Geld & Recht alle pijlers

Recht op WW ivm tussenperiode tussen 2 banen?

31-05-2012 21:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Mijn contract wordt per vandaag niet verlengd ivm financiële problemen van mijn huidige werkgever.

Nu heb ik al een nieuwe baan vanaf 1 Juli. Kan ik dan voor die ene maand WW aanvragen?

Heb al even gekeken op diverse sites maar kwam niet de info tegen waarop ik gehoopt had.

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg Anthonius
Ja, dat kan. Je kunt je via www.werk.nl inschrijven en je ww aanvraag indienen.
Hoef ik dan niet te gaan solliciteren?
Nee, want je hebt immers al een nieuwe baan gevonden toch?

Edit: ik doel op je sollicitatievraag.
jazeker kan dat, via uwv/werk.nl aanmelden
Top! Dan ga ik morgen direct even bellen! Of moet het perse via Internet?

En dan dus aangeven dat ik een nieuwe baan heb en dus niet hoef te solliciteren?!?

Alvast Bedankt!!
Je zal een afspraak moeten maken om langs te komen.

Dus even bellen. Dan hoor je precies wat je mee moet nemen
Het kan alleen via internet, dus dat kun je nu al doen, des te eerder krijg je bericht van het UWV.
Gefeliciteerd, lekker dat je dat alweer snel voor elkaar hebt! Je hebt 'm misschien wel even geknepen in deze tijd...

Verder geen zinnige bijdrage...
Dat kan, en wat ontzettend fijn voor je dat je al een nieuwe baan hebt! Gefeliciteerd!
Anthonius schreef op 31 mei 2012 @ 21:33:

Hoef ik dan niet te gaan solliciteren?
Je moet wel solliciteren, je kunt niet een maand op je kont gaan zitten en geld beuren, tenminste, zo was het een paar jaar geleden, dat zal nu nog zo zijn.
Anthonius schreef op 31 mei 2012 @ 21:40:

Top! Dan ga ik morgen direct even bellen! Of moet het perse via Internet?

En dan dus aangeven dat ik een nieuwe baan heb en dus niet hoef te solliciteren?!?

Alvast Bedankt!!
Gaat via internet. En je hebt wel sollicitatieverplichting, geloof dat je minimaal 4x per maand moet solliciteren. Maar ook die regels staan op de website en hoor je als je in t proces zit
Hij zit toch niet op zijn kont? Hij heeft al een nieuwe baan. Voor die 4 weken tussentijd hoef je echt niet iets te zoeken. Sollicitatieprocedures duren vaak al langer dan dat!
ja, gewoon even regelen en bellen met uwv of werkplein, je krijgt dan iets van 75 procent van je laatstverdiende loon, dan weet je gelijk hoe het met je soll. plicht zit en je krijgt een werkcoach waarmee je kan mailen via de site van werk. nl
nellaaa schreef op 31 mei 2012 @ 21:58:

Hij zit toch niet op zijn kont? Hij heeft al een nieuwe baan. Voor die 4 weken tussentijd hoef je echt niet iets te zoeken. Sollicitatieprocedures duren vaak al langer dan dat!

volgens mij denken ze daar bij het UWV/CWI anders over hoor

en je kunt voor een maand natuurlijk ook via een uitzendburo wat korter durende klussen doen of op zijn minst proberen te krijgen
Je moet je vandaag of morgen onmiddellijk aanmelden op werk.nl (als je langer wacht verspeel je je recht op uitkering!). Dat is vrij simpel, mits je digid hebt.

Verder ben je gewoon verplicht om 4x te solliciteren. Maar dat is vooral voor de regels.
citronella schreef op 31 mei 2012 @ 22:02:

[...]

volgens mij denken ze daar bij het UWV/CWI anders over hoor

en je kunt voor een maand natuurlijk ook via een uitzendburo wat korter durende klussen doen of op zijn minst proberen te krijgen
Gezien het feit dat het gemiddeld al meer dan 6 weken duurt voordat je a) je ww krijgt en b) een werkcoach te spreken krijgt, zal er geen haan naar kraaien bij UWV. Tegen de tijd dat ze daar eindelijk aan zijn aanvraag zijn begonnen is hij al onderdak. Vervolgens kan hij gewoon aangeven dat hij direct na ontslag is gaan solliciteren en klaar.
jo12345 schreef op 31 mei 2012 @ 22:04:

Je moet je vandaag of morgen onmiddellijk aanmelden op werk.nl (als je langer wacht verspeel je je recht op uitkering!). Dat is vrij simpel, mits je digid hebt.

Verder ben je gewoon verplicht om 4x te solliciteren. Maar dat is vooral voor de regels.
Echt onzin. Je werkcoach bepaalt hoeveel je moet solliciteren. Toen ik vorig jaar werkloos was, hoefde ik maar 1x per week te solliciteren (stuurde meerdere per week uit, maar hoefde maar 1x van mijn werkcoach).
gizz schreef op 31 mei 2012 @ 22:07:

[...]

Gezien het feit dat het gemiddeld al meer dan 6 weken duurt voordat je a) je ww krijgt en b) een werkcoach te spreken krijgt, zal er geen haan naar kraaien bij UWV. Tegen de tijd dat ze daar eindelijk aan zijn aanvraag zijn begonnen is hij al onderdak. Vervolgens kan hij gewoon aangeven dat hij direct na ontslag is gaan solliciteren en klaar.

dat is dus officieus en wat er in de praktijk gebeurt, maar officieel moet je ook voor een maand gewoon solliciteren

En ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar hoor, een maand betaald vakantievieren tussen 2 banen in
Wat voor werk doe je? Is een uitzendbaan inderdaad iets voor die maand?
Aanmelden bij UWV en aangeven dat je WW wil ontvangen, wel inderdaad zo snel mogelijk doen.

Je hebt gewerkt, dus recht op WW opgebouwd. Of je nu al zicht hebt op een nieuwe baan of 1 maand, 5 maanden, 2 jaar moet '' wachten' op een nieuwe baan, dat maakt niet uit.

Er hangen natuurlijk wel verplichtingen aan vast, zoals: solliciteren. Maar als je niet solliciteert heb je natuurlijk geen kans op een nieuwe baan, dus dat is logisch.

Dat TO al zicht heeft op een nieuwe baan is juist top voor hem!

Het lijkt op vakantie vieren, maar hij heeft gewoon recht op WW, net als een ander!
Stel nou dat TO per 1-6 kon beginnen bij haar nieuwe baan maar dat heeft verplaatst naar 1-7? Dan kan ze inderdaad een maand vakantievieren en heeft kost het geen vakantie-uren van haar nieuwe baan. Beetje vreemd is het wel.
gizz schreef op 31 mei 2012 @ 22:08:

[...]

Echt onzin. Je werkcoach bepaalt hoeveel je moet solliciteren. Toen ik vorig jaar werkloos was, hoefde ik maar 1x per week te solliciteren (stuurde meerdere per week uit, maar hoefde maar 1x van mijn werkcoach).

Ja, een maand is 4 weken dus zou TO 4x moeten solliciteren.

Maar ik zou nu meteen de aanvraag doen, morgen even bellen hoe het zit als je al nieuw werk heb en mocht je moeten solliciteren: een inschrijving bij een uitzendbureau is ook een sollicitatieactiviteit. En waarschijnlijk heb je op dit moment een functie van bepaald niveau, wat ze bij uitzendbureaus toch niet aanbieden. Dus: schrijf je gewoon in bij 4 verschillende uitzendbureaus en geef daar precies aan wat voor (niveau) werk je 'zoekt'. Je hoeft namelijk van het UWV de eerste tijd (eerste 6 maanden ofzo?) niet onder je niveau te solliciteren.

Die uitzendbureus hebben dan toch niet precies het werk op hetzelfde niveau als wat je nu doet.

Wel gesolliciteerd, maar geen werk hoeven afwijzen = opgelost.
Ik ben een paar maanden werkeloos geweest. Ook voor 1 maand kan je ww aanvragen. Ik heb me op 3 januari gemeld bij uwv en kreeg op 18 januari al voor de eerste periode uitbetaald. En daarna elke 4 weken weer. Ging bij mij heel vlot.
@ Kerstklok

Zoals de waard is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven