Werk & Studie alle pijlers

Problemen met compagnon

28-05-2012 19:19 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
*sorry voor het weghalen, maar te gevoelige info om te laten staan. Dank voor de adviezen!*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:44
Reden: Te gevoelige info
% gewijzigd
Misschien moet je eerst eens heel concreet maken wat je van je compagnon verwacht mbt uren, imput, klanten, ...etc. Maak het SMART.

Ooit bij een studie met veel praktijkopdrachten maakte we daar een soort contract afspraak over. Je kunt ook samen in overleg een plan van aanpak maken. Op de manier kun je je compagnon op concrete zaken aanspreken en onder tussen bouw je ook een dossier.

Gaat het beter fijn, zo niet dan bouw je stukken op om makkelijker uit elkaar te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helaas heb ik geen diplomatiek talent, dus daarin kan ik je niet adviseren. Wat ik je wel wil zeggen is, voel niet nu al dat nog niet actueel is. Vertel jezelf geen verhalen in je hoofd over hoe het zal lopen, want die gedachten zijn destructief voor een goede afloop. Dus zet je fantasie stop en wees stil, dan komt het juiste antwoord over hoe je dit aan moet pakken, vanzelf boven drijven.

Succes, je verdient het. :)
Cateautje schreef op 28 mei 2012 @ 19:30:

Helaas heb ik geen diplomatiek talent, dus daarin kan ik je niet adviseren. Wat ik je wel wil zeggen is, voel niet nu al dat nog niet actueel is. Vertel jezelf geen verhalen in je hoofd over hoe het zal lopen, want die gedachten zijn destructief voor een goede afloop. Dus zet je fantasie stop en wees stil, dan komt het juiste antwoord over hoe je dit aan moet pakken, vanzelf boven drijven.

Succes, je verdient het. :)
Heerlijk wollig cadeautje, misschien kun je hem een meditatie kussen cadeau doen zodat hij lekker zit tijdens het uitbroeden :worship: .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef op 28 mei 2012 @ 19:37:

[...]

Heerlijk wollig cadeautje, misschien kun je hem een meditatie kussen cadeau doen zodat hij lekker zit tijdens het uitbroeden :worship: .

Klets nou niet. Als je niet in staat bent om te begrijpen wat er staat, sla mijn woorden dan lekker over.

Overigens, wees jij dan zo wijs, schrijf een bijdrage waar hij iets aan heeft, grootsmoel.
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:45
% gewijzigd

Ben even benieuwd: je geeft aan dat jullie een goede overeenkomst hebben opgesteld, die het jou mogelijk maakt hieruit te stappen.

Waarom ben je dan toch bang voor advocaten?

Is je angst terecht of eigenlijk niet?

Die vreselijke ruzie moet je dan maar op de koop toenemen.

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk de knoop doorhakken en het gesprek aangaan. Geen tweede kansen, geen SMART-afspraken. Denk niet dat dit nog wat wordt en dan kan je beter uit elkaar gaan.
Rel?
Kún je alleen verder zonder hem uit te kopen of je klanten kwijt te raken?
Nee A(r)mand, ook hier niet. :no:
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:46
% gewijzigd
Tja de geeikte methode.. "hoe denk je zelf hoe het gaat?", "wat vind je van je eigen inbreng tot nu toe?", "hoeveel uur besteed je aan onze zaak"..

Laat hem zelf maar tot de conclusie komen.

Overigens vind ik dat je eerst wel een waarschuwing moet geven voordat je hem de vof uitknikkert.
Kom op, toon je de echte ondernemer Icewatch. Het is tijd om te handelen hoor. Niet bang zijn voor afkeuring of ruzie. Dit hoort ook bij volwassen ondernemerschap, you can do it!

En stel je voor hoe je straks lekker verder kan en al je energie in je zaak kan steken zonder een businesspartner die jou niet stimuleert.
nettel schreef op 28 mei 2012 @ 19:51:

Overigens vind ik dat je eerst wel een waarschuwing moet geven voordat je hem de vof uitknikkert.

Eens.

Ik geloof alleen dat ze dat al wel gedaan heeft.

Of hoe duidelijk ben je geweest Icewatch?
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:47
% gewijzigd
Misschien ben je wel te perfectionistisch/control freak om met anderen samen iets op te bouwen. Iedereen doet dingen op een andere manier, als dat niet samen gaat moet je ermee stoppen. Als jij alleen maar loopt te stressen lijkt me dat voornamelijk vervelend voor jou en niet helpen om de zaak soepel te laten verlopen.
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:48
% gewijzigd
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 19:53:

Puntje bij paaltje: ik wil met deze toko verder, hij gaat maar ergens anders de coole dude uithangen. En dan niet van mijn verdiensten. Maar hoe zeg ik dat??
Zo dus.

Ja, helene, dat kan zonder klanten kwijt te raken. Die zijn namelijk via mij, ze hadden nog nooit van de beste man gehoord. Dus mocht ik opstappen, dan gaan ze met mij mee. En toevallig is ook de bedrijfsnaam van mij, dus ook daar kan ie niks mee. Puntje bij paaltje: ik wil met deze toko verder, hij gaat maar ergens anders de coole dude uithangen. En dan niet van mijn verdiensten. Maar hoe zeg ik dat??
Nou heel simpel. "Ik vind het samen werken niet goed gaan, ik wil alleen verder." Of waarom zou dat niet kunnen?

Ja, helene, dat kan zonder klanten kwijt te raken. Die zijn namelijk via mij, ze hadden nog nooit van de beste man gehoord. Dus mocht ik opstappen, dan gaan ze met mij mee. En toevallig is ook de bedrijfsnaam van mij, dus ook daar kan ie niks mee. Puntje bij paaltje: ik wil met deze toko verder, hij gaat maar ergens anders de coole dude uithangen. En dan niet van mijn verdiensten. Maar hoe zeg ik dat??
Zo dus.
X-D
Hebben jullie die afspraken omtrent de klanten, bedrijfsnaam en beëindiging op papier gezet?

In dat geval moet het geen probleem zijn, mededeling doen en zaken gaan regelen. Toch?
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 19:55:

Ook dat ben ik met jullie eens, die waarschuwing. Maar ik doe dus momenteel niet anders, het wordt alleen kennelijk niet begrepen (hoe duidelijk wil je het hebben, zucht)...

Wat is er wat dat betreft met "luister, ik begin me te realiseren dat ik productiever ben zonder jou, dan met jou. Dat is een probleem. Je gaat nu veranderen, proactiever worden, meer klanten binnen halen. Ik wil niet meer verantwoordelijk zijn voor alles wat hier gebeurd. Gaat dat lukken?"

Dat is duidelijk.

Anders nogmaals, vragen stellen, over hoe hij denkt dat het gaat. Met als laatste vraag "hoe denk je dat we verder moeten?". Werkt redelijk goed voor slechtnieuwsgesprekken.
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:50
% gewijzigd
Misschien omdat je hem geen kans geeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven