Brinta

28-05-2012 12:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voor de Brinta-eters onder ons: als ik moet werken krijg ik moeilijk van te voren al mijn ontbijt weg, dus neem ik het vaak mee naar het werk. Nu vroeg ik me af of Brinta ook dik word als ik het de avond van te voren met melk klaarmaak (maar dan dus niet verhitten) en in de koelkast zet? Iemand een idee? Lijkt me namelijk wel lekker om het koud te eten, maar dan wel als het dik is.
He bah, dat lijkt mij niets. Ik ben ook een Brinta fan van het eerste uur. Waarom eet je het niet gewoon thuis op? Ik warm het op in de magnetron, laat het afkoelen en ondertussen kleed ik mij aan. Daarna is het zodanig afgekoeld dat ik het in 1x op kan eten. Niet koud eten hoor, is echt niets aan....
Getsie, kouwe pap.

Gek op Brinta, maar jou idee wekt enigszins walging.

Sterkte. :)
Hier ook een Brinta-ontbijter, maar dan wel als het warm is. Koude Brinta... jak! En aangezien de meeste mensen de Brinta toch echt warm opeten, denk ik dat je weinig reacties vanuit ervaringen zult krijgen. Waarom probeer je het niet gewoon een keer? Ben je er net zo snel achter!

Eet smakelijk! ;-)
Is Brinta wake up dan niet geschikter? Kleine zakjes die je makkelijk meeneemt, beetje koude melk erbij en echt wel lekker eigenlijk!
Hmmm ik merk dat het niet echt een geniaal plan is, al vond ik zelf eigenlijk van wel :). Met die hitte heb ik namelijk geen zin in warm en brood vind ik 's morgens niet te doen.
Ben gek op brinta, maar het lijkt me koud niet te eten! Net stopverf, of karton! Niet doen hoor!!!!!!
Ik denk dat je dan wat meer brinta in de melk moet doen. Dan wordt het wel dikker.

Mij persoonlijk zou het niet trekken om koude brinta te eten (ik eet momenteel gewoon brood 's morgens, maar ik heb wel eens weer tijden dat ik brinta eet).
Heb je geen magnetron op je werk, dat je er melk kan opwarmen?

Moet er niet aan denken aan koude brinta.
Is het niet zo dat brinta ook in koude melk dik wordt? Zelf eer ik het altijd warm, zet schaaltje melk met wat stukjes diepvriesfruit zoals frambozen in de magnetron, mix daarna pas de brinta erdoor. Doen jullie voor het verwarmen al de brinta erin dan?
Ga anders eens voor brood, cruesli met yoghurt of knäckebröd ofzo
Brinta gaat pas echt binden met warme melk, niet met koude melk. Dat komt doordat de graanvlokken met warm vocht uitzetten/vocht opnemen en daardoor dus bind.

Klaarmaken met warme melk dus, en af laten koelen...maar mij het lijkt iig niks...bah! ;-) (hoe verzin je 't...)
Hier een koude Brinta eter! Ik wist niet dat dat zo vreemd was!

Warme Brinta vind ik dan weer niets, dikke ook niet.

Ik doe het precies zoals jij het zegt. Ik zet het 's avonds in de koelkast, Brinta en melk gemixt in een meeneembeker en graai het 's ochtends mee. En nee, dat wordt (godzijdank) niet dik!

Ik gebruik veel melk en weinig Brinta, misschien dat dat nog scheelt. Want voor mij moet het echt een drinkontbijtje zijn wat ik in de auto weg kan drinken. Dikke Brinta.....gruwel
Koude Brinta, heerlijk! Ik eet het nu ook koud met dit warme weer :)

Maar wat is het probleem? Je kan toch een pak Brinta op je werk neerzetten en van thuis koude melk meenemen?
Nee inderdaad geen magnetron op het werk. Maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die het idee heeft om het koud te eten. Ik wil het dus wel dik eten, dus vrees dat het geen optie is omdat het zo te bereiden. Misschien dan toch maar 'leren' om thuis te ontbijten (ik en vroeg opstaan is niet echt een goede combi).
Thermosflesje met warme melk mee naar het werk en daar klaarmaken?
Ga in therapie!
Brinta wake-up?

Drinkontbijt van Brinta speciaal gemaakt om koud te drinken, zit in een zakje. dus op je werk heb je alleen melk en een mok nodig
Ik zou dan idd ook wake-up van brinta doen. Super makkelijk en snel en het is nog lekker ook (vind ik dan). Geen enkele brinta moet je de avond van tevoren klaar maken, dan is het net behanglijm :s
Ik eet t ook altijd koud. En dan idd niet als een dikke pap maar gewoon wat dunner. Warme brinta vind ik dan weer niet te nassen. Gadsie.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ik AT het altijd koud en best dik ( deed er wat minder melk bij in) zelf vond ik warm niet te eten, maar ieder zo zijn eige smaak, Just try it out!
Als je toch iets kouds wil, waarom geen lekkere kwark met een stukje fruit er doorheen? Kan je ook al 's avonds maken.

Mijn favoriet is naturel kwark, klein beetje suiker en een banaan in stukjes. Appel is ook erg lekker.
Goed plan, wellen. Ik doe het met gerolde havermout. 's Avonds in een bakkie met amandelmelk en dan in dw koelkast. 's Morgens lekker fris met mango oid. Google maar eens op 'overnight oatmeal'.

Brinta zal niet veel anders zijn. Een nacht laten wellen en als het 's ochtends te dun is heel ff in de magnetron.
Het lijkt mij niks koude brinta maar waarom Probeer je het niet Op een vrijde dag ? Volgens mij staat er ok op het pak een variatie tip .. Brinta met yoghurt misschien een idee ?
boemie schreef op 28 mei 2012 @ 13:44:

Nee inderdaad geen magnetron op het werk. Maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die het idee heeft om het koud te eten. Ik wil het dus wel dik eten, dus vrees dat het geen optie is omdat het zo te bereiden. Misschien dan toch maar 'leren' om thuis te ontbijten (ik en vroeg opstaan is niet echt een goede combi).
Ik heb ook een tijd lang iedere ochtend koude brinta gegeten, vind warme echt niet lekker. Heb trouwens altijd de variant met stukjes appel en rozijnen. Maar mijn koude brinta wordt echt wel dik hoor. Zeker als je het even laat staan. Misschien dat je de verhouding melk/brinta wat aan moet passen maar gewoon uitproberen zou ik zeggen! Eet ze! :)
Ja,wordt het dik van.

Deed het vroeger voor mijn zoon al sávonds klaarmaken en in de koelkast zetten.

En je moet echt minder brinta erin doen,als dat je het overdag warm eet zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven