Zware buggy op de fiets
dinsdag 29 mei 2012 om 16:56
'Veiligheid' voor alles vond ik. Dus voor het fietsen heb ik een hele lichte goedkope buggy aangeschaft. Pastte goed op de fiets, reed voor geen meter, was te laag dus een echte bukkie. Maar ja als ik ging fietsen met buggy ging het maar om kleine stukjes rijden. Vooral; op de fiets naar het zwembad en dan daar Sandtgirl in de buggy tijdens het omkleden.
Ik denk dat 7 kilo al veel is om aan je fiets te hangen, zo'n buggy maakt dat je makkelijk slingert en wiebelt. Hoe zwaarder hoe eerder uit balans. Ik zou het niet doen!
Ik denk dat 7 kilo al veel is om aan je fiets te hangen, zo'n buggy maakt dat je makkelijk slingert en wiebelt. Hoe zwaarder hoe eerder uit balans. Ik zou het niet doen!
dinsdag 29 mei 2012 om 19:14
Ik wel. Ik fietste met 2 kinderen. Had geen auto. Jongste kon nog niet lopen, dan heb je geen hand meer vrij voor je boodschapje of wat dan ook. Ik heb dat ding en de speciaal daarvoor aangeschafte buggy echt versleten. Zeker toen er nog een kindje kwam. Eén kind voorop, eentje achterop en eentje zelf fietsen. Buggy erop en zo langs school en kdv naar mijn werk. Als ik er nu voor stond zou ik een bakfiets kopen maar 10 jaar geleden waren die nog onbetaalbaar nieuw en bijna niet tweedehands te krijgen.
woensdag 30 mei 2012 om 11:26
ik heb zelfs de buggymee van 5 kilo (gekocht via marktplaats voor een tientje) en onze buggy is ook ruim 7 kilo. Dat wil best, goed vastbinden. Ik vind wel dat je sowieso erg breed bent met dat ding erop, het steekt best uit.
Overigens is mijn zoontje ook ruim 10 kilo en hoewel ik een drager heel handig vind, is de toepassing wat mij betreft daarvoor toch echt anders dan een buggy. Als je de stad in gaat dan is een buggy echt handiger omdat hij daarin ook kan blijven zitten als je bv ergens wat gaat drinken. Bovendien is het hoe dan ook aardig wat gewicht wat je met je mee sjouwt en dat is, zeker met het warme weer, niet altijd fijn.
Overigens is mijn zoontje ook ruim 10 kilo en hoewel ik een drager heel handig vind, is de toepassing wat mij betreft daarvoor toch echt anders dan een buggy. Als je de stad in gaat dan is een buggy echt handiger omdat hij daarin ook kan blijven zitten als je bv ergens wat gaat drinken. Bovendien is het hoe dan ook aardig wat gewicht wat je met je mee sjouwt en dat is, zeker met het warme weer, niet altijd fijn.
woensdag 30 mei 2012 om 11:37
Ik heb ook een zware buggy (macLaren) en een BuggyMee. Ik heb er een extra snelbinder/spin omheen, zodat hij wat stabieler achter op de fiets zit.
Voor bezoek aan 1 winkel vind ik het de hele toestand niet waard en loopt ze aan het handje mee. Als ik overal wil neuzen of meerdere winkels in en uit wil, dan neem ik de buggy mee.
Voor bezoek aan 1 winkel vind ik het de hele toestand niet waard en loopt ze aan het handje mee. Als ik overal wil neuzen of meerdere winkels in en uit wil, dan neem ik de buggy mee.
woensdag 30 mei 2012 om 14:39