Onhoudbaar

01-06-2012 13:41 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten mijn hart hier te luchten.. ik kan het bij niemand kwijt namelijk en ik merk nu dat ik het echt kwijt moet.

*poef*

Ik weet echt niet meer wat tedoen... ik ben de wanhoop nabij.

Op mijn werk ben ik 1 stress bonk.. en ik loop steeds vaker met de gedachte om de deur (ook prive) achter mij dicht te trekken en nooit meer terug tekeren.... maar en dan? Het zou niet eens kunnen want heb niet eens spaargeld en waar moet je heen.

Kort samengevat, vriend is van het pad af, ik probeer alles bij elkaar tehouden, maar raak ook de draad kwijt.

Wat kan ik nog doen... echt excuses maar haal dit wel straks weg ...
En hoe is het verder met jou Radeloosje? Hoe is de situatie nu?
Hallo allemaal hier een berichtje van mij.

Het gaat nog steeds niet goed. Ging wel even wat beter doordat ik mijn mond hield zeg maar.. Hij heeft zich inmiddels ingeschreven dus dat is dan wel weer goed. Echter zou hij vandaag de verzekering gaan bellen en daar had hij dan ineena weer geen zin in.

Ik werd kwaad, hij nog kwader, en begon weer te manipuleren en vroeg gelijk weer om geld.

Soms denk ik houdt hij wel echt van me... ik zie zoveel verschillende gezichten en gedragingen dat ik het echt niet meer weet.

Net ook belt hij me hier op het werk, eng zitten doen, mijn manipuleren, schelden weet ik het wat.. wat voel ik me klote weer...

Op de vraag van mensen hier ben je bang om weg tegaan..

Spelen zoveel dingen, angst, want ik weet dat hij niets te verliezen heeft en mij dan echt gaat dwarszitten... als ik weg ga heeft hij helemaal niks meer... maar ook schuldgevoel en toch houden van..en hopen op beter...
quote:radeloosje31 schreef op 02 juni 2012 @ 00:49:

@nien

Ik adviseer je om mijn topics eens door te lezen. (via loepje)

Titel "genoeg is genoeg"

Je zult er denk ik wel herkenning vinden.

Sterkte!

Ik weet helaas hoe moeilijk t is!Kwa Drankgebruik herken ik het wel, maar bij ons spelen er nog veel meer dingen.
Nien, heb je je vriend op jouw adres laten inschrijven? Is dat wat je bedoelt met inschrijven? Heb je hiergoed over nagedacht alvorens hiervoor toestemming te geven? Is dat verstandig met alle schuldeisers die hij heeft en rechten die hij opbouwt als hij ingeschreven staat?

Nien, wat wil jezelf nu eigenlijk? Jij schrijft dat je er aan onderdoor gaat. Dus moet er iets veranderen. En dat moet bij jou vandaan komen, je vriend doet dat niet. Jij faciliteert hem nu in zijn verslaving. Jij houdt zijn verslaving in stand.

Op de website van Al-Anon staan veel handige tips. Wel veel gericht op alcohol, maar vast herkenbaar.

Realiseer je dat bij alle verslaafden veel meer speelt dan alleen een verslaving. Ook bij Radelossje is dit zo. Je vriend is echt niet uniek. Zoek hulp voor jezelf. Ga naar maatschappelijk werk. Als jij er onderdoor gaat bereik je ook niets.

Weet je, houden van is ook loslaten.

Dat hij helemaal niets meer heeft als jij weggaat dat is echt manipulatief gedrag. En het gevolg van zijn eigen keuzes. Dat hij jou dwars gaat zitten, mag geen reden om te blijven. Blijven uit angst is echt geen goede reden.

Heb je vriendinnen waarmee je dit kunt bespreken? Of bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op je werk?
@ Dahlia als ik hem niet had laten inschrijven had hij niet verzekerd geweest en niet opgenomen kunnen worden dus ja dat doe je dan ... hij stond zowiezo al op het huurcontract dus kwa rechten weinig verschil.

Ik weet niet wat ik wil...

Ik begrijp dat blijven uit angst niet goed is, maar het speelt wel mee.

Nee heb verder niet echt iemand, ik gooi dit ook niet zomaar in de groep op werk ofzo.
Lieve Nien, stiekem had ik gehoopt dat je terug zou komen in dit topic en zou zeggen: 'Nou mensen, hij staat op straat.'

Niet helemaal reëel van mij uit want makkelijk gezegd, maar ik vraag me nu af hoe lang je hier nog mee door wilt gaan. Breekt mijn hart echt. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met inschrijven, maar als ik hoor dat hij je zelfs op je werk lastig valt en kwaad maakt nja, dit beheerst nu gewoon je leven. Vind het zo erg om te lezen.
Noiu Carpediem zo makkelijk gaat het niet. Ja het beheerst ook mijn leven....Kijk weet je ik hou echt van hem, en ik hoop dat hij ook van mij houdt... maar.. het is gewoon heel moeilijk nu
Wel weet ik wat ik soms wil , echt van de aardbodem verdwijnen.
Geloof me, ik begrijp dat je het heel moeilijk hebt. Maar je zegt 'zo makkelijk gaat het niet'. Maar in feite, heel zwart wit gezegd, is het wél zo gemakkelijk, want JIJ hebt de keuze en jij hebt die macht en jij kunt die knoop doorhakken.

Want je zegt telkens 'ik weet het niet' 'ik ben bang', maar wáár ben je nou eigenlijk écht bang voor? Om alleen te zijn? Om verdrietig te zijn? Ja, dat gaat dan gebeuren, maar iedereen gaat en moet ooit door die pijn heen. Je weet dat het zo niet kan, anders had je de OP niet zo geschreven. Je hebt veel adviezen gekregen maar toch heb je veel excuses om de situatie te houden zoals hij is. Nogmaals en zoals iedereen hier zegt: je verdient beter! Je bent veel meer waard en je hebt al alles gedaan wat je kon voor je vriend.
Carpe diem ik ben niet bang om alleen te zijn, ik ben bang voor zijn acties oa
Ik heb dan echt geen leven meer, nog minder dan dat ik nu heb
Dus je blijft bij die gast omdat je bang bent dat hij je wat aan doet als je weg gaat?

Heb je al contact met maatschappelijk werk ofzo? Ben je al bij je huisarts geweest?
Nee geen van beide.

Wat aan doet wil ik niet zeggen hij zal mij alleen heel erg dwars gaan liggen dat weet ik nu al, en dat normaal functioneren en werken dan onmogelijk word. Dus als ik zo ver ben om de stap te nemen kan ik beter de stad uit.. niemand die dat beter weet als ik
Wat Maja zegt.. Wat dacht je van vrouwen die dagelijks fysiek mishandeld worden, maar wel dapper genoeg zijn om met hun kinderen te vertrekken, ongeacht de gevolgen?

Dan heb je nog altijd in het uiterste geval de politie, een straatverbod noem maar op. Wat er ook maar nodig is om jou hierboven op te krijgen. Dan is het zo, dan moet maar je de politie inschakelen. En je zegt dat je niemand hebt, maar ga inderdaad nu al naar maatschappelijk werk, naar een arts, regel eventueel nieuwe/andere therapie//afkickkliniek of wat dan ook voor hem, ga naar familie van hem toe, zoek een vertrouwenspersoon voor jezelf zodat je dit kunt vertellen. Maar je moet nu echt eens aan jezelf gaan denken.
quote:nien80 schreef op 05 juni 2012 @ 15:23:

hij zal mij alleen heel erg dwars gaan liggen dat weet ik nu al, en dat normaal functioneren en werken dan onmogelijk word. Dat doet hij toch nu ook al?
Zorg alvast dat je nu kopieen van belangrijke papieren elders heb liggen, bij ouders / vrienden / bankkluis.

Zoek contact met maatschappelijk werk en overleg met hen of het handig is om een melding te doen bij de politie (als er dan wat gebeurt weten ze iig al wie je bent / wat de situatie is)
@ Carpediem, een straatverbod krijg je niet zomaar.. en hij zou het zo doen dat ik onder hoogspanning leef en hij net niks strafbaars doet.

Ik heb hem laten inschrijven zodat hij opgenomen kan gaan worden. Hij moet alleen nog die verzekering bellen wachtlijst staat hij al op. Die kans wil ik het nog geven , als dat mislukt dan ga ik er vandoor en zeg de huur op.
quote:carpediem90 schreef op 05 juni 2012 @ 15:26:

[...]

Dat doet hij toch nu ook al?Ja vandaag een keer, maar ik bedoel dan elke dag en uur na uur.. en daar ben ik nu gewoon niet sterk genoeg meer voor omdat te doorstaan sorry
Ik denk eigenlijk dat hij jou nu lastig kan vallen en manipuleren juist omdat je hem alle andere zorgen uit handen neemt. Als hij straks zelf alles moet regelen en voor zijn zooi moet werken of regelen etc dan heeft hij het veels te druk...

Ik begrijp dat je dit niet op het werk wilt vertellen aan collega's maar ik zou toch zeker bespreken met de huisarts - die heeft geheimhouding maar ms dat het jou oplucht en dat je een doorverwijzing kunt krijgen naar maatschappelijk werk ofzo. Die kunnen je helpen met aanwijzingen voor praktische zaken en evt ook helpen met het inzien van jouw wellich vertekende denkwijze
@ Martini, als ik weg ga gaat hij echt niet ineens alles regelen hoor dan word het alleen maar erger, ben namelijk al eens 3 weken weg geweest.

Nee ik wil dit niet op werk vertellen en ga dit ook neit doen.. loop dan ook kans als ik me veelvuldig door omstandigheden ziek moet gaan melden dat mij contract niet verlengt word....
quote:nien80 schreef op 05 juni 2012 @ 15:38:

als ik weg ga gaat hij echt niet ineens alles regelen hoor dan word het alleen maar erger, ben namelijk al eens 3 weken weg geweest.

Wiens probleem is dat dan??

En w.b. ziekmelden op t werk. Als ze daar weten dat je een problematische thuissituatie heb dan heb je meer kans op steun dan wanneer je je ziekmeld / afwezig ben zonder dat ze weten wat er aan de hand is.
ik weet het niet hoor, maar je wijst zoveel goede adviezen af en hebt voor alles een tegenargument of een smoes. Als hij 'elk uur gaat lastig vallen', neem je toch een ander nummer? Zet je je telefoon uit? Zeg je op het werk: ik wil niet doorverbonden worden met *naam* als hij belt. Want ja, wij kunnen 100 adviezen geven maar als je uiteindelijk toch in deze situatie blijft, tsja dan doe je het ook grotendeels jezelf aan.
@maja82 ik bedoel niet dat het mijn probleem is dat het dan slechter gaat met hem. Ik bedoel dat zijn gedrag dan erger word., en daar leidt ik wel onder omdat het dan naar mij toegericht is.

Weg gehaald ivm privacy
Zonde van je tijd, al die moeite die je in hem steekt en bij hem blijft. Zodra je eraan toe bent om hem je huis uit te zetten zul je je beseffen dat je je leven verknalt hebt aan zo'n loser.
quote:nien80 schreef op 05 juni 2012 @ 15:43:

@maja82 ik bedoel niet dat het mijn probleem is dat het dan slechter gaat met hem. Ik bedoel dat zijn gedrag dan erger word., en daar leidt ik wel onder omdat het dan naar mij toegericht is.

En wordt dat beter minder als je bij hem blijft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven