wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:01:

[...]

Nee hoor, allereerst zoek ik overigens ook een partner. Een trouwe partner.

Maar ten tweede als ik dan toch iemand naast me in bed zoek, zijn single mannen die rondlopen meestal waardeloos in bed zoals ik ze zoek. Zij willen vaak geen condoom, weten niet wat ik lekker vind en zijn ook niet bereid dat te leren, de meeste mannen vind ik ook voor casual seks toch echt niet leuk genoeg.

Ook daarvoor moet het klikken.
Waar zoek jij? :rofl:
Ruza schreef op 23 mei 2012 @ 21:57:

[...]

Bullshit. Met een single kun je verwachtingloos zijn en met een getrouwde minnaar kun je verwachtingen hebben.
Dat kan idd, maar getuigt niet erg van realisme. Want als ie zijn vrouw bedriegt met jou, zal ie jou net zo hard bedriegen mocht je 'm van z'n relatie los kunnen weken. Bovendien zijn het vaak mannen met jonge kinderen thuis, dus damaged goods in mijn ogen, want 'n kapitaal kwijt aan alimentatie én ook nog 'ns de verplichte logeerpartijen om de week.
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 22:01:

Ja, maar Jamaica. Dan kies jij er dus als minnares voor om hem te helpen besodemieteren. Dus ja, dan ben je ook mede verantwoordelijk. En dat was de vraag.

Verder mag mijn man best seks met een ander hebben. Net als ik. Hij is niet mijn bezit. Maar we liegen er niet over.

En dat liegen, verzwijgen en stiekeme, dat staat mij erin tegen.
Dit dus, het buitenechtelijke geneuk is het punt niet. Het wordt pas een punt als er iemand gekwetst wordt of gekwetst zou kunnen worden.
elninjoo schreef op 23 mei 2012 @ 22:03:

[...]

Dat kan idd, maar getuigt niet erg van realisme. Want als ie zijn vrouw bedriegt met jou, zal ie jou net zo hard bedriegen mocht je 'm van z'n relatie los kunnen weken. Bovendien zijn het vaak mannen met jonge kinderen thuis, dus damaged goods in mijn ogen, want 'n kapitaal kwijt aan alimentatie én ook nog 'ns de verplichte logeerpartijen om de week.
He dat ben ik het volledig met je eens. Maar ik ben dan ook van kamp no-go wat betreft bezette mannen.
Overal... Ik vind niet snel iemand aantrekkelijk en aardig genoeg, ik wil er een behoorlijke klik mee hebben voordat ik er mee het bed in duik.

Zoek je iets?
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:05:

Overal... Ik vind niet snel iemand aantrekkelijk en aardig genoeg, ik wil er een behoorlijke klik mee hebben voordat ik er mee het bed in duik.

Zoek je iets?
Eh, nee, ik heb al gevonden X-D
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:01:

[...]

Nee hoor, allereerst zoek ik overigens ook een partner. Een trouwe partner.

Maar ten tweede als ik dan toch iemand naast me in bed zoek, zijn single mannen die rondlopen meestal waardeloos in bed zoals ik ze zoek. Zij willen vaak geen condoom, weten niet wat ik lekker vind en zijn ook niet bereid dat te leren, de meeste mannen vind ik ook voor casual seks toch echt niet leuk genoeg.

Ook daarvoor moet het klikken.

Maar ontdekken wat je lekker vindt en de ander en daar beter in worden heeft toch altijd tijd nodig?

Daarbij dénken heel veel mannen (en vast ook vrouwen) geweldige minnaars te zijn en dat mogen ze ook gerust blijven denken maar je kan ze met zachte hand prima een beetje bijsturen toch? Ieder lijf is anders en andersom vindt de ene man ook niet lekker wat de andere man lekker vindt.
Oh nee, dat was Eefje die iets zocht en niet kon vinden.
vind het meer een erecode dan solidariteit: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

simpel.
Je bent met een relatie verantwoordelijk voor wat je de relatie aandoet én als persoon weet je dat je iets kapot maakt als je met een gebonden persoon iets doet. In dit geval is er niet iemand niet verantwoordelijk.
Eens met eefje, ik merk dat nu heel erg. Net een nieuwe relatie. Eerste keer seks was opzich ok hoor. Maar nu, een tijdje later...WOW. Niet omdat hij of ik nou zo vreselijk in bed waren en nu geleerd hebben maar simpelweg omdat we door vaak seks met elkaar te hebben elkaar ook op dat vlak hebben leren kennen en elkaar beter kunnen beminnen.
@ Missy Acy en Ruza.. Dan gaan jullie er dus vanuit dat de vrouw er op een dag achter komt? Daarnaast vind ik niet dat de minnares automatisch helpt met het bedonderen van de vrouw van de man. Helpen doe je pas als je een alibi verschaft. Tips geeft hoe de sporen uit te wissen. Niet bij de uiteindelijke daad. Die is toch op iedere straathoek te krijgen?
eefje1980 schreef op 23 mei 2012 @ 22:06:

[...]

Maar ontdekken wat je lekker vindt en de ander en daar beter in worden heeft toch altijd tijd nodig?

Daarbij dénken heel veel mannen (en vast ook vrouwen) geweldige minnaars te zijn en dat mogen ze ook gerust blijven denken maar je kan ze met zachte hand prima een beetje bijsturen toch? Ieder lijf is anders en andersom vindt de ene man ook niet lekker wat de andere man lekker vindt.

Nee dat bijsturen heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd maar als het er niet in zit, komt het er ook niet uit.

Er zijn mannen die dat snappen maar dat zijn meestal de mannen die uiteindelijk blijven hangen in een relatie denk ik.
Jamaica, hij wil een andere kut dan zijn vrouw en jij geeft die kut. Hoe is dat niet helpen?????
Ruza schreef op 23 mei 2012 @ 22:07:

Net een nieuwe relatie. .
ff offtopic nieuwsgierig: is je afrikaan niet meer teruggekomen dat je net 'n nieuwe hebt? ;-)
De persoon met een relatie, die vreemd gaat is zelf verantwoordelijk vor het op het spel zetten van zijn relatie/huwelijk.

De vriendin die het vriendje/man van een ander wipt, is zelf verantwoordelijk voor de vriendschap die ze op et spel zet.

Een van-niks wetende vrouw is niet verantwoordelijk.

Een vage kennis die het met je vriend/man doet, is ook niet verantwoordelijk.

Maar een verleiding die hij had kunnen weerstaan als ie genoeg van je had gehouden.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Iedereen heeft in dit land de vrijheid om eigen keuzes te maken.

Ik vind dat de man volledig zelf verantwoordelijk is voor het vreemdgaan. Hij maakt ZELF de keuze om vreemd te gaan. Niemand anders maakt deze keuze, behalve hijzelf. Zijn buitenvrouw houdt immers geen pistool tegen zijn hoofd.
Ik date al best een tijdje en er staat vaak niet op hun voorhoofd geschreven dat ze al vanaf die en die datum een relatie hebben als je ze tegenkomt. Dus dat lijkt me ook een problematisch puntje.
Nou idd een man die begint te miepen dat een condoom zo strak zit en hij dan niks voelt vertrouw ik sowieso al niet. Als het een SV is dan spreek ik ook van te voren dat soort dingen af. Niets vervelender dan daar in bed achter te komen. Zelfde geldt voor dingen als roken bijvoorbeeld.

Probeer anders Paiq eens, Paekzwart. Daar is juist de spoeling qua serieuze dates vrij dun maar qua aantrekkelijke SV's best een groot aanbod en het zijn echt geen sjappies, meestal.
truffelmaffia schreef op 23 mei 2012 @ 21:44:

De eerste de beste vrouw die mijn vriend durft aan te raken, sla ik helemaal lens.

Dus ja, ook de vrouw is fout als ze met een gebonden man aanpapt. Ik vind zelfs dat de vrouw - als ze weet dat iemand bezet is en toch probeert aan te pappen - fouter is dan de man.

Ik weet namelijk dat mijn vriend mijn bestaan nooit zal verzwijgen. En hij zal zelf niet beginnen met zoiets. Dus dan is het automatisch de schuld van de vrouw en dat zal ze weten ook.
8-P Wat zielig, zo'n vriend die wéérloos is tegen die gemene vreemdgaande vrouwen!
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:08:

[...]

Nee dat bijsturen heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd maar als het er niet in zit, komt het er ook niet uit.

Er zijn mannen die dat snappen maar dat zijn meestal de mannen die uiteindelijk blijven hangen in een relatie denk ik.

ja, want die man wil je graag houden :) Nee ok, en wat meer expliciet een site die daarop gericht is dan? Zoals Adultmatch (weet niet of dat hier mag geschreven worden)

maar je zegt ook iets serieus te willen. zie je dat dan los van elkaar? Of liefst beide? Want dat is ook een insteek die wel aanspreekt, denk ik.
Ruza... Om 'een kut geven' nogal onderdanig klinkt. De vrouw kan toch gewoon zin hebben in sex?! Waarom moet zij de verantwoordelijkheid dragen over het leven van haar SV?
iones schreef op 23 mei 2012 @ 22:03:

Niet stoken in een goede relatie, niet een relatie kapot maken. Daarom vind ik degene waarmee wordt vreemdgegaan even schuldig.

hier ben ik het niet mee eens, je mag best stoken in een goede relatie: die is daar nl. tegen bestand.

je mag niet stoken in een slechte relatie.
:rofl: sjappie!!! Leuk woord!
ster89 schreef op 23 mei 2012 @ 21:37:

Natuurlijk Malificent. Maar ik bedoel dat de minnares het vreemdgaan faciliteerd terwijl ze eigenlijk heulegaar niets betekent voor die man. En dus des te kanslozer is in mijn ogen dat ze er aan meewerkt.
Beetje naief......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven