Mijn ontaarde buurvrouw

03-06-2012 00:00 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden hebben we een nieuwe buurvrouw, alleenstaande moeder met 2 pubers. Ik vond haar vanaf het begin af aan een beetje een vage type maar wilde mijn oordeel niet van de uiterlijk af laten hangen.

Totdat ik haar op een avond met haar 2 kinderen en hun vriendje bier zag drinken. Later ging er ook nog een jointje rond. Ik vond het raar maar ik wist niet zeker hoe oud de kinderen waren, zeker nog geen 20 maar ze zouden qua uiterlijk ook 17 kunnen zijn.

Vanmiddag belden de jongens aan en vertelden dat zij hun 15de verjaardag gingen vieren en dat het feestje van 22 tot 2 uur zou zijn. Ze zat dus met haar 14 jarige kids jointje te roken! En vandaag zitten de kids vanaf 22 uur in de tuin bier te drinken. En ze maken natuurlijk superveel lawaai niet alleen in de tuin, maar ook op de straat half meter voor mijn raam: zingende jongens, gillende meiden, rollende flessen en weet ik veel wat nog meer. Waar de moeder van de kids blijft weet ik niet.

Vinden jullie het ook niet kunnen, zo'n "vrije" opvoeding of ben ik te ouderwets?
Wat als julllie kinderen bevriend waren met de kinderen van deze buurvrouw en je wist dat daar geblowed en gedronken werd samen met hun moeder.

Zou je kind nog daar oo bezoek mogen komen?

Ik had vroeger een vriendin waarvan de moeder met ons meeblowde, toen vond ik het supercool, nu vind ik het idioot!
Als je er mee omgaat wilt het absoluut nog niet zeggen dat je zelf een gebruiker bent.

Of dat ze je kunnen overhalen om te gaan gebruiken.
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 juni 2012 @ 10:15:

Wat als julllie kinderen bevriend waren met de kinderen van deze buurvrouw en je wist dat daar geblowed en gedronken werd samen met hun moeder.

Zou je kind nog daar oo bezoek mogen komen?

Ik had vroeger een vriendin waarvan de moeder met ons meeblowde, toen vond ik het supercool, nu vind ik het idioot!

Vind je dat nu niet van alles wat je toen deed?

*edit* voordat je je onterecht aangevallen voelt: ik wel!!! *
Ik denk dat het net zoiets is als oordelen over bijv. krijsende peuters in de supermarkt of andersoortige peuterpuber-buien.

Als je ze niet hebt blaas je van de hoogse toren dat jou dit dus nooit zou overkomen.

Als je ze hebt weet je dat je afentoe een keuze moet maken: ga ik de strijd aan ja of nee?

Als je geen pubers hebt kun je makkelijk roepen dat jij het heel anders zou doen. Het voorbeeld van Janejane38 vind ik heel goed.

Ze had een vreselijke strijd kunnen aangaan over het roken, maar dan had haar zoon dat wel ergens anders gedaan, god weet waar en met wie.

De buurvrouw van TO heeft weer andere grenzen en doet het op haar manier. Of het goed is? Geen idee, maar om iemand meteen ontaard te noemen vind ik echt grote onzin.
quote:ameliemelo schreef op 03 juni 2012 @ 10:18:

[...]

Vind je dat nu niet van alles wat je toen deed?

*edit* voordat je je onterecht aangevallen voelt: ik wel!!! *

Ik doelde op die moeder.

Ikzelf was tussen mijn 12de en 16de compleet gestoord dus ja , las ik terug kijk was bijna alles idioot wat ik deed.
quote:Suy schreef op 03 juni 2012 @ 10:21:

Ik denk dat het net zoiets is als oordelen over bijv. krijsende peuters in de supermarkt of andersoortige peuterpuber-buien.

Als je ze niet hebt blaas je van de hoogse toren dat jou dit dus nooit zou overkomen.

Als je ze hebt weet je dat je afentoe een keuze moet maken: ga ik de strijd aan ja of nee?

Als je geen pubers hebt kun je makkelijk roepen dat jij het heel anders zou doen. Het voorbeeld van Janejane38 vind ik heel goed.

Ze had een vreselijke strijd kunnen aangaan over het roken, maar dan had haar zoon dat wel ergens anders gedaan, god weet waar en met wie.

De buurvrouw van TO heeft weer andere grenzen en doet het op haar manier. Of het goed is? Geen idee, maar om iemand meteen ontaard te noemen vind ik echt grote onzin.

Aangezien ik zelf toen niet kon voorzien hoeveel blowen mijn leven zou beinvloeden zou ik nu zeker met mijn kinderen de strijd aangaan over roken, drinken en blowen.

Bovendien is het bewezen dat verbieden meer helpt dan je denkt.

Ik ben ook niet gek dat ik niet denk dat ze het ergens anders niet zullen doen maar niet onder mijn dak!

Ik zla heus niet roepen dat mag niet en daarmee klaar , maar er zullen hier wel goede gesprekken plaatsvinden.

Bovendien zal ik als ze ouder worden er soepeler in worden maar met 14 hier thuis blowen of drinken; echt niet.
Zoals jij nu vraagtekens zet bij haar opvoedkwaliteiten kan een ander dat weer bij jou doen als ze jouw zoontje godverdomme en fuck horen zeggen.
Dat is jouw goed recht Eefjewentelteefje. Ik krijg ook de bibbers als ik eraan denk dat mijn nu 2-jarige meisje over 13 jaar rokend en drinkend in de tuin zit.

Maar als een ander het anders doet is dat niet per definitie slechter.
@ Suy , nee dat klopt , en niet iedereen is zoals ik, van een keertje blowen ben je niet meteen jarenlang verslaafd en verpest je je school.

Die moeder die met ons meeblowde zou ik (ook nu niet) nooit een ontaarde moeder noemen.

Het was een heel lief en warm mens.

Ik vind het wel een interessante discussie , juist door mijn eigen achtergrond.

Edit:: alleen de insteek van TO vind ik niet handig.

Het zijn haar buren ,ze heeft er verder niets mee te maken.

Anders zou ik het vinden als haar kinderen met de buuf in de tuin zouden zitten te blowen, wat doe je dan?
Ah ik heb dan ook ontaarde ouders! Ik mocht ook drinken op mijn 14de thuis en was meteen goed dronken! Ik heb mijn eerste joint gerookt met mijn vader, was leuk.

Maar de enige reden waarom dat van mijn ouders mocht, was omdat ze het liever hebben dat ik het thuis deed dan op straat. Hierdoor was ik op mijn 14de lam en had ik door dat t toch niet zo leuk was en dat blowen vond ik ook niet spannend! Mijn vrienden gingen stiekem blowen en drinken en gingen goed los! Dus die ouders werden snachts wakker gebelt met uw dochter ligt knock out in de bosjes...

Dus ik ben blij met mijn ontaarde ouders
@Eefje, Ik zeg altijd "mijn huis, mijn regels". Als ik niet wil dat mijn buurvrouw in mijn tuin met haar kind zou gaan zitten blowen, dan zeg ik dat dus.

Vertaald naar mijn eigen situatie. Filmavondje van dochter( toen 16) met een paar vrienden, waarvan er een aantal nog geen 16 waren. Er werd geen bier geschonken, omdat ik ook niet wist of de ouders van die toen 15-jarigen dat goed vonden of niet. Een van die jongens mocht wel drinken, vertelde ze. Prima, maar niet in mijn huis!
En bij mij thuis mochten we dus helemaal niks en ik heb juist door dat verbod veel geeexpirimenteerd met alcohol en drugs.

Mijn zusjes daarentegen hebben nooit iets aangeraakt dus zij waren er in de eerste plaats al niet gevoelig voor.
Ieuw, jij weet wat de buurkinderen drinken en roken? Wat een stalkerachtig gedrag zeg. Bemoei je gewoon lekker met je eigen zaken.
En jij vind het niet kunnen, zo'n vrije opvoeding. Dan moet je die vooral bij je eigen kind niet toepassen. Wat zij met haar kinderen doet, is haar zaak. Zo lang er geen wetten worden overtreden en de kinderen niet mishandeld worden gaat het je geen ene rotmoer aan. Bah.
quote:peecee schreef op 03 juni 2012 @ 09:30:

Ook als ze 14 zijn?????????????????

De dames die dat goed praten hebben zelf zeker zuipende en rokende kinderen.

Ouders die geen NEE durven te zeggen......Ja, alle kinderen hier hebben al Korsakov en lopen de deur plat bij de methadonbus.
quote:Suy schreef op 03 juni 2012 @ 11:08:

En bij mij thuis mochten we dus helemaal niks en ik heb juist door dat verbod veel geeexpirimenteerd met alcohol en drugs.

Mijn zusjes daarentegen hebben nooit iets aangeraakt dus zij waren er in de eerste plaats al niet gevoelig voor.

Ik denk dat dat helemaal klopt.

Niet elke blower is meteen verslaafd net zoals niet elke drinker een alcoholist is.

Ik zal veel voorlichting geven maar zoalng ze zo jong zijn mogen ze gewoon niet drinken en blowen.

Mijn oudste begon er laatst zelf over na aanleiding over een gesprek in de klas.

Het is gewoon slecht voor je hersens.

Aan de ene kant wil ik dat alles bespreekbaar is maar ik denk dat grenzen aangeven alleen maar gezond is.

En elk kind is anders, de een gaat juist stiekum experimenteren en de ander niet.
quote:janejane38 schreef op 03 juni 2012 @ 11:06:

@Eefje, Ik zeg altijd "mijn huis, mijn regels". Als ik niet wil dat mijn buurvrouw in mijn tuin met haar kind zou gaan zitten blowen, dan zeg ik dat dus.

Vertaald naar mijn eigen situatie. Filmavondje van dochter( toen 16) met een paar vrienden, waarvan er een aantal nog geen 16 waren. Er werd geen bier geschonken, omdat ik ook niet wist of de ouders van die toen 15-jarigen dat goed vonden of niet. Een van die jongens mocht wel drinken, vertelde ze. Prima, maar niet in mijn huis!Maar wat als je weet dat jou kinderen waarvan je het niet wil, drinken en blowen bij de buurvrouw?
quote:cip1 schreef op 03 juni 2012 @ 01:23:

Ik ben het met TO eens dat ik zo iets ook vreemd vind. Blowen met je kinderen van 14, noem me ouderwets maar ik vind het niet normaal. TO wordt vrij hard aangepakt over haar oordelen, maar wat ik hier aan haar adres zie langskomen vind ik ook nog al eh, opmerkelijk.In mijn jeugd had ik veel kinderen in de klas, die kinderen van hippies waren. Eigenlijk is deze opvoeding helemaal in de lijn, die mijn klasgenoten kregen. Vreselijk ouderwets dus
Later is nu
quote:ameliemelo schreef op 03 juni 2012 @ 10:06:

[...]

Ze kiest nu voor C en dat is naar mijn idee de keuze waarbij de buurvrouw in kwestie er in ieder geval geen last van heeft. Tenzij de buurvrouw hier ook schrijft, leest dat iemand een ontaarde buurvrouw heeft en denkt "verrek" toevallig hadden mijn zoons vanavond een feestje...
Later is nu
quote:dreamer schreef op 03 juni 2012 @ 11:40:

[...]

In mijn jeugd had ik veel kinderen in de klas, die kinderen van hippies waren. Eigenlijk is deze opvoeding helemaal in de lijn, die mijn klasgenoten kregen. Vreselijk ouderwets dus

Ja , dat is helemaal waar!

Ik zie het ook om me heen, ouders van nu die veel strenger en burgerlijker zijn dan hun eigen ouders (oa ikzelf)
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 juni 2012 @ 11:30:

[...]

Maar wat als je weet dat jou kinderen waarvan je het niet wil, drinken en blowen bij de buurvrouw?Eefjewentelteefje, wat zou je zelf dan doen?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ik heb het er trouwens vaak over met de kinderen, hoe slecht het is, hoe verslavend blowen tegenwoordig is enzovoorts.

Dat het in mijn jeugd bij klasgenoten gebeurde wil niet zeggen dat ik het normaal vind! Maar ik wil ook niet direct beweren dat die moeder dus ontaard is.

Ik weet wel dat die kinderen nu weer ouders zijn en dat er ouders van vriendjes van mijn kinderen zijn, die blowen. Ik wil voor mijn kinderen duidelijk hebben dat het in de ogen van die ouders misschien onschuldig is, maar dat het niet meer zo onschuldig is. En tot nu toe (13 en 14) zijn ze nog duidelijk van 't standpunt dat ze niet willen blowen/drinken. Ik hoop dat dat nog lang zo blijft

Overigens blowden dus bijna al mijn vrienden en vriendinnen, zelfs 'mijn vriend' en ik heb het nooit gedaan. Met drinken was ik ook erg braaf tot m'n 20e, dus ik weet dat het ook wel kan, dat pubers nee zeggen.
Later is nu
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 juni 2012 @ 11:30:

[...]

Maar wat als je weet dat jou kinderen waarvan je het niet wil, drinken en blowen bij de buurvrouw?

Daar zou ik zeer zeker over in gesprek gaan met ze. Dat heb ik over alcohol ook gedaan, samen de site bekeken van alcoholinfo.nl. Ik ben altijd wel van het gesprek open houden, maar ze weten dat ik uiteindelijk het laatste woord heb.

Dat kan een 'ja' worden als ik vind dat ze daadwerkelijk goede argumenten hebben, maar ook een 'nee' blijven omdat ik ervan overtuigd ben dat ze de gevolgen van hun keuze nog niet kunnen overzien.

Jouw voorbeeld van blowen en drinken bij de buurvrouw valt wat mij betreft onder de laatste categorie en zou dan een 'nee' betekenen.
Toen ik 15 was had ik ook feestjes tot 2 uur en we blowden en dronken ook. We zijn allemaal keurige, hard werkende volwassenen geworden...

Grote kans dat moeder liever heeft dat kinderen thuis blowen waar zij er zicht op heeft, dan dat ze het stiekem doen (daar wordt het alleen maar interessanter van). Zit ook wel wat in, toch?
quote:Francelle schreef op 03 juni 2012 @ 11:57:

[...]

Eefjewentelteefje, wat zou je zelf dan doen?Dat weet ik niet zo goed , ik heb er tot vandaag nog nooit over nagedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven