Vrienden

28-05-2012 22:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is om even van me af te schrijven; ik voel me enigszins genaaid.

Mijn ex en ik zijn 4 jaar uit elkaar. Destijds ging ik weg omdat hij erg monomaan is aangelegd. We zijn de beste vrienden geworden; letterlijk. Hij woont in Noord-Amerika, dus we lopen de deur niet plat, maar we mailen en chatten veel.

Hij is filmer en vorig jaar heb ik op zijn verzoek een kort verhaal geschreven (zelfs nog dagen vrij voor genomen), dat hij heeft omgeschreven tot een scenario voor een 90 minuten film. Nu heeft ie een nieuwe vriendin; da's op zich geen punt, het is de derde in de tussentijd en ik heb wel gemerkt dat z'n aandacht voor onze vriendschap (uiteraard en terecht) verslapt, maar deze wil dat wij nooit meer met elkaar omgaan.

Nou doet ie dat dus (gelukkig) wel, en dat weet zij ook, maar nu wil zij in ruil daarvoor dat ik nooit ter sprake kom en dat hij en ik niet op elkaars facebookprofielen en -opmerkingen reageren... Daar hou ik mij netjes aan, maar zojuist las ik een post van hem over ons filmproject; staat er doodleuk '...door mij geschreven en gefilmd'.

Niet om het een of ander, maar ik begin het zo zoetjes aan spuugzat te worden om doodgezwegen te worden. En ik vind dat hele verbod om met exen om te gaan meer iets voor 16-jarigen dan voor iemand van achterin de twintig.

Zo. Dat lucht op. :)
Tsja.. Balen. Hoewel ik het van haar ook wel lichtelijk overdreven vind snap ik ook wel dat zij de toekomst is en jij het verleden..
Jij zegt toch dat hij zich niet aan zijn vriendins crazy verbod houdt? Wat is dan het probleem?
Dan zeg je dat toch tegen ex, en nieuwe vriendin, en werk je er toch lekker niet aan mee? Ze kan wel meer eisen..
Los van het hele exenverhaal laat je het toch niet over je kant gaan dat je een script schrijft en er niet de credits voor krijgt?
Copyright schending enzo... Tja heel kinderachtig. Waarom wil je nog zo graag vrienden met m zijn?
Ik zou onder zijn bericht iets zetten als 'even vergeten dat het verhaal door mij geschreven is?;)'
privacy
anoniem_116466 wijzigde dit bericht op 13-11-2012 00:54
Reden: privacy
% gewijzigd
@fantastissima Hij gaat mij wel ín de film via de credit line noemen ('based on a short story by DorothyGale') en dat is natuurlijk het belangrijkste, maar ergens steekt het dat hij mijn bijdrage via facebook (gezamenlijke) vrienden en kennissen ontkent, en zichzelf even in de spotlight zet. En wel op zo'n manier, dat ie er echt mooier uitkomt dan 't is; goeie filmer, maar hij kán helemaal niet schrijven. Daar had ie mij toen bij nodig.

Goeie vraag ook waarom ik graag vrienden met hem wil zijn... We kennen elkaar erg goed. Daarom, denk ik. En hij steunt me ook als het minder gaat en is blij voor me als dingen meezitten, maar dit viel me vandaag even vies tegen van 'em.
@journaliste, ja, nee, dat moet ik inderdaad al helemaal niet bij hebben, haha. Zonder mij had hij vast een film gehad, maar niet deze film. En daar heb ik hem net inderdaad even via de mail aan helpen herinneren. ;-)
dan zet je een bericht eronder, opgelost
Niet beledigend bedoeld maar ik vind jullie allemaal een beetje moeilijk doen... Jij doet moeilijk omdat hij het niet vermeld op FB terwijl hij je wel verzekert dat je de credits zal krijgen, zijn vriendin doet moeilijk dat hij met jou omgaat en hij doet moeilijk door vaag half wel en half niet toe te geven aan zijn vriendin en de cirkel is weer rond.

Ik zeg niet dat ik jullie beweegredenen niet snap, ik snap ze juist wel van alle partijen, maar jullie lossen het niet constructief op. Jullie blijven er maar rond draaien en daar komt heibel van.
Filmer? Hij is de cameraman? Ben het eens met fruittela. Het is gebeurd, leer ermee leven, leef ermee en geniet ervan als je naam bij de echte film wel wordt getoond. Zit weinig anders op toch? En hij heeft het script toch ook geschreven? Alleen het verhaal kwam van jou... Hij noemt toch alleen zichzelf en ook niet alles acteurs/actrices?!
Wat steekt is dat vriend zich aan de eis van zijn nieuwe vriendin houdt: jij mag op FB niet 'erkent' worden.

Ik snap wel dat dat niet leuk is. ZIjn opmerking over de film wrijft de eisen van zijn nieuwe vriendin er nog eens even in.
Hij is je ex van vier jaar geleden. En de situatie met zijn nieuwe vriendinnen versus jou wordt er ook niet beter op.

Laat het rusten, zet het van je af.

Neem eventueel je verlies (van het script) en ga door met je leven.

Je blijft je anders alleen maar irriteren.
Wat als eerste stak, achteraf had ik dat gister erbij moeten zeggen, was dat mijn bijdrage aan het eind wordt genoemd. Toen ik aan de hand van zijn aanwijzingen (niet meer dan zo veel acteurs liefst 1 locatie etc. het verhaal had geschreven had ie nog gezegd dat dit aan 't begin zou komen. De aftiteling is dat moment waarop de zaal leegloopt.

Daar was ik dus al niet blij mee, en vervolgens zag ik gister die opmerking op fb. Dat was dus meer de druppel, ook omdat op dw speciaal voor 't filmproject gemaakte fb-pagina wel de acteurs, figuranten, producers, geluidsman en zelfs de lokaties worden bedankt/genoemd.
DorothyGale schreef op 29 mei 2012 @ 09:31:

Wat als eerste stak, achteraf had ik dat gister erbij moeten zeggen, was dat mijn bijdrage aan het eind wordt genoemd. Toen ik aan de hand van zijn aanwijzingen (niet meer dan zo veel acteurs liefst 1 locatie etc. het verhaal had geschreven had ie nog gezegd dat dit aan 't begin zou komen. De aftiteling is dat moment waarop de zaal leegloopt.

Daar was ik dus al niet blij mee, en vervolgens zag ik gister die opmerking op fb. Dat was dus meer de druppel, ook omdat op dw speciaal voor 't filmproject gemaakte fb-pagina wel de acteurs, figuranten, producers, geluidsman en zelfs de lokaties worden bedankt/genoemd.
Dus eigenlijk is het probleem helemaal niet zijn nieuwe vriendin, maar zijn gebrek aan... waardering (weet even geen beter woord) voor jou. Geef dan ook de vriendin niet de schuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven