Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
Even lekker vrekken: de (kogel)biefstuk is in de bonus bij de AH, en ik vond vier pakjes met een 35% sticker. Ruim een kilo, voor net geen twaalf euro. Ik eet het zelf geen vlees, maar mijn man is nu helemaal blij met zijn biefstukjes... :D
lydiam1 schreef op 24 mei 2012 @ 14:22:

Gratis Himalaya shampoo of bodylotion bij de tuinen!

hiem, die kun jij dus niet laten gaan als echte vrekker he ;)
X-D
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Net gezien wat er in de Sabra pakketten van the Insiders zit, ik ben zeer benieuwd! (toevallig laatst ook al houmous getest voor een bureau, dus zit er lekker in ;))
Lydiam, ik moet het Sabra pakket zaterdag ophalen maar het is niet in mijn woonplaats. Hoeveel zit erin, is het de moeite waard om een kwartier te rijden?

Edit: ik zie het al, drie bakjes. Is dit ter waarde van 50 euro? Ik geloof niet dat ik het ga ophalen.
Ff van de site geplukt:

Let op: Je dient je pakket (met een waarde van ongeveer ¤ 50) op te halen op één van volgende pick-up points op 26/05/2012 en/of 27/05/2012: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Nijmegen, Arnhem, Almere, Dordrecht, Eindhoven, Tilburg, Breda, Leeuwarden, Groningen, Den Bosch

Voor jezelf

•1 bakje Sabra Houmous classic

•1 bakje Sabra Houmous pikant

•1 bakje Sabra Tehina aubergine

•1 campagnegids

Voor je familie, vrienden en kennissen

•2 bakjes Sabra Houmous classic

•2 bakjes Sabra Houmous pikant

•2 bakjes Sabra Tehina aubergine

•20 uitnodigingen

•10 kortingsvouchers

•1 marktonderzoeksboekje

Maar laat zoveel mogelijk mensen proeven van de Sabra producten - Share the authentic

Ik moet er ook wel een dikke tien minuten tot een kwartier voor rijden ben ik bang, maar ik vind het wel erg leuk om dit te testen hoor. (kun je anders niet iemand anders voor je sturen, dat mag ook he).
Nu snap ik het even niet w.b.t 'voor jezelf' en 'voor familie'.

Krijg je nu drie bakjes of zes?

Ik lees het nu ook op de site, dus dat zou betekenen 9 bakjes? Dat is wel de moeite waard. Ja, een vriendin van mij woont in die stad. Dus dat zou ik kunnen vragen.
lamystere1 schreef op 24 mei 2012 @ 16:01:

Nu snap ik het even niet w.b.t 'voor jezelf' en 'voor familie'.

Krijg je nu drie bakjes of zes?
Wat ik er van begrijp krijg je 3 bakjes voor jezelf en 6 om weg te geven aan vrienden/familie. Daarbij dan ook nog uitnodigingen (om te proberen) en kortingsbonnen (voor mij?! ;-) )
je krijgt er 3 om zelf te testen, van elke smaak 1. verder ontvang je nog van elke smaak 2 bakjes om uit te delen aan vrienden en familie, zodat zij het ook kunnen testen. In het pakket zitten dan ook formuliertjes ofzo waarop zij hun reactie kunnen geven, dan kan jij dat weer doorgeven aan the Insiders, dat is een beetje de bedoeling. Dat je dus zelf test en ook anderen laat testen.

In totaal krijg je dus 9 bakjes.
Nou hiem, ik wil je wel een bonnetje mailen/sturen hoor ;)
Hiem, jij krijgt mijn kortingsbon hoor!
Nou ik heb mezelf even blij zitten maken met een dooie mus zeg! ik ben in december van baas verwisseld dus ik verwachte 2x vakantiegeld (1ste half jaar oude werkgever en 2 half jaar bij huidige werkgever) dus ik zat er vandaag al helemaal klaar voor. 2x werd er iets bijgeschreven bij ING (ochtend+middag) maar geen vak geld. Nu bedacht ik me opeens: had ik dat niet al in december allemaal in 1 x gehad? dus ik ga terug kijken via mijning.nl en ik heb inderdaad toen een flink bedrag gehad wat hoogst waarschijnlijk niet alleen salaris en eindejaarsuitkereing geweest zal zijn. Ben nu niet thuis dus kan mijn salarisstrookjes niet bekijken maar ben bang dat ik mezelf rijker heb gerekend dan dat ik ben... :(

@lamystere1: ik vind wel dat je het moet gaan ophalen hoor, ik weet niet hoeveel aanmeldingen er zijn geweest maar er zullen vast wel mensen achter het net gevist hebben en bij de aanmelding werd duidelijk gevraagd of je de mogelijkhied had om op die en die datum het pakket op te halen in die en die stad.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
adios schreef op 24 mei 2012 @ 16:39:

Nou ik heb mezelf even blij zitten maken met een dooie mus zeg! ik ben in december van baas verwisseld dus ik verwachte 2x vakantiegeld (1ste half jaar oude werkgever en 2 half jaar bij huidige werkgever) dus ik zat er vandaag al helemaal klaar voor. 2x werd er iets bijgeschreven bij ING (ochtend+middag) maar geen vak geld. Nu bedacht ik me opeens: had ik dat niet al in december allemaal in 1 x gehad? dus ik ga terug kijken via mijning.nl en ik heb inderdaad toen een flink bedrag gehad wat hoogst waarschijnlijk niet alleen salaris en eindejaarsuitkereing geweest zal zijn. Ben nu niet thuis dus kan mijn salarisstrookjes niet bekijken maar ben bang dat ik mezelf rijker heb gerekend dan dat ik ben... :(
Dat heb je zeker. Vakantiegeld wordt uitbetaald bij uitdiensttreding.
Adios, je moest twee opties invullen. Dat heb ik gedaan, maar ik dacht dat het daarom om doordeweekse dagen ging. Niet in het weekend. En diegene die het voor mij zou meenemen komt elke dag vanwege haar werk in die stad.

Je kon niet uit een datum kiezen, alleen in de ochtend en in de avond en de stad dus.

Maar ik vind het wel de moeite waard om het pakket te gaan halen.
greatwhitesilence schreef op 24 mei 2012 @ 15:32:

Even lekker vrekken: de (kogel)biefstuk is in de bonus bij de AH, en ik vond vier pakjes met een 35% sticker. Ruim een kilo, voor net geen twaalf euro. Ik eet het zelf geen vlees, maar mijn man is nu helemaal blij met zijn biefstukjes... :D
Wow!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De datum stond er toen al wel bij hoor, ik heb toen ook mijn agenda erbij gepakt weet ik nog, kan de reactie van Adios dus wel begrijpen.
Wat stom van me, dat heb ik helemaal niet gezien.

Edit: ik heb even gekeken in mijn mail en daar stond bij dat het op 26 of 27 opgehaald kon worden.
Ik ben weer blij, moeders belt op of ik nog verse aardbeien uit eigen kas wil? Uiteraard! Ik stuur vriendlief wel even langs uit het werk ;). Had ze ook nog meteen 10 pakjes peultjes voor in de vriezer en 4 pakjes tuinbonen (die laatste moest ze "vanaf", voordat de nieuwe oogst in de vriezer gaat). Lekker vrekwaardig en gezond dus!
En mijn ouders stikken altijd van de komkommers in de zomer, ik ga het a la Teunie maar eens proberen om ze op zoet zuur in te maken, dan heb ik er in de winter nog wat aan!
Lekker Lyam. Het scheelt echt veel geld, als je ziet hoe duur de groenten tegenwoordig zijn in de supermarkt.

En wij zijn dol op peulen maar ik vind ze verrekte duur. Vandaar dat ik zakjes zaad heb gekocht. Voor een paar euro hebben we de hele zomer peulen, wortelen, tomaten en sla. Daar kan ik genoeg salades mee maken voor de warme dagen.
Ik heb vanmiddag weer even lekker gevrekt. Ik moest nog cadeautjes halen voor mijn vriend en mijn broertje. Beide waren wel toe aan nieuwe shampoo en douchegel. Ook mijn vader is bijna jarig en die gebruikt hier iedere keer mijn Nivea handcreme. Nu zag ik dat ze bij Kruidvat van Nivea een 3+2 gratis actie hadden en van Dove, Axe en Badedas een 2+1 actie. Ik heb nu in totaal 8 producten voor 9,60 gehaald.

Ik kreeg er ook nog een mini Axe shampoo en een gta bon voor gratis proberen van een Axe hair product. Die mini shampoo gaat mooi bij de cadeautjes en van die bon ga ik alvast een haarproduct halen als kerstcadeautje voor mijn broertje. Die is namelijk altijd in een no time door zijn gel e.d. heen.

Ik heb nog nooit voor zo weinig geld voor 3 personen bijna alle cadeautjes in 1 keer gehaald. :P

Ik heb thuis nog wat leuke cadeaumandjes en folie, dus daar ga ik leuke geschenksetjes van maken met de producten die ik nu heb gekocht.
Hier deed sinds gisteravond de no touch dispenser van Dettol niets meer. Vandaag gebeld en ze sturen nu kosteloos een nieuwe op!! Kijk omdat ik hier regelmatig lees, denk ik eraan om eerst de klantenservice te bellen en dan verder te kijken.

Verder hier gisteren een nieuw zwembad gekocht voor flinterkekind. De opblaasbare werden hier steeds stuk gemaakt door een kat... nu dus een duurdere gekocht maar als het goed is hoef ik nu de komende jaren niet meer.
Bij mijn aanmelding voor the insidfers stond inderdaad duidelijk dat ik het pakket op zondag 27 mei moest ophalen in den bosch (en nog meer andere opties) daarom reageerde ik zo.

en ik snap ook niet hoe ik erbij kom dat ik mijn vakantiegeld nog zou krijgen. Baal nu in iedergeval flink. Maar van de andere kant: het is toen richting spaarrekening gegaan en nu zou het ook richting spaarrekening gaan. Nu heb ik er 6 maanden rente over gekregen!

Nu is het uitzien naar belastingterruggaaf. Daarvan gaat 50% naar opleidingskosten (om mijn stage tijd te financieren zodat ik niet zo veel ernaast hoef te werken) en de andere helft om mijn hypotheekschuld te verkleinen.

Ik heb trouwens ook 3 bonen planten in de tuin staan (peultjes en sugarsnaps, had er 5 gepland dus weet nu niet wat het precies is dat is even een verrassing), in 1 zitten al bloemen! ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, ze schieten echt de grond uit (gelukkig komt mijn vader om in de dikke bamboe takken dus die dienen nu al klim en steunpaal!).

Verder heb ik ook koriander die erg goed gaat en bladpeterselie (alhoewel die bij de turk ook geen drol kosten, bij de AH zijn ze rete duur), de bieslook probeer ik nu voor de 3de keer maar die wil niet zo jammer genoeg, maar ik hou hoop). Ook hafd ik vorig jaar 3 bessenstruikjes bij de lidl gekocht en die doen het ook goed. Jammer genoeg heb ik er vorig jaar niets van op want de vogels waren we me steeds voor maar dat maakt me niet zoveel uit (niet genoeg om er een netconstructie overheen te bouwen!)
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Bij de Jumbo lagen de oriëntaalse producten in een mand voor 50 cent per stuk. Ik ben dus thuisgekomen met twee flessen vloeibare goela djawa, twee pakken mihoen en een fles gembersiroop. Er waren ook "smaakpakjes" bij, ketjap in verschillende soorten en wat kruidenpotjes.

Ik denk dat deze producten uit het assortiment gaan, misschien dat ze bij meerdere Jumbo's liggen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Via marktplaats hebben wij een tweedehands vaatwasser gescoord, zo'n half model. Himalaya vertelde dat er een merk vaatwastabletten is wat gemakkelijk te breken is.

Weet iemand van jullie welke tabletten dat zijn? Het is tenslotte niet heel vrekwaardig om een hele tablet in een halve machine te doen. ;-)
De vaatwastabletten van de Aldi zijn met een (groot) mes gemakkelijk door te snijden/hakken. Ik snij/hak er meestal een stuk of 10 door en doe deze dan in een afsluitbaar plastic bakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven