afwijzingen met internetdaten

26-05-2012 12:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk iets wat erbij hoort, afgewezen worden door de ander als je een date hebt gehad met iemand die je van internet hebt leren kennen.

Ik ben zelf hier nog maar erg kort mee bezig, en ben op een beleefde manier afgewezen na een 1ste date. Hij wilde wel vrienden zijn en me nog een keer zien, maar een relatie zat er niet in. Hij was iemand die ik wel erg leuk vond. Ik weet natuurlijk wel dat niet iedereen je leuk kan vinden en andersom ook niet, maar toch voelt het even jammer en rot. Vooral ook omdat ik nog maar net begonnen ben met internetdaten en het allemaal nog wennen is ;)

Hoe gaan jullie ermee om? Heeft het invloed op je zelfvertrouwen? Wordt het moeilijker hoe vaker je afgewezen wordt of kun je er dan juist beter mee omgaan?

Ben je ook weleens na 1 date al afgewezen? Is dit vervelender dan na een paar dates afgewezen worden of juist andersom? Wilde een man weleens alleen gewone vrienden met je zijn en ben je dit toen geworden met hem? Of vond je dit zelf te moeilijk, omdat je je wel aangetrokken tot hem voelde?

Het lijkt me wel fijn om gewoon even een soort algemeen kletstopic te hebben over afwijzingen bij internetdaten, waar je ervaringen kunt delen en anderen wellicht wat kunt steunen ;)
Ik heb zelf niet zo veel moeite met afwijzing na de eerste date, maar vind het wel altijd spannend wanneer ik de persoon in kwestie leuk vind en je weet nog niet wat de ander van je vindt. Het zijn het soort gevoelens die zich niet laten sturen.

Ik heb zelf geen goede ervaring met zogenaamde vriendschap met iemand die je meer dan vriendschappelijk leuk vind. Ik heb zelf nl. de ervaring dat de man namelijk wel geïnteresseerd is in sex, maar verder zogenaamd vriendschappelijk met je wil omgaan. Dat is mij te ingewikkeld en ik ben van mening dat je `verliefde` gevoelens beter over kunnen zijn voordat je aan vriendschap begint, dus elkaar ff een paar maanden niet zien en dan bekijken of er een vriendschap in zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben ook nog een groentje op het gebied van internetdating. Mijn eerste contact was meteen een hele leuke; een superklik, lang gechat en het voelde zo fijn! Echter.....nog voordat we elkaar überhaupt hebben kunnen ontmoeten geeft hij aan IRL gevoelens voor een andere vrouw te hebben gekregen. Ik probeer er nuchter over te doen; we hebben elkaar tenslotte nog niet eens onmoet. Een afwijzing kan ik het niet noemen maar toch voelt het even heel rot.
tja kan ik me voorstellen MissThee dat dat naar voelt, en vooral ook denk ik omdat je ook niet de kans hebt gekregen hem IRL te ontmoeten!
Een afwijzing na een eerste date, dat was bij mij altijd wel wederzijds. Ik voelde zelf al wel aan dat er wel / of geen klik was. Dus ik heb daar nooit echt last van gehad.

Lastiger vond ik het als de afwijzing kwam na meerdere dates. Drie keer meegemaakt, en had ik er best een beetje verdriet om gehad.

Voor vrienden zat ik niet op een datingsite dus op die verzoeken ben ik nooit ingegaan. Alleen al ook om het feit dat mensen dit zeggen om de klap te verzachten, 9 van de 10 keer is de intentie er helemaal niet om vrienden te worden. Da's zo'n cliché.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik heb niet zoveel moeite met afwijzing na de eerste date, 9 van de 10 keer voelde ik dan zelf ook wel dat het niet voldoende klikte en bij die ene waarvan ik dacht dat het wel klikte ga ik er vanuit dat het gewoon niet het juiste moment is. Misschien zit iemand net in een periode van stress of heeft ie nog half een ex in het hoofd. Dat heb ik zelf ook wel eens, dat heeft dan niets met de date in kwestie te maken. Kortom: trek een afwijzing niet persoonlijk aan.

Vrienden blijven met dates vind ik onzin. Ik date niet om vrienden te maken en heb geen tijd en zin om de energie die ik in daten kan steken, te gaan steken in halfbakken vriendschappen. Overigens vermoed ik dat als een man 'vrienden' zegt, hij meestal bedoelt: vrijblijvend neuken.
zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over met die vriendschappen. En het zal waarschijnlijk ook zo zijn dat hij niet echt vrienden wil worden (of alleen seks ofzo)

Toen we afscheid namen van de date knuffelde hij me, zei dat hij me erg graag weer wilde zien en dat we contact zouden houden via de mail. Dus ik was aanvankelijk wel blij, voor mijn gevoel ging de date ook wel goed.

Maar toen mailde hij de volgende dag dat een relatie er niet inzat, vriendschap wellicht wel, en dat hij me graag weer wil zien. Maarja ik weet het niet hoor, ik ben niet echt op zoek naar vriendschappen daar. Wel gek dat hij me in die mail weer zegt me nog een keer te willen zien, ondanks dat hij nu al weer dat hij een relatie niet ziet zitten.
Heb dat wel meegemaakt, is vervelend, maar ging er nooit met grootse verwachtingen naar toe, viel t ook niet tegen. Was eem tip van vriendin, dan zit je er wat relaxter en ziet wel waar het schip stramd. Heb vaker gehad dat ik die ander na enkel dates vertelde dat het niks ging worden.

Idd wel wat vreemd dat hij twee tegenstrijdige dingen zegt in zn mail. Denk niet dat je daar veel aan hebt.

Gewoon lekker daten en vooral genieten!
falsefloor schreef op 26 mei 2012 @ 13:39:

Toen we afscheid namen van de date knuffelde hij me, zei dat hij me erg graag weer wilde zien en dat we contact zouden houden via de mail. Dus ik was aanvankelijk wel blij, voor mijn gevoel ging de date ook wel goed.

geen afscheidszoen?
Meestal voel je zelf wel of er een klik is of niet. Ik snap wel dat je kunt balen als de "gevoelens" niet wederzijds zijn. Daarom is het belangrijk om niet met hoge verwachtingen naar een 1e date te gaan.
nee, geen afscheidszoen.

ik ging ook niet met hele hoge verwachtingen heen, maar voor mijn gevoel ging het goed, en het leek alsof hij enthousiast was (voor mijn gevoel). Nadat we ongeveer 1,5 hadden gepraat terwijl we iets dronken, vroeg hij om nog even samen door de stad te lopen. Hij wilde me zelfs thuisbrengen (met de auto). En 2 keer wilde hij me knuffelen en zei dus ook: ik wil je graag nog een keer zien en we blijven wel schrijven naar elkaar!

dus toen had ik wel een positief gevoel, leek alsof hij enthousiast was. En toen de vorige dag dat mailtje. Dat was toen wel balen, vooral omdat het de vorige dag toch iets anders leek.
Ik heb best veel gedate, regelmatig iemand afgewezen en zelf ook meer dan eens afgewezen. Als dat wederzijds was haalde ik mijn schouders er over op. Maar als ik de man wel zag zitten en met name als de man toch wel wat verwachtingen had gewekt (ik wil je weer zien, of gezoend ofzo) dan kon ik er best behoorlijk chagrijnig van zijn.

En ja, dat gaat dan in zo'n bui ook ten koste van mijn zelfvertrouwen (vind hij me niet mooi, had ik dat beter niet kunnen zeggen).

Een nieuwe date helpt dan om de aandacht weer te verleggen en als ik eigenlijk toch wel echt geraakt was, nam ik juist even een date-pauze.

Dan kwam het met het zelfvertrouwen ook wel weer goed.
dat snap ik helemaal hiltje, en dat had ik ook, want hj had ook wel een beetje verwachtingen gewekt voor mijn gevoel. Ik vroeg me ook af of hij me niet mooi vond etc. Ik denk dat dat ook wel goed is, een andere date, of gewoon even rust nemen voor jezelf.

hij heeft me trouwens vanochtend gemaild, met de reden waarom hij een relatie er niet in ziet zitten: hij valt meer op vrouwen die wat apart zijn/onvoorspelbaar, een beetje brutaal zijn en extravagant/een beetje 'vreemd'. Hij vond mij 'too nice' (we schreven in het Engels want hij komt oorspronkelijk uit het buitenland en dat vond hij makkelijker dan Nederlands). Ik waardeer het echt enorm dat hij me dit vertelt! Heel erg fijn, want je hoort ook weleens verhalen hier van mannen die gewoon niets laten horen meer bij geen interesse.
Paar maanden geleden een date en na 1e en enige date nooit meer wat gehoord. Prima,maar ik vond het een grote afknapper dat meneer in kwestie niet de ballen had om dit gewoon eerlijk aan te geven maar de makkelijke weg te kiezen en niets meer van zich te laten horen.
ja inderdaad, cappi. Zegt ook wel iets over hem!

Laurensa..wtf...hoe meer afwijzingen, hoe beter voor je zelfvertrouwen? Dan ben jij zeker al heel vaak afgewezen dat je zo'n groot ego hebt om dat filmpje op internet te zetten :P:P Ik vond het lachwekkend, maar het advies is bar slecht natuurlijk. Had je wel toestemming om mijn OP te gebruiken in een filmpje? ;)
Is Laurensa die ene van: hoe krijg ik mijn ex terug/hoe versier ik vrouwen binnen 1 dag, dat soort sites/boekjes?
Ik denk dat Laurensa binnenkort een fikse rekening van Viva kan verwachten wegens schending van het auteursrecht.
Ga in therapie!
ja, want hij heeft ook al een ander filmpje staan over een ander topic zag ik net.
Zolang het EVEN rot voelt is het oke, het moet alleen niet geen permanent negatieve invloed op je ego gaan krijgen...

Zelf ben ik nog nooit afgewezen, maar dat klinkt mooier dan dat het is, aangezien ik gewoon een schijthuis ben met het afstappen op vrouwen, en daarom altijd wacht tot zij op mij afstappen, of pas nadat ik minimaal 20 signalen heb gekregen dat het goed gaat komen....
En wat ga je daaraan doen, Adrian? :)
Ga in therapie!
falsefloor schreef op 26 mei 2012 @ 23:11:

dat snap ik helemaal hiltje, en dat had ik ook, want hj had ook wel een beetje verwachtingen gewekt voor mijn gevoel. Ik vroeg me ook af of hij me niet mooi vond etc. Ik denk dat dat ook wel goed is, een andere date, of gewoon even rust nemen voor jezelf.

hij heeft me trouwens vanochtend gemaild, met de reden waarom hij een relatie er niet in ziet zitten: hij valt meer op vrouwen die wat apart zijn/onvoorspelbaar, een beetje brutaal zijn en extravagant/een beetje 'vreemd'. Hij vond mij 'too nice' (we schreven in het Engels want hij komt oorspronkelijk uit het buitenland en dat vond hij makkelijker dan Nederlands). Ik waardeer het echt enorm dat hij me dit vertelt! Heel erg fijn, want je hoort ook weleens verhalen hier van mannen die gewoon niets laten horen meer bij geen interesse.

Weet je, ik heb ook wel willen weten waarom niet en een vriend van mij raadde me eens aan om de man in kwestie om opheldering te vragen. Maar ik heb het niet gedaan.

Wat is de mening van een zo'n man nou waard.

Misschien vond hij me te dik. Terwijl een ander dat juist mooi kan vinden. Misschien schrok een bepaald gedeelte uit mijn verleden hem af, terwijl dat voor een ander geen issue hoeft te zijn.

Het gaat erom dat ik me goed voel over en met mezelf. Wat een willekeurige date die mij afwijst van me vindt, boeit me niet. His loss.....
@FF heb je dan gevraagd hoe het zit na zijn afwijzingsmail?
Hmmm ik heb de meeste afgewezen. 1 jongen wees mij af, hadden 2e date gepland staan toen zei hij opeens af. Het is jammer, maar genoeg anderen. Hij weet niet wat hij mist joh!
Ik zie steeds 'vrouw' staan als ik kijk naar het profiel van een man. Bij adrian23 ook weer. Waarom sta je niet onder 'man' op het vivaforum?
hij had het zelf gemaild. Maar hij wil dus wel binnenkort weer afspreken zei hij. Hij denkt dat er mogelijk een vriendschap zou kunnen ontstaan.

of zou hij stiekem op seks uit zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven