Last minute in augustus

26-05-2012 17:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zouden niet op vakantie gaan. Maarrr...als alles deze week helemaal goed gaat, dan heb ik baan! En komt er meteen extra geld in het laatje. We zitten dus nu al te fantaseren over toch op vakantie gaan...

Niet te lang (rond de 10 dagen). En dan naar de zon. Misschien dat het dan ook in noord frankrijk lekker is. En we met de auto kunnen gaan.

Maar misschien is het in augustus wel rotweer en willen we de zon opzoeken.

Nu hadden we het over een lastminute. 1 of 2 weken vantevoren boeken. Is dat er ook in augustus? Ik heb namelijk nog nooit iets last minute gedaan...

En waar moet ik dan aan denken wua kosten? Voor hoeveel zou je dan bijvoorbeeld betalen voor 9 dagen griekenland in een appartementje incl. vlucht? Of op een klein huisje op een camping in frankrijk?

ik heb werkelijk geen idee. In het hoogseizoen is het allemaal zo duur. Is er in autgustus wel wat last minute te krijgen en is dat dan ook echt een stuk goedkoper?

We zijn met 2 volwassenen en 3 kinderne (waarvan 1 baby).

En nu maar hopen dat die baan ook echt doorgaat:-)...

Bedankt alvast
Kun je in augustus wel vakantie krijgen als je in juni begint te werken?
Hoe oud zijn je andere kinderen?
Ik krijg er een punthoofd van!
Ja, ik kan vakantie krijgen. 2 weken. De baan is voor 3 dagen, maar ik zou dan al 6 juni beginnen en dan 2 maanden 4 dagen werken. 2 weken vakantie in augustus is dan ok.

Mijn andere kinderne zijn 3 en 8 jaar.
Als je niet op vakantie kunt en na 2 maanden werken wel, kun je dat geld dan niet beter sparen?
kerstklok schreef op 26 mei 2012 @ 18:16:

Als je niet op vakantie kunt en na 2 maanden werken wel, kun je dat geld dan niet beter sparen?
Het niet op vakantie gaan was ook om de spaarpot aan te vullen. Bealstingteruggave viel enorm gunstig uit, en 2 maanden 4 dagen werken levert ook weer behoorlijk wat extra op. En nog het salaris voor 3 dagen. Is ook al 500 euro hoger dan de uitkering. Van dat geld en een beetje meer kunnen we dan op vakantie. Maar dan inderdaad wel 'maar' max 10 dagen. Dan spekken we nog steeds enorm de spaarpot. Nog steeds meer dna we anders gehoopt hadden en met betere vooruitzichten
dubbel
Wat vrienden van ons doen; naar een reisbureau gaan, zeggen wanneer ze weg willen en voor hoelang etc.. Dan slaat het reisbureau dat op en als er een reis uitvalt, dus lege plekken over, dan belt het reisbureau en kunnen ze voor weinig geld mee.

Gefeliciteerd trouwens met jet "bijna" baan!
Er is zo midden in de zomer inderdaad niet veel aanbod.

Aan de andere kant, als je bereid bent om 'overal' naar toe te gaan, dus bijvoorbeeld ook naar dat ene net niet zo heel leuke hotel in Turkije, dan zijn er mogelijkheden zat hoor.

Heb je bijvoorbeeld iets van 600 euro pp? Dan heb je al best wat mogelijkheden denk ik.
600 euro pp vind ik dan weer teveel.

Goeie tip Marielle! Dank je wel! Dat ga ik ook doen!
600 pp in het hoogseizoen is een hele gangbare prijs.

Wat is je budget?
Last minutes zijn tegenwoordig behoorlijk duur vind ik. Vaak duurder dan wanneer je van te voren boekt.

Het kan wel hoor maar er is minder keuze en het is behoorlijk prijzig. Waar wil je naar toe? Heeft een bepaald land je voorkeur
Budget...eigenlijk tussen de 1000 en 1400 euro voor 10 dagen.

Voorkeur heeft noord frankrijk. Maar dan moet het wel mooi weer zijn.
Bij D-reizen kun je het aantal personen en kinderen instellen en evt land en dan gaat het systeem zoeken.

(vaak is Sunweb goedkoper dus wel goed vergelijken)

Maar 1400 is lastig, zeker voor iets als Griekenland enz.
Ik denk dat je in Griekenland dit jaar genoeg vindt maar niet voor 1500 met 5 personen ben ik bang.
Een sta-caravan in N-Fr moet echt wel te doen zijn met dat budget hoor. De truc wordt iets dat vrij is vinden....

Ik ga even googlen...
La belle etoile, leuke camping, ben er paar jaar geleden geweest, is via Directcamp 600 euro voor 7 nachten. Mooi in de buurt van Disney. Is nog beschikbaar nu.
La belle etoile, leuke camping, ben er paar jaar geleden geweest, is via Directcamp 600 euro voor 7 nachten. Mooi in de buurt van Disney. Is nog beschikbaar nu.
Maar dan moet je de benzine en tol toch ook nog meerekenen?
Op www.bungalows.nl kun je vaak huisjes last minute vinden op een park voor goede prijzen. Het verschilt wel heel erg, de ene keer is het aanbod beter dan de andere keer, maar er is altijd wel iets te vinden, ook in Frankrijk en zeker wel voor 1000 euro. Wij hebben zo al eens maandagochtend een midweekje Landal geboekt, en zijn toen gelijk vertrokken voor 150 euro. Dat was in de krokusvakantie, dus eigenlijk ook hoogseizoen. Een vliegvakantie lijkt me niet echt haalbaar met 5 personen en jullie budget.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven