Zware buggy op de fiets

29-05-2012 14:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buggy is wat aan de zware kant (ongeveer 8 kilo) en de Buggy-Mee deluxe gaat maar tot 7 kilo. Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een zwaardere buggy op de fiets en of de Buggy-Mee 8 kilo houd ipv de voorgeschreven 7 kilo?
Ik nam hem altijd mee in de fietstas al moet ik eerlijk toegeven dat dat ook niet altijd even praktisch was.
Gewoon uitproberen.

Mijn buggy was ook zwaarder, maar ik heb het wel af en toe gedaan. Fietst niet heel fijn, maar een kilo maakt denk ik niet het verschil wat dat betreft.
'Veiligheid' voor alles vond ik. Dus voor het fietsen heb ik een hele lichte goedkope buggy aangeschaft. Pastte goed op de fiets, reed voor geen meter, was te laag dus een echte bukkie. Maar ja als ik ging fietsen met buggy ging het maar om kleine stukjes rijden. Vooral; op de fiets naar het zwembad en dan daar Sandtgirl in de buggy tijdens het omkleden.

Ik denk dat 7 kilo al veel is om aan je fiets te hangen, zo'n buggy maakt dat je makkelijk slingert en wiebelt. Hoe zwaarder hoe eerder uit balans. Ik zou het niet doen!
Ik heb ook een buggy mee, ding nooit gebruikt, snap het hele concept eerlijk gezegd niet, je sleept je een breuk en als ik op de fiets ben hoef ik maar weinig te lopen
germanwings schreef op 29 mei 2012 @ 17:33:

Ik heb ook een buggy mee, ding nooit gebruikt, snap het hele concept eerlijk gezegd niet, je sleept je een breuk en als ik op de fiets ben hoef ik maar weinig te lopen
Ik wel. Ik fietste met 2 kinderen. Had geen auto. Jongste kon nog niet lopen, dan heb je geen hand meer vrij voor je boodschapje of wat dan ook. Ik heb dat ding en de speciaal daarvoor aangeschafte buggy echt versleten. Zeker toen er nog een kindje kwam. Eén kind voorop, eentje achterop en eentje zelf fietsen. Buggy erop en zo langs school en kdv naar mijn werk. Als ik er nu voor stond zou ik een bakfiets kopen maar 10 jaar geleden waren die nog onbetaalbaar nieuw en bijna niet tweedehands te krijgen.
Draagdoek/zak mee neemt minder plaats in en wel handen vrij
Germanwings: mijn zoon is bijna 11 kilo en is geen kind voor een draagzak/doek. Heb jij de buggy-mee dan niet te koop staan als je hem toch niet gebruikt?
4.6 kilo, 24.99 euro
En doooooor!
Als een draagzak/-doek niet bij jullie past, niet aan beginnen, maar met 11 kilo kun je daar op zich nog héél lang mee uit de voeten. (Niet met een babybjorn of rekbare doek, wel met een ergonomische drager of geweven doek.)
ik heb zelfs de buggymee van 5 kilo (gekocht via marktplaats voor een tientje) en onze buggy is ook ruim 7 kilo. Dat wil best, goed vastbinden. Ik vind wel dat je sowieso erg breed bent met dat ding erop, het steekt best uit.

Overigens is mijn zoontje ook ruim 10 kilo en hoewel ik een drager heel handig vind, is de toepassing wat mij betreft daarvoor toch echt anders dan een buggy. Als je de stad in gaat dan is een buggy echt handiger omdat hij daarin ook kan blijven zitten als je bv ergens wat gaat drinken. Bovendien is het hoe dan ook aardig wat gewicht wat je met je mee sjouwt en dat is, zeker met het warme weer, niet altijd fijn.
Ik heb ook een zware buggy (macLaren) en een BuggyMee. Ik heb er een extra snelbinder/spin omheen, zodat hij wat stabieler achter op de fiets zit.

Voor bezoek aan 1 winkel vind ik het de hele toestand niet waard en loopt ze aan het handje mee. Als ik overal wil neuzen of meerdere winkels in en uit wil, dan neem ik de buggy mee.
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat dus niet om het gewicht maar puur om het zwenken en zwieren dus. Helaas kan mini-poeh nog niet lopen en ik wil niet overal de auto voor pakken, zeker als het mooi weer is en ook in de zomer als we op vakantie gaan en de fietsen dan mee hebben.
Oh en je mag mijn buggy mee zo hebben, ik woon alleen niet in nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven