Singapore tips voor 10 uur
vrijdag 25 mei 2012 om 10:49
We hebben een tussenstop op Singapore en hebben iets van 10 uur de tijd om ons daar te vermaken.
We landen 's ochtends en vliegen 's avonds laat, komen wel op een zondag aan. Heb geen zin om op het vliegveld te blijven.
Wat kunnen we doen in die 10 uur?
Wat zijn de high lights die we in die 10 uur kunnen zien?
Is het centrum/winkels ver van het vliegveld? Dat we leuk kunnen winkelen ofzo.
We landen 's ochtends en vliegen 's avonds laat, komen wel op een zondag aan. Heb geen zin om op het vliegveld te blijven.
Wat kunnen we doen in die 10 uur?
Wat zijn de high lights die we in die 10 uur kunnen zien?
Is het centrum/winkels ver van het vliegveld? Dat we leuk kunnen winkelen ofzo.
vrijdag 25 mei 2012 om 11:03
Centrum is 20 autominuutjes van het vliegveld. Ik heb een keer gewoon een taxi genomen en me af laten zetten bij het beginpunt van een stadswandeling uit de Lonely Planet. Was erg leuk. Als je 10 uur stadswandelen, terrashangen, shoppen en lunchen te lang vindt (ik zou er niet mee zitten
): iets verder weg is nog een dierentuin/tropische tuin-achtig iets.
Je kunt ook met 't ov, als ik me goed herinner gaat er vanaf het vliegveld een soort sneltram/monorail naar het centrum. En er zijn ook dagtours speciaal voor transitreizigers, die je op het vliegveld kunt boeken.
Je kunt ook met 't ov, als ik me goed herinner gaat er vanaf het vliegveld een soort sneltram/monorail naar het centrum. En er zijn ook dagtours speciaal voor transitreizigers, die je op het vliegveld kunt boeken.
vrijdag 25 mei 2012 om 11:05
10 uur is natuurlijk niet heel lang. Ooit zijn wij wel op de luchthaven gebleven en zijn lekker even gaan douchen, hadden namelijk ook in Sidney al enkele uren op de luchthaven doorgebracht en waren inmiddels 20 uur onderweg.
We hadden schone kleren mee, je krijgt daar bij de douches een handdoek. Nouja krijgt......... je mag hem gebruiken nadat je een flink bedrag had neergeteld voor de douche. Maar toch, het was heerlijk!!
We hadden schone kleren mee, je krijgt daar bij de douches een handdoek. Nouja krijgt......... je mag hem gebruiken nadat je een flink bedrag had neergeteld voor de douche. Maar toch, het was heerlijk!!
vrijdag 25 mei 2012 om 11:10
Je kunt ook een rondrit doen vanaf het vliegveld langs wat toeristische atrracties, er is zo'n hop-on-hop-off bus. Is prima te doen, duurt niet te lang en dan kun je altijd nog even douchen of je opfrissen voor je weer verder gaat.
Ook kun je er gratis internetten, dus je kunt altijd nog 10 uur gaan forummen
Ook kun je er gratis internetten, dus je kunt altijd nog 10 uur gaan forummen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 25 mei 2012 om 12:27
Dat gebeurt volgens mij altijd wel.
Neem een dagrugzak mee met daarin een schoon t-shirt, onderbroek, wat opfrisspul etc. Ook voor het geval dat je bagage niet direct aan komt, maar pas een dag later ofzo (al veel gevlogen en nog nooit mee gemaakt, maar het kan gebeuren).
Let wel op de max. hoeveelheid vloeistoffen die je mee mag nemen het vliegtuig in, koop mini's van douchespul en bijv. lenzenvloeistof en stop die in een afsluitbaar plastic zakje (gripzakje, of vraag er een bij de Etos).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 25 mei 2012 om 16:09
Superleuk, Singapore! Genoeg te beleven!
Wil je shoppen? Orchard Road is de plaatselijke Kalverstraat. Maar overal zijn grote shopping malls, die kun je niet missen. Het is alleen niet supergoedkoop of zo, maar wel een hele belevenis.
Wil je cultuur? Het National Museum of Singapore is indrukwekkend.
Wil je een indruk krijgen van de architectuur? Ga naar het Business District, gebied rondom de monding van de Singapore River, voor enorme wolkenkrabbers.
Wil je iets meekrijgen van de verschillende etnische groepen? Little India is echt leuk, ga absoluut een Hindoetempel in en eet in een kraampje daar. Het Maleisische gebied is ook leuk. Daarna Chinatown, vond ik het minst van de drie.
Wil je natuur zien? Er is een stuk regenwoud en er is een mangrovebos in Singapore. De mangroven zijn alleen wel helemaal aan de andere kant van Singapore (in het noordwesten) en dan ben je wel een uur of 2 onderweg. Voor zo'n kort bezoek net wat minder handig. Maar je kunt wel naar de 'top' van Singapore klimmen: Bukit Timah. Niet zo hoog hoor. Krijg je een goed beeld van het tropisch regenwoud en er zitten ook veel apen. Als je eindbestemming niet tropisch is, is dat erg leuk om mee te maken!
Wil je naar een mooie tropische dierentuin? De Singapore Zoo is erg mooi. Ook de Night Zoo als je 's avonds nog tijd hebt! Het birdpark is ook leuk, maar dat is ook weer een behoorlijk eind van het vliegveld vandaan.
Wil je graag een aangelegd nepstrand aan een vervuilde zee zien, met uitzicht op een eindeloze stroom langsvarende containerschepen zien? Ga dan naar het eilandje Sentosa. Niet doen dus!
Qua vervoer zijn taxi's niet erg duur, maar het metronetwerk is erg goed. Ik heb er alles met de metro gedaan.
Wil je shoppen? Orchard Road is de plaatselijke Kalverstraat. Maar overal zijn grote shopping malls, die kun je niet missen. Het is alleen niet supergoedkoop of zo, maar wel een hele belevenis.
Wil je cultuur? Het National Museum of Singapore is indrukwekkend.
Wil je een indruk krijgen van de architectuur? Ga naar het Business District, gebied rondom de monding van de Singapore River, voor enorme wolkenkrabbers.
Wil je iets meekrijgen van de verschillende etnische groepen? Little India is echt leuk, ga absoluut een Hindoetempel in en eet in een kraampje daar. Het Maleisische gebied is ook leuk. Daarna Chinatown, vond ik het minst van de drie.
Wil je natuur zien? Er is een stuk regenwoud en er is een mangrovebos in Singapore. De mangroven zijn alleen wel helemaal aan de andere kant van Singapore (in het noordwesten) en dan ben je wel een uur of 2 onderweg. Voor zo'n kort bezoek net wat minder handig. Maar je kunt wel naar de 'top' van Singapore klimmen: Bukit Timah. Niet zo hoog hoor. Krijg je een goed beeld van het tropisch regenwoud en er zitten ook veel apen. Als je eindbestemming niet tropisch is, is dat erg leuk om mee te maken!
Wil je naar een mooie tropische dierentuin? De Singapore Zoo is erg mooi. Ook de Night Zoo als je 's avonds nog tijd hebt! Het birdpark is ook leuk, maar dat is ook weer een behoorlijk eind van het vliegveld vandaan.
Wil je graag een aangelegd nepstrand aan een vervuilde zee zien, met uitzicht op een eindeloze stroom langsvarende containerschepen zien? Ga dan naar het eilandje Sentosa. Niet doen dus!
Qua vervoer zijn taxi's niet erg duur, maar het metronetwerk is erg goed. Ik heb er alles met de metro gedaan.
vrijdag 25 mei 2012 om 16:11
Ik heb trouwens wel echte krokodillen in het wild gezien in Singapore, in de mangroven. In het foldertje stond: het komt zelden voor, maar als er een krokodil op het pad ligt, probeer er dan niet langs te lopen maar waarschuw de parkwacht. Ieps. Gelukkig zag ik ze alleen op een afstand in het water met hun kaken klapperen. Was behoorlijk spectaculair!
vrijdag 25 mei 2012 om 20:50
De luchthaven is inderdaad niet zo ver van het centrum dus ik zou inderdaad gewoon de stad ingaan. Ik vond in Singapore chinatown heel leuk. Het Chinese heritage house is zeker de moeite! Het idee om je te laten afzetten aan de start van een Lp wandeling vind ik ook een goed idee!
De zoo is leuk, maar vond ik niet heel bijzonder (maar ik ben ook niet zo'n zoo-mens)
De zoo is leuk, maar vond ik niet heel bijzonder (maar ik ben ook niet zo'n zoo-mens)
dinsdag 5 juni 2012 om 12:21
dinsdag 5 juni 2012 om 13:09
@flash. Dat is Kuala Lumpur. Tenminste, ik ben het in Singapore niet tegengekomen en wel in KL (Berjaya Times Square). Orchard Road is in feite een grote mall, maar die zijn wel allemaal redelijk standaard (wel luxe).
Die ene waar je de monorail naar Sentosa pakt (de naam ontsnapt mij) heeft een mooie foodcourt.
De LP wandeling door Little India vond ik ook nog de moeite en als je dan toch drie dagen hebt, ga naar de zoo. Zoals ik hier eerder al zei, ik vond het niet heel super, maar best leuk. Toen wij er twee jaar geleden waren, waren ze bezig met de bouw van een nieuwe zoo. Toen had je al een dagzoo en een nachtzoo en waren ze bezig aan een soort van bootsafari. Misschien is die inmiddels af.
Die ene waar je de monorail naar Sentosa pakt (de naam ontsnapt mij) heeft een mooie foodcourt.
De LP wandeling door Little India vond ik ook nog de moeite en als je dan toch drie dagen hebt, ga naar de zoo. Zoals ik hier eerder al zei, ik vond het niet heel super, maar best leuk. Toen wij er twee jaar geleden waren, waren ze bezig met de bouw van een nieuwe zoo. Toen had je al een dagzoo en een nachtzoo en waren ze bezig aan een soort van bootsafari. Misschien is die inmiddels af.
dinsdag 5 juni 2012 om 20:57
quote:the4ofus schreef op 05 juni 2012 @ 13:09:
als je dan toch drie dagen hebt, ga naar de zoo. Zoals ik hier eerder al zei, ik vond het niet heel super, maar best leuk. Toen wij er twee jaar geleden waren, waren ze bezig met de bouw van een nieuwe zoo. Toen had je al een dagzoo en een nachtzoo en waren ze bezig aan een soort van bootsafari. Misschien is die inmiddels af.De boat safari is inderdaad af! Ik ben vorig jaar november naar de Zoo geweest, maar heb gewoon overdag zelf de boel verkend en ook te voet. Ik vond de Zoo echter wel echt een aanrader, zelfs als je niet echt fan bent van dierentuinen. De orang oetans vlogen je gewoonweg om de oren, geweldig!
als je dan toch drie dagen hebt, ga naar de zoo. Zoals ik hier eerder al zei, ik vond het niet heel super, maar best leuk. Toen wij er twee jaar geleden waren, waren ze bezig met de bouw van een nieuwe zoo. Toen had je al een dagzoo en een nachtzoo en waren ze bezig aan een soort van bootsafari. Misschien is die inmiddels af.De boat safari is inderdaad af! Ik ben vorig jaar november naar de Zoo geweest, maar heb gewoon overdag zelf de boel verkend en ook te voet. Ik vond de Zoo echter wel echt een aanrader, zelfs als je niet echt fan bent van dierentuinen. De orang oetans vlogen je gewoonweg om de oren, geweldig!
dinsdag 5 juni 2012 om 21:27
Ja, die orang oetans zijn wel een aanrader. Wij waren er net na het ontbijt met de apen (dat kun je boeken, maar is redelijk duur). Toevallig passeerden wij er toen dat ontbijt net gedaan was en dan mogen de apen zelf naar hun eiland terug zwieren en zwaaien. Ze hadden niet veel haast en zijn een hele tijd rond ons heen blijven draaien.
Wij kwamen echter net van Borneo waar we ze in het wild gezien hadden. Dat deed een beetje afbreuk aan de zoo-orang oetans
Wij kwamen echter net van Borneo waar we ze in het wild gezien hadden. Dat deed een beetje afbreuk aan de zoo-orang oetans
dinsdag 12 juni 2012 om 11:53
Natuur heb je tien keer mooier elders in Singapore! De mangrove (Kranji reservoir) en het regenwoud midden in de stad (bijv. Bukit Timah en Mac Ritchie reservoir)
Als je er langer bent kan ik me inderdaad voorstellen dat je een keer naar het strand wilt, al denk ik dat je dan ook beter naar Maleisië kunt gaan. Maar als je er maar een dag bent zoals TO zou ik het echt niet doen.
Als je er langer bent kan ik me inderdaad voorstellen dat je een keer naar het strand wilt, al denk ik dat je dan ook beter naar Maleisië kunt gaan. Maar als je er maar een dag bent zoals TO zou ik het echt niet doen.