verbod op hogedrukreinigers?

24-05-2012 12:47 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een woonwijk. Suffe, sfeerloze wijk aan de rand van de stad. Fijn huis, aardige tuin en goed bereikbaar.

Maar. Zodra de zon schijnt halen er minstens drie buren de hogedeukreiniger te voorschijn om daar vrolijk de hele dag mee in de weer te zijn. Ik heb geen hekel aan geluid, helemaal niet, maar dat monotone harde geluid van die reinigers, daar wordt ik echt heel onaardig van! En het is ALTIJD wel iemand! (nee, wij hebben er zelf geen).

Nu ook weer, ik zit in de tuin te werken en hoor 3 van die dingen tegelijk. Kan er geen verbod op komen??
Wat dacht je van grasmaaiers, vroegahhh toen ik nog bij mijn ouders woonde ( in een extreem rustig dorpje ) kon je geen zaterdag uitslapen omdat er dan altijd wel mensen om de beurt gingen grasmaaien. Nu woon ik in het centrum van een middelgrote stad en hoor ik nooit geen grasmaaier! Heerlijk!!!
Mijn vader zei het gisteren ook weer. Een bepaalde buurman is gewoon de HELE dag zijn tuin aan het doen met zo'n verrekte Kärcher.

Rot geluid.

En een water wat zo'n ding verbruikt.
Wat een gezever, wees blij dat iedereen zijn straatje netjes houdt of ga op de hei wonen. Ik kan me met de beste wil niet voorstellen dat je je ergert aan normale leefgeluiden in je omgeving.
Dan ook een verbod op grasmaaiers, spelende kinderen, fluitende vogels en klussende buren? ;-)

Dat is wat ik momenteel hoor. Ik zit in de tuin. En auto's, brommers, scooters. De vogels maken het meeste lawaai trouwens. Heerlijk vind ik het.

Het is een rotgeluid hoor, die hogedrukdingen. Maar meestal tijdelijk, denk ik dan altijd maar :)

Ik pleit wel voor een verbod op vuvuzela's, die weer in grote getale van zolders zijn geplukt!

(Edits vanwege 80 typefouten)
Echt niet confiture? Kun je je niet voorstellen dat iemand zich ergert aan het monotone geluid van zo'n ding, uur na uur na uur? Het volume is zo hard dat mijn dochter er niet door kan slapen. Alle andere geluiden vind ik prima, ik realiseer me dat ik niet alleen op aarde ben.
Ruilen tegen een brulkikker?
Hogedrukspuit gebruik je doorgaans maar 1-2 keer per jaar om het groen van je terras af te spuiten. Grasmaaien doe je meestal vaker. En ja, bij voorkeur 's ochtends vroeg als het nog 'n beetje vochtig is zodat je geen stof staat te happen tijdens het maaien.
Ach ja, zo kan ik nog wel veel meer geluiden bedenken. De gemeentegrasmaaier gebruikt het hofje waarin wij wonen als toegangsweg tot alle andere hofjes. Resultaat is dat je de hele dag die grasmaaier hoort.

Ik vind het ook irritant, maar je woont in een woonwijk, daar heb je de leefgeluiden van je buren nou eenmaal te accepteren.
Kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken.

Ik hoor ze ook wel, als ik in m'n tuinstoeltje lig, maar ik denk alleen maar: ík zit hier lekker, jullie maar lekker zwoegen!
Ik heb op een plek gewoond waar je op zondag het gras niet mocht maaien. Vond ik ontzettend tuttig toen ik het hoorde, maar het was wel zo fijn, één dag in de week waarop je die dingen niet hoorde.
Wij dachten rustig te wonen naast een kerk. Helaas met veel tuin er omheen en niet nagedacht over het onderhoud daarvan. Nu ligt het er ook maar aan wat de tuinman er aan doet. Tot vorig jaar was er een man die of met de grasmaaier twee, drie keer per week aan de slag ging, van februari tot december elk blaadje acherna ging met bladmachine, en de erg lange haag minitieus bijwerkte met electrische heggeschaar. Tot overmaat van ramp kwam hij op zijn brommer twee keer per dag het resultaat bekijken en bleef dan bij elk plantje en struikje staan om vervolgens weer op te trekken tot volgend struikje. De herrie hield niet op!

De arme man is vorig jaar overleden en nu is er een andere die stukken minder fanatiek is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Mijn man is ooit eens opgehouden met hier forummen omdat ie zich veels te veel opwond over een topic over bladblazers, hij is enorm tegen bladblazers. Toch weer een nieuwe nick aangemaakt schat?
Redband: graag :) mijn ouders hebben brulkikkers in de vijver, gezellig geluid :) begrijp me niet verkeerd, grasmaaien, kinderen, buren met een feestje, buren die een laminaatje leggen, ik vind het allemaal prima. Maar de buren waar onze tuin aan grenst spuiten werkelijk iedere 3 weken de hele tuin af, dat duurt 6-7 uur per keer. De buren tegenover ons rijden 3 crossmotoren die iedere zondag om 9.00 uur gereinigd worden na het crossen door de bossen. Zijn ze ook makkelijk 3 uur mee bezig hiermee. Dus. Gewoon even stukje frustratie...
Hier hebben we er ook zo ééntje in de buurt, elke middag van 1 tot 5 is ie bezig. Ik kan veel hebben maar élke middag 4 uur achter mekaar daar wordt de meest relaxte mens nogal wel krankjorum van. Dus ik zeg; verbieden die takkedingen! En meteen ook maar de bladblazer erbij!! (Insert angry icon here..)
Praat je ook wel eens met je buren?
Ik kan me enorm verheugen dat ik na een koude winter, mijn laarzen aan mag doen en heel mijn tuin mag schoonmaken (is groot, duurt lang) met de hogedruk reiniger.

Op mijn vrijedag, heerlijk.

Doe dat twee maal per jaar, sorry voor de herrie, maar kan me niet schelen.

Al is het natuurlijk achterlijk dat mijn Buurman een bladerblazer heeft, maakt zo'n herrie, kan best met de hark X-D
Ik vraag me sowieso af waarom tuinen moeten worden schoongemaakt met een hogedrukreiniger. Wat maak je dan schoon eigenlijk?
Vl43inder schreef op 24 mei 2012 @ 13:22:

Ik vraag me sowieso af waarom tuinen moeten worden schoongemaakt met een hogedrukreiniger. Wat maak je dan schoon eigenlijk?
De aanslag van je stenen?
Zeg maar Spijker.
Vl43inder schreef op 24 mei 2012 @ 13:22:

Dan haal je alle voegen tussen je tegels uit X-D
Ga in Duitsland wonen. Daar mag je op zondag geen herrie maken :) dus geen grasmaaien, geen hogedrukreinigers, geen hout zagen met je kettingzaag. Heerlijk rustig! Weet niet of het overal zo is, maar waar mijn ouders wonen wel.
Kom op, een emmer chloor erover en je tuin is mos en aanslag vrij.
en plantvrij scamp X-D
Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen zeggen dat je in een woonwijk woont en daarom met geluid moet kunnen leven. Dat is ook wel zo, maar er zijn grenzen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ergert aan het geluid van een hogedrukreiniger, vooral als het uren achter elkaar doorgaat en vaak voorkomt. Daarnaast hangt het ervan af hoeveel geluid je in het algemeen hoort. Mijn buren aan de ene kant hoor ik nooit, dus als die met een grasmaaier in de weer gaan stoor ik me daar niet aan. Aan de andere kant maken ze echter altijd herrie dus mijn tolerantie voor hun geluid is gewoon een stuk minder. Het lijkt wel of je alles maar moet accepteren van je buren volgens sommige mensen, maar kunnen mensen niet gewoon een beetje rekening met anderen houden?
Alles maak je schoon: stoelen, tuinbanken, trampoline, groene aanslag, blubber. Groeven, sleuven, alles.

Zo makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven