Even een vraag

29-05-2012 16:39 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de komst van de mobiele/smartphone is er veel veranderd. Kinderen hebben twitter ontdekt, vaak nog eerder dan hun ouders...

Een vriendin van me heeft 2 dochters (13 en 15) en een zoon (18). Die zoon doet niet zoveel met zijn mobiel, die twee meiden des te meer met hun Blackberry...

Vooral de jongste twittert er op los en soms best wel '" schokkende" dingen. Alhoewel moeder (mijn vriendin dus) 10 jaar jonger is dan ik ben, snapt ze niet zoveel van twitter. Maar ik heb haar gezegd dat ze af en toe wel eens moet volgen wat die meiden allemaal twitteren...

Gisteren ook: Die van 13 had dus op twitter staan (wat de hele wereld kan lezen): ik ben zo geil, ik kom op mezelf klaar....

Ik heb dat via Whatsap aan mijn vriendin laten weten.....

Maar...de mobiel van die oudste (18) is stuk en hij mocht die van zijn moeder als wekker. Kom ik hem net tegen, zegt hij: Klikspaan. Ik heel verbaasd: Wat bedoel je? Hij: Ik heb jouw apps gelezen...

Ik bedoel: Wat blijft er dan nog prive, als kinderen de apps van moeder (stiekem) gaan lezen?? Ik had wel iets heel privé kunnen schrijven, niet voor andermans ogen bestemd, alleen voor haar.

Dat is toch net als een mail/post? Die lees je toch niet zomaar?

Of ben ik nu een trut???
Ja, dan ziet ze het en zegt ze tegen haar dochter die foto weg te halen.

Maar laatst was er eens iets en toen zei dochterlief: Als namma er is word je ineens streng tegen ons.....

En ze heeft wel eens gezegd: Tja, toen jouw dochter 14 was, had je dit allemaal niet. Nee, inderdaad, maar toen waren er andere dingen. En alhoewel ik jonge moeder was (dochter 14 en ik 33), was ik toch wel wat strenger dan de gemiddelde moeder van 40
Ziet ze het gevaar dan niet? (Of het nu engerds zijn of toekomstige werkgevers.)
Jij bent geen bemoeial, maar je vriendin is naïef!
Ja, ik vind haar soms erg naïef voor iemand van bijna 50....

Zo vind ik het ook vreemd dat haar meiden elke avond weg zijn.....en dan weet ze dus niet waar ze heen zijn.
Nouja jij handelt goed, en ookal heeft de dochter het niet zelf er op gezet, vind dat de moeder dan maatregelen moet nemen zodat het niet weer ken gebeuren, zoals ik zei i-net er af..wat moet je er mee als je 13 bent ( vind ik overbodig) maar oke, mijn mening.
Ik ben geschokt... En dan ben ik 24 en behoor ik tot deze Hyves/Twitter generatie. Ten eerste is de moeder inderdaad behoorlijk naïef, maar meekijken/lesje sociale media is voor een kind van dertien ook nodig! Zij weet niet wat haar te wachten kan staan als zij gaat solliciteren, nog niet te spreken over het misbruik dat haar aangedaan kan worden.
Nee, dat beseft een puber van 13 inderdaad niet. Daar is een moeder voor om haar te waarschuwen toch? maar als moeder het gevaar niet zo ziet...

Wij hebben eens een workshop gehad over Internet. Dát zouden veel ouders ook eens moeten doen, dan zien ze pas wat voor engerd er op het internet zitten.

En ook met het oog op toekomstige werkgevers etc.

Want die meiden van haar weten dat moeder een digibeetje is...dus als ze hen er op aanspreekt, weten die meiden al voor 90% dat het van mij komt. Of ze zegt: namma zegt dat....

Ik ben dus de boeman...
Ik zou toch echt meer in gesprek gaan met je vriendin. Laat haar eens wat waargebeurde verhalen lezen. Ze is nu ontzettend naief en haar man ook. Ze hebben totaal geen flauwekul van wat hun dochters in de virtuele wereld (en in de echte wereld) doen.

Op dit moment heb je nog het geluk dat de dochters hun twitter en hyves open hebben staan, maar op het moment dat ze het afschermen zie jij ook niks meer. Ik zou hun moeder echt bewust maken van wat daar wordt gezegd.
Jongste dochter had mij al geblokkeerd op Twitter. Maar ik ben onder andere naam gegaan en heb haar weer toegevoegd..ze weet dus nu niet dat ik haar volg.
Heel slim van je. Maar eigenlijk is dat niet je taak, dat is de taak van de ouders.

Waarom denk jij dat ze er helemaal niets mee doen? Is het desinteresse in hun kinderen? Zien ze het gevaar niet?
Wat een gestoorde kinderen. Ik ben ook 13 geweest, maar dat soort gedachtegangen had ik niet.

p.s.: Wat is het twitteraccount? Kunnen we een goed beeld krijgen.
Dit is al het zoveelste topic dat ik je zie openen met kritiek op de manier waarop je vriendin haar kinderen opvoedt.

Bemoei je er toch niet zo erg mee.
Zeg maar Spijker.
Mooi suf van je vriendin om haar privé berichten niet te wissen, voordat zij haar telefoon uitleent aan een 18 jarig kind.
Nammma schreef op 29 mei 2012 @ 21:14:

Jongste dochter had mij al geblokkeerd op Twitter. Maar ik ben onder andere naam gegaan en heb haar weer toegevoegd..ze weet dus nu niet dat ik haar volg.
Bemoei jij je niet met zaken waar je niks mee te maken hebt?
mazzelen schreef op 30 mei 2012 @ 22:25:

[...]

Bemoei jij je niet met zaken waar je niks mee te maken hebt?

Nogal ja.. En dat dan allemaal weer hier op een topic pleuren.

Als ik die tienerdochter was ging ik ook rare berichten twitteren, alleen maar om te zien of ik die bejaarde vriendin van mn ma weer over de zeik kon krijgen X-D
Zeg maar Spijker.
spijk-er schreef op 30 mei 2012 @ 22:30:

[...]

Als ik die tienerdochter was ging ik ook rare berichten twitteren, alleen maar om te zien of ik die bejaarde vriendin van mn ma weer over de zeik kon krijgen X-D
Wow. Het is dat ik geen 16 meer ben, anders zou ik twitter nemen!
Nammma schreef op 29 mei 2012 @ 21:14:

Waarom?
spijk-er schreef op 30 mei 2012 @ 22:30:

[...]

Je slaat de spijker op z'n kop :-P
Is het niet handig als je vriendin een cursus nieuwe media gaat volgen? Veel buurthuizen en volksuniversiteiten bieden dat aan.

Dan hoort ze ook direct over de gevaren en risico's.

Ik schrik ervan dat iemand zo laconiek kan doen.
helene31 schreef op 30 mei 2012 @ 22:38:

Is het niet handig als je vriendin een cursus nieuwe media gaat volgen? Veel buurthuizen en volksuniversiteiten bieden dat aan.

Dan hoort ze ook direct over de gevaren en risico's.

Ik schrik ervan dat iemand zo laconiek kan doen.

Meen je dat?

Wat weet Namma er nu van wat er precies door vriendin gezegdwordt tegen dochter? Misschien deelt vriendin maar een ienieminie stukje tekst met Namma en lossen e het verder zonder haar op.

Ik vind het echt een beetje sticks overkomen dat Namma geblokkeerd is en via een andere naam weer meeleest. Echt raar en overdreven, maar misschien heb je er een goed uitleg voor.
Ik zou het volstrekt idioot en abnormaal vinden als mijn 'vriendin' mijn dochter onder een valse naam naam op twitter zou willen volgen.

Kolder in het hoogste kader, wat mij betreft.

En inderdaad ik zou ook hele rare dingen gaan twitteren als ik de puber zou zijn in dit geval.
Ja, waar maak je je druk om TO?

Het zijn de kinderen van je vriendin...
Nammma schreef op 29 mei 2012 @ 17:19:

Ja, ik vind haar soms erg naïef voor iemand van bijna 50....

Zo vind ik het ook vreemd dat haar meiden elke avond weg zijn.....en dan weet ze dus niet waar ze heen zijn.
Zich opwerken op de bangalijst door in garageboxen rond te hangen. Offfff........ ze chillen ergens buiten op een pleintje; ook niet héél gek op die leeftijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jij bent geen trut. Ik ben pas een trut want ik wist op mijn 13 e nog niet eens, wat geil betekende! ( nu wel hoor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven