wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?
woensdag 23 mei 2012 om 21:25
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
donderdag 24 mei 2012 om 00:23
Net zoals je niet de vrouw van de vreemdganger inlicht om de relatiebreuk 'n beetje op gang te helpen, zorg je er toch zéker voor dat je geen kind op de wereld zet van 'n gebonden man. Dat vind ik nog 'n graadje erger. Als het alleen vreemdgaan betreft vergeeft zo'n vrouw het nog wel 'ns als het uit komt, maar als ie er 'n blijvend geldvretend 'souvenir' aan overhoudt is het echt kapot. Dat moet je als minnares niet willen. Als je 'n vent voor jezelf wil, moet je het met 'n single doen.
donderdag 24 mei 2012 om 00:27
Waarom zou ik het huwelijk van mijn minnaar ondermijnen?
En waar komt het idee vandaan dat hij niet meer op zijn huwelijk zou kunnen focussen? Waarom haal je kinderen erbij? Niet in alle gevallen zijn er kinderen in het spel..
Ik ken zat mensen die zeeën van tijd in een hobby steken, of mensen die meer dan 80 uur per week werken.. en dat mag dan wel?
donderdag 24 mei 2012 om 00:28
Missy, op veel punten ben ik het ergens wel met je eens. Zo zou het moeten zijn. Dat stellen altijd open en eerlijk over alles kunnen praten. Maar die verantwoordelijkheid ligt wel bij dat stel. De minnares wordt wel erg makkelijk afgeschilderd als de grote boevrouw of t onderdanige naieve vrouwtje dat haar benen gemakkelijk spreidt. Ik denk gewoon dat daar echt nog veel meer smaken in zijn
donderdag 24 mei 2012 om 00:36
Niet mee eens. Ik zou liever in deze op de reservebank zitten dan in zo'n geval een ring om mijn vingr hebben. Die is namelijk nog minder waard dan het reservebankje.
Daarnaast - en ik zal wel een van de weinigen zijn - vind ik dat er drie mensen verantwoordelijk voor zijn. Een huwelijk moet je samen goed houden. Ik voel zeker mee met de bedrogene (vrouw dan wel man; vrouwen gaan namelijk net zo hard vreemd binnen hun relatie), maar je bent zelf ook verantwoordelijk voor het slagen van je huwelijk.
Trouw je met een player dan weet je dat al voor je huwelijk en dan weet je ook wat de consequenties kunnen ijn. Trouw je met een brave huisvader die zijn heil elders zoekt, dan zit er toch iets mis in je huwelijk. Al is het maar een gebrekkige basis wat betreft vertrouwen.
Waar zit de any-key?
donderdag 24 mei 2012 om 00:39
Indirect mede verantwoordelijk klinkt al een stuk soepeler dan verantwoordelijk. Ik zou t kwalijk vinden als zij de gene was die in deze situatie druk ging uitoefenen om eerlijk te zijn naar de bedrogen partner. Dan krijgt zij namelijk andere belangen. Dan wordt ze opeens een vrouw die actief zit te stoken in een zeer broze situatie. Draagt ze wellicht versneld bij aan een keuze van de man om zijn gezin te verlaten. Die sex was volgens jou toch op iedere hoek te krijgen. . Wat mij betreft moet je mensen dan ook hun eigen ruimte geven en gunnen om eigen keuzes te maken hoe ze om willen gaan met hun, toch al, kapotte relatie. Die psychisch extreem instabiele vrouw is er echt niet bij gebaat dat haar man haar opeens verlaat. De kids al helemaal niet
donderdag 24 mei 2012 om 00:41
donderdag 24 mei 2012 om 00:43
Mee eens! Terwijl jij verwend wordt met wining en dining én weet dat het 'n vreemdganger is, is de vrouw wellicht onwetend en moet zij zijn onderbroeken wassen en overhemden strijken. Als minnares heb je die lasten allemaal niet en heb je alleen de fun.
Mijn eerste getrouwde minnaar was met begin 30 al aan zijn 3e officiele vrouw bezig. En sorry hoor, maar als je hem zelf eerst als minnares hebt gehad en hebt weten aftroggelen van vrouw 2, dan wéét je wat je te wachten staat. En die muts had er nog 'n baby van genomen ook.
donderdag 24 mei 2012 om 00:45
Ik kan een paar concrete voorbeelden geven. Voorbeelden waarbij iets is 'gebruikt' waar een gevolg aan zit. noem het een 'Tool' of een 'Gereedschap' en denk na het lezen van die voorbeelden eens aan de Minnaar of Minnares in kwestie als de 'Tool'
Mijn buurman is ijsboer, elke dag neem IK het besluit een ijsje te eten, na een jaar ben ik 20 aangekomen. Mag ik mijn buurman verantwoordelijk houden?
Ik rij in een behoorlijk snelle auto, top van 240 km per uur, op een verlaten landweg besluit IK om het gas in te trappen... en een week later volgt er een flinke bon.. Mag ik de autofabrikant aansprakelijk stellen?
En zo zijn er talloze voorbeelden, nimmer kun je de minnaar of minnares verantwoordelijk stellen voor de keuze die de partner van de bedrogene gemaakt heeft, diegene heeft de beslissing geheel zelf gemaakt.. en is naar zijn/haar partner voor de volle 100% verantwoordelijk voor zijn/haar keuze..
Mijn buurman is ijsboer, elke dag neem IK het besluit een ijsje te eten, na een jaar ben ik 20 aangekomen. Mag ik mijn buurman verantwoordelijk houden?
Ik rij in een behoorlijk snelle auto, top van 240 km per uur, op een verlaten landweg besluit IK om het gas in te trappen... en een week later volgt er een flinke bon.. Mag ik de autofabrikant aansprakelijk stellen?
En zo zijn er talloze voorbeelden, nimmer kun je de minnaar of minnares verantwoordelijk stellen voor de keuze die de partner van de bedrogene gemaakt heeft, diegene heeft de beslissing geheel zelf gemaakt.. en is naar zijn/haar partner voor de volle 100% verantwoordelijk voor zijn/haar keuze..