Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
Goed idee.

In mijn laatste post op het andere topic stelde ik dat mannen massaal een meerderwaardigheidscomplex hebben. Wat per definitie voortkomt uit een minderwaardigheidscomplex (minderwaardig voelen omdat vrouwen de "graal" bezitten).

Daarom kunnen mannen gelijkwaardigheid zeer moeilijk aan.
Ik vind het heel storend dat je álle mannen over dezelfde kam scheert Gunstig. Waarmee je óók mijn vader en mijn man tot potentiële daders profileert. En ik kan je vertellen dat dat níet het geval is.

Dat er kloothommels tussen zitten, staat buiten kijf, maar láng niet iedereen is zoals jij beschrijft.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik kan hier dus helemaal niks mee, met dat verhaal over de graal. Niet omdat je daarmee iets over mannen zegt, maar vooral omdat je daarmee iets over mij als vrouw zegt. Ik voel me gereduceerd tot een baarmoeder. Als die baarmoeder zo overweldigend belangrijk is, zou mezelf voortplanten mijn belangrijkste functie zijn. Daar word ik niet blij van.

Kan best zijn hoor, dat op heel diep niveau dit soort driften spelen. Maar ik denk nog steeds dat een mens meer is dan zijn of haar driften.
Ik denk dat dit oergedoe wel de onderste steen is.

En ik denk ook dat "beschaving" maar een dunne waas is.
Het verschil tussen mensen en de rest van de dierenwereld is dat wij de mogelijkheid hebben op iets anders dan purr enkel en alleen onze driften te handelen.
Tja, ik zie dat zelf niet zo.

Mannen wel, dat blijkt uit alles. Het ophemelen, het neerkijken.
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 10:37:

Tja, ik zie dat zelf niet zo.

Mannen wel, dat blijkt uit alles. Het ophemelen, het neerkijken.Mijn man, noch mijn vader, noch het merendeel van de mannen in mijn omgeving hemelen mij op, en kijken al helemaal niet op mij neer. Ze zien me voor wie ik ben: een méns met goede en slechte kwaliteiten. Oh en zonder wens om mijn 'graal' in te zetten....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:megimpi schreef op 05 juni 2012 @ 10:35:

Ik denk dat dit oergedoe wel de onderste steen is.

En ik denk ook dat "beschaving" maar een dunne waas is.Zo denk ik er ook over. Ik begrijp wel dat veel mensen het (liever) niet zo zien. Door andere ervaringen, of het niet willen weten, veiligheid willen vinden (dan al niet in illusie). Een andere vorm van zelfbescherming, het niet-weten zeg maar.
Ik ben door sommigen uitgekotst in dat topic. Prima, ik zal er mij aandeel in hebben gehad. Maar ik kon er ook niets goeds zeggen volgens diezelfde personen. Ik ben er uitgemaakt voor aanrander terwijl ik op dat moment alleen maar vertelde over mijn ervaring en een voorval waarin ik absoluut niet te kwader trouw heb gehandeld. Daarna kon ik me alleen nog maar verdedigen, wat me nog minder in dank werd afgenomen. Soit.

Sommigen vroegen wat ik als man in dat topic deed.

Ik reageerde echter alleen als het topic richting mannenhaat uitging. Ik begrijp heel goed dat vrouwen onderling hun eigen verkrachtingstopic willen hebben, maar wees niet verbaasd als er mannen reageren als het topic een andere kant op gaat.
Getver, wat klinkt dit sektarisch en ultrafeministisch.

Gelukkig ben ik in mijn leven maar heel zelden een een manspersoon tegengekomen die aan jullie beschrijving van "de man in het algemeen" voldoet.
Eigenlijk is het triest dat zo een gebeurtenis je zo beschadigt heeft dat alle mannen het vlees geworden kwaad zijn geworden.

Op deze wijze doe je je zelf enorm te kort, zonder dat je het weet.

Waarschijnlijk denken jullie het tegen over gestelde.

Hebben jullie zelf zoons of dochters?
quote:kadanz schreef op 05 juni 2012 @ 10:43:

(..) maar wees niet verbaasd als... (..)

maak je geen zorgen...

niets verbaast mij nog.
quote:Sunemom schreef op 05 juni 2012 @ 10:36:

Het verschil tussen mensen en de rest van de dierenwereld is dat wij de mogelijkheid hebben op iets anders dan purr enkel en alleen onze driften te handelen.Jammer dat mensen te weinig doen hiermee
Kadanz, je hebt je in dat andere topic gedragen als een kleuter, die niet wil snappen wanneer het genoeg is. Of laat ik het aardiger zeggen: als iemand die tijdens de vergadering van de OR blijft doorgaan over het merk koffie in de automaat, terwijl we toe waren aan het agendapunt 'welke helft van het bedrijf wordt ontslagen'.
gaat dit topic alleen over grensoverschrijdend gedrag van mannen of ook van vrouwen?

Ik ben een aantal keer vervelend behandeld door mannen (op een sexuele manier) maar ook vervelend behandeld door vrouwen (niet op een sexuele manier). Gek genoeg kon ik me makkelijker over het gedrag van die mannen zetten (vaak enigszins onbekenden) dan over het manipulerende gedrag van vrouwen.
Kadanz > Naar mijn idee onderschat je vrouwen in het algemeen en gunstig in het bijzonder. Ik haal uit haar berichten geen random mannenhaat maar ik zie bij haar een onderbouwde visie waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.
quote:Mevrouw75 schreef op 05 juni 2012 @ 10:51:

(..)Gek genoeg kon ik me makkelijker over het gedrag van die mannen zetten (vaak enigszins onbekenden) dan over het manipulerende gedrag van vrouwen.

vrouwen kunnen idd. enorm sneaky zijn..

en dan vooral naar elkaar.
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 10:46:

[...]

maak je geen zorgen...

niets verbaast mij nog.De dag dat niets mij meer verbaast, hang ik mezelf op. Dat meen ik. Ik snap dat ik op jou overkom als een Jehovagetuige, die je per se de blijde boodschap wil brengen. Maar ik vind die rigide houding echt heel verdrietig. Het komt op mij over als een gevangenis die je voor jezelf gemaakt hebt, waar je het wel lekker veilig vindt.
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 10:28:

Goed idee.

In mijn laatste post op het andere topic stelde ik dat mannen massaal een meerderwaardigheidscomplex hebben. Wat per definitie voortkomt uit een minderwaardigheidscomplex (minderwaardig voelen omdat vrouwen de "graal" bezitten).

Daarom kunnen mannen gelijkwaardigheid zeer moeilijk aan.Ik kan hier dus echt helemaal niks mee. De meeste mannen die ik ken kunnen gelijkwaardigheid nl. heel goed aan.
quote:megimpi schreef op 05 juni 2012 @ 10:53:

Kadanz > Naar mijn idee onderschat je vrouwen in het algemeen en gunstig in het bijzonder. Ik haal uit haar berichten geen random mannenhaat maar ik zie bij haar een onderbouwde visie waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.Ook ik vond dat Kadanz wel wat lang doordramde in het andere topic, máár ik kan het me ergens wel voorstellen (net als de reacties van de andere heren daar). Je zal toch, alleen omdat je met een piemel bent geboren, weggezet worden als notoir misogynist, die jaloers is op de yoni van de vrouw... Tja... Ik zou ook in de verdediging schieten. En ik haal wél rabiate mannenhaat uit de berichten van Gunstig. Ik vind dat bijzonder storend. Als een man soortgelijke berichten zou plaatsen, was het forum te klein...
quote:Mevrouw75 schreef op 05 juni 2012 @ 10:54:

[...]

Ik kan hier dus echt helemaal niks mee. De meeste mannen die ik ken kunnen gelijkwaardigheid nl. heel goed aan.

totdat je beter blijkt in iets waar zij zich expert in wanen..

dan leer je ze echt kennen.
Volkomen eens met Hasse88.
ik snap de steigerende mannen..

ik snap vrouwen die genuanceerder willen denken dan ik...

... maar het allerbeste snap ik mijzelf !
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 11:00:

[...]

totdat je beter blijkt in iets waar zij zich expert in wanen..

dan leer je ze echt kennen.Dat is mens-eigen, niet man-eigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven