schoonmaak hulp

11-05-2012 21:06 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat 't een beetje te druk wordt voor mij en mijn vriend zijn wij op zoek naar een hulp om schoon te maken.

Ik ben absoluut geen poets en heb altijd al een hekel gehad aan schoonmaken.

Nu komt er maandag een vrouw langs die misschien bij ons schoon wil maken. Ergens vind ik 't best eng, ik ben nu al bezig om 't hele huis extra schoon te maken omdat zij komt kijken.

We hebben een redelijk klein huis, 3 kleine slaapkamers, 2 kinderen (1 en 4), 4 katten en een hond.

Het liefste zou ik willen dat zij om de week zou komen, is dat wel redelijk of wil een hulp liever iedere week komen?

Is 't te doen om een huis(je) te poetsen in 4 uur? Ik heb hier geen idee van want ik doe er zelf eeuwen over.

Is 't normaal dat een hulp alle kamers doet of laat b.v. je eigen slaapkamer overslaan en doe je die zelf?

Waarschijnlijk zal zij zwart betaald willen krijgen. Moeten we haar dan doorbetalen in de vakantie?

En met kerst, een kerstpakket?

Iemand hier met ervaringen?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn schoonmaakster kwam 2 uur per week. Ik vond het altijd enorm lastig om in te schatten wat je in 2 uur kunt doen, want zelf maak ik nooit zo lang achter elkaar schoon. Ik maakte dus een lijstje en de schoonmaakster streepte door wat ze had gedaan. Werkte prima.
Mijn hulp komt 1 keer per week 3 uurtjes. Ze stofzuigt en stoft het hele huis (huisje, ik woon klein) sopt een kastje als nodig, Vouwt en strijkt de was, ruimt hem op en verschoont de bedden om de week. Dweilt en lapt de ramen en pakt al het andere zelfstandig op indien nodig, ik hoef haar nooit iets te vragen want dan is het al gedaan.

Ik zou haar voor geen goud willen missen want ze is niet alleen heel goed maar ook super betrouwbaar. Als ik een paar weken weg ben voor werk of vakantie doet ze mijn post (als ik erg lang weg ben maakt ze deze ook open en handelt zaken in overleg af) Ze is qua schoonmaak net zo neurotisch als ik dus alles is vlekkeloos als ze geweest is. Ik ruim niks op voor ze komt maar ben van mezelf nogal netjes dus dat is ook niet nodig.

Ik betaal haar 40 euro per week, met kerst krijgt ze iets extra's en een flesje wijn oid, doorbetalen bij vakanties doe ik niet maar wel wat geld mee bij wijze van vakantiegeld en een bosje bloemen oid op haar verjaardag.
Onze schoonmaak hulp is vandaag geweest. En ik weet echt even niet wat ik ervan moet denken.

Gisteren heb ik alle rommel (papieren/speelgoed e.d.) opgeruimd, globaal gestofzuigd, kastjes globaal afgenomen, keuken afgedaan en alle losse spullen in de badkamer weg gehaald zodat ze echt niets hoefde op te ruimen.

Het begon er vanmorgen mee dat ze zei dat ze een uur eerder weg moest omdat ze naar de dokter moest. Kan gebeuren natuurlijk, maar toch vind ik 't raar om op de eerste afspraak meteen al minder te kunnen werken. Ik had 't ook fijner gevonden als ze dat gisteren even had laten weten.

I.p.v. 4 uur is ze dus 3 uur geweest. In die tijd heeft ze in de (kleine) woonkamer (bijna) alles afgenomen, gestofzuigd en gedweild. De keuken, die dus eigenlijk er al heel goed uitzag, afgenomen en gedweild en de w.c.pot schoongemaakt, dweilen van de w.c. was geen tijd meer voor. Ook geen tijd meer voor de badkamer.

Ze gaf aan dat de bank verzet moest worden, maar maakte zelf geen aanstalten omdat hij zwaar was??

ook zei ze dat 't hier wel groot was. De woonkamer is 8 x 4,5. We hebben een kleine tussenwoning.

Ik heb er best een heel slecht gevoel bij door afmelding, opmerkingen en hoeveelheid van 't verzette werk.

Overigens betalen we haar ¤ 12,50 per uur.

Is 3 uur voor een, vooraf opgeruimde, woonkamer, keuken en w.c.pot inderdaad wat weinig of stel ik me aan en is dat gewoon normaal?
Onze hulp komt 3 uur per week en doet alles zeg maar. Oh nee, geen bedden opmaken maar heb ook nooi bedacht dat ze dat zou moeten doen. Wij betalen haar 17,50EUR per uur en deze week krijgt ze iets extras als vakantiegeld. Kerst hebben we nog niet met haar meegemaakt maar dan krijgt ze ook wel iets extras. We zijn heel erg blij met haar!
@Gatti, ja, dat is weinig.

Een echt goede hulp doet in die tijd een heel huis, stofzuigen, dweilen, wc's, badkamer en keuken, en stof afnemen en soms iets extra's. De één doet het wat grondiger dan de andere, maar een goeie schoonmaakster haalt dit wel in 3 uur. Die is dan wel meer dan 12,50 waard.

Een redelijke poets (een studente die het erbij doet dus onervaren is maar wel haar best doet) kan in die tijd wel hetzelfde doen maar dan minus een grotere klus zoals dweilen, en ze zal niet al het stof gezien hebben.
Wow, ik verbaas mij er echt over dat jullie "de poets" zoveel geven. Zowel het uurtarief als de extra's met vakantie en kerst!

Ik krijg dat bij mijn adres echt allemaal niet. ¤ 10,- per uur, 3 uur per week en verder niets.

Ik strijk, stofzuig, dweil.(3 etages)

Maak 3 toiletten schoon en de badkamer, maar krijg nooit iets extra's. Geloof dat ik toch maar eens verder moet gaan zoeken naar een ander adres. (ben al 5 jaar bij dit adres)

Het is mij echt niet alleen om het geld te doen, maar een extraatje werkt altijd motiverend toch?
rascalles schreef op 29 mei 2012 @ 16:06:

Onze hulp komt 3 uur per week en doet alles zeg maar. Oh nee, geen bedden opmaken maar heb ook nooi bedacht dat ze dat zou moeten doen. Wij betalen haar 17,50EUR per uur en deze week krijgt ze iets extras als vakantiegeld. Kerst hebben we nog niet met haar meegemaakt maar dan krijgt ze ook wel iets extras. We zijn heel erg blij met haar!

En zij met jullie! ;-)
Je hele huis in vier uur per week brandschoon als je vier katten en een hond hebt is niet echt mogelijk. Redt je hetzelf in 4 uur? Dat wat jij in 4 uur kunt, kan zij in 4 uur. Hele simpele rekensom dus.
Oriane schreef op 29 mei 2012 @ 20:02:

Je hele huis in vier uur per week brandschoon als je vier katten en een hond hebt is niet echt mogelijk. Redt je hetzelf in 4 uur? Dat wat jij in 4 uur kunt, kan zij in 4 uur. Hele simpele rekensom dus.

Brandschoon hoeft niet eens.

Huis was de avond daarvoor al gestofzuigd.

Ik hoopte wel op iets meer dan alleen een woonkamer en een keuken en een w.c.pot.
Ik heb 2 schoonmaakhuisjes.

Bij beiden ben ik 3 uur, krijg een tientje per uur, soms een extraatje.

Beide huizen hebben huisdieren.

Ik stofzuig boven en beneden, doe de badkamer, de w.c., de keuken, dweil alles (ze hebben allebei harde vloeren) ruim vaatwassers in en uit, vouw de was op, zet hier en daar een droger of wasmachine aan en zeem de ramen als het nodig is.

Heb één adres al ruim 3 jaar, het andere een paar maanden.
En ik ga pas weg als het helemaal netjes is, en das soms 10 minuten langer. Maar soms ben ik ook 10 minuten eerder klaar.

Er ligt op beide adressen altijd een koekie klaar zodat ik ook een kop koffie kan drinken tussendoor.
Gatti schreef op 29 mei 2012 @ 16:01:

Ik heb er best een heel slecht gevoel bij
Herhaal dat nog 6 keer en beslis dan wat je doet...
manmar schreef op 29 mei 2012 @ 19:54:

maar een extraatje werkt altijd motiverend toch?
Is het een zwart klusje? dan heb je namelijk al je extraatje te pakken :-P
Nastik schreef op 29 mei 2012 @ 21:07:

Ik heb 2 schoonmaakhuisjes.

Bij beiden ben ik 3 uur, krijg een tientje per uur, soms een extraatje.

Beide huizen hebben huisdieren.

Ik stofzuig boven en beneden, doe de badkamer, de w.c., de keuken, dweil alles (ze hebben allebei harde vloeren) ruim vaatwassers in en uit, vouw de was op, zet hier en daar een droger of wasmachine aan en zeem de ramen als het nodig is.

Heb één adres al ruim 3 jaar, het andere een paar maanden.
Niet toevallig in Brabant? :smile:
Gatti schreef op 29 mei 2012 @ 21:24:

[...]

Niet toevallig in Brabant? :smile:
Ik kan het Land van Maas en Waal zien, maar niet heul ver in Brabant.
Hier wel wat verder bij de grote kermis. Jammer.
Tataaa schreef op 11 mei 2012 @ 21:29:

Bij ons trouwens 10-tje per uur (en vind ik eigenlijk meer dan genoeg)

ze komt 1x in de 2 weken.
Dat vind ik eerlijk gezegd schandalig weinig. Zelf poets ik ook en ik verdien 15,00 per uur. Werk drie uur per week op een adres. Als je ziet wat je ervoor moet doen is 15,00 niets teveel betaald hoor want sommige mensen kunnen er wat van.
manmar schreef op 29 mei 2012 @ 19:54:

Wow, ik verbaas mij er echt over dat jullie "de poets" zoveel geven. Zowel het uurtarief als de extra's met vakantie en kerst!

Ik krijg dat bij mijn adres echt allemaal niet. ¤ 10,- per uur, 3 uur per week en verder niets.

Ik strijk, stofzuig, dweil.(3 etages)

Maak 3 toiletten schoon en de badkamer, maar krijg nooit iets extra's. Geloof dat ik toch maar eens verder moet gaan zoeken naar een ander adres. (ben al 5 jaar bij dit adres)

Het is mij echt niet alleen om het geld te doen, maar een extraatje werkt altijd motiverend toch?
Dat zijn dus blijkbaar mensen die je heel veel voor weinig willen laten doen. Ik zou een ander adres zoeken als ik jou was, er is veel vraag naar. 12,50 is wel het minste dat erin moet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven