is mailen stom?

29-05-2012 20:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iemand op het oog. Heb zowel zijn e-mailadres en zijn telefoonnummer. Die heb ik trouwens niet van hem gekregen omdat hij ook een oogje op mij heeft oid, maar omdat ik hem ken van een studie.

Is het stom om hem te mailen, om te vragen hoe het met hem gaat en of hij zin heeft een keer wat te gaan drinken? Thuis krijg ik namelijk negatieve reacties, dat hij dan wel raar zal opkijken omdat je zo'n vraag niet verwacht via de mail ed.
Mailen is heel 2011. Schrijf hem een brief!
Nee hoor zolang hij je zijn mailadres zelf heeft gegeven is het niet stom om te mail maar je kan hem ook bellen aangezien je zijn nummer hebt. Denk zelf dat ik ook zou mailen hoor dan is het minder confronterend en kan hij een weloverwogen beslissing nemen.
Waarom ga je niet gewoon langs met een smoes?
Bedankt voor de reacties alvast.

Ik denk er in eerste instantie aan om hem te mailen ipv te bellen, omdat, zoals ikbenikenikbenertrotsop al zei, mailen minder confronterend is. Voelt voor mij ook wat 'veiliger'.
Spreek hem eens aan.

Zeg hem na zo'n studiedag: pffff nu even lekker een kopje koffie, ga je mee?
Nee mailen is niet stom, mailen is leuk.
@doeidoeidoei, bedoel je dat sarcastisch?

@galadriel, Ik zou hem kunnen aanspreken, maar ik weet niet of ik daar nog gelegenheid voor krijg. En als dat nou niet het geval is, is het dan stom om hem te mailen?
Nee hoor, is niet stom. Ik heb hetzelfde gedaan, nu 13 jaar geleden, en we zijn nog steeds samen. Dus wie niet waagt, die niet wint!
slempie schreef op 29 mei 2012 @ 20:39:

Mailen is heel 2011. Schrijf hem een brief!

:rofl:

En nu serieus...

Ik zou ook mailen, dat is net even wat minder spannend en je

hebt de tijd om na te denken hoe je zo'n verzoek het beste aankleed :-)

Succes!
Of een sms,

dat komt nog weer net even wat nonchalanter over
Wanneer je mailt, laat je het initiatief bij hem. Het lijkt me beter de stoute schoenen aan te trekken en 'gewoon' te bellen. Ook al vind je het eng, je kunt hoogstens een blauwtje lopen.
luna87 schreef op 29 mei 2012 @ 21:00:

@doeidoeidoei, bedoel je dat sarcastisch?

@galadriel, Ik zou hem kunnen aanspreken, maar ik weet niet of ik daar nog gelegenheid voor krijg. En als dat nou niet het geval is, is het dan stom om hem te mailen?
helemaal niet. Gewoon een luchtig mailtje met een uitnodiging. leuk toch?
Ik zou het hem face to face vragen en anders een sms sturen. Mailen is zo, tja, ik weet niet.
I am surrounded by morons
als hij jou kan contateren zou ik het niet doen.
galadriel schreef op 29 mei 2012 @ 20:43:

Spreek hem eens aan.

Zeg hem na zo'n studiedag: pffff nu even lekker een kopje koffie, ga je mee?
Ik vind dit de beste oplossing! Veel spontaner dan een mail. Ook het "afspraakje" zelf loopt dan veel spontaner, dan wanneer het vantevoren is afgesproken.
Ik zou hem sms-en of whatsappen i.p.v. mailen...
Dream as if you will live forever,
live as if you only have today!
Sorry voor mijn late reactie! En bedankt voor al jullie reacties! Ik heb een nieuwe telefoon, voor het eerst in mijn leven een telefoon met whats app. En ik heb gezien dat hij ook whats app heeft, dus ik denk dat ik een keer zal kijken wanneer hij online is, en hem dan aanspreek.
Eh? Zo werkt Whatsapp toch niet, je hoeft volgens mij niet te wachten tot hij online is, toch? Gewoon een bericht sturen. Als er twee vinkjes bijstaan, heeft 'ie het ontvangen.
Haha ik weet dat hij niet persé online hoeft te zijn om mijn bericht te ontvangen, maar ik vind het zelf wel zo fijn om meteen reactie terug te hebben. ;)
Ik vind via whatsapp eigenlijk helemaal niet zo nonchalant. Je hebt kans dat hij jouw nummer misschien niet meer heeft en hij dus niet weet van wie hij het verzoek krijgt. Bovendien vind ik zelf dat via whatsapp altijd een bepaalde druk staat om te reageren, terwijl hij misschien wat langer de tijd wilt hebben om hier over na te denken. Dus dan zou ik toch eerder voor een SMSje of mailtje gaan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven