Spoed, mijn Poes heeft bronchitis

02-06-2012 16:04 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij veel zorgen over mijn poes van 10 jaar. Sinds een paar dagen hoest ze heel raar met haar tongetje buiten de bek.

Ze is benauwd en eet heel weinig en sinds vandaag eigenlijk niet meer. Drinken ook niet.

Ik had nog doxcycline 100mg antibiotica die ik zelf gebruikt had.

Ik heb haar nu 25mg gegeven. Ik wil haar vanavond nog een 25 mg geven.

Ik heb haar dit tussen klein stukje vis gegeven anders lukte dit niet.

Heeft iemand, misschien dierenassistent ervaring met doxcyline met katten? Dan kan ik maandag naar eigen dierenarts gaan.
otrivin schreef op 02 juni 2012 @ 16:32:

Ik hoop zo dat dit een hele zieke trol is..
Doe jij dan geen otrivin aan je huisdieren geven dan? Aan je goudvis omdat die altijd een natte neus heeft? :rolling:
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Is het nu echt nog niet bekend dat dierenartsen ook weekenddiensten draaien net als huisartsen???

Emma, je had wellicht het beste met je huisdier voor, maar echt, doe wat de rest hier zegt, bel direct een dierenarts en laat haar nakijken! En geef ook alsjeblieft door dat je al humane medicatie hebt gegeven!!! En echt nooooooooooit meer doen hoor!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik geloof dat de kat het verkeerde personeel heeft uitgezocht.
Ik vrees dat TO hier niet meer terugkomt. Ik hoop dat ze zich diep schaamt voor haar optreden en als een gek de DA heeft gebeld....
Weet niet hoe te quoten op mijn Iphone dus maar zo:

@Fame: Altijd! Mijn kat wil ook 2 snuifjes per dag, goed tegen haar loopneus en genies zegt ze.
En dan over een paar dagen een topic openen dat ze Poes zo mist. Zo onverwacht overleden..
otrivin schreef op 02 juni 2012 @ 16:37:

Weet niet hoe te quoten op mijn Iphone dus maar zo:

@Fame: Altijd! Mijn kat wil ook 2 snuifjes per dag, goed tegen haar loopneus en genies zegt ze.
:cheers:
toevallig heeft mijn kat ook bronchitis sinds een paar maanden. Heeft nu een prednison kuur van 4 weken gehad afbouwend en nu nergens geen last meer van!
Ik had vanmorgen al de dierenarts gebeld ik had afgesproken nog even te wachten.

Nu net even de dierenarts gebeld over de de doxcyline en hij zij dat het geen probleem was. Ook even bij vermeld dat ik het voor mezelf gebruik. Hij dat ik om 21:00 weer 1 van 25 mg moest geven.

Verder kon hij ook niks voor de poes doen.
keeltjuh schreef op 02 juni 2012 @ 16:43:

toevallig heeft mijn kat ook bronchitis sinds een paar maanden. Heeft nu een prednison kuur van 4 weken gehad afbouwend en nu nergens geen last meer van!
Pas op, zometeen heeft TO daar ook nog een niet afgemaakt kuurtje van liggen!
Kgeloofernietsvan.
Ik geloof niks van het verhaal van de dierenarts. Echt niet.
Neem een tamagotchi.... :mad:
Toby_or_not_Toby schreef op 02 juni 2012 @ 16:28:

[...]

Dat vraag ik me ook af, nog afgezien van dat je onverantwoord omgaat met je kat ben je blijkbaar ook nog iemand die bacteriën waar je antibiotica voor krijgt de kans geeft te muteren door je kuur niet af te maken. Door dat soort acties wordt antibiotica steeds ineffectiever.
Ik gebruik elke dag antibiotica voor onderhoud dosis. dus hoef geen kuur af te maken.
@-( De dierenarts die hier naast me op de bank zit zegt hele andere dingen dan de jouwe....hele andere dingen. Op het moment vooral GVD en is ze helemaal van de pot gerukt.
Zienouwel. Ze heeft zichzelf tot dierenarts uitgeroepen. Diploma zat in een verrassingsei?
doxycycline schreef op 02 juni 2012 @ 16:50:

@-( De dierenarts die hier naast me op de bank zit zegt hele andere dingen dan de jouwe....hele andere dingen. Op het moment vooral GVD en is ze helemaal van de pot gerukt.
Dierenpolitie op basis van IP-adres een optie?
1emma schreef op 02 juni 2012 @ 16:44:

Ik had vanmorgen al de dierenarts gebeld ik had afgesproken nog even te wachten.

Nu net even de dierenarts gebeld over de de doxcyline en hij zij dat het geen probleem was. Ook even bij vermeld dat ik het voor mezelf gebruik. Hij dat ik om 21:00 weer 1 van 25 mg moest geven.

Als dit verhaal klopt, is het een slechte, heeeeele slechte dierenarts. Sorry dat ik het zeg. Natuurlijk kan hij meer voor de poes doen! Onderzoeken!!! En als eigenaar moet je daar desnoods op aandringen. De eerste dierenarts die dit soort diagnoses via de telefoon kan geven moet nog geboren worden.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
1emma schreef op 02 juni 2012 @ 16:44:

Ik geloof er geen zak van.
Ja via dit forum kan je ook niet bewijzen dat het wel zo is, maar ja dat is dan ook niet nodig.

Ik zal maandag naar mijn eigen dierarts gaan.
Nee muts, je gaat nu naar de weekendarts. Ik vraag me echt of of je niet goed snik bent. Voor sommige mensen is een houdverbod echt nodig. Ik stuur de link van dit topic naar de dierenpolitie en naar de landelijke inspectiedienst voor dieren. Zij kunnen binnen no-time het adres van TO achterhalen en als zij dan nog steeds niet bij een dierenarts is geweest een proces-verbaal opmaken met een behoorlijke boete
De bijsluiter (altijd handig, al zijn het natuurlijk niet precies de pillen die jij hebt): Bijsluiter Doxoral
TO denkt zeker dat we haar geloven als ze zegt dat ze de DA heeft gebeld.........tsssssssssss

Wat ben jij een afschuwelijk stuk vreten, een dierenbeul. Natuurlijk vind een dierenarts het niet normaal dat je mensen-AB aan een poes geeft. Heb je een gaatje in je kop of zo? Of anders die DA wel.

Ik denk dat ik maar PVV ga stemmen: terug met die dierenpolitie.
1emma schreef op 02 juni 2012 @ 16:04:

Ik maak mij veel zorgen over mijn poes van 10 jaar. Sinds een paar dagen hoest ze heel raar met haar tongetje buiten de bek.

Ze is benauwd en eet heel weinig en sinds vandaag eigenlijk niet meer. Drinken ook niet.

Ik had nog doxcycline 100mg antibiotica die ik zelf gebruikt had.

Ik heb haar nu 25mg gegeven. Ik wil haar vanavond nog een 25 mg geven.

Ik heb haar dit tussen klein stukje vis gegeven anders lukte dit niet.

Heeft iemand, misschien dierenassistent ervaring met doxcyline met katten? Dan kan ik maandag naar eigen dierenarts gaan.
en een dierenartsassistent is niet voor niets assistent, die heeft nooit een studie diergeneeskunde gevolgd dus is ook geen dierenarts
registreerjenu schreef op 02 juni 2012 @ 17:12:

TO denkt zeker dat we haar geloven als ze zegt dat ze de DA heeft gebeld.........tsssssssssss

Wat ben jij een afschuwelijk stuk vreten, een dierenbeul. Natuurlijk vind een dierenarts het niet normaal dat je mensen-AB aan een poes geeft. Heb je een gaatje in je kop of zo? Of anders die DA wel.

Ik denk dat ik maar PVV ga stemmen: terug met die dierenpolitie.
Dierenpolitie is gewoon nog werkzaam, heb vorige week nog met ze gesproken via 144

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven