bruine suiker

01-06-2012 10:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, ik wil iets van een appeltaart bakken of een cake of zo. Ik heb alles in huis maar geen gewone suiker, wel bruine suiker. Kan ik hier ook m'n cake of taart mee bakken?

Ik heb 'pyamadag' en dus geen zin om naar de winkel te gaan om gewone suiker te halen. 8-P
Tuurlijk! Lekker juist.
Ja hoor, dat kan zeker!
Ik vind het ook lekkerder dan gewone suiker. Het is echter niet gezonder dan gewone suiker zoals veel mensen denken. Ik vind het ook minder zoet dan witte suiker, dus ik heb er dan wel altijd meer van nodig.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Zie nu helemaal lekker kleverige caramellerige appeltjes in de taart voor me :-9
Meiden wat zijn jullie lekker snel! Ik ga dus gewoon lekker aan het bakken zo en gebruik iets meer dan bij normale suiker.

Hartstikke bedankt voor de snelle reacties, nu maar bedenken waar ik de meeste zin in heb X-D
Smakelijk! Geef je ons ook een stukje als je klaar bent met bakken..? (*Fotootje plaatsen eindresultaat?* X-D )
Purty schreef op 01 juni 2012 @ 10:42:

Ik vind het ook lekkerder dan gewone suiker. Het is echter niet gezonder dan gewone suiker zoals veel mensen denken.
Dat meende ik ook! Ik dacht dat het minder bewerkt was en daardoor gezonder.... niet dus?
Verwarren jullie niet rietsuiker met bruine basterdsuiker?

TO, niet meer suiker gebruiken, maar gewoon de aangegeven hoeveelheid. Believe me, ik ben bakker geweest ;-)
ikbenik schreef op 01 juni 2012 @ 10:57:

Smakelijk! Geef je ons ook een stukje als je klaar bent met bakken..? (*Fotootje plaatsen eindresultaat?* X-D )

Ik ben niet zo'n keukenprinses :-$ Ben net aan het leren hoe ik dingen als cake en appeltaart kan bakken zonder behulp van pakjes...

Mijn man is kok en die kookt en bakt altijd alles hier in huis maar langzamerhand begin ik te ontdekken dat het eigenlijk makkelijk is dan ik dacht. Als ik dus iets bak of kook zonder pakjes vind ik het altijd heel spannend en vraag meestal toch aan m'n man of het goed gaat en zo.
Je taart zal er iets donkerder van worden denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh, heerlijk. Tarte tatin met bruine suiker. Mjam!
techniek schreef op 01 juni 2012 @ 11:05:

[...]

Ik ben niet zo'n keukenprinses :-$ Ben net aan het leren hoe ik dingen als cake en appeltaart kan bakken zonder behulp van pakjes...

Mijn man is kok en die kookt en bakt altijd alles hier in huis maar langzamerhand begin ik te ontdekken dat het eigenlijk makkelijk is dan ik dacht. Als ik dus iets bak of kook zonder pakjes vind ik het altijd heel spannend en vraag meestal toch aan m'n man of het goed gaat en zo.
(Google je toch zeker stiekem een ander plaatje en zeg je dat jij dat gemaakt hebt...??) :rofl:
Xander68 schreef op 01 juni 2012 @ 11:02:

Verwarren jullie niet rietsuiker met bruine basterdsuiker?

TO, niet meer suiker gebruiken, maar gewoon de aangegeven hoeveelheid. Believe me, ik ben bakker geweest ;-)

Nope. Rietsuiker uit de supermarkt is net zo bewerkt als witte suiker.

Oersuiker is wel pure suiker met veel mineralen er nog in. Maar da's vele malen duurder en smaakt ook anders.

Van rietsuiker heb ik naar mijn idee wel meer nodig voor dezelfde smaak... Ik proef mijn baksels dan ook eerst voordat ik ze in de oven doe. Maar misschien is het maar een idee van me?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik heb es brownies gemaakt met een mengeling van witte en donkerbruine suiker, ging supergoed.

Toen ik dezelfde brownies maakte met lichtbruine suiker bleven ze lopend... :no:

Dus geen probleem met donker, ik denk, net als de rest, Nom nom nom! :-9
Dat word echt wel lekker. Eigenlijk heb ik nu best wel zin in een stukje.......
Bruine suiker als in basterdsuiker of rietsuiker? Het kan gewoon beide hoor, en beide zijn ze bewerkt dus niet beter dan de ander. Wat velen wel denken!
Basterdsuiker is sowieso aan te bevelen in baksel. Wordt het net even iets luchtiger en zachter van. Vooral ik cake enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven