airco

24-05-2012 23:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een verrijdbare airco,zo een met een slang voor het water af te voeren.

Airco op dak gaat niet lukken,maar misschien zou dit een oplossing kunnen zijn,want de temp in de slaapkamer is echt niet leuk meer.
Ik heb er een, een vrij goedkope hoor, en hij werkt matig vind ik. Je moet in elk geval zorgen dat je een slang uit het raam of iets dergelijks kunt hangen, maar dan moet je de ruimte om die slang heen, de rest van je raamopening zeg maar, wel weer afsluiten (bij mij zat er een soort schuimrubber bij om dat te doen). Want je ruimte moet potdicht zijn om de warme lucht af te voeren zeg maar, anders blijft het binnen komen.

Ook al kan dat niet met dat volledig afsluiten, omdat je bijvoorbeeld een dakraam hebt, dan kan het nog steeds wel een uitkomst zijn hoor. Ik had hem aangeschaft toen ik een zolderkamer als studentenkamer had, anders was het echt niet te doen met studeren e.d. op zo'n zolder. Maar ja, dus wel een dakraam. Zolang je dan in de luchtstroom gaat zitten blaast hij wel heerlijk koele lucht. Zo kun je hem ook op je richten als je gaat slapen (of bewegend). Maar hij zal dan niet de hele kamer helemaal koel krijgen. Toch maakt het je verblijf al wel een heel stuk aangenamer.

Maar, ze kunnen aardig herrie maken. Tenminste, de mijne is nu minstens 5 jaar oud. Geen idee of ze tegenwoordig stiller zijn. Maar goed, daar moet je dus wel tegen kunnen als je ermee wil slapen.
Hopelijk word je niet verkouden van die airco....

Misschien is een "gewone" ventilator een optie, Dyson heeft tegenwoordig erg mooie en innovatieve:

https://www.dyson.nl/fans/fans.asp
Ik heb er zo eentje, wij hebben er gewoon 'n gat voor gemaakt in de muur met aansluiting voor die slang. Je raam open zetten is natuurlijk water naar de zee dragen, dan komt de benauwde vochtige lucht weer net zo hard terug binnen als dat die airco het er uit zuigt.
quattro35 schreef op 25 mei 2012 @ 00:19:

Hopelijk word je niet verkouden van die airco....

Misschien is een "gewone" ventilator een optie, Dyson heeft tegenwoordig erg mooie en innovatieve:

https://www.dyson.nl/fans/fans.asp
Ik hoop dat je "gewone" tussen aanhalingstekens hebt staan vanwege het feit dat die van Dyson inderdaad erg mooi zijn, maar wel 300 of 400 euro per stuk kosten.. wat een geld voor een ventilator zeg! O_o
Ik heb weleens gehoord dat het helpt om een bak met ijs (gewoon bevroren water dus, geen lekkere bak Hertog) voor de ventilator te zetten, krijg je ook een koele luchtstroom. Nog nooit geprobeerd, ga gelijk eens wat bakjes water in de vriezer zetten!
Als zo'n airco toch herrie maakt zou ik voor een ventilator gaan. Savonds al aanzetten voor je naar bed gaat.. Daarna kan ie evt uit, maar als je herrie niet erg vindt laat je 'm aan staan..
Een verrijdbare airco maakt flink herrie, tenminste degene die wij hebben. Daar kan ik niet bij slapen.

Op de slaapkamer hebben wij een ventilator boven het bed hangen. Deze zetten wij 's avonds rond een uur of 9 aan, met alle ramen open. Hij gaat uit als wij 's ochtends opstaan. Wij vinden dit erg prettig. Onze ventilator is geruisloos.
Zet de airco aan een paar uur voordat je naar bed gaat en uit als je naar bed gaat. Hou wel de deur en ramen dicht als de airco aan staat.

Voor de slang zou je een permanente aansluiting kunnen maken door de muur heen. Je hebt dan ook niet meer een eind slang nodig voor de afvoer.
laylalala schreef op 25 mei 2012 @ 07:46:

[...]

Ik hoop dat je "gewone" tussen aanhalingstekens hebt staan vanwege het feit dat die van Dyson inderdaad erg mooi zijn, maar wel 300 of 400 euro per stuk kosten.. wat een geld voor een ventilator zeg! O_o

Niet goedkoop nee, maar wat kost zo'n airco? En een airco verbruikt meer stroom denk ik.
Een verrijdbare airco maakt meer lawaai, gebruikt meer energie, is storingsgevoeliger, en heeft veel minder mogelijkheden dan een vaste installatie.

Het aantal particulieren dat een airco aanschaft is, mede door het aanbod goedkope installaties bij bouwmarkten en handelaars, stijgende. Echter, deze markt moet zich nog helemaal vormen, omdat de consument te weinig kennis van zaken heeft, en airconditioning installaties weinig tot nooit gebruikt worden als hoofdverwarming met mogelijkheid tot koelen. Toch zal dat op termijn gaan volgen, want het is enkel vanwege die gasbel dat Nederlanders gas gebruiken om hun huizen op termperatuur te houden. Door middel van invertergestuurde airconditioners bespaar je op je energierekening en kun je bovendien koelen én verwarmen.
Wij hebben een airco op de slaapkamer

Maar daar krijg ik keelpijn van en man verkouden

Plus, als je de airco uitzet, het binnen een half uur weer warm is
shoppen schreef op 25 mei 2012 @ 11:53:

Wij hebben een airco op de slaapkamer

Maar daar krijg ik keelpijn van en man verkouden

Plus, als je de airco uitzet, het binnen een half uur weer warm is

Mijn voorkeur gaat ook uit naar natuurlijke koelte in plaats van kunstmatige kou.
Gisteren heb ik een airco laten komen, en sinds gisterenavond gebruikt. Het is een Zibro P 229. Hij maakt bij een afkoelstand meer lawaai dan bij ventileerstand. De slangen hang ik naar buiten, maar ik kan het raam niet goed afdichten. Ik kwam zojuist op het idee om het vitrage dicht te doen. Het werkt wel want in mijn woonkamer is het koeler dan in de andere vertrekken.

Ik had ook een grote airco kunnen kopen om de gehele woning af te koelen maar dan heb ik toestemming van de begeleiding nodig (woon in een vrij zelfstandige woonvorm) om wijzigingen aan de woning aan te brengen. Voor een mobiele airco hoeft dat niet. Het tweede nadeel is dat een grote vaste airco behoorlijk duur is. Voor deze airco betaalde ik 477 euro, wat ik nog kan betalen, want de hitte is echt mijn grote vijand.

Eigenlijk heb ik hem iets te laat gekocht want zo heet zijn die dagen nu ook niet meer. Daarvoor was het steeds tussen 25 en 27 graden. Gisteren 24, door de airco 22,5 graden.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven