verbod op hogedrukreinigers?
donderdag 24 mei 2012 om 12:47
Wij wonen in een woonwijk. Suffe, sfeerloze wijk aan de rand van de stad. Fijn huis, aardige tuin en goed bereikbaar.
Maar. Zodra de zon schijnt halen er minstens drie buren de hogedeukreiniger te voorschijn om daar vrolijk de hele dag mee in de weer te zijn. Ik heb geen hekel aan geluid, helemaal niet, maar dat monotone harde geluid van die reinigers, daar wordt ik echt heel onaardig van! En het is ALTIJD wel iemand! (nee, wij hebben er zelf geen).
Nu ook weer, ik zit in de tuin te werken en hoor 3 van die dingen tegelijk. Kan er geen verbod op komen??
Maar. Zodra de zon schijnt halen er minstens drie buren de hogedeukreiniger te voorschijn om daar vrolijk de hele dag mee in de weer te zijn. Ik heb geen hekel aan geluid, helemaal niet, maar dat monotone harde geluid van die reinigers, daar wordt ik echt heel onaardig van! En het is ALTIJD wel iemand! (nee, wij hebben er zelf geen).
Nu ook weer, ik zit in de tuin te werken en hoor 3 van die dingen tegelijk. Kan er geen verbod op komen??
donderdag 24 mei 2012 om 13:33
donderdag 24 mei 2012 om 13:37
Algen, zwarte aanslag, onkruid tussen de tegels. Men mag van mij uiteraard de HDspuit gebruiken maar zoals TO niet elke dag urenlang. Dan kun je wel zeggen dat men niet moet zeuren over omgevingsgeluiden maar eigenlijk moet men ook niet zo zeuren over groene/zwarte aanslag en onkruid. Als je omgevingsgeluiden niet buiten de natuur wilt plaatsen moet je dat met aanslag en onkuid ook niet doen. Toch?
Poep, wie heeft jou gescheten?
donderdag 24 mei 2012 om 13:42
Heb ik even een geluk dat ik tot nu toe geen buren heb met zo'n hogedrukspuit. Maar kan me de irritatie zo voorstellen! Steun je verbod dan ook meteen.
Ik heb graag een verbod op blaffende honden. Vreselijk vind ik dat. Was ik gisteren net lekker in slaap gedommeld, wordt zo'n keffer enthousiast omdat ie een eend ziet. Ik zat weer rechtovereind. Wordt helemaal gek van dat beest. En als het nou een paar keer per dag is, prima. Maar dat beest is snel enthousiast te maken.
Ik heb graag een verbod op blaffende honden. Vreselijk vind ik dat. Was ik gisteren net lekker in slaap gedommeld, wordt zo'n keffer enthousiast omdat ie een eend ziet. Ik zat weer rechtovereind. Wordt helemaal gek van dat beest. En als het nou een paar keer per dag is, prima. Maar dat beest is snel enthousiast te maken.
donderdag 24 mei 2012 om 13:48
Wist je trouwens dat algen en ontkruid tussen de tegels alleen maar sneller terugkomen als je ze verwijderd met een hogedrukspuit.
Met zo'n ding spuit je het scherpe zand tussen je tegels vandaan. In dat scherpe zand wil geen onkruid kieman maar in de plantenresten die er daarna in spoelen kiemt het alleen maar beter.
En je tegels worden poreus en dan kan ook daar plantaardig materiaal inspoelen en daar groeien algen prima op.
Met zo'n ding spuit je het scherpe zand tussen je tegels vandaan. In dat scherpe zand wil geen onkruid kieman maar in de plantenresten die er daarna in spoelen kiemt het alleen maar beter.
En je tegels worden poreus en dan kan ook daar plantaardig materiaal inspoelen en daar groeien algen prima op.
donderdag 24 mei 2012 om 14:06
Ik heb geen saaie tuin, itd zelfs.
Ik heb een vlindertuin en een oerhollandse boederijtuin.
Maar ook veel spullen en veel schaduwplekjes, daar blijft de aanslag hardnekkig en kan je op uitglijden. Met hele mooie stenen, van die kleintjes, maar ook helaas gladde. Het milieuvriendelijkst is ze schoonmaken met een hogedrukreiniger.
Wat een aannames weer.
Ik heb een vlindertuin en een oerhollandse boederijtuin.
Maar ook veel spullen en veel schaduwplekjes, daar blijft de aanslag hardnekkig en kan je op uitglijden. Met hele mooie stenen, van die kleintjes, maar ook helaas gladde. Het milieuvriendelijkst is ze schoonmaken met een hogedrukreiniger.
Wat een aannames weer.
donderdag 24 mei 2012 om 14:22
Zo overdreven om uren met een hogedrukreiniger te gaan lopen beuken. Ik kan zo even niet op de naam komen maar heb laatst een liter biologisch afbreekbaar spul in een fles gekocht bij de Lasaulec. Klein scheutje in een emmer water, uitgieten over je terras, balkon, tegels, whatever en een dag later is al het groen voor maanden weg.
donderdag 24 mei 2012 om 14:25