Hoe maak jij schoon?

25-05-2012 10:25 33 berichten
Aahhhhh ik wordt helemaal gek van het stof! En ik probeer dat met een vaatdoek weg te halen, een sorbodoekje, een stofdoekje, maar alle doekjes vegen het vuil alleen maar in het rond. Het blijft niet aan het doekje hangen, zodat je er vanaf bent!!! Hoe doen jullie dat? Ik stof eerst en dan stofzuigen, maar doordat ik alleen maar het vuil in de rondte veeg, wordt ik lichtelijk agressief. En met deze hitte is het sowieso een stom idee om te gaan schoonmaken, maar ja... iemand een wonderdoekje?
Alle reacties Link kopieren
Swiffer doekjes, maar dan van de Action.
Als het doekje nat is blijft de stof er wel aan hangen en vaker een ander nat doekje nemen.Als ik mijn witte trap schoonmaak gebruik ik bij elke 3 treden wel een nieuw nat doekje en ik heb geen last van verplaatst stof daarmee,wordt stralend schoon.
Nat afnemen met sopje microvezeldoekje.
Computer says nooooo
Ik leg rubber handschoenen klaar, zorg dat alle vaatdoekjes, stofdoeken en schoonmaakmiddelen aanwezig zijn, leg geld op tafel en laat Grazia naar binnen en wens haar een mooie dag!
Microvezeldoekje.
Zeem dus, eerst nat afnemen met een microvezel doek en dan met een natte zeem.

Verder dan niet meer bewegen de rest van de dag anders heb je zo weer stof.
Ik gebruik zo'n stoffer, maar dan de neppert van Xenos:

http://www.truus.nl/content/images/ProductImages/large/101117_1.png
Mac123 schreef op 25 mei 2012 @ 10:32:

Ik leg rubber handschoenen klaar, zorg dat alle vaatdoekjes, stofdoeken en schoonmaakmiddelen aanwezig zijn, leg geld op tafel en laat Grazia naar binnen en wens haar een mooie dag!
;-)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
K zalt t mn hulp vragen als ik haar spreek ;-)
Ik maak een sopje in de gootsteen.

Pak 2 of 3 gele doekjes, dan hoef ik niet steeds heen en weer om uit te spoelen, en maak deze nat.

Dan ga ik alles afstoffen, zodra ik merk dat ik stof begin uit te smeren en das al snel, pak ik een schoon doekje.

Dan alles uitspoelen zodat ik weer 3 schone doekjes heb en dan weer verder...

Mare, stof jij dan met droge doekjes??

Als ik dat doe dat wappert het stof indd alle kanten op.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Maja82 schreef op 25 mei 2012 @ 10:43:

K zalt t mn hulp vragen als ik haar spreek ;-)
Of mijn man :-$
Ik stofzuig bijna alles qua kasten, tafels, frutsels etc. om het meeste stof weg te halen, als ik zin heb ga ik er nog met een vochtig doekje overheen voor het fijne stof en als laatste stofzuig ik de vloer. Werkt prima.
thanks voor de tips!!!
Het zachte kleine borsteltje aan de stofzuiger doen en daarmee je kast en vensterbank zuigen. Stoffen is alleen maar het verplaatsen van stof...wie dat ooit bedacht heeft...
elninjoo schreef op 25 mei 2012 @ 10:49:

Het zachte kleine borsteltje aan de stofzuiger doen en daarmee je kast en vensterbank zuigen. Stoffen is alleen maar het verplaatsen van stof...wie dat ooit bedacht heeft...
Inderdaad, dat kleine borsteltje is mijn beste vriend in de strijd tegen stof ;-)
Ik ga rond met een plantenspuit en een nat microvezel doekje, spuiten, wrijven en gaan uitspoelen in de gootsteen per oppervlak. Zo blijft je doekje proper en spoel je het niet in een emmer met al vuil water.

Gelukkig heb ik overal wel een gootsteen dichtbij :-D
Van stof moet je vooral afblijven, dan valt het het minst op. ;-)
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik ga altijd afstoffen met een vochtige lap. Daarna stofzuigen en dan tot slot nog dweilen.

Die swiffer doekjes van de Action vind ik ook goed!
Mijn hulp zweert bij dat ding van helene31!
De swiffer is mijn favoriet!!!
Mac123 schreef op 25 mei 2012 @ 10:32:

Lieverd, de naam is Patty, onthoudt dat nou eens... >-D X-D
Hier ook swiffer doekjes! Met een nat doekje afstoffen vind ik vreselijk. Dan krijg je echt van die hoopjes zwarte drab. Zo'n swifferdoekje houdt het tenminste goed vast en meteen de prullenbak in. Ik ga eerst overal overheen met zo'n swifferdoekje en daarna komt er bij mij pas een natte doek met schoonmaakmiddel oid aan te pas. Dan smeer ik die natte stof tenminste niet overal doorheen.
Ik houd van mijn Swiffer! Tijdje geleden gekocht en het is nu leuk om af te stoffen!
Handig zo'n topic.

Hou halen jullie de kalk/zeep aanslag van de douchedeuren? Ik boen me te pletter en dan is het nog niet goed schoon. :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven