Ik mis mijn moeder...

31-05-2012 12:05 52 berichten
Zo'n 2 jaar geleden zijn mijn ouders naar Duitsland verhuisd. Ze wonen 300km van ons vandaan en ik heb daar nooit een probleem mee gehad eigenlijk. Vond het wel lekker, een soort vakantiehuis waar we weekendjes heen kunnen enzo. Alleen sinds de geboorte van onze dochter afgelopen februari, heb ik het er steeds moeilijker mee. Ik ben een dag minder gaan werken en zit doordeweeks dus 2 dagen thuis. Ik merk dat ik het mis om ff bij mijn moeder op de koffie te gaan, even gezellig samen shoppen, wandelen met de kleine...gewoon de normale dingen. Ik zie ze wel regelmatig, maar dan is het toch anders. Dan heb je een soort vakantiegevoel en is het voor een heel weekend. Vaak ondernemen we dan ook echt dingen, zoals bezoek aan een stadje ofzo. Echt van die dingen die je tijdens een weekendje weg doet. Maar Ik mis het gewoon even snel langs hoppen als ik vrij ben of eventjes winkelen samen met mijn moeder. Als we daar zijn of ze zijn hier gaan we altijd met z'n allen iets doen. We laten mijn vader niet thuis zitten in zijn uppie. Het word dan meteen echt zo'n uitje ipv eventjes weg met mijn moeder. En dat mis ineens heel erg...ik heb een hele lieve schoonmoeder vlakbij en die zie ik regelmatig, maar dat is toch anders. En ik gun mijn ouders hun geluk en plezier om daar te wonen, maar ik mis het gewone contact. We bellen elke week wel 1 of 2 keer, maar ik mis het bakkie koffie en het even naar de stad wandelen gewoon op mijn vrije dagen....

Weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Ik weet dat ik heel blij moet zijn dat ik mijn moeder gewoon nog heb, er zijn genoeg dames die dat niet hebben en dat is natuurlijk veel erger. Maar ik mis haar gewoon soms ineens zo erg...wilde dat even van de af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Dank je :) zit hier gewoon te huilen ineens. Zo ken ik mezelf helemaal niet...zullen de hormonen nog wel zijn gok ik.
:hug:
Kan het komen doordat je nu zelf je kindje hebt? Dat je wat meer wilt delen met je eigen moeder?
Ik kan me dat goed voorstellen, ik heb het al namelijk met anderhalf uur rijden! Gewoon niet 'even' binnendroppen, het is meteen op visite gaan...
Ik mis het ook, omdat ik het nooit gehad heb.. ik had het zelfde gemis toen mijn moeder 4km verderop woonde..

Als het geen optie is voor jou om daar te gaan wonen, en je ouders niet terug komen zul je op zoek moeten naar alternatieven..

Koop een webcam, koop er 2!... stuur er 1 naar je moeder en spreek af dat jullie een bakkie doen met de laptop erbij aan...
Klinkt bekend, mijn ouders wonen helemaal in het Hoge Noorden. Zo ver weg, dat je idd niet ff op en neer kan gaan...nu ben ik al zo'n 13 jaar het ouderlijk nest uit, maar de laatste jaren mis ik m'n ouders enorm! Als manlief en ik die kant opgaan, wordt het gelijk een heel weekend (en voelt het idd als visite), als zij onze kant opkomen, ben ik zo aan het poetsen en pleasen (gevoelsmatig dan he, we zien elkaar zo weinig dat het altijd een feestje is als we elkaar zien, met alle egards van dien, hihi) zodat het ook als visite voelt...

Ben dan ook best een tikje jaloers op vriendinnen die zo op de fiets langs kunnen gaan voor een kopje koffie ofzo...tja...

Gelukkig bellen we heel veel (2x per week een uurtje ofzo), maar dat spontane mis ik ook heel erg! :rose:
Ik snap het wel...mijn dochter woont in het buitenland en alhoewel ze al 20 jaar daar woont, zijn er van die momenten dat ik haar heeeel erg mis...
Toen ik de topictitel las dacht ik dat je geen moeder meer hebt.

Ik mis mijn moeder al sinds mijn 15e.

In die zin vind ik het dus wel enigszins een 'luxe probleem'; je kunt je moeder bellen, mailen, op visite. Misschien anders dan je gewend was of zou willen; waarom zou je niet aangeven dat je zo graag een keer met haar alleen weg wilt tijdens zo'n weekend? Lijkt me geen probleem!

Geef haar volgende keer een extra knuffel.
Ik herken het hoor Ivetje! Mijn ouders wonen op 2 uur rijden bij ons vandaan. Voordat mijn zoon naar school ging reed ik regelmatig op mijn vrije dag 's morgens naar mijn ouders en dan na het avondeten weer naar huis.

Nu ik vastzit aan de schooltijden van zoon (en straks ook dochter) kan dat niet meer. Mijn moeder kan om gezondheidsredenen niet zelf naar ons toerijden.

Ook ik mis het om "even" naar mijn ouders toe te kunnen, lijkt me heerlijk! Of dat de kinderen zelf even bij opa en oma aan kunnen

wippen.

Nu moet er echt gepland worden en gaan we een hele dag omdat het te ver is voor alleen een kopje koffie. Ik zie ze dan ook te weinig naar mijn smaak.
Pauline : ik snap idd dat het een "luxe-probleem" is. Vandaar ook dat ik dat erbij heb gezet. Het lijkt me vreselijk om je moeder helemaal te moeten missen :hug:

En het komt idd doordat ik nu zelf moeder ben denk ik. Gewoon dat keutelen over de kleine, tips vragen hoe ik iets moet doen, bij een mindere dag ff langs gaan...die dingen mis ik gewoon. Met een webcam is het toch anders. En dat vind mijn moeder niks hihi. Ik zal de volgende keer als we er zijn inderdaad eens even alleen met haar op pad gaan. Dat is wel een goeie!
Je moeder vind het wellicht niets .. Zo'n webcam.. maar koop er gewoon eentje voor haar, en laat haar ook via de webcam haar kleinkind zien.. Wedden dat ze het leuk vind!
Pauline65, zo kun je aan de gang blijven. Een vriendin van mij is door haar moeder mishandeld. Een andere vriendin heeft haar moeder nooit gekend. Een derde heeft helemaal geen band met haar moeder en hoeft haar dus niet te zien.

Maar ik snap TO wel. En ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ze eraan kan doen. Mijn moeder woont ook ver weg (1,5 uur rijden) en mijn schoonmams dichtbij. Soms van die vlagen dat ik haar mis, zeker als we veel met de schoonfam zijn opgetrokken. Dan pak ik maar weer de trein en een goed boek :-)

Maarja, ik heb nog geen kinderen om rekening mee te houden...
Volgens mij heeft ze een cam in de laptop. En ze hebben een ipad2 dus daar zit er ook 1 in. Ik heb een 3, dus ben ook voorzien maar heb het nog nooit gebruikt. Geen idee hoe het werkt haha!
Pauline65 schreef op 31 mei 2012 @ 12:46:

Toen ik de topictitel las dacht ik dat je geen moeder meer hebt.

Ik mis mijn moeder al sinds mijn 15e.

In die zin vind ik het dus wel enigszins een 'luxe probleem'; je kunt je moeder bellen, mailen, op visite.
Misschien anders dan je gewend was of zou willen; waarom zou je niet aangeven dat je zo graag een keer met haar alleen weg wilt tijdens zo'n weekend? Lijkt me geen probleem!

Geef haar volgende keer een extra knuffel.
Eens. Mijn ouders leven niet meer. Ben nu hoogzwanger van de eerste en zou zo met je ruilen.
Ivetje schreef op 31 mei 2012 @ 13:04:

Volgens mij heeft ze een cam in de laptop. En ze hebben een ipad2 dus daar zit er ook 1 in. Ik heb een 3, dus ben ook voorzien maar heb het nog nooit gebruikt. Geen idee hoe het werkt haha!

Gewoon gaan proberen... het valt best mee!

Ik gebruik zelf de webcam tijdens het chatten in Google Talk.. vrij eenvoudig en werkt prima!
Sensual_D schreef op 31 mei 2012 @ 13:09:

[...]

Gewoon gaan proberen... het valt best mee!

Ik gebruik zelf de webcam tijdens het chatten in Google Talk.. vrij eenvoudig en werkt prima!
Ik zal er eens naar kijken :)
Herken het ook wel. Mijn ouders wonen 250 km verderop, maar ik ga wel regelmatig alleen met mijn zoons voor 1 nachtje. Eigenlijk gaan we nooit weg ofzo, gewoon lekker buiten zitten en de kinderen lekker spelen. Gaan we wel een keer de stad in dan past mijn vader op de kinderen ;-)
jeetje hoe herkenbaar...

mijn ouders wonen nu ruim een uur rijden hier vandaan..dat vond ik al ver moet ik zeggen..idd dat je niet ff op de koffie kan, ff langs met de kids, dat soort dingen

en nu...nu gaan zo over 2 weken 1700 km !!! verder wonen....

ik vind het verschrikkelijk...ben blij voor mn ouders hoor, geef ze groot gelijk maar jeetje mina je zit er niet binnen een dag...

ergens vind ik mezelf ook een aansteller...ik bedoel,ze leven nog allebei...in de zomervakantie gaan we 3 weken op vakantie daarheen...maar toch he...gewoon het gevoel en het idee dat ze zo ver gaan wonen....

voor de buitenwereld hou ik me groot...maar diep van binnen voel ik me echt een klein meisje die straks haar ouders niet meer in de buurt heeft...ook al gingen we nu ook niet elke week op bezoek ...pffff moeilijk dus ik begrijp heel goed hoe je je voelt hoor ;-)
Ik begrijp het gevoel ook hoor. Ik zou het echt niet kunnen waarderen als mijn ouders zo ver weg zouden gaan wonen. Zo. Heel egoïstisch. Ik gun het ze hoor, maar ik gun het mijzelf ook om mijn moeder dicht in de buurt te hebben zo lang het allemaal nog kan. Als ze gaan zou ik ze niet tegen houden, maar leuk is anders. Ik wip regelmatig langs en zij komt ook regelmatig even langs voor de kids of haalt ze op zodat ze daar kunnen spelen. Ik ga haar ECHT heel erg missen als zij zo'n beslissing zou nemen. Gelukkig zouden ze dit nooit doen. Ze is net zo'n familiemens als ik. Als ze mijn kinderen een week niet heeft gezien belt ze al of komt ze langs.
Jeetje, 1700 km is nog erger...daar rij je idd niet ff heen op 1 dag.

Mijn ouders hebben destijds wel aan ons gevraagd of we er problemen mee hadden. Als dat zo was, zouden ze niet gaan. Maar wie ben ik om te zeggen dat ze hier moeten blijven. Om hun geluk en droom in de weg te staan. Ik vond het ook nooit een probleem dat ze daar woonde, echt pas sinds onze dochter geboren is. Maar denk ook dat het tijdelijk is. Onze dochter is 4 maanden nu en we zijn 1 keer die kant op gegaan. Maar 3 uur in haar maxi cosi vind ze niet zo leuk (met stoppen was helemaal geen succes) en alles was anders daar. Ze had er wel wat last van met slapen enzo. Ik zie er dus ook een beetje tegenop om met haar daarheen te gaan. Maar dat zal over een jaar wel anders zijn gok ik zo. En ik zie haar al helemaal lekker ravotten in de tuin daar en in de winter sleeën enzo. Ze hebben een vrij grote tuin en dat is natuurlijk geweldig voor zo'n klein kind. Maar nu met deze leeftijd heeft ze er weinig aan en vind ze het vooral niet zo fijn dat ze haar eigen bedje niet heeft. Denk ook dat ik het er daarom wat moeilijk mee heb, omdat langs gaan niet zo makkelijk gaat. Buiten het feit dat je ook nog eens je hele hebben en houwe mee moet nemen nu en dat je, als je ergens heen gaat daar ook alles mee moet slepen. Maar dat is van voorbijgaande aard en dan ga je waarschijnlijk ook weer sneller die kant op en word het er wel beter op hoop ik :)
Wel fijn om te lezen dag ik niet de enige ben overigens :) ik had gewoon nooit gedacht dat ik mijn moeder zo erg zou gaan missen...
:hug: Ik vind eerlijk gezegd de reacties in de trant van : `wees blij dat je je ouders nog hebt...`enzovoorts een beetje overtrokken. Ik heb zelf geen contact met beide ouders en ik snap heel goed wat Ivetje bedoelt. Natuurlijk kun je die gezelligheid, knusheid missen als iemand niet zomaar even bij je binnen kan vallen (of andersom). Is het fout dat ze haar moeder mist omdat die nog leeft? Welnee, juist gezond.

Ik snap dat je moeder het misschien in eerste instantie niet ziet zitten om te cammen maar zoals gezegd, laat je dochtertje zien (en inmiddels horen :smile: ) en ze zal verkocht zijn lijkt mij zo.

Gaat het verder goed met jullie? Er waren toch wat stoelgangproblemen enzo? Hier alles helemaal geweldig! Ben volop aan het genieten van de kleine!
Ik snap idd ook echt wel dat het erger kan, maar neemt niet weg dat ik mijn moeder ook gewoon kan missen omdat ze ver weg woont.

En verder gaat het prima hier! Ze zat idd een beetje verstopt na gedoe met nutriton, maar dat is helemaal opgelost inmiddels en ze doet het geweldig :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven