Problemen met compagnon
maandag 28 mei 2012 om 20:26
Maar goed, daar heb jij niets aan. Ik zou zeggen, als het je niet lukt om hem aan te spreken op basis van realiteit omdat je er bloednerveus van wordt, huur dan een bedrijf of advocaat in die het voor je doen, met het juiste taalgebruik, het juiste briefpapier en de juiste juridische kennis. Je hebt het vof contract, dat heeft hij ook getekend en als alles op jouw naam staat kan hij je weinig tot niets maken.
En hou op met speculeren, das een gekmaker.
En hou op met speculeren, das een gekmaker.
maandag 28 mei 2012 om 20:28
Ben het eens met ieder hier die zegt onderneem actie, het wordt tijd dat je compagnon exit gaat. De situatie lijkt hopeloos. Je hebt z´n beetje van alles wel geprobeerd en het lijkt erop dat je compagnon niet bereid is tot verandering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 28 mei 2012 om 20:34
Succes daarmee want ik kan me indenken dat hij zijn inkomen en bijkomenden voordelen niet zo maar laat gaan. Of verwacht jij anders? Wellicht is een andere aanpak beter? Dat je je eerst heel goed juridisch laat voorlichten hoe het zo aan te pakken dat hij idd zonder veel 'gedoe' er uit stapt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 28 mei 2012 om 20:56
Als je dat eindegesprek dan toch al aan het voorspeculeren bent, dan is de oplossing redelijk eenvoudig. Begin nu met hem helemaal de huid vol te schelden. Roep alles dat in je op komt dat je tegen hem zou willen schreeuwen. Zorg er voor dat hij in je gedachte geen goed antwoord heeft op je woede en ik zweer je dat dat oplucht en er voor zorgt dat je de zaak dan veel beter kunt nuanceren. Je zult er om lachen. Dan stap je morgen op hem af en vertel hem dat je de samenwerking niet meer ziet zitten. Sterk jezelf, dat heb je blijkbaar nodig.
Ik weet het, dit komt heel raar over.
maandag 28 mei 2012 om 21:13
Regels voor slecht nieuwsgesprek:
1. wees duidelijk, zeg precies wat je bedoelt en praat er niet omheen, maak het niet mooier dan het is.
2. Geef alleen de kernboodschap, details of andere dingen alleen als daarnaar gevraagd wordt
3. wees stil als je de boodschap gegeven hebt. en wacht tot de ander reageert (al duurt het 5 minuten).
En dan nog iets, wat is nou het allerergste wat er kan gebeuren?