Topchef 2012
donderdag 24 mei 2012 om 21:30
Wat ongelooflijk onterecht dat huilie Barbara door is! Ik ben er gewoon boos om. Ze laat haar partner gewoonweg barsten en verlaat met een hoop poeha de keuken. Nou wegwezen dan!
En dan door de cook off toch nog doorgaan, door afhaken van 1 tegenstander en het verknallen van het gerecht door een andere.
En dan door de cook off toch nog doorgaan, door afhaken van 1 tegenstander en het verknallen van het gerecht door een andere.
donderdag 24 mei 2012 om 21:55
Nu was Gilvano ook wel gigántisch aan het kloten hoor!
Maar als Barbara zo goed wist hoe Duitse biefstuk gemaakt moest worden, waarom deed ze het dan zélf niet! Ik snapte daar echt helemaal niks van. Maar wel flippen omdat hij het niet goed deed. Bezopen situatie, en de chefs hadden haar best een standje mogen geven omdat ze haar partner in de steek liet.
Edit: Ze zeiden natuurlijk wel dat ze haar kennis had moeten delen, maar ik had het wel geinig gevonden als ze hadden gezegd: 'Voor mensen die hun kookpartner de gerechten alleen laat afmaken, eindigt Topchef hier'......
Maar als Barbara zo goed wist hoe Duitse biefstuk gemaakt moest worden, waarom deed ze het dan zélf niet! Ik snapte daar echt helemaal niks van. Maar wel flippen omdat hij het niet goed deed. Bezopen situatie, en de chefs hadden haar best een standje mogen geven omdat ze haar partner in de steek liet.
Edit: Ze zeiden natuurlijk wel dat ze haar kennis had moeten delen, maar ik had het wel geinig gevonden als ze hadden gezegd: 'Voor mensen die hun kookpartner de gerechten alleen laat afmaken, eindigt Topchef hier'......
donderdag 24 mei 2012 om 22:17
Precies, dat dus!! Ze liep weg en zei dat ze er mee stopte. Prima, maar dan ook wieberen.
Ik snapte er ook niks van. Hij kende Duitse biefstuk niet, waarom dan hem niet de groente laten doen en zelf met het vlees aan de slag. In plaats van rollend met de ogen commentaar te gaan staan leveren over met de draad mee of tegen de draad in snijden.
Je staat daar verdorie toch SAMEN om het de gasten naar de zin te maken.
En dan al dat gezeur in het begin dat Vincent niet wilde vertellen wat hij met die aardappels ging doen.
Ik snapte er ook niks van. Hij kende Duitse biefstuk niet, waarom dan hem niet de groente laten doen en zelf met het vlees aan de slag. In plaats van rollend met de ogen commentaar te gaan staan leveren over met de draad mee of tegen de draad in snijden.
Je staat daar verdorie toch SAMEN om het de gasten naar de zin te maken.
En dan al dat gezeur in het begin dat Vincent niet wilde vertellen wat hij met die aardappels ging doen.
vrijdag 25 mei 2012 om 12:40
Ik was ook zo kwaad gisteren! Hoe kun je Barbara door laten gaan? Als je wegloopt en je teamgenoot zo laat vallen.. En die rollende ogen richting de camera, grrr.
Ik hoop dat ze vanavond heel snel kan vertrekken! Ik vind dat chefs Gilvano naar de sterrenzaak hadden moeten sturen, vanwege doorzettingsvermogen
Ik hoop dat ze vanavond heel snel kan vertrekken! Ik vind dat chefs Gilvano naar de sterrenzaak hadden moeten sturen, vanwege doorzettingsvermogen
vrijdag 25 mei 2012 om 16:22
Ik ben het met jullie eens. Stoom komt nog uit mijn oren. Die Barb weet hoe ze die biefstuk moet maken. G komt er eerlijk voor uit dat hij het niet weet. Dan doe jij toch het vlees. Die ui, aardappel en spercieboontjes had hij mooi kunnen doen.
Wat mij betreft had ze eruit gemoeten omdat ze midden bij het uitdienen wegloopt. Dat kan niet, niet in het echt en niet in het programma. Er zitten betalende gasten. En dan voor de camera zeggen hoeveel respect je daarvoor hebt, ammehoela.
Weg met dat mens. Ze verdient het niet om vandaag erbij te zijn. Snap die chefs echt niet hoor in deze. Jammer dat wij kijkers niet mogen meebeslissen. Soort staffunctie op hun site.
Wat mij betreft had ze eruit gemoeten omdat ze midden bij het uitdienen wegloopt. Dat kan niet, niet in het echt en niet in het programma. Er zitten betalende gasten. En dan voor de camera zeggen hoeveel respect je daarvoor hebt, ammehoela.
Weg met dat mens. Ze verdient het niet om vandaag erbij te zijn. Snap die chefs echt niet hoor in deze. Jammer dat wij kijkers niet mogen meebeslissen. Soort staffunctie op hun site.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 26 mei 2012 om 10:33
Mooi zo, Barbara gisteren als eerste exit.
Ik heb persoonlijk niet zoveel met dat moleculair koken (hou bijvoorbeeld echt niet van gelei), maar heb het nog altijd liever dan het ontleden van zo'n hele kalfskop. Die kaasballetjes vond ik trouwens wel geinig, die leken me ook wel lekker.
Ik zei eerder dat ik Vincent niet zo leuk vond, maar daar kom ik toch op terug. Eigenlijk best een aardige, rustige jongen. Goed dat hij door is. Ook voor Tom vind ik het leuk. Jammer van Frans, maar hij is ver gekomen voor een amateur.
Volgende week de halve finale. Leuk, om alle oude bekenden weer te zien.
Ik heb persoonlijk niet zoveel met dat moleculair koken (hou bijvoorbeeld echt niet van gelei), maar heb het nog altijd liever dan het ontleden van zo'n hele kalfskop. Die kaasballetjes vond ik trouwens wel geinig, die leken me ook wel lekker.
Ik zei eerder dat ik Vincent niet zo leuk vond, maar daar kom ik toch op terug. Eigenlijk best een aardige, rustige jongen. Goed dat hij door is. Ook voor Tom vind ik het leuk. Jammer van Frans, maar hij is ver gekomen voor een amateur.
Volgende week de halve finale. Leuk, om alle oude bekenden weer te zien.
zaterdag 26 mei 2012 om 10:40
zaterdag 26 mei 2012 om 10:47
Nou, Barb ging een vogelnestje maken van aspergeslierten, en dat nestje ging ze kleuren met bietensap. De chef had meteen al zijn bedenkingen daarbij (zei hij niet tegen haar hoor), omdat biet de smaak van asperge erg overheerst.
Verder had ze een gelei van komkommer gemaakt, waar geen smaak aan zat. Van de vier gerechten was dat van haar dus echt wel het slechtst.
Edit: het zag er overigens wel mooi uit. Maarja, als het niet te nassen is, houdt het toch echt op.
Verder had ze een gelei van komkommer gemaakt, waar geen smaak aan zat. Van de vier gerechten was dat van haar dus echt wel het slechtst.
Edit: het zag er overigens wel mooi uit. Maarja, als het niet te nassen is, houdt het toch echt op.
zaterdag 26 mei 2012 om 11:50
zaterdag 26 mei 2012 om 11:51
Gelukkig dat Barbara er meteen uit was.
Ik vond het heel sneu dat Frans eruit was maar hij heeft het super gedaan voor amateur. Jammer dat zijn gelei was mislukt.
Ik heb ook nog nooit iets gedaan met het modeculair koken. Die kaasbolletjes leken mij wel erg leuk om te maken.
Ik vond het heel sneu dat Frans eruit was maar hij heeft het super gedaan voor amateur. Jammer dat zijn gelei was mislukt.
Ik heb ook nog nooit iets gedaan met het modeculair koken. Die kaasbolletjes leken mij wel erg leuk om te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 28 mei 2012 om 22:25
Ik ben een beetje pissig. Ik heb het helaas maar half kunnen zien maar ga zo de herhaling kijken.
Waarom laat je de kandidaten in de halve finale samenwerken?
Nee ik vond het geen eerlijke opdrachten. Met een slechtere kandidaat uit je provincie is het dus exit.
Ik vind dat je ze individueel op hun kunnen moet beoordelen.
Waarom laat je de kandidaten in de halve finale samenwerken?
Nee ik vond het geen eerlijke opdrachten. Met een slechtere kandidaat uit je provincie is het dus exit.
Ik vind dat je ze individueel op hun kunnen moet beoordelen.
dinsdag 29 mei 2012 om 21:28
Dat vind ik ook, en ik vind dat die finaleweken er veel te snel doorheen gejast worden. Week in week uit hebben we van maandag tot en met woensdag zitten kijken naar dat geklungel in die studio, en nu moet er na één opdracht al een duo weg. Zo zonde vind ik dat. Neem dan een weekje extra voor die finale.
woensdag 30 mei 2012 om 06:04
Ik ben gek op amuses maken, jammer dat het gister met zwezerik was, dat trekt mij niet.
Vanavond komt denk ik mijn favoriet Manon. Ik hoop dat zij doorgaat.
Op de manier hoe het nu gaat maakt het meer uit met wie je uit je provincie moet koken. Hopelijk volgend seizoen een andere manier want dit is wel rommelig afgehandeld zo de halve finale. Beetje afraffelen, lekker snel thuis.
Vanavond komt denk ik mijn favoriet Manon. Ik hoop dat zij doorgaat.
Op de manier hoe het nu gaat maakt het meer uit met wie je uit je provincie moet koken. Hopelijk volgend seizoen een andere manier want dit is wel rommelig afgehandeld zo de halve finale. Beetje afraffelen, lekker snel thuis.
woensdag 30 mei 2012 om 11:00
Was vorig seizoen al precies hetzelfde. Echt heel erg jammer!
Dat samen beoordelen vond ik toen ook al belacheljk.
Die Barry uit Friesland die al volkomen onterecht in de halve finale stond, verknalt het wel voor haar partner die nota bene het beste gerecht had.
Weet het niet zeker, maar dacht dat de finaleweek wel individueel was.
Vandaag de laatste 4 provincies, dan hebben we er in totaal 6 over en dan zullen er morgen en vrijdag nog wel 3 afvallen.
Dat samen beoordelen vond ik toen ook al belacheljk.
Die Barry uit Friesland die al volkomen onterecht in de halve finale stond, verknalt het wel voor haar partner die nota bene het beste gerecht had.
Weet het niet zeker, maar dacht dat de finaleweek wel individueel was.
Vandaag de laatste 4 provincies, dan hebben we er in totaal 6 over en dan zullen er morgen en vrijdag nog wel 3 afvallen.
donderdag 31 mei 2012 om 08:38
Jammer inderdaad, ze was echt een van de allerbesten, maar gisteren maakte ze er niks van.
En dan is het weer: je bent zo goed of slecht als je laatste gerecht!
In het voorstukje was duidelijk te zien dat de boys van Flevoland er weer bij waren en dus een van de twee wildcards hebben gekregen. Benieuwd voor wie de tweede wordt.
En dan is het weer: je bent zo goed of slecht als je laatste gerecht!
In het voorstukje was duidelijk te zien dat de boys van Flevoland er weer bij waren en dus een van de twee wildcards hebben gekregen. Benieuwd voor wie de tweede wordt.
vrijdag 1 juni 2012 om 06:49
Wat heeft die wildkaarten voor zin? Je stuurt 2 provincies naar huis omdat ze in jouw ogen niet voldoende gepresteerd hebben en dan laat je ze weer opdraven?
Nee beoordeel de kandidaten op hun eigen kunnen en niet gezamelijk. Dat is leuk voor de iets mindere kandidaten maar uiteindelijk komen ze er gewoon niet verder mee als je het moet opnemen tegen bijv. profs.
Nee beoordeel de kandidaten op hun eigen kunnen en niet gezamelijk. Dat is leuk voor de iets mindere kandidaten maar uiteindelijk komen ze er gewoon niet verder mee als je het moet opnemen tegen bijv. profs.
vrijdag 1 juni 2012 om 11:46
Ik las in televizier dat de finale in België is. Wat vinden jullie daarvan?
Best vreemd toch, aangezien topchef juist over 12 Nederlandse provincies gaat?
Best vreemd toch, aangezien topchef juist over 12 Nederlandse provincies gaat?
zaterdag 2 juni 2012 om 11:04
Nee ik vind het niet storend dat het in Belgie is. Ik ben trouwens al weer veel vergeten van vorig seizoen, dat van Spanje staat me niet meer bij en Tim die gewonnen heeft ook niet meer. Kan hem me niet meer voor me halen.
Quote;
De 12 Provincies gaan topkoks Robert Kranenborg en Julius Jaspers op zoek naar de beste amateurkok van Nederland.
Ik vind meer dat amateurkok niet correct is. Er doen gewoon prof.koks mee dus het is denk ik een eerlijkere strijd als je of alleen amateurs mee laat doen, of alleen prof. koks. Je ziet toch, hoe goed de amateurs zijn, dat ze toch meestal afvielen op het laatst.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet van volgend seizoen. Hoop dat die nog iets leuker is dan nu. Vond de weken nu soms langdradig en de halve finale/finale lijkt wel een race opeens, gaat m.i. veel te snel/afraffelen.
zaterdag 2 juni 2012 om 12:09
Tim was die blonde jongen met best veel (moeder) vlekken op zijn gezicht.
Inderdaad van amateurkoks is bepaald geen sprake.
Wat is die Maurice een, laat ik het vriendelijk zeggen, domoor.
Er werd zoveel nadruk gelegd op het wegen van de coquilles en dan doet hij dat simpelweg niet.
Vond hem steeds al een wat arrogante uitstraling hebben, zo van 'ik weet het wel'. Balen voor Jelmer; alhoewel die ook niet top had gepresteerd.
Limburg met een wildcard door; donderdag waren zij al het best met het tweede gerecht en gisteren weer heel goed.
Benieuwd naar volgende week. Gaan we eindelijk individueel beoordelen.
Inderdaad van amateurkoks is bepaald geen sprake.
Wat is die Maurice een, laat ik het vriendelijk zeggen, domoor.
Er werd zoveel nadruk gelegd op het wegen van de coquilles en dan doet hij dat simpelweg niet.
Vond hem steeds al een wat arrogante uitstraling hebben, zo van 'ik weet het wel'. Balen voor Jelmer; alhoewel die ook niet top had gepresteerd.
Limburg met een wildcard door; donderdag waren zij al het best met het tweede gerecht en gisteren weer heel goed.
Benieuwd naar volgende week. Gaan we eindelijk individueel beoordelen.
dinsdag 5 juni 2012 om 04:27
Ja ik vond het wel een leuke aflevering. Ik ken die boerderij daar en vond het een leuke opdracht.
Doordat ik niet een favoriet meer heb dacht ik dat het niet meer zo spannend zou zijn maar dat is niet waar. Die Eric vind ik heerlijk enthousiast en het zou zo top zijn als hij als amateur zou winnen, zijn 2 broers heeft hij al weg gespeeld.
Ja de 2 dames doen het goed. Die gun ik het ook heel erg.
Vond die Anne wel aandoenlijk vandaag.
Bij het voorstukje van morgen kan ik mij nog even niets voorstellen. Het lijkt op een groepsopdracht en ik had gehoopt dat er alleen nog maar individuele opdrachten zouden komen.
Wel leuk weer later in de week dat de Prof.Topchefs met sterren de kandidaten weer gaan helpen. Van vorig jaar weet ik alleen nog (kwam net met voorstukje weer in mijn herinnering) dat de ene chef zijn kandidaat meer hielp dan de ander.
Doordat ik niet een favoriet meer heb dacht ik dat het niet meer zo spannend zou zijn maar dat is niet waar. Die Eric vind ik heerlijk enthousiast en het zou zo top zijn als hij als amateur zou winnen, zijn 2 broers heeft hij al weg gespeeld.
Ja de 2 dames doen het goed. Die gun ik het ook heel erg.
Vond die Anne wel aandoenlijk vandaag.
Bij het voorstukje van morgen kan ik mij nog even niets voorstellen. Het lijkt op een groepsopdracht en ik had gehoopt dat er alleen nog maar individuele opdrachten zouden komen.
Wel leuk weer later in de week dat de Prof.Topchefs met sterren de kandidaten weer gaan helpen. Van vorig jaar weet ik alleen nog (kwam net met voorstukje weer in mijn herinnering) dat de ene chef zijn kandidaat meer hielp dan de ander.