zalm met?

27-05-2012 13:42 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. vrijdag komt er een hele goede vriend van me eten.

Hij lust enorm graag vis en ik ook. Om hem te verrassen wilde ik gebakken zalm maken maar hoe?

Mag ik heel veel input en graag ook schrijfwijze van wat lekker is.

Welke (magere) bijgerechten doe ik erbij. (meneer heeft cholesterol problemen) . en een smakelijk toetje iets met fruit dacht.

Ik weet dat er hier mensen vertoeven met een bijzondere iijk op lekker eten.

Ik doe een beroep op jullie.
Dat toetje met vers fruit is een geweldige!

Oww heb er nou al zin in om te gaan beginnen hahaha
Broccoli wokken met gembersiroop en je zalm gewoon bakken. Hmm.
kattija schreef op 27 mei 2012 @ 14:01:

[...]

top!!!

niet dat de rest niet goed zou zijn maar dit is iets wat ik als anti kok makkelijk in elkaar kan draaien.
Zorg dat je het pakketje goed dichtvouwt, er mag geen stoom ontsnappen. Verder is het supermakkelijk.
Zalmmoten en verse groenten inpakken in een envelopje van alu-folie en dat klaarstomen in de oven.

Erbij:

Een frisse witlof salade met rozijnen en cous cous.

Ideaal met dit warme weer en hartstikke makkelijk.
Gembersiroop?

Nog nooit van gehoord.

en dan geen olie gebruiken?

is gembersiroop niet te zoet?
Toetje:watermeloen met munt en evt een beetje feta. Heel lekker met dit weer.
cous cous Mmm niet mij favo gerecht.
dit is een topic om uit te printen!!

Heerlijke recepten allemaal.
Soley schreef op 27 mei 2012 @ 14:05:

Toetje:watermeloen met munt en evt een beetje feta. Heel lekker met dit weer.
mmm, je kan er ook nog zwarte olijven aan toevoegen en een scheut olijf olie. maar ik serveer het dan als voorgerecht. maar inderdaad, heerlijk fris.
tik gewoon zalm in bij ah.nl, daar vind je veel makkelijke recepten
Zalm met witte asperges, krieltjes (of gebakken aardappelen) en dilleboter.
Waar zit de any-key?
kattija schreef op 27 mei 2012 @ 14:06:

cous cous Mmm niet mij favo gerecht.

Mijne ook niet, maar juist gecombineerd vind ik het bij veel gerechten wel passen.

Ik lust niet eens vis, maar die zalmpakketjes maak ik geregeld en dat wordt altijd goed ontvangen.
Rauw in plakjes, met kikkoman sojasaus en limoensap, evt. wasabi. Erbij een salade van paksoi of chinese kool, taugé en wat je verder lekker vindt.
@ sri,

Dat is voor mij echt te ingewikkeld. Ik ben niet van het orientaalse koken.

(bijzondere onderschrift, brecht.........mooi)
Wij hebben gisteravond pasta met witte wijn/roomsaus en gerookte zalm gegeten. Is in 10 minuten klaar en doodsimpel om te maken.

Water opzetten voor de pasta en als het water kookt de pasta voor 2 personen erin doen. Ondertussen 1 ui snipperen en fruiten in een beetje olijfolie, 1 teentje knoflook uitpersen en erbij doen, dan een flink glas droge witte wijn erop en de alchohol laten verdampen, pakje van 200 ml kookroom (eventueel slankroom) erbij doen en aan de kook brengen. 200 gram gerookte zalm klein snijden (of zalmsnippers kopen), pan van het vuur halen en de zalm er doorheen roeren. Afmaken met versgemalen peper, rasp van de schil van citroen of limoen en een klein handje verse fijngehakte dille. Proeven en eventueel nog wat zout toevoegen. Vriendin van mij maakt het ook wel met viskruiden (met citroen en dille erin) i.p.v. rasp en verse dille. Is nog makkelijker/sneller.

Kan van alles bij, wij vinden gegrilde courgettes lekker erbij en die roer ik na het grillen gelijk om met wat olijfolie, balsamicoazijn (of citroen/limoensap), zout, versgemalen peper en verse peterselie of bieslook (of allebei).

In garnalen zit overigens vrij veel cholesterol. Maar nog een bakje Hollandse garnaaltjes door die saus is ook lekker. Niet laten meekoken, alleen laten opwarmen/meegaren in de kokend hete saus in een pan die net van het fornuis is, net als de gerookte zalm dus.
houston77007 schreef op 27 mei 2012 @ 14:11:

Zalm met witte asperges, krieltjes (of gebakken aardappelen) en dilleboter.
dilleboter is volgens mij een beetje te vet.
O, met verse pasta (koelvak) zoals tagliatelle het lekkerst. Maar kan ook met gedroogde penne of zo.
ik doe zalm in de oven, blijft het lekker sappig.

Heel simpel met olijfolie, citroen en viskruiden en dan op

alu-folie. Ga dat straks doen, met gebakken aardappeltjes erbij.
Sri, ik ben dol op Indonesisch eten maar ben er niet goed in. Kun je mee eens wat van je beste recepten geven? Ik hoor Missy-Acy ook steeds uit :)
Harstikke bedankt allemaal voor de inoput.

Ik heb al stiekum een keuze gemaakt.

maar print alle beschreven receptjes uit.

Dank dank dank.

Via la Vivaforum. :)
scheelschaapje schreef op 27 mei 2012 @ 14:30:

Sri, ik ben dol op Indonesisch eten maar ben er niet goed in. Kun je mee eens wat van je beste recepten geven? Ik hoor Missy-Acy ook steeds uit :)
Als de zon straks uit de tuin is, ga ik wat voor je opsnorren. Waar hou je van?
kattija schreef op 27 mei 2012 @ 14:22:

@ sri,

Dat is voor mij echt te ingewikkeld. Ik ben niet van het orientaalse koken.

(bijzondere onderschrift, brecht.........mooi)

Voor een eventuele volgende keer: het is zo eenvoudig als wat. Zalm in niet te dikke plakjes snijden en mooi op een bordje leggen. Sojasaus uit de fles in een mooi kommetje gieten. Limoen in plakjes of partjes snijden en bij de zalm leggen. Bordjes neerzetten en daarop aan de zijkant een heel klein torentje wasabi spuiten.

Groenten snijden en een dressing kiezen die je lekker vindt. Evt. wat geroosterde sesamzaadjes erover strooien. Klaar!
Hier komt vanavond een ovenschotel met zalm op tafel.

Heel simpel: fruit een uitje, laat hierbij spinazie slinken. Doe dit onderin een overschaal. Daarop 2 stukken zalm (diepvries) naar smaak peper en zout. Daaroverheen aardappelschijfjes en een mengsel van cremefraiche en mosterd en naar smaak peper en zout.
Sri, doe maar iets wat je zelf leuk vindt om te maken, maakt niet zoveel uit, ik ben echt niet thuis in de Indonesische keuken. Behalve als het om opeten gaat ;-)

Alvast bedankt!
Zalm uit de oven gevuld met een mengsel van broodkruim,limoen en gemalen amandelen. Is een recept van jamie oliver. Echt heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven