Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
@milo: volgens mij heb ik je mijn FB-account gestuurd via een privé bericht op dit forum. Als je vrienden met me wordt, voeg ik je toe aan de groep.
als ik naar mijn viva ga zie ik geen berichten die achter gelaten zijn
o thnx sorry zie t al
@fruitfris: van de septemberbaby's slaapt maximaal de helft de hele nacht door. Veel spookjes daar. En ik las laatst in de Ouders van Nu dat van de kindjes van één jaar 60% doorslaapt. Dus A van Es is absoluut geen uitzondering! Joris slaapt trouwens ook de meeste nachten niet zonder nachtvoeding. Maar wel vaak van 8 tot 5 aan één stuk, dus dat is al heel fijn
@ Elize: Maar 2 tot 3x per nacht klinkt gewoon erg veel.

Wel veel respect voor Es. (en de andere nachtmoeders natuurlijk)
Ja, twee of drie keer per nacht voeden lijkt me pittig. Op het september forum is ook iemand die dat al maanden heeft (oetietoetie). Es, respect hoor. Het kan een fase zijn. Op bvforum punt nl adviseren ze bij veel nachtvoedingen altijd co-sleeping. Doen jullie dat? Het zou wel kunnen dat A 's nachts minder gaat drinken als ze structureel meer gaat eten.
Ach die nachtvoedingen. Ze heeft al periodes gehad dat ze het structureel beter deed van 23 uur tot 5 uur slapen of zo en zelfs van 21 uur tot half 7. En ook nu nog af en toe, maar verder wordt ze vaak wakker. Heel soms is een speen genoeg, vaak toch even drinken dan is iig succes redelijk gegarandeerd. Ik heb nog het idee dat ze het nodig heeft. Zoals ik al zei soms heb ik het idee dat ze overdag te weinig en te onrustig drinkt.

Zolang ik dat gevoel heb, zal ik niet echt proberen er verandering in te brengen, zodra ik het idee heb dat het alleen maar een gewoonte is, dan gaan we dat veranderen. . 2-3 keer voeden is trouwens tussen 7 uur en 7 uur , dus niet persé alleen de tijd dat ik in bed lig. Met een beetje mazzel is dat maar een keer omdat ze bijvoorbeeld om 23 uur komen en dan nog een keer om twee uur en dan weer half 7.
Ik was gisteren in bed nog hierover aan het nadenken en volgens mij worden veel kinderen niet meer gevoed s'nachts maar dat betekend nog lang niet dat ze doorslapen. Heel veel ouders die ik ken moeten er regelmatig uit voor speentjes, knuffels etc.

Als Liesje erfelijk belast is dan zal dat echte doorslapen nog wel op zich laten wachten. Ikzelf werd (en word) vaak s'nachts wakker. Ben een heel lichte slaper en toen ik kleiner was werd ik vaak s'nachts wakker en riep om mijn moeder gewoon omdat ik haar even wilde zien.

Maar ik vind de nachten helemaal geen prestatie hoor. Zoals ik al zei, ik slaap zelf sowieso niet door. Soms baal ik wel een beetje, maar meestal is het gewoon hup even aanleggen en klaar.
Hier nu af en toe geen voedingen tussen 12 en 7 dus we gaan de goede kant op maar het komt regelmatigf voor dat ik nog 2 of 3 keer voed snachts. Ik heb een cosleeper en dat maakt het wel makkelijker. Ik wordt dan niet eens echt wakker om aan te leggen :P
fruitfris die is ook vlot zeg met staan knap hoor die van mij rolt de hele kamer door.nu en huptst wat omhoog alsof die wil kruipen maar vooruit komen doet ie er niet mee.

hij kletst wel heel veel hele verhalen verteld die me en vooral papapapa papap en als die huilt alleen mamamaaaaaa. maar dat is meer toeval dat mama.

gelukkig geen nachtvoedingen meer voor ons hier.

is de kleine nu van zn tandpijn af (volgens mij hielpen die druppels we goed).nu heeft oudste hoge koorts.

hopend dat t morgen ochtend gezakt is.anders kost t me weer n dag maar goed we wacmachten rustig af arm ventje
Es: Als je inderdaad een late avondvoeding ook meetelt, dan is die van ons ook geen doorslaper meer.

De laatste tijd komt ze altijd voor een voeding tegen middernacht (dan slapen wij nog niet) en dan 's ochtends (iets te) vroeg weer. Afgelopen nachten ook 's nachts, maar ze moest ook steeds hoesten en werd daar wakker van. Maar we pakken haar niet gelijk op en regelmatig valt ze zelf weer in slaap.

Soms is horen we haar 's avonds en ligt ze op haar buik/kniëen in een hoekje. Als we haar dan weer op haar rug of zij leggen met haar knuffel, dan valt ze weer in slaap. Dus inderdaad, vaak hebben ze niet per sé dorst, maar hebben ze jouzelf gewoon even nodig.

Is hier verder niemand?

Morgen weer naar cb. Ben benieuwd of ze wat meer richting de middellijn qua lengte en gewicht komt.
Sucess op het CB Fruitfris. Wij slaan de 7,5 maanden controle over. Die was toch al laat gepland met bijna acht maanden omdat het CB eerder geen tijd had en nu kan ik die dag niet omdat ze nog een tentamen gepland hebben opeen rare tijd en man kan moeilijk vrij nemen dus nu past schoonma die dag op. Ik heb toen maar gezegd dat het mij handig leek gewoon een vroege 9 maaneden afspraak te maken en dat ik mij verder geen zorgen om de ontwikkeling maak. De verpleegkundige stond daarna op mijn voicemail dat ze het dossier had ingekeken en dat we daarom de 7,5 maanden afspraak mochten laten vallen. Mochten? Ik dacht nog steeds dat het vrijblijvend was en daarnaast was het niet mijn probleem dat ze nu pas een afspraak met ruim 8,5 maanden kon krijgen. Zij zelf hadden helemaal geen andere plek.
@es: Dat 'mogen laten vallen' is inderdaad gek want het CB is een vrijwillige keuze! Aan de andere kant snap ik de formulering wel weer hoor want ze zullen A de volgende keer ook weer op controle hebben.

En 2 a 3 voedingen tussen 7 en 7 valt inderdaad wel mee. Hangt er dan vanaf hoe laat ze zijn. Voordat Joris in zijn snotterige periode zat dronk hij meestal om 18 uur, 19.30 en dan pas weer tussen 4 en 5. Dat vond ik wel heel goed te doen. Een extra voeding tussen 12 en 2 vind ik altijd wel killing.

@fruitfris: iedereen zit op Facebook Een aantal leuke discussies daar. Het is wel bijzonder hoor dat je bij 7 maanden al naar 1 voeding per dag kan en daarvoor nog voldoende productie behoudt. Wat ik van de bv-fora begrijp lukt dat de meeste moeders pas na 9 of 10 maanden. En wat soja betreft: je hebt gelijk. De richtlijnen zijn sowieso overal ter wereld anders...

Optrekken tot staan: dat doet I van zizaza ook. Echte Oei ik Groei-kinderen haha.

@sperzie: Joris houdt ook erg van yoghurt. We doen er een druppeltje diksap door en dan vind ik het zelf nog best wel zuur! Maar hij smult ervan.

@lisanne: ik moet wel lachen om het beeld van L die zit te poepen in de bumbo! Nu Joris vast voedsel eet zit hij soms erg te persen. Heel grappig gezicht. Ondanks dat de poep dikker is hebben we nog steeds regelmatig poepexplosies tot in zijn nek bahbahbah.

Hoe is het met zotte?
Oh optrekken naar staan hadden wij hier ook al een beetje. Toen ik haar van het weekend op de commode zette om knoopjes aan de achterkant van haar jurk dicht te doen trok ze zich zomaar aan mij op. Ze leunde dus met het hoofd al tegen mijn borst.

Verder snap ik mijn kind niet meer. Ik denk dat overdag drinken echt bijna afgelopen is. Gisteren op het kdv had ze al bijna niets willen drinken maar wel een hele boterham op en op het fruit viel ze ook aan. En vandaag heeft ze nog geen melk gehad. Nou ja, vannacht wel, maar vanochtend om vijf uur voor het laatst. Bij het opstaan wilde ze niet, om acht uur bij het ontbijt nog steeds niet, maar ze heeft wel bijna een hele boterham met boter op en een fruitpotje met granen. Toen waren we babyzwemmen en daarna was ze natuurlijk moe dus ik dacht lekker snel de borst en dan slapen. Zij vond van niet. Niet van de melk en niet van het slapen. Een paar stukjes komkommer vond ze dan wel weer lekker. Ik wilde net kijken of ze anders misschien wel wat yoghurt wilde toen ze heel hard begon te huilen omdat ze nu toch wel moe was. En ik dacht weer ok, lekker slaapzakje aan, nog wat drinken en slapen, ging ze ineens harder huilen in plaats van aanhappen. Pas toen ik haar maar haar speen gaf en in bed legde, draaide ze zich met een diepe zucht op zij en was in coma. Ben benieuwd of ze straks nog weer wil drinken.
Elize, welke yoghurt geven jullie? Ons werd halfvolle yoghurt geadviseerd, ik vind het zure wel meevallen! S krijgt het gewoon puur en vindt het lekker. Volle yoghurt is nog minder zuur, maar magere yoghurt eet ik ook niet zo puur hoor...

S is weer eens verkouden, maar deze keer komt er ook veel prut uit zijn oogjes. Vanmorgen om 5 uur lag hij hard te gillen, hij kreeg zijn oogjes niet open... Arm kind! We maken het nu schoon met watjes met water, maar het lijkt nog niet echt te helpen... Iemand tips? Of moet ik echt langs de huisarts?
@sperzie: welke yoghurt je geeft maakt volgens mij niet uit. Volgens de bv-adviezen zou het volle yoghurt moeten zijn als het een melkvoeding vervangt. We hebben zowel biogarde als volle yoghurt geprobeerd en hij vond het allebei lekker. We doen er wel een druppel diksap door. Ik vind het zelf dan nog vrij zuur maar mijn man eet yoghurt zonder iets.

Verkouden, bah! Joris heeft ook de hele week een kop vol snot. Prut in zijn oogjes heeft hij één keer gehad maar niet zo erg als S. Misschien is een hydrofiel beter dan een watje? Als hij er echt last van heeft zou ik zeker even naar de HA gaan.

@Es: goed man dat opdrukken! Overdag minder drinken doen volgens mij best veel kindjes, dat halen ze dan 's nachts in... Scheelt wel weer met kolven.

Groente is hier nog steeds lastig trouwens. Komkommer vond hij een paar weken terug lekker maar nu niet meer. We hebben nu wat glad gepureerde wortel met aardappel in de vriezer maar ook dat lust hij niet (terwijl het best wel zoet is). Broccoli hebben we al vaak aangeboden maar inmiddels is het zo erg dat als ik een stronkje 10 cm voor zijn gezicht houd, hij al een vies gezicht trekt.

We blijven proberen... het zal ooit wel komen. Brood, fruit, yoghurt en rijswafels eet hij goed. En pasta of een paar stukjes aardappel gaan incidenteel ook wel.
sperzie, volgens mij hoef je met een prutoog niet langs de HA en is het gebruikelijke advies het een paar dagen aan te zien. Ikzelf zou zoiets hebben van ik zie het 3-4 dagen aan en als het dan niet beter lijkt te worden naar de HA om te kijken of het een bacteriele infectie of zo is.

Wel zielig.

Elize, die Joris van jullie is ook wel een kieskeurig kind. volgens mij een bv-kind uit het boekje die heel lang zijn belangrijkste calorieën uit de melk haalt. Ik heb hier net maar toch gekolfd. Al sinds twee uur vannacht niet meer gevoed. Op een heel enkel slokje na misschien rond 8 uur, maar langer dan 2 minuten als überhaupt heeft ze niet gezogen.

Ik zit nog wat in dubio wat te doen, het op zijn beloop laten of dan toch ook op thuisdagen af en toe te kolven. Nu net dus voor kolven gekozen. Zo veel werk is het niet, maar toch ook wel weer iets. Gisteren had ze op het kdv trouwens wel twee flessen van 140 op en man geeft haar nu net een fles. Die wilde ze wel. Ergens vind ik het onzin om te kolven en vervolgens de fles te geven. Dan kan ik net zo goed flesvoeding geven. Maar voor nu wil ik dan iig de nachten/avonden nog blijven geven en ik ben bang dat de productie misschien teveel terug loopt. En flesvoeding geven terwijl er voldoende borstvoeding beschikbaar is, voelt ook weer vreemd.

Ik vind het lastig. Niet eens het feit dat misschien de bv-periode ten einde gaat. Daar ben ik niet verdrietig over of zo, maar meer de manier waarop. Als ze dan geen borst meer wil, waarom dan niet gewoon helemaal niet, ipv s'nachts wel heel graag en overdag niet.
@Es: het kan een fase zijn! Ik zou zeker nog even blijven kolven. Voor je productie in ieder geval, zeker als je de ochtend- en avondvoeding wil blijven doen. Als je één keer per dag kolft houd je je productie een beetje op pijl en kan je man bv uit een flesje geven. Qua moeite is dat net zo eenvoudig als fv.

En het kan goed zijn dat A binnenkort wel de borst weer pakt. Succes!!
Gisteren toch even de huisarts gebeld, we hebben druppeltjes gekregen, waarschijnlijk is het toch een bacterieele infectie. We hebben het een aantal dagen aangekeken, aangezien het zondag begon, en het steeds erger werd ipv beter.

Nu hopen dat het snel over is!

Elize, het maakt inderdaad niet uit welke yoghurt je geeft, maar ik bedoelde meer dat de ene yoghurt veel minder zuur is dan de andere, dus als hij het zonder diksap niet lekker vindt, je eventueel volle yoghurt zou kunnen proberen.

Es, als je wil blijven voeden zou ik zeker kolven om je productie op pijl te houden.

Toen ik aan het afbouwen was, verkoos Stijn ook een aantal keer de fles boven de borst, terwijl hij een paar dagen later wel de borst weer wilde.

Het kan echt nog wel goed komen hoor, maar als je nu flessen gaat geven en niet kolft loopt je productie snel terug, en dat wil je nog niet toch!

Stijn kreeg vandaag een prakje van wortel, aardappel en witvis. Hij sprong bijna uit zijn stoel, zo lekker vond hij het volgens mij!
Ja als het het al een paar dagen hebt aangezien, dan is het idd verstandig dat je de huisarts gebeld hebt.

Hier ligt de jongedame al sinds 18:15 op bed. Rekken was geen optie meer en ze was ook al sinds 13:15 wakker. Ik hoop zo dat ze morgen niet om 5 uur wakker is. Vandaag was ze dat wel.
Hoezee, I heeft eindelijk door hoe hij weer naar beneden moet als hij is gaan staan. Dat scheelt nogal. Gisteravond bij overgrootoma en opa klikte het opeens in zijn hoofd en heeft hij zich wel 6 keer achter elkaar opgetrokken en daarna weer naar de grond.

Overdag slecht drinken is hier ook wel eens hoor. Dat compenseert hij dan met een clustersessie 's avonds en inderdaad nachtvoedingen..... De wereld is een stuk interessanter dan mama's borst. Echt weigeren omdat ze niet meer willen doen ze meestal pas na 1,5-2 jaar oud schijnt
Hallo allemaal,

Es: Kun je ook niet water aanbieden uit een (tuit)beker? Want als hij bij het ontbijt niet wil en later ook nog niet, krijgt hij dan wel voldoende vocht binnen? Misschien wil hij met dit weer juist wel iets wat meer dorstlessend is dan warme moedermelk. Ik kan me voorstellen dat een frisse komkommer er dan goed ingaat.

Sperzie: A heeft in de weken na de geboorte verstopte traanbuisjes gehad. We zeiden voor de grap wel eens 'piraatje' tegen haar. We moesten met lauw water en een wattenschijfje het prut weghalen. Dit heeft volgens mij meer dan een week geduurd en toen was het over. Maar een infectie zal ook wel wat anders zijn. Hebben de druppeltjes ook geholpen?

Zizaza: Praktisch dat I zelf weer kan zitten. A wil heel vaak staan, (en heeft meestal onze hulp nog nodig) maar gaan zitten en langere tijd blijven staan, dat gaat niet. Dus moeten we haar constant omhoog houden.

Hier gaat alles prima. We zijn donderdag bij het cb geweest.

Hierbij de maten:(7,5 maand)

lengte 67,5

gewicht 7310

Ze blijft aan de kleine kant, maar wel gewoon prima.

Omdat A toch 's nachts weer kwam en we discussie hadden over laten liggen of laten drinken hebben we dit voorgelegd.

Ze vertelde dat als A om 23:00 nog een papfles kreeg, ze om 04:00 nooit honger kon hebben. Dus dat ze alleen troost zoch bij mijn borst. Het cb gaf aan dat laten drinken een korte-termijn-oplossing is. Als ik er echt niet meer tegen kon dan was dat die nacht een oplossing, maar beter is het om haar zelf in slaap te laten vallen. Evt opnieuw instoppen.

Een flesje water erbij leggen kon ook handig zijn was het advies. Dan kan ze zichzelf redden als ze toch dorst heeft (het lijkt me dat ze dan wat vaardiger moet zijn, want ik zie A nog niet zelf in het donker het flesje pakken en drinken...)

We hebben de volgende nachten haar laten liggen, maar wel vaak even opnieuw ingestopt. In het begin was het even wennen. Want een huilende en later krijsende A is geen pretje. Maar ze viel keurig weer in slaap en was de volgende ochtend een vrolijk meisje.

Ik heb het nog extra gevraagd bij het cb: als ze krijst, heeft ze me dan echt niet nodig? Het antwoord was nee. Het wordt voor haar teveel een gewennig om iedere nacht lekker bij mama te komen drinken en liggen.

Verder hebben we voor A wat nieuw speelgoed aangeschaft, want ik kon merken dat ze wat meer uitdaging nodig had. Nu heeft ze een kubus met allemaal knopjes, geluidjes en lichtjes gekregen. Hier gaat ze heel enthousiast en geconcentreerd mee aan de slag. Zo'n paal met dikke plastic ringen is ook vanaf 6 maanden. We wachten nog steeds op het moment dat ze de ringen in de juiste volgorde erop doet ;) Maar met ringen gooien of er aan likken is ook leuk natuurlijk.

Wat hebben jullie qua speelgoed en wat is favoriet?
Oh zo'n paal met ringen heb ik ook nog op de kast staan. Zal hem er eens bij pakken.

Hier is de Fisher Price kassa favoriet. Niet als kassa natuurlijk maar omdat er mooie knopjes aan zitten om op de slaan en munten om in je mond te stoppen

Ik geen Liesje trouwens ook bij ieder hapje, koekje of fruit een tuitbeker met water daar drinkt ze een beetje uit, dus vocht krijgt ze wel genoeg denk ik. Vooral ook omdat ze s'nachts tankt.

Pff, ik vind het nogal wat dat advies van het CB dat A. je s'nachts niet nodig heeft. Dat ze geen drinken nodig heeft, dat geloof ik op zich wel, maar even aandacht van mama, dat is natuurlijk ook gewoon fijn. Dat het gewenning is geloof ik ook wel en dat ze er niets aan overhoudt als je haar laat liggen ook. Maar toch, laten huilen, dat vind ik altijd nogal een stap. Al sluit ik nog niet helemaal uit dat ik dit ook nog een keer ga toepassen. Ik heb wel al een tijd geleden bedacht om rond de 9 maanden eens s'nachts niet meer te voeden. Wel te troosten. 9 maanden vind ik daar wel een mooie leeftijd voor. Maar misschien ook niet, dat duurt natuurlijk niet meer zo heel lang.

Ik sprak vandaag op het werk nog een externe collega die nu een baby van vier maanden heeft en die al doorslaapt sinds dat ze drie weken oud is. En weer merk ik dat als ik dan vertel dat Liesje nog steeds niet doorslaapt, ouders met kinderen die dat wel doen, verschikt kijken. Want zij had die drie weken met nachtvoedingen al zo zwaar gevonden. Dat geloof ik best. Met drie weken is zo'n voeding nog veel ingewikkelder, duurt langer en je bent nog niet gewend. Nu doet het me eigenlijk niet zo heel veel meer. Het hoort gewoon bij ons. Dus ik weet helemaal niet of ik wel iets wil veranderen.
Leuk om weer iets van je te horen Fruitfris!

Over de nachten: ik sta er net zo in als Es. Toevallig sneed mijn man het vandaag nog aan: hij vindt dat we op den duur Joris niet meer uit bed moeten halen om te troosten. Maar wanneer is 'op den duur'? Hij is al bijna 9 maanden. Die slechte nachten zijn op zich altijd fases maar in ons geval wel lange fases. Je zou eerder kunnen zeggen dat de goede nachten fases zijn. Als Joris nu 's nachts huilt, gaat één van ons ernaartoe, probeert te troosten met speentje en aai over de bol. Lukt dat niet, dan hem eruit halen en wiegen. Lukt dat niet, dan voeden. In goede periodes werkt het eerste, in slechte periodes pas het laatste. En of hij honger heeft, geen idee maar hij heeft het wel nodig. Hij dronk vannacht ook weer 2 borsten leeg om half vijf.

Water ben ik op zich nog wel bereid te proberen maar is niet de oplossing als hij knuffels nodig heeft (afgelopen nacht kroop hij bijna ín me). Bovendien is zo'n flesje meer gedoe dan de borst. En ik vind het ook wel heel optimistisch van die CB-dame dat A dan zelf haar flesje zou kunnen pakken!!

Net als Es heb ik niet zoveel moeite met één nachtvoeding, als Joris dan verder goed slaapt (en dat is de laatste tijd niet zo). 's Nachts drinkt Joris wel altijd veel beter dan overdag, want dan is hij vaak zo onrustig.

Wel herkenbaar wat Es zegt over ouders van doorslapende kinderen. Ik krijg af en toe ook vreemde blikken als ik iets over nachtvoedingen zeg. En toch, zowel hier als op het septemberforum slaapt volgens mij max. de helft van de kindjes de hele nacht door.
Fruitfris, hoe lang huilt/krijst A tot ze weer inslaap valt snachts? Ik vraag dit omdat S er de laatste nachten niks van bakt. Het begint met jammeren, wat over gaat in huilen, dan gaan we er naartoe, vaak ligt hij dwars in bed of hij is in eens zijn kroel kwijt. Dan is hij daarna 5 minuten stil, waarna hij gaat huilen. Hij is dan niet te troosten in bedje of door hem te knuffelen, dus geef hem dan een heel klein flesje, meer water dan poeder. Soms is hij hierna tevreden, maar gisteren en eergisteren dus niet. Ikheb niet het idee dat het honger is, aangezien hij echt heel veel eet overdag! Maar als we hem laten liggen en niet reageren gaat hij steeds harder huilen en valt hij echt niet in slaap volgens mij! Afgelopen nacht een uur met hem bezig geweest en de nacht daarvoor 2 uur! Weet niet zo goed wat hij wil, en waar ik nu goed aan doe!

Oogjes gaat een stuk beter gelukkig!

Doorslapen en nachtvoedingen, ik denk dat het gewoon verschilt per kind. Hoe ouder ze worden, hoe minder nachtvoedingen ze nodig hebben lijkt me. Het komt vanzelf goed. S slaapt nu regelmatig 12 uur aan een stuk, maar is op andere vlakken weer trager, zoals het draaien/zitten/optrekken! Alles op z'n tijd hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven