Brinta

28-05-2012 12:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voor de Brinta-eters onder ons: als ik moet werken krijg ik moeilijk van te voren al mijn ontbijt weg, dus neem ik het vaak mee naar het werk. Nu vroeg ik me af of Brinta ook dik word als ik het de avond van te voren met melk klaarmaak (maar dan dus niet verhitten) en in de koelkast zet? Iemand een idee? Lijkt me namelijk wel lekker om het koud te eten, maar dan wel als het dik is.
Oeew, brinta met suiker en een klontje boter :D Njam!
Zo heb een portie in de koelkast geplant, eens kijken of het morgen een dikke tjap is. Lijkt me juist erg lekker met dit weer, lekker fris. Heb het nu trouwens met sojamelk gemaakt, dat smaakt net wat anders dan melk. Jullie horen het!
ja het wordt dik
vroeger at ik t gemengd met yoghurt dat werd pas dik!
Met een beetje suiker. :-$
Ik doe dit wel vaak met havermout.. dit doe ik dan met amandelmelk de avond van tevoren in de koelkast. De volgende dag met een banaan en rozijnen ofzo.
desert70 schreef op 28 mei 2012 @ 13:56:

Brinta wake-up?

Drinkontbijt van Brinta speciaal gemaakt om koud te drinken, zit in een zakje. dus op je werk heb je alleen melk en een mok nodig
Afrader. Zit bomvol suiker.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

en wordt ook zo klonterig
Ik kan jullie vertellen dat het binnen een uur al dik was! Het werkt dus gelukkig en het smaakte nog goed ook. Lekker voor de afwisseling met de warme variant. Heb gewoon de hoeveelheid volgens het pak gebruikt.

Wake-up vind ik trouwens ook niks, smaakt totaal anders.
Hier ook koude brinta op het menu, heerlijk die met appel en rozijn!

Bij het idee van warme melk ga ik al liggen :)

Direct klaarmaken en eten!
Pas gelezen dat Havermout nog het minste suiker bevat.

Snel recept met brinta: beker melk in de magnetron opwarmen en er een paar eetlepels brinta in doen, roeren en opdrinken maar. Kan ook in een klein schaaltje. Dus voordat het dik word. Kost maar 2 minuten.

Avond ervoor klaar te maken:

kopje havermout met een kopje melk in een schaaltje en daar wat fijn gesneden tutti frutti en rozijnen bij doen (wel even afspoelen als het op de verpakking staat.) In de koelkast zetten. 's morgens 3 eetlepels (magere) kwark toevoegen en eventueel nog wat stukjes vers gesneden fruit.

OPM. Hoe korter fruit is gesneden voor het opeten, hoe meer vitamines er behouden blijven. Je kunt het gedroogde en gewelde fruit ook weg laten. Je kunt er iig heel veel variaties mee maken.
Ik zie nu dat het al koud is gegeten.

Ik doe brinta ook wel eens met warme melk en met banaan en magere chocoladevla (optimel) als topping.

O ja, brinta gewoon mengen door vla of vruchtenyoghurt heb ik ook wel eens gedaan.
Mijn zoon gooit altijd brinta in de shaker bij zijn eiwitpoeder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven