Wat moet ik hiermee?

29-05-2012 10:28 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Ik wist niet precies waar ik dit onderwerp moest plaatsen. Hoop dat hij op de goede plek staat!

Ik heb al een aantal jaar een beste vriendin. We hebben altijd een goede band met elkaar gehad waarbij we de grootste lol hadden maar ook hele goede, serieuze gesprekken konden voeren. De ideale vriendschap eigenlijk.

De laatse tijd merk ik dat ik mij aan haar begin te storen en irriteren.

Ik ben altijd erg geinteresseerd in de ander en vind het leuk om te horen hoe het met je gaat en wat je bezighoudt.

Zij heeft het de laatste tijd alleen maar over zichzelf. Ze vraagt nog net hoe het met mij gaat maar daar is ook alles mee gezegd.

Laatst was ik bij haar en het ging, serieus, de hele dag alleen maar over haar. Er was totaal geen interesse naar mij toe terwijl ik ook het één en ander had meegemaakt die week wat belangrijk voor mij was en waar zij vanaf wist.

Dit is een klein voorbeeld maar het gaat al langere tijd op deze manier. Ik moet naar haar luisteren maar andersom interesseert het haar niet.

Ik merk ook aan mezelf dat ik meer afstand creeër naar haar toe.

Gisteravond kreeg ik een berichtje van haar. Ik vroeg naar hoe haar weekend was en zij ging helemaal los. Maar vervolgens vraagt zij niet aan mij wat ik gedaan heb en hoe de mijne was.

Even later gaf ik aan dat er iets is wat ik met haar wilde bespreken en dat ik dat belangrijk vind. Ze begon een beetje te vissen. Toen vertelde ik dat er iets is waar ik tegenaan loop bij haar en dit graag met haar bespreekbaar wil maken maar niet via de telefoon.

Zij reageerde met dat zij daar helemaal geen zin in heeft en dat het totaal niet uitkomt op dit moment.

Ik wist niet wat ik las! Ben nu in een staat dat ik er ook geen zin meer in heb.

Wat is het beste om in deze situatie te doen? Wat zouden jullie doen?

X, Curly-Wurly
Dan zou ik haar het allerbeste wensen en verder gaan met mijn leven.

Als een vriendin niet het respect kan opbrengen om naar mij te luisteren is ze heel snel vriendin af hier...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zoals je het nu schrijft, zou je het haar kunnen mailen. Precies hoe jouw gevoel is, wat je stoort en hoe je het contact ervaart.

Reageert ze hier boos op, weet je wat voor 'vriendin' je aan haar hebt.

Succes en hopelijk gaat ze inzien dat interesse naar jou toe ook wel eens mag. :)
Summerdance schreef op 29 mei 2012 @ 10:30:

Dan zou ik haar het allerbeste wensen en verder gaan met mijn leven.

Als een vriendin niet het respect kan opbrengen om naar mij te luisteren is ze heel snel vriendin af hier...
Zoiets heb ik dus ook. Het is jammer van de jaren goede vriendschap die wij hebben gehad maar ik denk dat zij op deze manier totaal niet bij mijn leven past.
Beauke, zou jij echt mailen?

Naar iemand die zo denigrerend over jouw gevoel heen walst?

Wow...vraag me dan toch af of ik niet een beetje rancuneus ben.

Nee, ik ben uitgedacht maar dat vind ik niet.

Als iemand niet de moeite neemt om naar me te luisteren, en me blijkbaar alleen wil lezen en dan ook nog eens op een moment dat het haar uitkomt...

En die daarnaast haar eigen leven blijkbaar zoveel interessanter vindt, die zoekt geen vriendin, die zoekt een dagboek!
Blijf geduldig.

Misschien is ze nu even niet zo'n beste vriendin, maar dit kan weleer terugkomen.

Gr
[quote]Beauke schreef op 29 mei 2012 @ 10:31:

Zoals je het nu schrijft, zou je het haar kunnen mailen. Precies hoe jouw gevoel is, wat je stoort en hoe je het contact ervaart.

Succes en hopelijk gaat ze inzien dat interesse naar jou toe ook wel eens mag. :)[/quote

Vaak komen bepaalde zinnen of woorden verkeerd aan bij haar via mail of sms. Zelf over de telefoon kan zij flippen! Daarom wilde ik het graag persoonlijk uitpraten omdat dit dat beter overkomt.

Maar ik vind het een goede optie.

Wel is het natuurlijk zo dat zij het op dit moment niet wil bespreken. Als ik haar mail, dring ik dan niet mijn wens op?
Summerdance schreef op 29 mei 2012 @ 10:33:

Beauke, zou jij echt mailen?

Naar iemand die zo denigrerend over jouw gevoel heen walst?

Wow...vraag me dan toch af of ik niet een beetje rancuneus ben.

Nee, ik ben uitgedacht maar dat vind ik niet.

Als iemand niet de moeite neemt om naar me te luisteren, en me blijkbaar alleen wil lezen en dan ook nog eens op een moment dat het haar uitkomt...

En die daarnaast haar eigen leven blijkbaar zoveel interessanter vindt, die zoekt geen vriendin, die zoekt een dagboek!
Dan is naar haar toe in ieder geval duidelijk wat er mis is.
Het is goed dat je haar er van in kennis wilt stellen. Want volgens mij heeft ze helemaal niet in de gaten dat ze zo bezig is. Alleen jammer dat ze zo reageert. Dat komt waarschijnlijk omdat ze het dus niet door heeft.Persoonlijk contact met haar hebben en uitleggen wat je bedoeld lijkt me de juiste oplossing want met het uitspreken van woorden komen heel veel emoties vrij en dat is vaak duidelijker dan dat je haar via een smsje of wat dan ook laat weten wat je bedoeld. Een smsje kan verkeerd op gevat worden omdat ze het je niet hoort uitspreken. Alleen nu maar hopen dat ze een keer redelijk gaat doen en naar je wil gaan luisteren........
curly-wurly schreef op 29 mei 2012 @ 10:36:

[quote]Beauke schreef op 29 mei 2012 @ 10:31:

Succes en hopelijk gaat ze inzien dat interesse naar jou toe ook wel eens mag. :)[/quote

Vaak komen bepaalde zinnen of woorden verkeerd aan bij haar via mail of sms. Zelf over de telefoon kan zij flippen! Daarom wilde ik het graag persoonlijk uitpraten omdat dit dat beter overkomt.

Maar ik vind het een goede optie.

Wel is het natuurlijk zo dat zij het op dit moment niet wil bespreken. Als ik haar mail, dring ik dan niet mijn wens op?

Gewoon een mail sturen. Klaar.

Madam kan niet eisen dat jij je koest moet houden, omdat zij er geen zin in heeft.

Ik ben benieuwd hoe ze reageert. :)
Mensen kunnen veranderen tijdens het volwassen worden gebeurt dat helemaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
wijenzo schreef op 29 mei 2012 @ 10:34:

Blijf geduldig.

Misschien is ze nu even niet zo'n beste vriendin, maar dit kan weleer terugkomen.

Gr

Ik zou ook heel graag geduldig willen zijn maar bij deze reactie van haar begonnen mijn haren, bijna letterlijk, overeind te staan. Ik sta altijd voor haar klaar, ze kan mij bellen wanneer ze wil. Maar wanneer ik iets wil is het teveel gevraagd en reageert ze ook nog eens op zo'n manier.

En, dat ze even niet een goede vriendin is duurt al zeker vier maanden. Best een lange tijd om alleen maar de ander haar verhaal aan te horen :-| .
Beauke schreef op 29 mei 2012 @ 10:37:

[...]

Dan is naar haar toe in ieder geval duidelijk wat er mis is.

Dat is dan ook weer waar, maar waarom zou je die moeite nemen als zij blijkbaar die moeite niet neemt?

Stel dat TO mailt, ze zit zich nu al zorgen te maken dat ze zich misschien opdringt..

Dat is toch raar?

Het moment dat ik mezelf niet meer kan zijn bij vrienden is het voor mij tijd om eens na te gaan wat die vriendschap voor mijn toevoegt.

En ik geloof niet dat ik in dit geval de moeite zou willen nemen om er nog energie in te stoppen

Mocht de vriendin ooit nog bellen, dan vind ik het vroeg genoeg om te zeggen dat ik er geen zin meer in heb.
curly-wurly schreef op 29 mei 2012 @ 10:39:

[...]

Ik zou ook heel graag geduldig willen zijn maar bij deze reactie van haar begonnen mijn haren, bijna letterlijk, overeind te staan. Ik sta altijd voor haar klaar, ze kan mij bellen wanneer ze wil. Maar wanneer ik iets wil is het teveel gevraagd en reageert ze ook nog eens op zo'n manier.

En, dat ze even niet een goede vriendin is duurt al zeker vier maanden. Best een lange tijd om alleen maar de ander haar verhaal aan te horen :-| .

Je zegt in je OP dat ze al een aantal jaar een goede vriendin is. Nu de laatste vier maanden gaan het dus niet goed.

Ik zou het zeker niet onbesproken laten van mijn kant, da's toch zonde van die jarenlange vriendschap? Misschien komt het niet meer goed, maar het contact verbreken zonder echt duidelijk te hebben gemaakt wat er aan scheelt geeft toch ook geen goed gevoel?
Beauke schreef op 29 mei 2012 @ 10:42:

[...]

Je zegt in je OP dat ze al een aantal jaar een goede vriendin is. Nu de laatste vier maanden gaan het dus niet goed.

Ik zou het zeker niet onbesproken laten van mijn kant, da's toch zonde van die jarenlange vriendschap? Misschien komt het niet meer goed, maar het contact verbreken zonder echt duidelijk te hebben gemaakt wat er aan scheelt geeft toch ook geen goed gevoel?

Nee, dat geeft zeker geen goed gevoel en ik wil het ook heel graag bespreekbaar maken met haar.

Ik denk dat mailen bij haar alleen maar het averechts werkt. Want zij voelt zich ook té vaak, té snel aangevallen. Haar woord is waarheid en niet anders. Enige zelfreflectie blijft bij haar uit.

En helemaal nu het bij haar niet "uitkomt" en ze er "geen zin" in ligt mailen nogal gevoelig, denk ik...
Het is duidelijk één richtings-verkeer.

Ze kan haar verhaal bij jou ventileren en jou verhalen interesseert haar niet meer.

Jij staat altijd voor haar klaar. Maar andersom????

Misschien is jullie vriendschap (ver) over de houdbaarheidsdatum heen.

Waarschijnlijk tijd om je horizon te verbreden?
Summerdance schreef op 29 mei 2012 @ 10:40:

[...]

Dat is dan ook weer waar, maar waarom zou je die moeite nemen als zij blijkbaar die moeite niet neemt?

Stel dat TO mailt, ze zit zich nu al zorgen te maken dat ze zich misschien opdringt..

Dat is toch raar?

Het moment dat ik mezelf niet meer kan zijn bij vrienden is het voor mij tijd om eens na te gaan wat die vriendschap voor mijn toevoegt.

En ik geloof niet dat ik in dit geval de moeite zou willen nemen om er nog energie in te stoppen

Mocht de vriendin ooit nog bellen, dan vind ik het vroeg genoeg om te zeggen dat ik er geen zin meer in heb.

Dit is ook raar. Zo zou ik mij niet moeten voelen bij een beste vriendin.

Ik zou juist heel nieuwsgierig zijn en willen horen wat mijn beste vriendin mij wil vertellen en waar zij mee zit. Het blijkt haar serieus niet te boeien omdat ze nu zelf issues of her own heeft waar mijn gesprek niet tussen past.

Dit vind ik maf.

Normaal zou ik zeggen: "Zoek het uit..." maar niet wanneer mijn probleem nog onbesproken op tafel ligt.
curly-wurly schreef op 29 mei 2012 @ 10:47:

[...]

En helemaal nu het bij haar niet "uitkomt" en ze er "geen zin" in ligt mailen nogal gevoelig, denk ik...
Dat zou me dus echt worst wezen eerlijk gezegd. Ik zou per mail laten weten wat er naar mijn mening aan schort en dan mag ze zelf weten wat ze daarmee doet. Als de zaak dan helemaal ontploft dan is het duidelijk dat de vriendschap toch al over was.
curly-wurly schreef op 29 mei 2012 @ 10:51:

Dit is ook raar. Zo zou ik mij niet moeten voelen bij een beste vriendin.

Ik zou juist heel nieuwsgierig zijn en willen horen wat mijn beste vriendin mij wil vertellen en waar zij mee zit. Het blijkt haar serieus niet te boeien omdat ze nu zelf issues of her own heeft waar mijn gesprek niet tussen past.

Dit vind ik maf.

Normaal zou ik zeggen: "Zoek het uit..." maar niet wanneer mijn probleem nog onbesproken op tafel ligt.
Ergens snap ik die gedachte ook wel.

Maar aan de andere kant, wat schiet je er mee op?

Dat is namelijk wat ik me af zou vragen,je kan je vertellen wat je dwars zit, maar dat kan niet per mail, want dat kan verkeerd worden opgevat, het kan niet per telefoon met mevrouw geeft te kennen daar nu geen zin in te hebben

Wat wil je dan?

Wachten tot het haar een keer uitkomt?

Echt ik zou er geen drie tellen meer aan vuil maken.

Alleen....de eerstvolgende keer dat ze belt zou ik wel zeggen dat ik er klaar mee ben, en dat ze het kan uitzoeken met haar interessante leven.

Want waarom zou jij in de stress moeten gaan zitten over hoe iets op haar over kan komen terwijl zij daar blijkbaar ook geen seconde over nadenkt?
rob_uit_zeist schreef op 29 mei 2012 @ 10:51:

Het is duidelijk één richtings-verkeer.

Ze kan haar verhaal bij jou ventileren en jou verhalen interesseert haar niet meer.

Jij staat altijd voor haar klaar. Maar andersom????

Misschien is jullie vriendschap (ver) over de houdbaarheidsdatum heen.

Waarschijnlijk tijd om je horizon te verbreden?

Juist Rob, het is overduidelijk eenrichtingsverkeer. Mijn verhalen worden zelfden besproken en wanneer het een keer ter sprake komt duurt zo'n gesprek vijf minuten. Dan is het voor haar klaar en kan ze weer verder met zichzelf. Na onze afspraken ben ik ook echt moe.

Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat de vriendschap over de houdbaarheidsdatum is.

Wij zitten niet meer op één lijn. Niet arrogant bedoeld maar ik ben verder dan haar.

Heb huisje boompje beestje, zij woont nog bij haar ouders en heeft eigenlijk niet veel.

Denk eerlijk gezegd ook dat haar manier van doen naar mij toe te maken heeft met jaloesie. Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen, en zij kwam kijken, had ze alleen maar kritiek. Drie leuke reacties erop gehad maar meer was het ook niet.

Ze had ook haar gezicht niet laten zien tijdens de verhuizing en als ze zei dat ze kwam dan smste ze een uur van tevoren af. Zulke dingen...
@ TO

Djeezz wat een gedoe.... Ze doet 'al' 4 maanden zo, wellicht is er in haar leven iets veranderd wat haar zo bezighoud dat ze nu even weinig zicht voor jou heeft...

En als er ook maar iets irritant is, is om te zeggen dat je wat wilt bespreken wat je stoort maar niet nu en niet via de telefoon?!?! Maar wel een mail willen sturen? Waarom niet gewoon de volgende keer dat je haar ziet dit ter berde brengen??

Vrouwen en vriendschappen.. Altijd zo omslachtig en moeilijk... Brrrrrr
Oh god, let niet op mijn spelfouten, hahaha! Ben tegelijkertijd over de situatie aan het nadenken en op dit forum bezig, sorry! JaloeZie en zelden!
Curly, nu ben je aan het invullen voor een ander, dat moet je niet doen

Het gewoon bij jezelf houden.

Wat vind jij, wat voel, jij en belangrijker wat wil jij!
Anthonius schreef op 29 mei 2012 @ 10:58:

Vrouwen en vriendschappen.. Altijd zo omslachtig en moeilijk... Brrrrrr
Denk je dat nog nog iets meer kan generaliseren in 1 posting? :sarcastis
Je houd zelfs bij hoe lang het over jou gaat of hoelang over haar? Echt?!?

Jij bent verder? En dat laat je haar ook weten?

En dan weer dit, je krijgt kritiek en toch dan weer, 1, 2 en 3 leuke reacties.. Tel je dit? Houd je dit bij?

Ik denk idd dat je deze vriendschap maar moet beëindigen, want je legt jullie vriendschap op een weegschaal.. En dat lijkt me enorm vermoeiend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven