Geld & Recht alle pijlers

hypotheek omzetten van beleggings naar spaar

26-05-2012 18:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje heeft iemand er ervaring mee: onze rentevaste periode loopt af en nu willen we de beleggings hypotheek omzetten naar een spaarhypotheek bij de sns,komen daar nog extra kosten bij weet iemand dat?????
Ik denk dat spaar duurder is. Beleggen is risicovoller en (daardoor) goedkoper.
Klinkt verstandig.

En waarschijnlijk komen er extra kosten bij inderdaad. Maar misschien niet. Hangt maar net af van de voorwaarden. Die kun je zelf teruglezen, daar kunnen wij hier niets zinnigs over zeggen.
Zowiezo vergelijken tussen aanbieders. Sns vond ik niet gunstig qua rente spaar (vorig jaar ook omgezet). Notariskosten kun je meeneemen in onderhandeling, taxatierapport ook. Het is niet verstandig deze twee in hypotheek onder te brengen, zo betalen.
Pietjebel, wij hebben de hypotheek (deels spaar) juist bij de sns reaal afgesloten omdat zij de meest gunstige rente hadden.
Meestal betaal je wel omzettingskosten. Hoeveel verschilt per partij, gewoon even een gesprek aangaan kunnen ze eea gelijk voor je doorrekenen.
Stukjecake, kan ook aan lengte looptijd liggen. Ik was gunstiger uit bij hypotheker.
De hypotheker bemiddelt alleen!

Het wisselt welke aanbieder goedkoper is. Ligt ook aan het type hypotheek en hoe lang je de rente vast wilt zetten.
Schiet je er niet vreselijk bij in als je nu uit je beleggingen stapt? De koersen staan er niet zo best voor.
Dit lijkt me wel de slechtst mogelijke tijd om je beleggingen te verkopen. Hoeveel zou je dan extra moeten sparen om dat te compenseren?
Kan me juist goed indenken dat je deze stap nu wilt zetten. Misschien een slechte tijd om je beleggingen te verkopen, maar je hebt wel meer zekerheid voor de toekomst. Ga eens praten met één of 2 onafhankelijke hypotheekadviseurs en laat het je uitleggen. Succes!
leef je leven
fleur_1981 schreef op 27 mei 2012 @ 11:07:

je hebt wel meer zekerheid voor de toekomst. !
hmm ja die zekerheid bestaat uit een enorme restschuld waarschijnlijk. Is ook een zekerheid, maar niet een die je graag wilt.
fleur_1981 schreef op 27 mei 2012 @ 11:07:

Kan me juist goed indenken dat je deze stap nu wilt zetten. Misschien een slechte tijd om je beleggingen te verkopen, maar je hebt wel meer zekerheid voor de toekomst. Ga eens praten met één of 2 onafhankelijke hypotheekadviseurs en laat het je uitleggen. Succes!

Wat tante klaas zegt dus: dit is de enige zekere manier naar een dikke schuld.

TO, kun je niet beter een bankspaarregeling afsluiten naast je hypotheek, om een eventuele restschuld af te lossen? Dus zonder je beleggingshypotheek open te breken?
Pyridine, hypotheker heeft ook eigen producten.
.
Lijkt me dat je dat toch zo om kunt zetten, Beleggingen omzetten naar sparen, maar dan moet je waarschijnlijk ook je doelkapitaal verlagen omdat door de slechte beleggingen het einddoel dan alleen nog realiseerbaar is, als je ook meer gaat sparen per maand ( dus hogere lasten) . Wisselen van bank is vaak de duurste optie ivm kosten voor notaris, evt boete rente enz. Ik zou eerst eens bij snsn zelf informeren. Of, een lossen orv sluiten zodat je polis niet uitgehold wordt door de hoge kosten en dan het bestaande saldo evt inbrengen in een bankspaarhypotheek. Er zijn dus opties genoeg. Realiseer je wel wat als je een hele nieuwe hypotheek sluit, je vermoedelijke meer ( iig de helft , conform de nieuwe eisen) moet aflossen, dus omzetten van je bestaande hypotheek zou in mijn ogen de beste optie zijn. Een beetje bank werkt daar toch wel aan mee lijkt me.
Zo even een update,onze hypotheekrente liep 01-07 af en we wilde graag een banksparen,maar wat blijkt nu na alles gecheckt te hebben zijn we erg duur uit ,nu is de adviseur geweest en die had het over een variabele rente en iedere maand een bedrag opzij zetten en jaarlijks aflossen en dat scheelt enorm in de rentes dus dat faat we nu doen,scheelt ook weer 1200 als we het omlieten zetten pfff wel een opluchting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven