Rauwe kip op

04-06-2012 19:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden vandaag kip uit braadzak. Mijn vriend heeft een gasoven en ik had nog de standen opgezocht op welke stand hij moest staan. En heb 'm er een uur ingehad.

Vriend was nog even in de keuken en zei dat ik maar alvast moest beginnen. Ik neem dus mijn eerste kippenbootje en begin te knabbelen. Vriend komt er even later bij zitten en begint ook aan z'n eerste pootje. Ik heb 'm al bijna op (eet gelukkig langzaam!), als vriend zegt dat ik moet stoppen want hij is nog halfrauw. Ik spuug gelijk alles wat nog in m'n mond zat op m'n bord.

Maar had 'm dus bijna op. Ik heb dus heel waarschijnlijk wat rauwe kip op.

En nu maak ik me dus erge zorgen of ik straks zal moeten overgeven. Ik ben nog niet panisch, maar dat zal wel komen als ik misselijk begin te worden. Zul je zien, is het alleen omdat ik me zo druk maak en komt het helemaal niet tot overgeven.

Pffff, wie weet of enkele hapjes halfrauwe kip al kunnen leiden tot overgeven?
quote:Nikki1973 schreef op 04 juni 2012 @ 19:55:

Beetje overdreven hoor. Je gaat niet gelijk dood.

Nee je gaat idd niet gelijk dood maar van salmonella kan je wel heel erg ziek worden. Is dan meer dan een beetje overgeven hoor.

Als je na een uur of 4 a 5 (na je eten) nog niet ziek bent dan is er niets aan de hand
Waarom ben je zo bang om over te geven dan? Ok, het is niet leuk, maar het gebeurt nou eenmaal af en toe weleens.
Niet?? Ik vier altijd een feestje hoor! Als ik weer mag overgeven...

Tuurlijk snap ik wel dat overgeven geen pretje is. Maar ik vroeg het me gewoon af. Als je er al een topic over opent.

Ik herken de paniek ook wel. Heb ook een fobie gehad voor overgeven.
Ik ben dus helemaal niet bang om dood te gaan. Het is het misschien moeten overgeven wat me zo'n angst aanjaagt.
quote:truffelmaffia schreef op 04 juni 2012 @ 19:58:

Maar echt emetofobie? Nee, denk het niet.

Het feit dat je er een topic over opent betekent wel dat het je bovenmatig bezighoud. Niemand kan je hier vertellen of er salmonella in die kip zat en of je er ziek van gaat worden. Waarschijnlijk word je al misselijk van de gedachte.

Ik heb zelf angst voor misselijkheid en weet hoe gedachten en angst het al op kunnen wekken. Sterkte en afwachten dus.
quote:truffelmaffia schreef op 04 juni 2012 @ 20:04:

Ik ben dus helemaal niet bang om dood te gaan. Het is het misschien moeten overgeven wat me zo'n angst aanjaagt.Nogmaals, beter dus dat je dan helemaal geen vlees eet, dan zit je helemaal aan de veilige kant.
quote:truffelmaffia schreef op 04 juni 2012 @ 20:04:

Ik ben dus helemaal niet bang om dood te gaan. Het is het misschien moeten overgeven wat me zo'n angst aanjaagt.Vervelend zeg, ik zou me er in ieder geval niet meer druk om maken! Hoogstwaarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand!
quote:oogappeltje schreef op 04 juni 2012 @ 19:38:

wat kun jij je aanstellen zeg. kijk dan ook zelf uit je doppen als je daar zo panisch over bent.Ben jij in het echte leven ook altijd zo vriendelijk?
quote:SeptemberGirl schreef op 04 juni 2012 @ 19:53:

[...]

Alsof het iemands hobby is om over te geven....

Niet dus!

Ik ben ook wel eens bang dat ik moet overgeven, heb er echt een hekel aan, maarja als het komt dan komt het.Nou als ik echt misselijk ben geef ik liever over dan dat ik met die misselijkheid blijf zitten. Zo erg vind ik het niet eigenlijk.
Ik denk dat het wel goedkomt, vervelend als je er zo bang van wordt! Probeer rustig te blijven.

De tip over Immodium is niet verstandig trouwen (sorry!): je wilt bacteriën snel je systeem uit hebben. Diarree en overgeven is heel nuttig om dit snel te doen. Als je een diarreeremmer slikt, houdt je de bacteriën in je buik. Je moet vooral zorgen dat je niet uitgedroogd raakt, maar dat is thuis vaak geen probleem (op reis bijv. wel).

Succes!
quote:penelopeia schreef op 04 juni 2012 @ 20:13:

[...]

Nou als ik echt misselijk ben geef ik liever over dan dat ik met die misselijkheid blijf zitten. Zo erg vind ik het niet eigenlijk.

Eens!

Oh man, een paar maanden terug ben ik drie dagen zo ziek geweest, het kwam er aan de 2 bekende kanten uit, vreselijk. En ik weet nog steeds niet waarvan!
quote:helene31 schreef op 04 juni 2012 @ 19:30:

Kan. Hoeft niet.

Heb je imodium in huis? Als je diarree krijgt, probeer dan veel te drinken.

Volgende keer beter kijken wat je in je mond stopt.

GEEN Imodium nemen bij voedselvergiftiging! Het stopt je darmen dus de bacterien (als die er zijn) blijven dan langer in je darm.

Ik ken iemand die regelmatig rauwe kip at omdat ze niet wist dat dat niet kon... Ze heeft er 1 keer voedsel vergiftiging door gehad.
er zijn mensen met braakfobie, misschien heeft TO dat ook een beetje
quote:scheelschaapje schreef op 04 juni 2012 @ 20:18:

[...]

Ik ken iemand die regelmatig rauwe kip at omdat ze niet wist dat dat niet kon... Ze heeft er 1 keer voedsel vergiftiging door gehad. Dat is toch helemaal niet lekker? Ja voor katten of honden, maar toch niet voor mensen?
quote:Yvonne77 schreef op 04 juni 2012 @ 20:20:

[...]

Dat is toch helemaal niet lekker? Ja voor katten of honden, maar toch niet voor mensen? Zelfs mijn kat vindt het vies!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 juni 2012 @ 20:15:

[...]

Eens!

Oh man, een paar maanden terug ben ik drie dagen zo ziek geweest, het kwam er aan de 2 bekende kanten uit, vreselijk. En ik weet nog steeds niet waarvan!Hoeft niet van eten te zijn, kan ook 'gewoon' buikgriep zijn en dat krijg je meestal van iemand anders. Ik heb het een paar maanden geleden ook gehad, het leek wel...nee, laat ik jullie de details maar besparen
Maar die kip is dan toch ook niet rauw meer geweest?

Hoogstens niet goed doorbakken. Maar je proeft het echt wel als het niet goed gelukt is want het eet ook een stuk lastiger. Dat merk je echt wel. En je ziet het ook als je het vlees insnijdt of afhapt.

Misschien heb jij wel gewoon een goed gaar stukje kip gegeten en kwam de kippenpoot van je vriend van onderop de zak, waar de rest van de kippenpoten bovenop lagen.
Het Viva forum is papaja.
quote:Yvonne77 schreef op 04 juni 2012 @ 20:22:

[...]

Hoeft niet van eten te zijn, kan ook 'gewoon' buikgriep zijn en dat krijg je meestal van iemand anders. Ik heb het een paar maanden geleden ook gehad, het leek wel...nee, laat ik jullie de details maar besparen Ik denk dat dat het was. Had het nog nooit gehad, wist niet dat ik me zo beroerd kon voelen....
van het noro virus kun je heel ziek zijn SG, ik lag er een week mee in het ziekenhuis
quote:SeptemberGirl schreef op 04 juni 2012 @ 20:32:

[...]

Ik denk dat dat het was. Had het nog nooit gehad, wist niet dat ik me zo beroerd kon voelen....Hier is het elke winter wel een paar keer raak. Zeker sinds ik een kind op school heb. Die besmetten elkaar continu.
quote:scheelschaapje schreef op 04 juni 2012 @ 20:18:

[...]

GEEN Imodium nemen bij voedselvergiftiging! Het stopt je darmen dus de bacterien (als die er zijn) blijven dan langer in je darm.

Oh. Dat wist ik niet. Zal het onthouden!
quote:scheelschaapje schreef op 04 juni 2012 @ 20:33:

van het noro virus kun je heel ziek zijn SG, ik lag er een week mee in het ziekenhuis

Wow! Arm, ja arm schaap!

Hoe kwam het dat je naar het ziekenhuis moest?
Overigens SeptemberGirl (geloof ik) heb ik het alleen bij kip. Van ander rood vlees word ik niet zo angstig. Laatst nog een hamburger, rood binnenin, opgegeten bij een BBQ.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 juni 2012 @ 20:48:

[...]

Wow! Arm, ja arm schaap!

Hoe kwam het dat je naar het ziekenhuis moest?ik was uitgedroogd
Nou, vooralsnog helemaal niks aan de hand. Gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven