Trots op je ouders!
woensdag 30 mei 2012 om 14:02
N.a.v. Topic 'trots op je kind', waarover zijn jullie trots op je ouders?
Ik ben ontzettend trots op mn moeder dat ondanks alle problemen(scheiding, vader die zn verantwoordelijkheden niet nam, financiele problemen, oorlog in thuisland noem maar op) ze wel mij een hele fijne jeugd heeft gegeven.
Dat ze altijd voor me klaarstaat ook als ze het niet met mijn keuzes eens is.
Dat ze ondanks haar ontzettende koppigheid in de 50 toch naar me luistert als ik zeg dat ze sommige dingen anders kan doen.
Dat ze ondanks dat haar moeder haar soms letterlijk het leven zuur maakt toch elke keer weer voor haar zorgt.
Dat ze op 48 jarige leeftijd nog een HBO studie met een 8 gemiddeld heeft afgerond terwijl ze helemaal niet zo goed Nederlands kan.
Ik ben ontzettend trots op mn moeder dat ondanks alle problemen(scheiding, vader die zn verantwoordelijkheden niet nam, financiele problemen, oorlog in thuisland noem maar op) ze wel mij een hele fijne jeugd heeft gegeven.
Dat ze altijd voor me klaarstaat ook als ze het niet met mijn keuzes eens is.
Dat ze ondanks haar ontzettende koppigheid in de 50 toch naar me luistert als ik zeg dat ze sommige dingen anders kan doen.
Dat ze ondanks dat haar moeder haar soms letterlijk het leven zuur maakt toch elke keer weer voor haar zorgt.
Dat ze op 48 jarige leeftijd nog een HBO studie met een 8 gemiddeld heeft afgerond terwijl ze helemaal niet zo goed Nederlands kan.
woensdag 30 mei 2012 om 14:05
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze na 30 jaar huwelijk het nog steeds zo ontzettend leuk met elkaar hebben. Ze werken echt nog steeds aan hun relatie.
Ik ben trots op mijn ouders omdat mij en mijn zusje altijd gelijk hebben behandeld, zowel materieel als in aandacht, liefde etc. Dit heeft voor een sterkte band tussen mijn zus en mij maar ook tussen ons en onze ouders gezorgd.
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze mij gemaakt hebben tot wat ik ben. Ik ben blij met de waarden en normen die ze mij hebben meegegeven.
Zo kan ik nog wel even doorgaan want ik heb de beste, leukste en liefste ouders van de hele wereld!
( mmm misschien moet ik dit eens uitprinten en aan ze geven )
Ik ben trots op mijn ouders omdat mij en mijn zusje altijd gelijk hebben behandeld, zowel materieel als in aandacht, liefde etc. Dit heeft voor een sterkte band tussen mijn zus en mij maar ook tussen ons en onze ouders gezorgd.
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze mij gemaakt hebben tot wat ik ben. Ik ben blij met de waarden en normen die ze mij hebben meegegeven.
Zo kan ik nog wel even doorgaan want ik heb de beste, leukste en liefste ouders van de hele wereld!
( mmm misschien moet ik dit eens uitprinten en aan ze geven )
woensdag 30 mei 2012 om 14:07
Dat topic is van mij :-)
Wilde er ook zo een over mijn ouders openen. Met name mijn moeder toen ik het nummer Engel zonder vleugels - Glennis Grace luisterde in de auto vanmorgen.
Mijn moeder is gewoon een super tof mens. Een die ik haast nooit snap, maar zij mij wel! Als een van de weinig op deze hele wereld.
Ze is mijn rots! En ik probeer ook die van haar te zijn.
Wilde er ook zo een over mijn ouders openen. Met name mijn moeder toen ik het nummer Engel zonder vleugels - Glennis Grace luisterde in de auto vanmorgen.
Mijn moeder is gewoon een super tof mens. Een die ik haast nooit snap, maar zij mij wel! Als een van de weinig op deze hele wereld.
Ze is mijn rots! En ik probeer ook die van haar te zijn.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
woensdag 30 mei 2012 om 14:12
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze mij hebben opgevoed tot wie ik nu ben. Ik ben trots op ze omdat ze me alle kansen hebben gegeven en me altijd hebben gestimuleerd. Nu ze oud geworden zijn zorg ik met liefde voor hen. Al die jaren dat ze klaar stonden voor mij, sta ik nu voor hen klaar. Ik zal er voor ze zijn, en hoop dat dat nog heel lang duurt!
woensdag 30 mei 2012 om 14:18
Ik ben ook apetrots op mijn ouders. Twee hard werkende mensen die iets van hun leven gemaakt hebben, ondanks tegenslagen en andere beren op de weg. Ze waren en zijn een inspirerend voorbeeld voor mij , waardoor ik zelf net als hun een sterke persoonlijkheid ben geworden. Ik pluk daar dus nog iedere dag de vruchten van.
woensdag 30 mei 2012 om 14:39
Ik ben trots op mijn ouders omdat
- mij en mn broer de meest fantastische, liefdevolle geborgen jeugd hebben gegeven.
- ze echt oprecht onvoorwaardelijk van mij en mn broer houden en alles voor ons doen, altijd achter ons staan, óók als ze niet achter onze keuzes staan.
- ze altijd aan hun relatie blijven werken en nog steeds gelukkig zijn
- ze allebei doenwat ze leuk vonden en de meeste dromen die ze hadden hebben nagestreefd en naleven.
- omdat mijn moeder met haar 55+ afgelopen jaar 20 kilo is afgevallen, en er fantastisch uiziet
- omdat mijn vader na zijn ontslag op 57 jarige leeftijd niet bij de pakken is gaan neer zitten en zoveel mensen om zich heen bleek te hebben die hem geloven dat hij binnen een half jaar de meest fantastische baan aangeboden kreeg.
- omdat mijn broer en ik hier altijd welkom zijn en ons altijd welkom voelen.
Ik hou echt zoveel van mijn ouders. Ik kan nog wel even door gaan. Ik heb het getroffen
- mij en mn broer de meest fantastische, liefdevolle geborgen jeugd hebben gegeven.
- ze echt oprecht onvoorwaardelijk van mij en mn broer houden en alles voor ons doen, altijd achter ons staan, óók als ze niet achter onze keuzes staan.
- ze altijd aan hun relatie blijven werken en nog steeds gelukkig zijn
- ze allebei doenwat ze leuk vonden en de meeste dromen die ze hadden hebben nagestreefd en naleven.
- omdat mijn moeder met haar 55+ afgelopen jaar 20 kilo is afgevallen, en er fantastisch uiziet
- omdat mijn vader na zijn ontslag op 57 jarige leeftijd niet bij de pakken is gaan neer zitten en zoveel mensen om zich heen bleek te hebben die hem geloven dat hij binnen een half jaar de meest fantastische baan aangeboden kreeg.
- omdat mijn broer en ik hier altijd welkom zijn en ons altijd welkom voelen.
Ik hou echt zoveel van mijn ouders. Ik kan nog wel even door gaan. Ik heb het getroffen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
woensdag 30 mei 2012 om 14:49
woensdag 30 mei 2012 om 14:54
Naar aanleiding van een ander topic bedacht ik me weer eens hoe geweldig mijn vader was.
Op mijn 17e kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat ik zwanger was. Dit was absoluut niet de bedoeling en bleek achteraf ook helemaal niet zo te zijn.
Mijn vader heeft direct al zijn afspraken afgezegd en is als een gek naar het ziekenhuis gereden....om mijn hand vast te houden.
Geen verwijten, geen "hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren!". Hij was er en hield mijn hand vast.
De arme man moet zich rot geschrokken zijn, maar het enige wat ik voelde was dat hij er voor me was.
Ik mis hem
Op mijn 17e kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat ik zwanger was. Dit was absoluut niet de bedoeling en bleek achteraf ook helemaal niet zo te zijn.
Mijn vader heeft direct al zijn afspraken afgezegd en is als een gek naar het ziekenhuis gereden....om mijn hand vast te houden.
Geen verwijten, geen "hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren!". Hij was er en hield mijn hand vast.
De arme man moet zich rot geschrokken zijn, maar het enige wat ik voelde was dat hij er voor me was.
Ik mis hem
woensdag 30 mei 2012 om 15:10
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze het allebei ver geschopt hebben, ondanks dat ze beiden de middelbare school niet hebben afgemaakt. Ze zijn nu beiden met pensioen en hebben het nog steeds heel goed samen (42 jaar getrouwd).
Ook ben ik trots op mijn moeder, die het nu even heel moeilijk heeft. Haar moeder is net overleden en daarnaast heeft mijn vader de ziekte van Lyme, wat voor haar ook een hoop met zich meebrengt. Bovendien staat ze met haar 67 jaar nog volop in het leven en verheug ik me enorm op ons jaarlijks weekendje shoppen in augustus![:-]](https://forum.viva.nl/smilies/77_happy.gif)
En ik ben trots op mijn vader, op de leuke opa die hij is voor zijn kleinkinderen. Die altijd bij hem terecht kunnen, al kost hem dat heel veel energie door zijn ziekte.
Ook ben ik trots op mijn moeder, die het nu even heel moeilijk heeft. Haar moeder is net overleden en daarnaast heeft mijn vader de ziekte van Lyme, wat voor haar ook een hoop met zich meebrengt. Bovendien staat ze met haar 67 jaar nog volop in het leven en verheug ik me enorm op ons jaarlijks weekendje shoppen in augustus
En ik ben trots op mijn vader, op de leuke opa die hij is voor zijn kleinkinderen. Die altijd bij hem terecht kunnen, al kost hem dat heel veel energie door zijn ziekte.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 30 mei 2012 om 15:18
Ruza, mag ik vragen waar je moeder dan vandaan komt?
Liezze:
Ik ben trots dat mijn pa er goed uitziet
(dat vind ik dan tenminste, ik weet niet of ik daar alleen in sta hehe)
Voor de rest ben ik vooral blij om bepaalde dingen (dat ik altijd bij 'm kan aankloppen als er iets is bijv.)
Liezze:
Ik ben trots dat mijn pa er goed uitziet
Voor de rest ben ik vooral blij om bepaalde dingen (dat ik altijd bij 'm kan aankloppen als er iets is bijv.)
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
woensdag 30 mei 2012 om 15:24
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze na 30 jaar nog altijd gelukkig met elkaar zijn en dat met hun 3 kinderen ( en schoonzoon) en de hond delen.
Ik ben trots op mijn vader dat hij goed carriere heeft kunnen maken, alles eruit heeft gehaald wat erin zat/zit, zoveel doorzettingsvermogen heeft en nog altijd weer nieuwe uitdagingen zoekt. Ik ben trots op mijn ouders ( en vooral heel blij en gelukkig), omdat ze altijd voor ons klaar hebben gestaan en nog steeds klaarstaan. Ik ben trots op mijn moeder omddat ze veel haar eigen boontjes heeft moeten doppen, zonder een man in de buurt ( omdat hij vaak in het buitenland zat en door de weeks ook vaak laat thuis was/is voor zijn werk) en een heerlijk thuis voor ons heeft gecreeerd. En dat met 3 verschrikkelijk irritante pubers in huis-;).
Gelukkig is ook die stap weer genomen en zijn we nu zo langzamerhand in rustiger vaarwater gekomen met z'n allen.
Ik hoop zelf dat ik ooit zo'n soort moeder als mijn moeder mag worden.
Ik ben trots op mijn vader dat hij goed carriere heeft kunnen maken, alles eruit heeft gehaald wat erin zat/zit, zoveel doorzettingsvermogen heeft en nog altijd weer nieuwe uitdagingen zoekt. Ik ben trots op mijn ouders ( en vooral heel blij en gelukkig), omdat ze altijd voor ons klaar hebben gestaan en nog steeds klaarstaan. Ik ben trots op mijn moeder omddat ze veel haar eigen boontjes heeft moeten doppen, zonder een man in de buurt ( omdat hij vaak in het buitenland zat en door de weeks ook vaak laat thuis was/is voor zijn werk) en een heerlijk thuis voor ons heeft gecreeerd. En dat met 3 verschrikkelijk irritante pubers in huis-;).
Gelukkig is ook die stap weer genomen en zijn we nu zo langzamerhand in rustiger vaarwater gekomen met z'n allen.
Ik hoop zelf dat ik ooit zo'n soort moeder als mijn moeder mag worden.
woensdag 30 mei 2012 om 15:32
Ik ben trots op mn vader omdat hij met alleen automonteursdiploma zich heeft opgewerkt naar een managersfunctie binnen een grote landelijke organisatie. Altijd een goed voorbeeld voor mij geweest dat er meerdere wegen zijn die naar een doel leiden.
Trots op mn moeder omdat ze van de ene op de andere dag is gestopt met roken na (ongeveer) 30 jaar anderhalf pakje per dag.
Verder ook trots op ze omdat wij als kinderen weten dat ze altijd voor ons klaarstaan, ook als we stommiteiten zouden uithalen.
Trots op mn moeder omdat ze van de ene op de andere dag is gestopt met roken na (ongeveer) 30 jaar anderhalf pakje per dag.
Verder ook trots op ze omdat wij als kinderen weten dat ze altijd voor ons klaarstaan, ook als we stommiteiten zouden uithalen.
woensdag 30 mei 2012 om 15:40
Ik ben trots op mijn ouders omdat ze ons allemaal tot evenwichtige volwassenen hebben opgevoed. Ook omdat ze na 45 jaar nog steeds verliefd op de bank kunnen zitten en voor ons allemaal een voorbeeld zijn van hoe een huwelijk zou moeten zijn. Ik ben trots op ze omdat, toen mijn vader werkeloos werd, ze van de lucht leken te kunnen leven, altijd hebben doorgezet en niet bij de pakken zijn gaan neerzitten. Mijn lieve doorzetters, die ons allemaal hoog hebben zitten, nooit een oordeel vellen, maar wel altijd met wijze raad er voor ons zijn.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 30 mei 2012 om 16:09
En verder ook trots op ze dat ze ondanks dat wij het vroeger heel heel krap hadden (denk met de lege flessen naar de supermarkt om aan het eind van de maand brood te halen). Wij dat als kinderen nooit als vervelend hebben ervaren. Als ik terug kijk heb ik nooit het gevoel gehad iets te kort gekomen te zijn.
woensdag 30 mei 2012 om 20:46
Wat een mooi topic.
Ook ik ben heel erg trots op mijn ouders:
Omdat ze al 34 jaar heel gelukkig zijn samen, nog steeds verliefd kunnen zijn, elkaar in hun waarde laten en elkaar steunen door moeilijke periodes. Ze geven mij en mijn zusje een goed voorbeeld.
Omdat ze mij en mijn zusje met liefde, humor, gelijkheid en een rijke kennis hebben opgevoed.
Omdat ze echt altijd voor me klaarstaan, oprecht geinteresseerd zijn en laten blijken dat ze trots op me zijn, no matter what.
Omdat het gewoon hele fijne mensen zijn, met het hart op precies de juiste plek.
Ook ik ben heel erg trots op mijn ouders:
Omdat ze al 34 jaar heel gelukkig zijn samen, nog steeds verliefd kunnen zijn, elkaar in hun waarde laten en elkaar steunen door moeilijke periodes. Ze geven mij en mijn zusje een goed voorbeeld.
Omdat ze mij en mijn zusje met liefde, humor, gelijkheid en een rijke kennis hebben opgevoed.
Omdat ze echt altijd voor me klaarstaan, oprecht geinteresseerd zijn en laten blijken dat ze trots op me zijn, no matter what.
Omdat het gewoon hele fijne mensen zijn, met het hart op precies de juiste plek.
woensdag 30 mei 2012 om 21:21
Trots op mijn vader omdat hij cold-turkey is gestopt met zijn alcoholverslaving toen wij nog klein waren en nu al 30 jaar droog staat. Trots op moeder omdat zij na zelf kanker te hebben overwonnen mijn zus met dezelfde ziekte fantastisch heeft opgevangen.
En mij daarna na een ongeluk met de motor.
En al 45 jaar getrouwd zijn en nog steeds klef!
En mij daarna na een ongeluk met de motor.
En al 45 jaar getrouwd zijn en nog steeds klef!
Huts!