Lijf & Lijn alle pijlers

Kennen jullie dat??

24-05-2012 09:35 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen thuis stond ik voor de spiegel in een leuk jurkje. Ik twijfelde: Is hij niet te kort? Moet ik er een legging onder aan?

Toch aangetrokken, want het is een erg leuke jurk en mijn benen zijn lang en best mooi van vorm. Het jurkje hangt zo'n centimeter of 5 boven de knie.

Toen ik op mijn werk kwam en langs de receptie liep, zag ik de receptioniste iets achter haar hand fluisteren tegen een andere collega en ik voelde dat het over mij ging. Dat gaf me een naar gevoel.

Ik heb haar toen gevraagd (in een mail) of dit zo was. Zij belde me op en zei: We zeiden inderdaad tegen elkaar: Wat heeft Namma een leuke jurk aan, maar is hij eigenlijk niet te kort (voor haar leeftijd).

De andere collega belde net ook, met excuses dat ze hadden geroddeld. Maar ik loop nu niet meer lekker in die jurk.

Vinden jullie ook dat als je -zoals ik- 59 bent- geen jurken kunt dragen die net boven de knie vallen?

Als ik zelf zou vinden dat ik geen mooie of te dikke benen zou hebben, zou ik het zeker ook niet doen.
Ik vind het wel netjes dat ze hun excuus hebben aangeboden. Blijkbaar voelden zij zich er ook niet prettig onder.

Loop vanmiddag even bij de dames langs en praat het uit. Je zegt dat je normaal goed contact met ze hebt. Blijkbaar voelen ze daardoor de vrijheid om iets over je kleding te zeggen, zoals je het ook over vriendinnen zou zeggen.

Over de jurk zelf: Je leeftijd vind ik niet van belang. En het gaat ook niet over 'mooie benen', het gaat er om of het gepast is om op kantoor te verschijnen zonder legging in een rok boven de knie.
Kun je niet een foto plaatsen, vanaf je rompt tot je tenen?

De ene jurk valt niet als de andere natuurlijk. Dan is de ene 5cm ook de andere niet.

Werk je niet op een scholengemeenschap? Dan kan ik me voorstellen dat het niet passend is. Maar een foto zou representatiever zijn om te beoordelen.
Ben ik de enige die het wel te kort vind? Iets onder de knie is toch ook kort? Zie mezelf er over 10 jaar niet zo bij lopen, met een rok/jurk boven de knie (ben 50) zonder iets er onder.

Je kunt spelen met sieraden, sjaals, leuke schoenen om het minder truttig te laten zijn. En een polyester oma-jurk met ceintuurtje om het middel en mouwen boven de elleboog hoeft natuurlijk ook nog lang niet

;-]
Ik ga tussen de middag even naar huis (woon dichtbij) en doe een legging er bij aan...

Als ik zit, zit ik half onder een bureau, dus dan zie je niets....

Maar iedereen bedankt voor de reacties!
Zou het niet kunnen dat het niet zozeer aan de lengte van de jurk ligt maar aan de uitstraling van de gehele jurk? Zelf heb ik bijvoorbeeld wel een lange jurk die sexier is dan een aantal van mijn kortere jurken.

Misschien hadden de meiden de jurk gewoon niet van je verwacht. Of waren ze net tijdens een familieweekend gebrainwashed door familieleden van jouw leeftijd in beige en oudroze.

Ik vraag me altijd weer af, wanneer komt het moment dat je liever voor beige kiest ipv rood. Ik hoop nooit, maar toch zijn er een hoop mensen die dat moment al achter de rug hebben, kennelijk is het ook onomkeerbaar....
Goed zo Namma, lekker dragen dat jurkje!

En zonder legging hoor, dat vind ik echt geen porem.
Nee joh, geen legging - daar is iedereen boven de 12 te oud voor hoor!!
Vl43inder schreef op 24 mei 2012 @ 11:54:

Zou het niet kunnen dat het niet zozeer aan de lengte van de jurk ligt maar aan de uitstraling van de gehele jurk?
Ja, zoiets denk ik ook. Bij mij op werk is ook iemand van dik in de 50 - met prima benen - die af en toe een vrij kort rokje zonder iets eronder draagt en ik moet je eerlijk zeggen dat ik (en met mij anderen) die te kort vind voor haar leeftijd. Ligt ook aan het soort rokje; zo'n wijd uitlopend fladderding. Qua benen kan ze het zeker hebben, maar het hoofd dat erboven zit klopt er dan niet bij.
Ik kan geen plaatje plakken, maar het is gewoon een hele mooie jurk prachtige hals (beetje vierkant). Meer een chique jurk. Ik heb in de pauze legging geprobeerd, maar is veel te warm!! Dus andere jurk aangetrokken...die net op de knie valt.

Dat zag die ene collega en zei: Komt dit door onze opmerking? Ik zei dus eerlijk: Ja, vooral omdat ik al twijfelde, dan is zo'n opmerking net die druppel. Ze zei: Jij hebt wel allemaal mooie jurken vind ik.

Dus ik gebruik hem dan wel voor vakantie, feestjes etc. en draga hem niet meer naar mijn werk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven