Een hond...
zaterdag 26 mei 2012 om 11:14
Al mijn hele leven wil ik een hond, het is er nooit van gekomen omdat ik altijd fulltime werkte en mijn toenmalige partners er ook nooit echt voor te porren waren.
Nu ben ik al een tijd thuis en het verlangen wordt weer sterker om een maatje in huis te hebben.
Ik weet wat het inhoudt, een commitment voor het leven en zeker 3 keer per dag de deur uit voor een flinke wandeling, minder vrijheid om zomaar een dagje of weekend weg te gaan enz.
Mijn gevoel twijfelt helemaal niet, ik weet zeker dat ik stapelgek zal zijn op de hond en dat hij veel liefde zal krijgen van mij.
Ik denk dat een oudere hond het meest geschikt zal zijn, omdat ik niet eerder een hond gehad heb en dus ook geen ervaring heb met opvoeden enz.
Ik heb daarnaast een kat dus de voorwaarde moet zijn dat die twee met elkaar overweg kunnen. Mijn kat is bijzonder gevoelig in de zin van andere katten, die tolereert ze niet (vandaar dat ik nooit een andere kat zal kunnen nemen) maar honden negeert ze over het algemeen. Maar de eventuele toekomstige hond zal haar dus wel met rust moeten laten.
Mijn enige twijfel is dus de toekomst, ik heb momenteel geen werk en dus alle tijd van de wereld.
Ik weet nog helemaal niet wat ik wil, het kan zijn dat ik weer ga studeren maar zal daarnaast moeten blijven werken aangezien ik een hypotheek heb en alleen woon.
Voorop staat het belang van de hond, ik wil niet dat hij door mij in een situatie komt waar hij niet gelukkig zal zijn.
Hij zal wel een paar uurtjes alleen moeten kunnen zijn maar als hij elke dag 8 uur alleen moet zijn, vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Daarnaast woon ik niet heel ruim dus hij kan ook niet zomaar naar buiten.
Maar nu komt het....
Ik ben al min of meer verliefd op een hond geworden, heel fout, ik weet het..
Het is een redelijk grote hond, maar wel erg rustig en 5 jaar oud.
Volgens de dame van het adoptie bureau, heeft hij geen grote ruimte nodig om te wonen, zolang hij maar genoeg lichaamsbeweging krijgt per dag.
En ze vindt me erg geschikt voor deze hond, mits ik dus kan regelen dat de hond niet gaat lijden onder mijn toekomstige situatie..
Mijn vrienden en familie zijn niet zo positief, op 2 vriendinnen na dan.
Zij kunnen hem wel eens opvangen, als dat nodig is.
Ik vind het zooooo moeilijk, mijn gevoel schreeuwt ja maar mijn verstand houdt me nog tegen......
Iemand nog advies hier?
Nu ben ik al een tijd thuis en het verlangen wordt weer sterker om een maatje in huis te hebben.
Ik weet wat het inhoudt, een commitment voor het leven en zeker 3 keer per dag de deur uit voor een flinke wandeling, minder vrijheid om zomaar een dagje of weekend weg te gaan enz.
Mijn gevoel twijfelt helemaal niet, ik weet zeker dat ik stapelgek zal zijn op de hond en dat hij veel liefde zal krijgen van mij.
Ik denk dat een oudere hond het meest geschikt zal zijn, omdat ik niet eerder een hond gehad heb en dus ook geen ervaring heb met opvoeden enz.
Ik heb daarnaast een kat dus de voorwaarde moet zijn dat die twee met elkaar overweg kunnen. Mijn kat is bijzonder gevoelig in de zin van andere katten, die tolereert ze niet (vandaar dat ik nooit een andere kat zal kunnen nemen) maar honden negeert ze over het algemeen. Maar de eventuele toekomstige hond zal haar dus wel met rust moeten laten.
Mijn enige twijfel is dus de toekomst, ik heb momenteel geen werk en dus alle tijd van de wereld.
Ik weet nog helemaal niet wat ik wil, het kan zijn dat ik weer ga studeren maar zal daarnaast moeten blijven werken aangezien ik een hypotheek heb en alleen woon.
Voorop staat het belang van de hond, ik wil niet dat hij door mij in een situatie komt waar hij niet gelukkig zal zijn.
Hij zal wel een paar uurtjes alleen moeten kunnen zijn maar als hij elke dag 8 uur alleen moet zijn, vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Daarnaast woon ik niet heel ruim dus hij kan ook niet zomaar naar buiten.
Maar nu komt het....
Ik ben al min of meer verliefd op een hond geworden, heel fout, ik weet het..
Het is een redelijk grote hond, maar wel erg rustig en 5 jaar oud.
Volgens de dame van het adoptie bureau, heeft hij geen grote ruimte nodig om te wonen, zolang hij maar genoeg lichaamsbeweging krijgt per dag.
En ze vindt me erg geschikt voor deze hond, mits ik dus kan regelen dat de hond niet gaat lijden onder mijn toekomstige situatie..
Mijn vrienden en familie zijn niet zo positief, op 2 vriendinnen na dan.
Zij kunnen hem wel eens opvangen, als dat nodig is.
Ik vind het zooooo moeilijk, mijn gevoel schreeuwt ja maar mijn verstand houdt me nog tegen......
Iemand nog advies hier?
zaterdag 26 mei 2012 om 16:28
Klopt wel wat limelight zegt.
Je hebt er beroerde services tussen zitten.
Degene die wij gebruiken zijn we zelf meerdere keren tegengekomen in het bos. Zag er goed uit.
Allemaal een een halsband om van de service zelf, met hun naam erop, en ze loopt er echt een poos mee, lekker actief met die beesten. Onze vorige hond kwam altijd helemaal goor en uitgeteld weer terug. Teken dat ze veel plezier heeft gehad.
En nee, geen uur in de bus en een uur weer terug, maar 20 min in de bus, met cannels. De grote onder en de kleintjes bovenop.
Gaat prima.
Die service loopt nu zelfs zo goed, dat ze 2 mensen in dienst heeft genomen.
Als je voor een uitlaatservice zou gaan, kun je misschien recensies opvragen.
@Nymphadora Tonks;
Je kunt ze in de kofferbak doen, met zo'n hekwerk tussen je achterbank en de kofferbak in.
Je hebt er beroerde services tussen zitten.
Degene die wij gebruiken zijn we zelf meerdere keren tegengekomen in het bos. Zag er goed uit.
Allemaal een een halsband om van de service zelf, met hun naam erop, en ze loopt er echt een poos mee, lekker actief met die beesten. Onze vorige hond kwam altijd helemaal goor en uitgeteld weer terug. Teken dat ze veel plezier heeft gehad.
En nee, geen uur in de bus en een uur weer terug, maar 20 min in de bus, met cannels. De grote onder en de kleintjes bovenop.
Gaat prima.
Die service loopt nu zelfs zo goed, dat ze 2 mensen in dienst heeft genomen.
Als je voor een uitlaatservice zou gaan, kun je misschien recensies opvragen.
@Nymphadora Tonks;
Je kunt ze in de kofferbak doen, met zo'n hekwerk tussen je achterbank en de kofferbak in.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zaterdag 26 mei 2012 om 16:36
Je mag alleen varken niet rauw geven. Ik vind BARF erg goed klinken en heb mijn katten ook een tijdje carnibest gegeven maar ik vind het gedoe met ontdooien en juiste hoeveelheid bepalen . Maar dat is bij een hond natuurlijk anders. Ik vind dat de kosten voor de da vooral veel te rooskleurg neergezet worden.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:40
Als je een gezonde hond hebt dan kom je enkel bij de dierenarts voor de entingen. Waarom wordt dit dan te rooskleurig neergezet volgens jou?
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren (ongeluk, gevecht met andere hond oid) en natuurlijk moet je hier of voor verzekers zijn of een spaarpotje voor hebben. Maar het is natuurlijk helemaal niet zeker dat deze kosten zich voor zullen doen + zijn ze niet periodiek en neem ik ze dus ook niet mee in mijn maandkosten.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:59
Ik weet niet of het is dat ik er 2 heb,weet wel dat mijn andere hond 3 maanden geblaft heeft toen ik mijn vorige hond in had laten slapen.Ze blafte en piepte als ik aan het werk was,dus denk dat honden ook wel steun aan elkaar hebben ja.
Vind het trouwens grote onzin dat een grote hond veel geld kost.
Mijne eten samen een zak van 26 euro 3 weken.(15kilo)Verder wat koekjes,maar heel veel meer geld kosten ze niet.
Enten doe ik alleen als pup,en ontwormen heb ik nog nooit gedaan.
Ik vind dat allemaal commerciele onzin,en mijn vorige honden zijn respectievelijk (groot ras,45 kilo) 12 en 14 jaar geworden,zonder inentingen,zonder ontwormen.
Dus.......... je kan het zo duur maken als je zelf wil.
zaterdag 26 mei 2012 om 20:25
Ik breng mijn hond naar de hondenopvang. Daar breng ik 'm voordat ik ga werken en na mijn werk haal ik 'm weer op. In de tussentijd maakt mijn hond vrienden en rent en speelt met ze. Hij krijgt daar te eten en kan lekker slapen en uitrusten. Ideaal en heeft ongeveer dezelfde prijs als een hondenuitlaatservice. Het mooie is natuurlijk dat ie lekker onder z'n soortgenoten is; honden zijn immers roedeldieren.
zaterdag 26 mei 2012 om 20:26
Ik laat de mijne (hond) wel enten. Gisteren nog geweest ¤109,50 (zat wel rabbies in voor 3 jaar). Ik laat haar enten omdat ze meegaat naar het buitenland en ik heb geen zin in gedoe of zelfs inbeslagname. Ontwormen doe ik ook.
Konijn laat ik niet enten. Ze zit binnen en in de zomer buiten op het gras. Ze is al redelijk oud en heel gezond!
Konijn laat ik niet enten. Ze zit binnen en in de zomer buiten op het gras. Ze is al redelijk oud en heel gezond!
zaterdag 26 mei 2012 om 21:32
zondag 27 mei 2012 om 11:38
Een oudere kanslozere hond, die niet meer zoveel jaren heeft. Misschien zijn we bang voor problemen die zich uiteindelijk toch niet voordoen, of uiteindelijk op te lossen zijn.
Alleen hebben we die zekerheid niet. Maar ik zelf zou op de een of andere manier maken dat ik die oploste. Ik neem de ts niets kwalijk hoor! Ik heb respect voor haar beslissing, duidelijk erg doordacht en met verantwoordelijkheidsbesef.
Alleen hebben we die zekerheid niet. Maar ik zelf zou op de een of andere manier maken dat ik die oploste. Ik neem de ts niets kwalijk hoor! Ik heb respect voor haar beslissing, duidelijk erg doordacht en met verantwoordelijkheidsbesef.