Geen zin...

05-06-2012 10:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Arnold. Ik ben vader en we hebben een druk gezin. Ik hoef hier niemand te vertellen dat het effect heeft op je relatie. en ook op je seksleven. Mijn vrouw is vaak moe terwijl ik nog energie heb. Dit geeft mij het gevoel dat ik afgewezen wordt. Ik mag graag sporten en zie er voor 37 nog redelijk uit. Ze geeft aan dat ze na een drukke avond niet de knop kan omzetten. Ik kan dat wel. Ik wil het soms maar laten om discussie en afwijzing te voor komen. Nu merk ik dat het niet werkt. Hoe moet ik het aanpakken?
Vrouwen hebben vaak eerst intimiteit/rust nodig om zin in seks te krijgen, mannen komen tot rust en ervaren kntimiteit tijdens de seks.

Neem haar mee een weekendje weg of kinderen naar de oppas.
Computer says nooooo
Enige tip die ik je als man kan geven helpen (dingen uit handen nemen)

Wij werken beide (vrouw 3 dagen) en hebben 2 kinderen.

en ja soms is het druk hectis e.d.

wat ik je zou aanraden (buiten af en toe 1 of 2 keer per jaar weekend zelf weg gaan zonder kinderen)

is werk uit handen nemen (ik kook bijvoorbeeld bijna elke avond, zorg dat alles in de vaatwasser e.d. komt en meestal leg ik of we samen de kinders op bed.

maa rmeot zeggen dat bij ons de sex van savonds voornamelijk naar de ochtend is verpolaatst zeker in het weekend

(ben je beide gewoon nog niet moe, kinders izjn oud genoeg om beneden henzelf even te vermaken een uurtje lukt vaan wel :P)

s6
Vertel wat meer, is ze echt moe, werkt ze echt heel hard, of is haar levensdroom in vervulling (gezinnetje) en heeft ze geen behoeftes meer?
quote:summer73 schreef op 05 juni 2012 @ 10:20:

Vrouwen hebben vaak eerst intimiteit/rust nodig om zin in seks te krijgen, mannen komen tot rust en ervaren kntimiteit tijdens de seks.

Neem haar mee een weekendje weg of kinderen naar de oppas.Vrouwen raken vaak ook in de 'mood' tijdens de seks. Toch? Zo'n drama is het niet om een gezin te onderhouden en als je alleen maar tijdens vakanties intiem kan zijn met je man dan is er iets meer aan de hand.
Hoe kan het dat je vrouw moe is en jij niet?

Hoe liggen thuis de verhoudingen?

Ben jij na een dag werken klaar en doet zij dan nog dingen thuis (eten koken, kinderen in bed en dergelijke) of doen jullie dit samen (en alsjeblieft, niet hélpen.. het is beide verantwoording)

Het kan zijn, in geval je wel helpt, dat je vrouw toch de verantwoordelijkheid blijft voelen, omdat ze jou moet 'vragen' haar te helpen, maar als jij het niet doet dan moet zij het weer doen?

ik gok maar wat hoor..

Ik lees ook dat jij graag sport en er voor 37 jaar nog redelijk uitziet. Hoe zit dat met haar? Heeft zij ook de mogelijkheid iets voor zichzelf te doen? Of is de avond, kinderen eindelijk op bed, en kom jij dan nog weer wat vragen (aandacht/seks), waardoor zij het gevoel kan hebben niet aan zichzelf toe te komen. Geef haar vooral ook aandacht, zonder dat er seks tegenover lijkt te moeten staan.

Dit zijn zo dingen die mij te binnen schieten.

Vraag eens aan haar hoe zij het ziet. Waardoor zij denkt dat ze zo moe is, of er nog dingen zijn die ze graag zou doen, dingen waarvan zij liever had dat jij ze deed.

Daarnaast nog:

hoeveel kinderen hebben jullie

hoe oud zijn deze kinderen

wat is de verdeling bij jullie thuis

is de relatie gelijkwaardig

hoe vaak hebben jullie eigenlijk seks?
Later is nu
quote:kadanz schreef op 05 juni 2012 @ 10:23:

[...]

Vrouwen raken vaak ook in de 'mood' tijdens de seks. Toch? Zo'n drama is het niet om een gezin te onderhouden en als je alleen maar tijdens vakanties intiem kan zijn met je man dan is er iets meer aan de hand.Maar als TO gaat zitten 'drammen' en dan ook nog komt met 'als we eenmaal bezig zijn, raak je vast wel in de mood', dan zou bij mij de lol er ook wel afzijn.
Later is nu
Ik weet niet precies wat het is: geen zin omdat ze moe is of omdat ze nu een gezin heeft. Weekendje weg is een goede tip alleen 1 malig. Het is meer een structureel probleem. Soms heb ik het idee dat het voor haar niet meer hoeft. En dat vind ik moeilijk.
Ik denk dat het een vaker voorkomend probleem is. Kijk inderdaad eens of je op andere momenten sex kunt hebben zoals in het weekend 's ochtends vroeg. Een vrouw beleeft kinderen en de druk ervan en sex denk ik vaak anders dan een man. Hier is het niet anders dan jij beschrijft overigens dus ik spreek uit ervaring. Je kunt het best eens aankaarten maar er maar over praten werkt niet. Zit je de hele avond allebei naast elkaar op de bank naar de tv te staren of is er nog tijd voor een goed gesprek. Leg de kinderen eens op bed en eet later samen, eens eten zonder strijd kan ook heel heilzaam zijn. Na het eten de tv eens uithouden, lekker buiten gaan zitten met een wijntje, vuurkorf aan en je hebt al een hele andere toon gezet. Hier heeft praten over nog nooit geholpen, anders doen wel. Ons sexleven is trouwens ook enorm verbeterd sinds de jongens 's ochtends even zelf een filmpje kunnen kijken, 's ochtends vroeg ben ik niet uitgeput, om 23.30 uur moet je mij ook niet uit mijn broodnodige slaap houden.

Je schrijft dat je denkt dat het voor haar niet meer hoeft, dat is op sommige momenten misschien ook wel zo, maar probeer het eens op een hele andere manier.
Vraag haar hoe jij haar kan helpen minder moe te zijn.
Wat dreamer zegt.
Computer says nooooo
Heb je haar al uitgelegd dat jij het ervaart als afwijzing en bang bent dat jullie relatie/seksleven uitgeblust is? Dat zou ik eerst doen want dan weet je wat het probleem is. Als ze geen zin meer heeft in seks kun je vragen hoe het voor haar weer leuk zou worden. Je mag van haar best een beetje inzet verwachten, maar ga niet pushen, dat werkt averechts.
De tijd dat je aan jezelf spendeert met sporten (wat je misschien vaak doet, gezien het 'er goed uit zien') kun je misschien eens wat minderen. En geef háár dan die tijd, terwijl jij in die tussentijd (eveneens structureel en niet eenmalig) haar het werk uit handen neemt.

Doe iedere week de strijk, dat schijnt bij veel moeders veel energie te kosten. Zorg dat ze ieder weekend ongestoord kan douchen, badderen of tutten gedurende een paar uur. Etc. Mannen zien dit vaak niet, dat vrouwen zoveel doen.

Ooit een stukje uit een comedy (According to Jim) gezien. Man, vrouw, paar kinderen. Hij is eigen baas van een bouwbedrijf, zij is thuis en houdt het huis netjes. Komt op een dag Jim thuis in één grote puinhoop. Overal troep, rennende en gillende kinderen, niets staat er nog recht, nergens kun je nog zitten. Zegt hij: 'Wat is hier gebeurd!?!' Waarop zij zegt, rustig achterover leunend met een boekje in de enige vrije stoel: 'Jij vraagt je toch altijd af wat ik in hemelsnaam doe de hele dag? Nou, ziehier het resultaat als ik dat allemaal níet doe!'

Ondanks dat een van de beide moe is, is het vaak toch het beste om gewoon even met elkaar te vrijen. Moe zijn is iets anders dan tegen je wil in. En in de meeste gevallen word de sex afgekapt omdat ze dus door de vermoeidheid niet willen. Maar vraag haar gewoon eens of ze het met je wil proberen tijdens een vermoeid moment. Misschien werkt het dan juist wel ontspannend ipv opwindend. En daar is toch ook niks mis mee?
Wij werken beide, ik helemaal en mijn vrouw 2. Drie kinderen, 3, 5 en 6 jaar. We hebben gesproken wat ze aan ontspanning kan doen, ze weet dat niet... Ik ga meestal als de kinderen in bed liggen een uurtje sporten. Dank voor de tips tot nu toe. Het is meer dat ik nu het gespreksonderwerp laten liggen om conflicten / afwijzing te voorkomen..
Ik heb ook weleens geen zin en mijn man heeft het libido van een hengst. Soms moet hij dan maar overslaan. Maar ik vind ook dat het geven en nemen is, dus doe het vaak voor hem. Dat moet jou vrouw ook een beetje inzien denk ik.
Hoe vaak doen jullie het nu Arnoldviva? En hoevaak zou jij willen, hoe vaak zou zij willen? Zou er een moment te vinden zijn, die voor allebei goed uitkwam? Met de leeftijd van jouw kinderen, is de zondagmorgen idd een hele fijne optie

Hoe vaak per week ga jij sporten? Toch niet elke dag hoop ik?

En wat Molly zegt vind ik ook wel een goede: gun haar eens een (halve) dag dat ze lekker alleen kan tutten, douchen, scrubben enzovoorst. Of lekker met vriendin weg, 1x per maand. Whatever.

Dat zij zelf niet weet wat ze zou willen doen, is ook wel jammer, maar misschien heeft ze eerst wat tijd/rust nodig voordat ze überhaupt het idee heeft dat ze zelf wat kán gaan doen.
Later is nu
quote:arnoldviva schreef op 05 juni 2012 @ 12:21:

Wij werken beide, ik helemaal en mijn vrouw 2. Drie kinderen, 3, 5 en 6 jaar. We hebben gesproken wat ze aan ontspanning kan doen, ze weet dat niet... Ik ga meestal als de kinderen in bed liggen een uurtje sporten. Dank voor de tips tot nu toe. Het is meer dat ik nu het gespreksonderwerp laten liggen om conflicten / afwijzing te voorkomen..

Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn, lastig om zomaar iets te zeggen.

Ten eerste kan het iets tussen de oren zijn:

- Als jij een beetje 'needy' bent in de relatie in bepaalde opzichten, dan is dat niet aantrekkelijk. Dat kan gebeuren zonder dat je dat door hebt.

- Zijn jullie in de relatie zelfstandig? Ga jij of je vrouw wel eens met een vriend/vriendin op vakantie?

- Zijn er nare/negatieve patronen in de relatie?

- Hoe zit ze in haar vel?

- Hoe zit jij in je vel?

Ten tweede kan het iets qua seksualiteit zijn:

- Vind ze vrijen fijn?

- Vind ze vrijen met jou fijn?

- Geef jij evenveel aandacht aan haar dan zij aan jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven