Datemoe

26-05-2012 02:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een topic om van me af te schrijven. Misschien dat mensen het wel herkennen. Ik weet dat er al topics over daten zijn en heb ook meegeschreven, maar wilde toch graag op de late zaterdagavond even mijn verhaal kwijt.

Vanavond heb ik weer een eerste date gehad. Ondanks leuk contact online (niet te lang) was er niet een zodanige klik om het verder voort te zetten. Hebben het gezellig gehad en leuk gekletst maar verder niet.

Ik ben datemoe. Het is niet dat ik zozeer denk van ik vind nooooit iemand, dat niet. Ik heb inmiddels ook een meer nuchtere insteek en laat de verwachtingen niet te hoog oplopen. Het is meer dat ik er een beetje onzeker van word dat het gemiddeld vaak tot niet meer dan een date of vier komt, ook als er een klik is.

En ik begin me toch af te vragen of het niet gewoon aan mezelf ligt. Het kan natuurlijk ook gewoon pech zijn maar kan me soms niet aan de gedachte onttrekken dat ik kennelijk iets niet goed aanpak.

Zijn er mensen die dit herkennen? Het steeds weer iemand opnieuw leren kennen, de energie die je erin stopt vooraf. Leuke anticipatie. Maar toch ook wel de teleurstelling soms. Hoe gaan jullie daar mee om en is het misschien handig om even een pauze in te lassen?
Misschien is het wel het zo op zoek zijn...

Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...

Waarom laat je het niet gewoon aan het lot over om jou te vinden ipv dat je naar je eigen lot op zoek gaat??
Zit wat in hoor. Ik wil misschien te graag, ben al een tijdje vrijgezel.

Ik vraag me dan alleen wel af wat de insteek van andere mensen op zo'n site is en waardoor het kennelijk mij zoveel doet steeds. Zijn zij dan minder "op zoek"?

En waarom wil ik eigenlijk zo graag een relatie. Heb er ook twee jaar niet naar getaald.
Ik denk dat je gewoon 'out there' moet zijn, het leven leven.. Genieten van de dingen die je doet en dat uitstralen!! Als je sociale dingen doet kom je vanzelf mensen tegen.

Eerder wellicht nog dan thuis achter de laptop;)
Waarom wil je zo ontzettend graag een relatie?
En waarom wil ik eigenlijk zo graag een relatie. Heb er ook twee jaar niet naar getaald.

Zo gaat dat toch altijd, eerst ben je gewoon chill single en dan ben je daar ff helemaal klaar mee.

Vervolgens vergeet je dat weer en vind je een leukert.

Naja zo gaat het bij mij altijd.
Anthonius schreef op 26 mei 2012 @ 02:44:

Waarom wil je zo ontzettend graag een relatie?

Ik moet inderdaad eens wat meer activiteiten ontplooien buiten mijn eigen kringetje. Het is momenteel vanwege financiële redenen wat lastiger maar dat moet lukken. Gewoon dingen doen die ik leuk vind en waar ik wat uithaal.

Wat christel hieronder zegt klopt eigenlijk wel. Ik had opeens in november zoiets van: ik heb er weer ruimte voor en kijk er naar uit om een nieuw iemand in mijn leven te hebben. En dan ga je weer daten. Misschien dat ik juist door dat daten er meer behoefte aan begon te krijgen. Die stille belofte dat..

En dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het is niet gezegd dat je dan ook daadwerkelijk iemand tegen het lijf loopt.

Wellicht inderdaad tijd om los te laten en even de sites op slot te gooien. Ik was een tijd terug echt verliefd geworden op een date, waarmee ik al een tijdje afsprak. Dat was al lang geleden en daar ben ik eigenlijk ook nog niet over heen. Gewoon dus wat minder mee bezig houden.
Het gekke is dat het idee van een relatie an sich me helemaal niet direct doet juichen. Het is denk ik meer het weer eens wederzijds verliefd worden en de fases die je doorloopt dan dat ik nu direct alle andere dingen mis van een relatie.
Hey Eefje, wat balen dat het niet zo lekker gaat. Ken je nog van het internet dating topic. Ik heb dat al snel opgegeven - veelsteveel moeite om er uiteindelijk achter te komen dat ik me toch niet tot iemand aangetrokken voel.

Ik heb het momenteel ontzettend druk en het daten daarom even op een laag pitje staan. Heb vanwege de drukte ook niet zo'n behoefte aan een relatie, maar ik moet zeggen dat het me nu ook niet ineens aan komt waaien :-)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste persoon op de juiste tijd in jullie beider leven. Ik denk dat dat best zeldzaam is, en de een is daar misschien wat kritischer in dan de ander.

Ik vloog vroeger van de een naar de ander, maar nu gebeurt het eigenlijk niet meer. Toch heb ik het vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt, en ik weet zeker dat dat voor jou ook geldt!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 21-06-2012 02:16
Reden: privacy
% gewijzigd
Nee maar goed, dat heeft toch niemand die lang single heeft. Dat je er weer iemand bij hebt met een mening over alles wat je doet, het gezeur en gedoe... Maar zodra je die fase van verliefd zijn hebt dan is dat echt niet meer zo erg.

Maar snap het wel, je bent nu gewoon in die tussen fase tussen echt single willen zijn en echt iemand leuk gaan vinden.

Als je er klaar voor bent dan vind je vanzelf wel iemand en tot die tijd niets forceren wat er niet is. Maak een leuke bucketlist voor een jaar, ofzo..

Ik vind overigens de verliefdheidsfase/niet zeker wetenfase altijd het ergste... de onzekerheid, het aan niks anders kunnen denken.. zo naar.. maja thats me.
Echt een opmerking voor Ben Linus, ja ;)
isabellajosephine schreef op 26 mei 2012 @ 03:22:

Hey Eefje, wat balen dat het niet zo lekker gaat. Ken je nog van het internet dating topic. Ik heb dat al snel opgegeven - veelsteveel moeite om er uiteindelijk achter te komen dat ik me toch niet tot iemand aangetrokken voel.

Ik heb het momenteel ontzettend druk en het daten daarom even op een laag pitje staan. Heb vanwege de drukte ook niet zo'n behoefte aan een relatie, maar ik moet zeggen dat het me nu ook niet ineens aan komt waaien :-)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste persoon op de juiste tijd in jullie beider leven. Ik denk dat dat best zeldzaam is, en de een is daar misschien wat kritischer in dan de ander.

Ik vloog vroeger van de een naar de ander, maar nu gebeurt het eigenlijk niet meer. Toch heb ik het vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt, en ik weet zeker dat dat voor jou ook geldt!

Heej IsabellaJosephine, leuk dat je reageert :)

Ik herinner me jou ook, was jij niet in de VS aan het daten geslagen?

Ja inderdaad, het is een kwestie van net op het juiste moment met de juist timing iemand toevallig of misschien wel via een date leren kennen.

Het is ook zeldzaam en ik heb maar één relatie gehad dus ook niet veel vergelijkingsmateriaal of ervaring op dat gebied. Heb inderdaad ook gefladderd en gescharreld maar nu minder behoefte daaraan.

Fijn dat het zo goed met je gaat! Is inderdaad wel een goede insteek :)
christel2312 schreef op 26 mei 2012 @ 03:30:

Nee maar goed, dat heeft toch niemand die lang single heeft. Dat je er weer iemand bij hebt met een mening over alles wat je doet, het gezeur en gedoe... Maar zodra je die fase van verliefd zijn hebt dan is dat echt niet meer zo erg.

Maar snap het wel, je bent nu gewoon in die tussen fase tussen echt single willen zijn en echt iemand leuk gaan vinden.

Als je er klaar voor bent dan vind je vanzelf wel iemand en tot die tijd niets forceren wat er niet is. Maak een leuke bucketlist voor een jaar, ofzo..

Ik vind overigens de verliefdheidsfase/niet zeker wetenfase altijd het ergste... de onzekerheid, het aan niks anders kunnen denken.. zo naar.. maja thats me.

Ha ha nee bedoelde ook nadat het van beide kanten wel duidelijk is. Dat onzekere dat heb je bij het daten juist veel vaker en dat vind ik ook niet echt een relaxte tijd ;)

Klopt, eigenlijk wil je altijd wat je niet hebt. Mensen met een relatie verzuchten wel eens dat ze de vrijheid van een vrijgezel willen. Een bucketlist is wel een mooie tip. Gewoon een paar persoonlijke overwinningen of wensen. Dat helpt al een boel voor mijn zelfvertrouwen :)
Ja klopt, zit inderdaad in de VS! Blijft interessant allemaal. Heb wel het oog laten vallen op een collega, maar omdat we nogal nauw samenwerken ligt dat nogal gevoelig natuurlijk. Ik zal in ieder geval niet het initiatief nemen.
Gewoon even een pauze inlassen, beter voor jezelf.
Ik herken het zeker... heb periodes gehad dat ik aan het internetdaten was, maar dat hield ik hooguit twee maanden vol, het is zó intenstief. Qua 'bijhouden' van contacten en ook emotioneel.

Een pauze nemen is het beste wat je kunt doen. Na een tijdje kijk je er weer heel anders tegenaan en heb je er weer zin in. Kan me ook goed voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.

Een pauze moet je wel nemen omdat je rust wilt; juist ook niet vanwege het motto 'loslaten dan komt het vanzelf naar je toe'. Want dan ga je daar misschien op rekenen, en dat wil je ook niet.

Soms komt er wel wat als je er niet mee bezig bent, en vaak ook niet. Er is eigenlijk gewoon geen peil op te trekken.

Veel geluk!
Ik heb het ook hoor, heb het een dik jaar gedaan maar ik ben er echt kláár mee.

Heb iets met iemand gehad die achteraf me puur voor de sex had (sexverslaafd, bleek later. Ik was straalverliefd geworden en het brak m'n hart)

Heel veel dates dat je al binnen een minuut weet 'dit wordt hem niet' omdat je je niet aangetrokken voelt. Mannen die je op straat zo straal voorbij zou lopen bij wijze van spreken omdat ze je gewoon niet aanspreken qua uitstraling/manier van bewegen.

Mannen waar je dan een paar dates mee hebt, toch wel ontwikkelen van enige gevoelens/hoop om dan daarna te horen 'ik ben er niet klaar voor'/'ik voel toch geen klik' (ondanks dates die tot diep in de nacht duurden met uren kletsen)/'ik heb het te druk om verder te daten'

Ik ga niet aan mezelf twijfelen, dat niet. Maar wel aan de soort mannen die je op een datingsite aantreft. Mannen die er een eigen agenda op na houden (vooral op sex gericht), mannen met issues, mannen die geen keuze kunnen maken omdat ze 'de allerbeste van de datingsite' lijken te willen.

Vermoeiend!!!

Ben nu al een maandje ofzo niet aan het daten en ik merk dat het toch niet helemaal stil staat. Mannen uit mijn eigen kennissenkring die enige interesse tonen, en mannen die ik via hobby's ontmoet die interesse tonen. Dat gaat minder geforceerd dan daten, en is (emotioneel) ook een stúk minder vermoeiend. En áls die mannen interesse tonen, is het ook omdat ze je oprecht leuk vinden, denk ik dan.
ik vind het ook ontzettend herkenbaar. Heb het weer even geprobeerd, ben 2 jaar single en was wel weer toe aan iets leuks, maar via datingsites ook nog geen geluk gehad. Ik herken me heel erg in wat Tjoepertje hierboven heeft geschreven. Al moet ik zeggen dat die mannen uit mijn kennissenkring ook niet komen. Ik heb gewoon te weinig mannen in mijn kennissenkring, daarom was ik ook gaan daten, want verder kom ik ze dus gewoon niet tegen. Soms word ik er wanhopig van, ik hoef niet per se iemand tegen te komen maar op deze manier is de kans voor mijn gevoel zo klein.
Misschien ben je te intensief bezig met daten.

Ik merkte al heel gauw dat als ik avond aan avond aan het daten was, ik het heel snel zat werd. Ik was er zoveel tijd mee kwijt dat het de magere resultaten niet waard was.

Dus nu gooi ik een paar keer in de maand mijn hengel uit en als er iemand wil bijten ga ik alleen met die persoon even verder. Ik merk dat ik het nu leuk vind, ook al van ik meestal bot.

Natuurlijk loop ik hiermee leuke vrouwen mis die van de markt gaan, maar er komen altijd weer anderen op.
Bedankt voor de (herkenbare) reacties.

Het is inderdaad ook het feit dat je inderdaad dan al snel weer een nieuwe date hebt, na een blauwtje. En dan vraag ik me af of dat is omdat ik die persoon nou gelijk zo leuk vind of omdat ik hoop iemand te ontmoeten en de teleurstelling wat weg te nemen.

Af en toe even stil staan erbij en bedenken wat ik nou eigenlijk wil en zoek kan natuurlijk geen kwaad. Een pauze, wat kritischer zijn.

Dat van Tjoepertje herken ik ook erg. Dat de intenties scheef lopen. Ik ben ook zo'n man tegen gekomen en ik voelde al wat voor hem terwijl hij meer op zoek naar een rebound/egoboost was nadat hij door iemand gedumpt was. En eigenlijk weet je dat diep van binnen ook wel maar goed soms neem je dat risico.

Aureel, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Ik geloof namelijk niet helemaal dat alles vanzelf naar je toekomt. Hoe is dat voor jou gegaan toen je een pauze inlaste?

Die dubbele agenda's herken ik ook wel. Ik ben zelf misschien te naïef en eerlijk soms, ook mbt internetdaten. Wat ik aan iemand zeg of schrijf is grotendeels waarheid. Ik probeer mezelf niet mooier te presenteren dan ik ben. En ga dan automatisch ervan uit dat het andersom ook zo is. Maar dat is nou juist waarmee je dan op je plaat gaat. Het is makkelijk om via internet een interessant rookgordijn op te trekken. Ik spreek/sprak om die reden ook altijd snel af.

IsabellaJosephine, leuk dat je nu in je directe omgeving een leuke man hebt leren kennen. Benieuwd of hij de eerste stap zet! Blijf je voorlopig nog daar aan het werk?

Ik geloof dat ik die pauze inderdaad maar even inlas of in elk geval niet meer zo intensief ga daten.
@eefje: heel herkenbaar hoor! Denk dat het goed is om af en toe ff afstand te nemen en het rustiger aan te doen. Ik merkte aan mezelf dat het best verslavend kan zijn. En nog kijk ik dagelijks op de DS en schrijf ook wel met mannen. Maar als het op afspreken aankomt, heb ik al maanden zoiets van 'nee dank je'.

Soms denk ik ook wel eens dat het komt dat daten via een DS het ongedwongene van iemand in het echt tegenkomen mist. In de meeste gevallen gaat toch minstens 1 van de 2 er met (te) hoge verwachtingen naar toe. Moet het vanaf minuut 1 geweldig klikken en als dat niet het geval is, dan houdt het direct op. Terwijl in het 'echte' leven nemen we vaak veel meer de tijd om iemand te leren kennen. De vluchtigheid van daten staat me vaak tegen...

Om een lang verhaal kort te maken, er komt misschien vanzelf een moment dat je er de lol wel weer van in gaat zien....
maria2005 schreef op 26 mei 2012 @ 11:47:

@eefje: heel herkenbaar hoor! Denk dat het goed is om af en toe ff afstand te nemen en het rustiger aan te doen. Ik merkte aan mezelf dat het best verslavend kan zijn. En nog kijk ik dagelijks op de DS en schrijf ook wel met mannen. Maar als het op afspreken aankomt, heb ik al maanden zoiets van 'nee dank je'.

Soms denk ik ook wel eens dat het komt dat daten via een DS het ongedwongene van iemand in het echt tegenkomen mist. In de meeste gevallen gaat toch minstens 1 van de 2 er met (te) hoge verwachtingen naar toe. Moet het vanaf minuut 1 geweldig klikken en als dat niet het geval is, dan houdt het direct op. Terwijl in het 'echte' leven nemen we vaak veel meer de tijd om iemand te leren kennen. De vluchtigheid van daten staat me vaak tegen...

Om een lang verhaal kort te maken, er komt misschien vanzelf een moment dat je er de lol wel weer van in gaat zien....

Hee maria! Leuk om je even te lezen, tijdje terug. Zoals je het beschrijft is het op het moment inderdaad. Ik lees nog berichtjes op Paiq of op relatieklik maar reageer amper meer. De interesse erin blijft maar de inzet/moeite is me even wat teveel.

Toch blijven zich wel gelegenheden voordoen. Laatst na een verjaardag nog benaderd door iemand. Maar echt niet mijn type. Op het werk iemand. Dat is het stomme. Dan wil ik er even niet mee bezig zijn maar gebeurt er toch weer wat. En vaak juist niet het type wat ik graag zou daten.

Ik zal er gewoon eens wat minder op letten en wat meer bezig zijn met wat ik belangrijk vind en wat goed voor me is nu. Hoe is het verder met jou? Dus ook even de boel op een laag pitje?
@eefje: misschien moet je juist wel genieten van de mannen die je in het echt tegenkomt, iemand kan op het eerste gezicht niet het juiste type te zijn, maar je kunt je ook vergissen...

Ik heb laatst een enorme reality-check gehad. Dat heeft me wel laten zien dat ik veel minder open-minded ben dan ik altijd ben. Ik ben iemand tegengekomen waarmee het vanaf minuut 1 enorm klikte. Hij had zijn vriendin leren kennen via een DS. En hij was iemand die ik zonder pardon had afgewezen. Uiterlijk was niet wat ik 'zoek', maar het was echt een geweldige vent. Zo zie je maar weer dat een DS enorm misleidend kan zijn!

Het daten heb ik inderdaad op een laag pitje gezet. Allemaal dankzij mr Sx (jaja mijn eigen schuld dat ik me daar zo door laat beïnvloeden). Maar ik geniet met volle teugen van t leven! Ga zo naar A'dam, lekker naar t vondelpark met een vriendin en vanavond stappen. Maandag naar t strand met een andere vriendin. Ik zie wel hoe het verder met de mannen gaat lopen...
eefje1980 schreef op 26 mei 2012 @ 11:30:Aureel, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Ik geloof namelijk niet helemaal dat alles vanzelf naar je toekomt. Hoe is dat voor jou gegaan toen je een pauze inlaste?

Ik heb uiteindelijk iemand ontmoet in zo'n 'pauze' (hoewel voor mij de momenten dat ik níet aan het daten was, veel langduriger waren). Maar daar zijn vele, vele 'pauzes' aan voorafgegaan zonder dat ik iemand tegenkwam.

Dus het is wel lekker makkelijk gezegd van het komt juist als je er niet mee bezig bent (altijd gek genoeg door mensen die een relatie hebben) maar dat is inderdaad lang niet altijd zo.

Er zijn ook tig mensen die wél via daten of een georganiseerde manier iemand ontmoeten - die zijn er dus ook mee bezig, en bij hen lukt het wel!

Ik denk idd kritisch blijven kijken naar jezelf - hoe sta je erin, maak je de juiste keuzes voor jouzelf. Af en toe even afstand nemen. En simpelweg accepteren dat het lang duurt en moeilijk is, en je hebt vooral niet in de hand hebt.

In mijn huwelijksgelofte heb ik tegen mijn man gezegd 'als ik had geweten dat aan het eind van de rit mij de hoofdprijs zou wachten, had ik me nooit zo druk gemaakt'. :love:

Dus houd moed, het kan altijd nog goedkomen (en wees gelukkig in de tussentijd, want dat is heel goed mogelijk)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven