Rokjesvrees??
vrijdag 1 juni 2012 om 12:01
Ik vroeg me af of andere vrouwen dit herkennen... Het 'probleem' is dat ik merk dat ik nooit uit mezelf een jurkje of rokje aantrek. En als ik het dan toch eens doe, dan merk ik dat ik mezelf er erg ongemakkelijk in voel.
Het is niet dat ik mij erg schaam voor m'n benen. Ik trek zonder problemen een shortje aan bij mooi weer. Rokjes laat ik echter consequent links liggen omdat ik dan weet dat ik meer moet letten op hoe ik beweeg, hoe ik zit, hoe ik fiets, etc. Een soort lichte angst dat ik voor schut sta als zich een onverwachte situatie voordoet.
Een heel groot probleem is het verder ook weer niet, maar ik vraag mij wel af: ben ik nou wat minder vrouwelijk of herkennen anderen dit ook?
Het is niet dat ik mij erg schaam voor m'n benen. Ik trek zonder problemen een shortje aan bij mooi weer. Rokjes laat ik echter consequent links liggen omdat ik dan weet dat ik meer moet letten op hoe ik beweeg, hoe ik zit, hoe ik fiets, etc. Een soort lichte angst dat ik voor schut sta als zich een onverwachte situatie voordoet.
Een heel groot probleem is het verder ook weer niet, maar ik vraag mij wel af: ben ik nou wat minder vrouwelijk of herkennen anderen dit ook?
vrijdag 1 juni 2012 om 12:20
Ik heb het omgekeerde: ik lijd aan broekenhaat
. Maar wat weerhoudt je ervan om rokjes te dragen? Ben je bang voor het Marilyn Monroe-effect, of vind je dat ze niet elegant staan? Een wat langer model zorgt er in ieder geval voor dat je niet bang hoeft te zijn dat je onbewust je onderbroek laat zien, net als een dikke panty of legging dragen.
vrijdag 1 juni 2012 om 12:26
Ik draag juist altijd jurken. Soms doe ik een broek aan, maar dan vind ik et shirtje er bovenop te kort, teveel rollen laten zien, niet mooi zitten, weet ik het. En uiteindelijk gooi ik de broek maar uit en doe weer een jurk aan. Met een jurk hoef ik hooguit de schoenen en de acsesoires te combineren, ik ben niet zo goed in combineren, hahaha :-D . Wat draag jij op je broeken?
vrijdag 1 juni 2012 om 12:29
vrijdag 1 juni 2012 om 12:30
Ik draag vrijwel altijd jurken. Alleen heel af en toe een spijkerbroek (toevallig vandaag). Jurken zijn zo makkelijk, een paar schoenen/laarzen erbij en klaar is je outfit.
Toch heb ik "rokjesvrees". Ik vind rokken altijd leuk bij een ander, zelf weet ik nooit waar ik het mee moet combineren. Wat voor top er leuk bij staat.
Toch heb ik "rokjesvrees". Ik vind rokken altijd leuk bij een ander, zelf weet ik nooit waar ik het mee moet combineren. Wat voor top er leuk bij staat.
vrijdag 1 juni 2012 om 12:34
Ha! Ik ben gelukkig niet de enige!
OT: vind je álle rokken en jurken 'eng'? Of van een bepaalde lengte? Je zou eens rokken kunnen proberen die onder de knie vallen (of juist maxi) van een wat zwaardere stof? Die waaien niet zomaar op.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 1 juni 2012 om 12:46
Ik heb precies hetzelfde. Al vanaf dat ik een peuter was, wil ik het liefst alleen maar broeken (lang, kort, strak, wijd maakt niet uit) dragen. In een rokje of jurkje voel ik me ongemakkelijk en niet mezelf.
Ik vind mezelf wel gewoon vrouwelijk, maar dat zit 'm bij mij dus niet in het dragen van rokjes of jurkjes.
vrijdag 1 juni 2012 om 13:11
Qua vrouwelijkheid wint een rok of jurk het al heel snel van de broek.
Een rok of jurk met een mooie snit is gewoon zo mooi, elegant, en sexy. Kortom gewoon super vrouwelijk.
Een (spijker)broek kan ook leuk staan maar toch minder snel.
Te grote maat is afschuwelijk. Een strakke spijkerbroek kan heel sexy staan. Maar dat kunnen alleen de hele slanke vrouwen goed dragen.
Een rok of jurk met een mooie snit is gewoon zo mooi, elegant, en sexy. Kortom gewoon super vrouwelijk.
Een (spijker)broek kan ook leuk staan maar toch minder snel.
Te grote maat is afschuwelijk. Een strakke spijkerbroek kan heel sexy staan. Maar dat kunnen alleen de hele slanke vrouwen goed dragen.
vrijdag 1 juni 2012 om 13:42
Ik had vroeger ook een lichte rokjesvrees. Enige wat helpt is een gevoel voor humor onwikkelen. En zorgen dat je altijd niet-genant ondergoed aan hebt. Gewoon doen en dan merk je vanzelf wel dat het niet zomaar omhoog vliegt. Begin anders eerst met iets langere rokken/jurken die ook gewoon heel comfortabel zitten. En dan bedenken dat als het een keertje plotseling alle kanten op waait, dat iedereen ondergoed draagt en dat er wel ergere dingen zijn.
Overigens heb ik nog nooit zo'n genante situatie meegemaakt, de kans dat het gebeurt is klein en dan moet je er gewoon een beetje om kunnen lachen
Overigens heb ik nog nooit zo'n genante situatie meegemaakt, de kans dat het gebeurt is klein en dan moet je er gewoon een beetje om kunnen lachen
vrijdag 1 juni 2012 om 14:16
vrijdag 1 juni 2012 om 14:35
Ik hou van jurken en rokken, maar vind het niet praktisch. Fiets veel, in strakke rokken kun je niet fietsen, wijde waaien op (is ook koud). Combinatie katten en panty's is ook niet ideaal.
Met mijn schoenmaat kan ik geen echt mooie goed passende schoenen vinden,de toch al snel wat lompere meer oubollige schoenen vallen minder op onder een bootcut jeans dan onder een rokje.
Dus hoeveel ik ook van rokken en jurken hou, in praktijk draag ik vaak een spijkerbroek omdat dat praktischer is.
Met mijn schoenmaat kan ik geen echt mooie goed passende schoenen vinden,de toch al snel wat lompere meer oubollige schoenen vallen minder op onder een bootcut jeans dan onder een rokje.
Dus hoeveel ik ook van rokken en jurken hou, in praktijk draag ik vaak een spijkerbroek omdat dat praktischer is.
vrijdag 1 juni 2012 om 14:36
Vroeger voelde in me ook niet op mijn gemak met rokjes/jurkjes. ik droeg altijd broeken, en me vrienden herkende mij ook niet in het dragen van rokjes, die vonden het maar raar staan enz. ( toen ik rond de 16jaar was ik erg jongensachtig)
Ik ben t toen toch maar gaan dragen, steeds vaker, en des de meer ik dr aan ging wennen en niet meer ongemakkelijk voelde.
nu ben ik gek op rokjes/jurkjes en draag ik ze best vaak.
Ik ben t toen toch maar gaan dragen, steeds vaker, en des de meer ik dr aan ging wennen en niet meer ongemakkelijk voelde.
nu ben ik gek op rokjes/jurkjes en draag ik ze best vaak.
vrijdag 1 juni 2012 om 16:06
Net als Gurly draag ik meestal strakke jurkjes en rokjes. Gewoon omdat die mij beter staan. \
Soms draag ook wel iets luchtiger, wijdere jurkjes, maar dan alleen om ermee te kunnen fietsen (met kinderzitjes fietsen is echt een ramp met een strak rokje) of in de speeltuin mijn kinderen, die soms beslist willen dat hun mama ook meespeelt in de zandbak of zo...
Soms draag ook wel iets luchtiger, wijdere jurkjes, maar dan alleen om ermee te kunnen fietsen (met kinderzitjes fietsen is echt een ramp met een strak rokje) of in de speeltuin mijn kinderen, die soms beslist willen dat hun mama ook meespeelt in de zandbak of zo...