Rauwe kip op

04-06-2012 19:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden vandaag kip uit braadzak. Mijn vriend heeft een gasoven en ik had nog de standen opgezocht op welke stand hij moest staan. En heb 'm er een uur ingehad.

Vriend was nog even in de keuken en zei dat ik maar alvast moest beginnen. Ik neem dus mijn eerste kippenbootje en begin te knabbelen. Vriend komt er even later bij zitten en begint ook aan z'n eerste pootje. Ik heb 'm al bijna op (eet gelukkig langzaam!), als vriend zegt dat ik moet stoppen want hij is nog halfrauw. Ik spuug gelijk alles wat nog in m'n mond zat op m'n bord.

Maar had 'm dus bijna op. Ik heb dus heel waarschijnlijk wat rauwe kip op.

En nu maak ik me dus erge zorgen of ik straks zal moeten overgeven. Ik ben nog niet panisch, maar dat zal wel komen als ik misselijk begin te worden. Zul je zien, is het alleen omdat ik me zo druk maak en komt het helemaal niet tot overgeven.

Pffff, wie weet of enkele hapjes halfrauwe kip al kunnen leiden tot overgeven?
Mijn vriend zat na wat rauwe kip 14 dagen op de wc ;)
Loat goan!!!
Ik eet regelmatig rauw vlees, en ook varkensvlees eet ik "rare". Ik probeer mijn kip wel gewoon doorbakken te krijgen, maar doe echt niet moeilijk als ie nog rauw is van binnen.

Ik heb nog nooit voedselvergiftiging gehad van vlees dat ik rauw at. Wel van gebakken vlees uit restaurants. Volgens mij inderdaad door kruisbestuiving. Die paniek voor rauw vlees begrijp ik echt niet.

Is iedereen die bang is voor rauw vlees ook bang voor rauwe vis? Daar kan namelijk ook slamonella in zitten.

En toen ik salmonella had (van goed doorbakken kip) hoefde ik amper over te geven. Heb gewoon 10 dagen op de wc gegeten. Is goed voor de lijn, moet je maar denken.
Ik ben vele keren gewaarschuwd dat rauwe kip slecht is. Ik ben dus (extreem?) bang gemaakt.

Als ik zou weten dat ik er alleen diarree van zou krijgen, dan maakte mij het niet uit. Ben het gewend om diarree te hebben (Metformine). Het is echt puur de angst om over te moeten geven. Ik raak in paniek als ik misselijk word.
quote:gember999 schreef op 04 juni 2012 @ 23:57:

Ik eet regelmatig rauw vlees, en ook varkensvlees eet ik "rare". Ik probeer mijn kip wel gewoon doorbakken te krijgen, maar doe echt niet moeilijk als ie nog rauw is van binnen.

Ik heb nog nooit voedselvergiftiging gehad van vlees dat ik rauw at. Wel van gebakken vlees uit restaurants. Volgens mij inderdaad door kruisbestuiving.

Kruisbesmetting bedoel je denk ik. Vlees stuift over het algemeen niet zo erg, bloemen wel

Ik zou toch eens bedenken waarom vlees gebakken wordt, misschien om bepaalde bacterieen te doden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven