Kippenopvang

31-05-2012 17:27 65 berichten
Ken iemand een kippenopvang voor de vakantie ergens Midden Nederland? Ik weet niet wat ik met onze kippen moet doen: op de bbq of ergens brengen.

Wat doe ik in de vakantie met de kippen?

Totaal aantal stemmen: 14

Doe maar op de bbq, joh (64%)
Naar een opvang brengen (7%)
Bij de plaatselijke boerderij inschenken (21%)
Vrij laten (7%)
hupsakee2012 schreef op 31 mei 2012 @ 19:52:

waar woon je als je bij mij in de buurt woont wil ik ze wel eten en drinken geven
Het zou me wel wat zijn als je de derde forummer bent die toevallig bij mij in het dorp woont :rofl:
Kinderen vertrouw niet. Stel dat ze geen zin hebben om te komen, of dat ze de deur open laten. Het zijn maar kinderen. Een brief bij de super is misschien een idee.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het iemand bij je uit de buurt, een buurmeisje, voor een zakcentje of zo.

De meiden hier uit de buurt zijn helemaal gek met onze kippen en zijn dus ook heel erg tam geworden door dat ze door allerlei kinderhanden gaan en gewoon op schoot springen.

Wij hebben een slang, die wil niemand verzorgen, eten is niet zo een probleem, de slang kan maanden niet eten maat water wil ie toch wel hebben.

Gelukkig komt er nu wel iemand en die durft zelfs een muis te geven.
Van een jaar of 14 en dan met de ouders ook bespreken of ze een oogje in het zeil houden.
Sabeltandcavia schreef op 31 mei 2012 @ 19:36:

Het geeft stress voor je kipjes als ze ineens in een andere omgeving zijn en bij andere kippen. Niet alleen voor jouw kippen maar ook voor de kippen waar ze bij gestopt worden. Heel de pikorde overhoop, die terstond opnieuw uitgevochten moet worden. En als ze dan eindelijk aan elkaar gewend zijn en iedereen haar plaats weet, haal je ze weer weg en begint de ellende weer opnieuw.

Ik zou ze lekker in hun vertrouwde omgeving laten. Heb je geen kinderen in de buurt die ze willen verzorgen? Mijn buurkinderen staan bijna te juichen als ze weer mogen.

Juist ja, dat kan erg onplezierig worden voor je kipjes.

Bij dergelijke dieren is verzorging aan huis het beste.

Op marktplaats bieden jongeren zich aan als verzorger; ze vinden het vast leuk om tegen een vergoeding de dieren te verzorgen.

Het moeten wel rustige kinderen zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Onplezieriger als een lekkere warme BBQ? ;-)
You know how I know? Because I reeaally think so!
ik woon ook in jouw buurt, ik wil je kipjes wel roosteren verzorgen
BBQ zullen ze ook wel niet erg leuk vinden. :-p

Net als;

http://www.bestfunnies.com/wp-content/uploads/2012/02/Chicken-Jacuzzi.jpg

en

http://joker.icm.ac.uk/wp-content/uploads/image/horrorMovie.jpg
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

:rofl:
OMG! :rofl:

Buikpijn van het lachen....
http://www.youtube.com/watch?v=mJ9M7bsx10I
Mefs, gewoon de nek omdraaien en in de pan. Zeg tegen de kinderen gewoon wat Bomma vroeger tegen ons zei: "Maar allee, eten gullie dan liever een taai kiep?"
scheelschaapje schreef op 31 mei 2012 @ 21:22:

ik woon ook in jouw buurt, ik wil je kipjes wel roosteren verzorgen
Je mag ze roosteren verzorgen, maar bewaar wel de pootjes voor mij.
Psssst schaap... Wij hebben een nieuwe BBQ... ;-)
nice Mrs! dus in juli bij jou?

Mefs, die kippetjes zullen het heerlijk naar hun zin hebben op de boerderij van Mrs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven