele duidelijke afspraken over maken en als er iets verandert gewoon in gesprek gaan en afkappen.
Ja, maar Jamaica. Dan kies jij er dus als minnares voor om hem te helpen besodemieteren. Dus ja, dan ben je ook mede verantwoordelijk. En dat was de vraag.

Verder mag mijn man best seks met een ander hebben. Net als ik. Hij is niet mijn bezit. Maar we liegen er niet over.

En dat liegen, verzwijgen en stiekeme, dat staat mij erin tegen.
Niet stoken in een goede relatie, niet een relatie kapot maken. Daarom vind ik degene waarmee wordt vreemdgegaan even schuldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven