verbod op hogedrukreinigers?

24-05-2012 12:47 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een woonwijk. Suffe, sfeerloze wijk aan de rand van de stad. Fijn huis, aardige tuin en goed bereikbaar.

Maar. Zodra de zon schijnt halen er minstens drie buren de hogedeukreiniger te voorschijn om daar vrolijk de hele dag mee in de weer te zijn. Ik heb geen hekel aan geluid, helemaal niet, maar dat monotone harde geluid van die reinigers, daar wordt ik echt heel onaardig van! En het is ALTIJD wel iemand! (nee, wij hebben er zelf geen).

Nu ook weer, ik zit in de tuin te werken en hoor 3 van die dingen tegelijk. Kan er geen verbod op komen??
Doe oordopjes in....
Ik kan de geluiden van apparatuur die nodig is om in de tuin te werken goed verdragen. Wat ik niet kan verdragen zijn de gillende kleinkinderen die hier in de buurt af en toe bij opa/oma op bezoek komen. Dat gekrijg is echt bovenproportioneel. Je zou ze aan de stembanden laten opereren...
scamp schreef op 24 mei 2012 @ 13:24:

Kom op, een emmer chloor erover en je tuin is mos en aanslag vrij.

Dan moet ik heel veel chloor kopen en is niet echt milieuvriendelijk.

En verder maak ik amper herrie, alleen de twee keer per jaar.
elninjoo schreef op 24 mei 2012 @ 13:33:

Ik kan de geluiden van apparatuur die nodig is om in de tuin te werken goed verdragen. Wat ik niet kan verdragen zijn de gillende kleinkinderen die hier in de buurt af en toe bij opa/oma op bezoek komen. Dat gekrijg is echt bovenproportioneel. Je zou ze aan de stembanden laten opereren...

Goh echt, kan jij kleine kinderen niet verdragen,

Die is nieuw voor me :smile:
Vl43inder schreef op 24 mei 2012 @ 13:22:

Ik vraag me sowieso af waarom tuinen moeten worden schoongemaakt met een hogedrukreiniger. Wat maak je dan schoon eigenlijk?
Algen, zwarte aanslag, onkruid tussen de tegels. Men mag van mij uiteraard de HDspuit gebruiken maar zoals TO niet elke dag urenlang. Dan kun je wel zeggen dat men niet moet zeuren over omgevingsgeluiden maar eigenlijk moet men ook niet zo zeuren over groene/zwarte aanslag en onkruid. Als je omgevingsgeluiden niet buiten de natuur wilt plaatsen moet je dat met aanslag en onkuid ook niet doen. Toch?
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef op 24 mei 2012 @ 13:37:

[...]

Algen, zwarte aanslag, onkruid tussen de tegels. Men mag van mij uiteraard de HDspuit gebruiken maar zoals TO niet elke dag urenlang. Dan kun je wel zeggen dat men niet moet zeuren over omgevingsgeluiden maar eigenlijk moet men ook niet zo zeuren over groene/zwarte aanslag en onkruid. Als je omgevingsgeluiden niet buiten de natuur wilt plaatsen moet je dat met aanslag en onkuid ook niet doen EN KINDEREN. Toch?
Ik heb altijd gedacht dat een hogedrukreiniger werd gebruikt om de auto te wassen :-$

Kun je er ook oude bladderende verf en plamuur/kalk (?) mee van een tuinmuur spuiten? Zo ja: kan je zo'n ding ook huren?
Heb ik even een geluk dat ik tot nu toe geen buren heb met zo'n hogedrukspuit. Maar kan me de irritatie zo voorstellen! Steun je verbod dan ook meteen.

Ik heb graag een verbod op blaffende honden. Vreselijk vind ik dat. Was ik gisteren net lekker in slaap gedommeld, wordt zo'n keffer enthousiast omdat ie een eend ziet. Ik zat weer rechtovereind. Wordt helemaal gek van dat beest. En als het nou een paar keer per dag is, prima. Maar dat beest is snel enthousiast te maken.
Ja, dat kan.

Misschien kan je er een bij de gamma huren of zo.
Wow, dat zou geweldig zijn. Ik ga me eens verdiepen in het hogedrukspuitwezen (voor mij als stadsbewoner een onbekend fenomeen).
Ivetje schreef op 24 mei 2012 @ 13:24:

Ga in Duitsland wonen. Daar mag je op zondag geen herrie maken :) dus geen grasmaaien, geen hogedrukreinigers, geen hout zagen met je kettingzaag. Heerlijk rustig! Weet niet of het overal zo is, maar waar mijn ouders wonen wel.
Wat heerlijk! Dat moeten wij ook hebben. Is dat vanuit de kerkgemeenschap of vanuit de overheid? Den haag maar eens een briefje schrijven. Dat wil ik ook!
Heerlijk lijkt me het om me hier druk om te kunnen maken.

Ik mag met deze heerlijke dagen gewoon werken, zonder airco. Maar dan heb ik tenminste geen last van hogedrukreinigers.
Wist je trouwens dat algen en ontkruid tussen de tegels alleen maar sneller terugkomen als je ze verwijderd met een hogedrukspuit.

Met zo'n ding spuit je het scherpe zand tussen je tegels vandaan. In dat scherpe zand wil geen onkruid kieman maar in de plantenresten die er daarna in spoelen kiemt het alleen maar beter.

En je tegels worden poreus en dan kan ook daar plantaardig materiaal inspoelen en daar groeien algen prima op.

X-D
Maja82 schreef op 24 mei 2012 @ 13:48:

Wist je trouwens dat algen en ontkruid tussen de tegels alleen maar sneller terugkomen als je ze verwijderd met een hogedrukspuit.

Met zo'n ding spuit je het scherpe zand tussen je tegels vandaan. In dat scherpe zand wil geen onkruid kieman maar in de plantenresten die er daarna in spoelen kiemt het alleen maar beter.

En je tegels worden poreus en dan kan ook daar plantaardig materiaal inspoelen en daar groeien algen prima op.

X-D
Je moet daarom dus nabehandelen met antigroene aanslag en anti-onkuid.Om te voorkomen dat je 24/7 aan het spuiten bent!
louise1 wijzigde dit bericht op 24-05-2012 13:55
Reden: Quote stond verkeerd.
% gewijzigd
Waarom moet het allemaal zo schoon? Wat maakt die aanslag nou uit. En wat onkruid hier en daar. Alsof die (over het algemeen) superlelijke, saaie tuintjes dan mooi van worden.
Mijn buurman is ook al 2 dagen bezig met zijn hogedrukspuit. Stoort me niet. Vanmiddag was ik in mijn oude wijk waar ik tot december heb. Daar hoorde ik weer radio´s ed en daar kon ik me dus wel aan storen.
Zo heeft iedereen wel een irritatie denk ik. De buurvrouw ergert zich aan onze grasmaaier, en op mijn beurt erger ik me aan haar kinderen die de hele dag lopen te gillen en met de bal tegen de schutting aantrappen.
janna2 schreef op 24 mei 2012 @ 14:00:

Mijn buurman is ook al 2 dagen bezig met zijn hogedrukspuit. Stoort me niet. Vanmiddag was ik in mijn oude wijk waar ik tot december heb. Daar hoorde ik weer radio´s ed en daar kon ik me dus wel aan storen.
Radio's aan zodat iedereen kan meegenieten is inderdaad ook een irritatie van mij! Maar dat was in ons vorige huis duizend keer erger, dus nu kan ik die ene wel hebben
Ik heb geen saaie tuin, itd zelfs.

Ik heb een vlindertuin en een oerhollandse boederijtuin.

Maar ook veel spullen en veel schaduwplekjes, daar blijft de aanslag hardnekkig en kan je op uitglijden. Met hele mooie stenen, van die kleintjes, maar ook helaas gladde. Het milieuvriendelijkst is ze schoonmaken met een hogedrukreiniger.

Wat een aannames weer.
Wat kunnen mensen toch weinig hebben van elkaar. Leven en laten leven zou ik zeggen.
yasuko schreef op 24 mei 2012 @ 13:55:

Waarom moet het allemaal zo schoon? Wat maakt die aanslag nou uit. En wat onkruid hier en daar. Alsof die (over het algemeen) superlelijke, saaie tuintjes dan mooi van worden.
Dat mos in de voegen van je terras moet weg omdat het je stenen wegvreet.
.
Met dit weer, dat geluid en een glasje sangria kan ik de hele middag in de tuin slapen.
gympie26 schreef op 24 mei 2012 @ 14:01:

Zo heeft iedereen wel een irritatie denk ik. De buurvrouw ergert zich aan onze grasmaaier, en op mijn beurt erger ik me aan haar kinderen die de hele dag lopen te gillen en met de bal tegen de schutting aantrappen.
Ik irriteer me niet aan mijn buren. Zelfs mijn irritante buurman is zo irritant dat ik er van moet lachen X-D
Zo overdreven om uren met een hogedrukreiniger te gaan lopen beuken. Ik kan zo even niet op de naam komen maar heb laatst een liter biologisch afbreekbaar spul in een fles gekocht bij de Lasaulec. Klein scheutje in een emmer water, uitgieten over je terras, balkon, tegels, whatever en een dag later is al het groen voor maanden weg.
louise1 schreef op 24 mei 2012 @ 13:54:

[...]

Je moet daarom dus nabehandelen met antigroene aanslag en anti-onkuid.Om te voorkomen dat je 24/7 aan het spuiten bent!

Bij ons liggen nog goedkope 30x30 tegels en daar gaat eens in de zeveel tijd kalk overheen ziet er misschien niet zo mooi uit maar dat doen we in een periode dat we niet buiten zitten. No way dat er van die giftige chemische troep mn tuin in komt.

(en biologisch afbreekbaar geloof ik niet zo in)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven