Dode poes, en nu?

24-05-2012 18:53 46 berichten
Zojuist fietste ik naar huis vanaf mijn werk, en tussen het fietspad en de weg ligt een strookje groen (gras) met daarop bomen. Onder de boom tegenover ons kantoor lag een dode poes. Volgens mij al best stijf, de voorpootjes staken vooruit, was niet 'vers' zeg maar (ja sorry, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Afgelopen week is het strookje groen gegrasmaaid, het lijkt alsof de poes bewust onder die boom is gelegd (door de grasmaaimeneer?).

Het ziet er heel naar en zielig uit, wat kan ik het beste doen?

Iemand zal 'm toch missen en 'm willen begraven....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook meegemaakt, zag voor mijn ogen een kat doodgereden worden. Heb hem van de weg gehaald en aan de kant gelegd en toen dacht ik wat nu? Dierenambulance gebeld en die kwamen niet want de kat was al dood! Gelukkig kwam er toen iemand aan die de kat herkende en toen zijn we gaan rondvragen en heb ik de eigenaar gevonden en die was superverdrietig maar ook blij dat ze wist wat er met haar kat was gebeurd.

Had ik haar niet gevonden, had ik denk ik de politie gebeld, je kunt zo'n dier toch ook niet zo laten liggen. Ik ben nog steeds boos dat de dierenambulance niet kwam.
rebeccay schreef op 24 mei 2012 @ 19:28:

Ik heb dit ook meegemaakt, zag voor mijn ogen een kat doodgereden worden. Heb hem van de weg gehaald en aan de kant gelegd en toen dacht ik wat nu? Dierenambulance gebeld en die kwamen niet want de kat was al dood! Gelukkig kwam er toen iemand aan die de kat herkende en toen zijn we gaan rondvragen en heb ik de eigenaar gevonden en die was superverdrietig maar ook blij dat ze wist wat er met haar kat was gebeurd.

Had ik haar niet gevonden, had ik denk ik de politie gebeld, je kunt zo'n dier toch ook niet zo laten liggen. Ik ben nog steeds boos dat de dierenambulance niet kwam.

:hug:

Wat lief dat je het baasje bent gaan zoeken.
Renee09 schreef op 24 mei 2012 @ 19:15:

Ik heb het laatst ook meegemaakt en moest toen de

gemeente bellen ( woon ook in Eindhoven )

Vanuit de gemeente sturen ze dan iemand van de Ergon om die kat op te halen.

Hier vond ik die kat smorgens en heb meteen gebeld, werd pas laat in de middag opgehaald!

Maar het was toen niet zo warm als nu, zal lekker zijn als dat beestje daar zo in de zon ligt :(

Wij zijn laatst een poes kwijtgeraakt, na flyers verspreid te hebben kregen we verschillende verhalen van mensen die een dode poes in de bosjes hadden zien liggen. Ze zou toen zijn opgehaald door de gemeente. Wij hebben van alles geprobeerd om te achterhalen wie haar nu precies heeft opgehaald (om zeker te weten dat ze het was, ze had nl ook een nestje jonge kittens van 2 wk oud), maar daar zijn we nooit achtergekomen.

Aangezien ze nooit meer is teruggekomen gaan we er van uit dat ze het was, maar het zou fijn zijn als we gewoon meteen zekerheid hadden gehad.

Ik zou dus zeggen: idd even melding maken bij de Amivedi, dat is ook een van de eerste plaatsen waar men aan denkt bij vermiste huisdieren.
je kan de kat zelf naar een dierenarts brengen om te laten scannen of er een chip in zit.

mocht de dierenambu niet willen komen dan he?

dan kom je er mss achter wie de eigenaar is!
Sillenelle schreef op 24 mei 2012 @ 19:47:

je kan de kat zelf naar een dierenarts brengen om te laten scannen of er een chip in zit.

mocht de dierenambu niet willen komen dan he?

dan kom je er mss achter wie de eigenaar is!

Nou, alles leuk en wel, maar daar moet je ook maar zin in hebben zeg!

En wie gaat dat betalen ??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
rebeccay schreef op 24 mei 2012 @ 19:28:

Serieus?? Mijn kat is ook doodgereden vorig jaar en ik werd juist gebeld door de dierenambulance met deze droevige mededeling (ze was gechipt en had een penning om). De dierenambulance medewerker zei dat ze direct dood was gegaan, gezien het letsel, en dat ze gebeld waren door andere mensen. Ze zijn dus bewust naar een melding van een dode kat gereden en hebben het beestje zelfs verbonden voor het geval ik haar nog zou willen zien, zodat het er niet te bloederig uit zag...Kun je nagaan. Het verschilt blijkbaar nogal per regio. Ik zou dus wél de dierenambulance bellen in TO's situatie. Wie weet komen ze gewoon, is dat beest gechipt en weet de eigenaar met 1 telefoontje waar ie aan toe is.
nettel schreef op 24 mei 2012 @ 19:13:

[...]

Voor een baasje die al twee weken zn poes mist, is het wel fijn om te weten dat poes in kwestie ook niet meer terug komt..
Daarom zeg ik toch foto maken en die naar instanties doorsturen? Met dit weer moet je zo'n beest echt niet lang laten liggen.
borderwalk schreef op 24 mei 2012 @ 20:02:

[...]

Daarom zeg ik toch foto maken en die naar instanties doorsturen? Met dit weer moet je zo'n beest echt niet lang laten liggen.
Helemaal eensch ( zoals meestal X-D)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
sorry dat het wat langer duurde maar moest ff mn kindje in bed leggen.

Ik heb toendertijd Amivedi telefoonnummer 040-8440460 gebeld en hun hebben voor jou het nummer van de juiste afdeling van de gemeente.

Ik kreeg daar een hele vervelende vent aan de telefoon die weinig zin had om de kat op te halen maar heb toch vriendelijk verzocht om iets te regelen!

Enne iemand zei van waarom de kat zelf niet pakken en wegbrengen, maar dat moet je ook maar durven!

Ik ben zo''n schijtluis en zou er niet aan moeten denken om die kat mee te nemen.
Ik denk niet dat ik dat kan, het ziet er best goor uit (ja sorry maar ik word er echt weer naar van als ik er alleen al aan denk).
Lief van je dat je er energie in steekt SG! :flower:
Wel lief dat je toch iets wilt doen en je ervoor inzet :-)
Meestal worden kadavers wel opgehaald ja. Heel lief van je dat je je zo bekommerd om die dode kat en te doen hebt met zijn baasje die m mist. Het advies om de dieren ambulance te bellen heb je ondertussen al meerdere keren gehad en ik sluit me er bij aan. ( Je zult ondertussen al wel gebeld hebben denk ik)
Zoals anderen ook zeggen dierenambulance of gemeente. Ik zou niet zelf staan graven. Onze kat is doodgereden in onze buurt en door de dierenambulance meegenomen. Gelukkig heeft iemand melding gemaakt en niet zelf een graf gegraven en haar daar in gedaan. Zo wist de dierenambulance dat ze bij ons hoorde (chip).
Zou ook zeker bellen. Kat van vrienden van mij is ook doodgereden en de mensen die hem voor de auto kregen hebben hem zelf naar de Dierenambulance-post gebracht. Vind ik heel netjes, de meesten rijden door, heb ik twee keer mogen zien, kan daar zo boos om worden! :/

Kat lag bij de dierenambulance heel netjes opgebaard, lijfje schoongemaakt, dekentje over plekken die kapot waren. Hadden ze heel netjes en eerbaar gedaan, was ik blij om voor de baasjes want die waren er helemaal kapot van.

Zou sowieso een foto maken, weet namelijk niet of ze kat er nog 'toonbaar' uit ziet als ze hem morgen/later pas ophalen ivm warme weer. Kunnen ze die foto eventueel gebruiken voor identificatie bij de baasjes ipv de daadwerkelijke kat zelf.

Mocht de dierenambulance niet willen komen, kun je ook de gemeente nog proberen. Lullig gezegd; het gaat toch ook om iets wat hygiene/gezondheids-iets niet goed is, een dode kat op straat. Dus die moeten ook wel actie ondernemen als de dierenambulance niet komt.

Zou hem niet begraven, want vinden de baasjes hem niet weer en hebben ze geen afsluiting.

En zou een advertentie op markplaats zetten met een duidelijke beschrijving van de kat. Zou dan geen foto doen, is denk ik toch te 'in your face' op marktplaats. En kijk ook bij vermiste dieren op marktplaats/andere zoeksites (maar heb je denk ik al gedaan:P)

Lief van je TO, dat je zo begaan bent met de kat/baasjes! :flower:
19juni schreef op 24 mei 2012 @ 19:45:

[...]

Wij zijn laatst een poes kwijtgeraakt, na flyers verspreid te hebben kregen we verschillende verhalen van mensen die een dode poes in de bosjes hadden zien liggen. Ze zou toen zijn opgehaald door de gemeente. Wij hebben van alles geprobeerd om te achterhalen wie haar nu precies heeft opgehaald (om zeker te weten dat ze het was, ze had nl ook een nestje jonge kittens van 2 wk oud), maar daar zijn we nooit achtergekomen.

Aangezien ze nooit meer is teruggekomen gaan we er van uit dat ze het was, maar het zou fijn zijn als we gewoon meteen zekerheid hadden gehad.

Ik zou dus zeggen: idd even melding maken bij de Amivedi, dat is ook een van de eerste plaatsen waar men aan denkt bij vermiste huisdieren.
Wat naar!! :-(
SeptemberGirl schreef op 24 mei 2012 @ 19:02:

[...]

Ligt eraan hoe lang je in de wacht staat....

Niet lang, tijdens kamtoor uren wordt je doorgeschakeld naar een andere kantoormedewerker, en na zes uur wordtbde meldkamer vanuit huis gedraait. Is verplicht om de lijn zo snel ogelijk weer vrij te houden, alleen begint het weer enorm druk te worden dat je telefoontje na telefoontje krijgt.

Ierenambulance heeft geen vergunning om dode dieren op te halen, beste even de gemeente bellen, die (en ergon) halen dode dieren op.
En SG? Opgelost?
mevrkimkim schreef op 25 mei 2012 @ 10:05:

[...]

Niet lang, tijdens kamtoor uren wordt je doorgeschakeld naar een andere kantoormedewerker, en na zes uur wordtbde meldkamer vanuit huis gedraait. Is verplicht om de lijn zo snel ogelijk weer vrij te houden, alleen begint het weer enorm druk te worden dat je telefoontje na telefoontje krijgt.

Ierenambulance heeft geen vergunning om dode dieren op te halen, beste even de gemeente bellen, die (en ergon) halen dode dieren op.

ho ho, jawel, wél dode huisdieren ....

of t moet zijn veranderd sinds ik er niet meer werk ...
dasminder schreef op 25 mei 2012 @ 19:27:

[...]

ho ho, jawel, wél dode huisdieren ....

of t moet zijn veranderd sinds ik er niet meer werk ...
Wij rijden NIET voor dode dieren, ook niet voor huisdieren. Hebben daar geen vergunning voor. Een uitzondering daargelaten, aangereden labarador door trein (helaas niet gered) eigenaar wist niet wat te doen, na overleg meldkamer hond meegenomen, en telefoonnr voor een uitvaartsbedrijf in nijmegen gegeven. Maar in principe doen we dat niet.
mevrkimkim schreef op 25 mei 2012 @ 22:18:

[...]

Wij rijden NIET voor dode dieren, ook niet voor huisdieren. Hebben daar geen vergunning voor. Een uitzondering daargelaten, aangereden labarador door trein (helaas niet gered) eigenaar wist niet wat te doen, na overleg meldkamer hond meegenomen, en telefoonnr voor een uitvaartsbedrijf in nijmegen gegeven. Maar in principe doen we dat niet.
Jullie rijden niet voor dode dieren, maar andere dierenambulances wel. Vergeet niet dat die vergunningen per gemeente worden afgegeven, en dat dat niet landelijk geregeld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven