Onhoudbaar

01-06-2012 13:41 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten mijn hart hier te luchten.. ik kan het bij niemand kwijt namelijk en ik merk nu dat ik het echt kwijt moet.

*poef*

Ik weet echt niet meer wat tedoen... ik ben de wanhoop nabij.

Op mijn werk ben ik 1 stress bonk.. en ik loop steeds vaker met de gedachte om de deur (ook prive) achter mij dicht te trekken en nooit meer terug tekeren.... maar en dan? Het zou niet eens kunnen want heb niet eens spaargeld en waar moet je heen.

Kort samengevat, vriend is van het pad af, ik probeer alles bij elkaar tehouden, maar raak ook de draad kwijt.

Wat kan ik nog doen... echt excuses maar haal dit wel straks weg ...
quote:carpediem90 schreef op 05 juni 2012 @ 15:43:

ik weet het niet hoor, maar je wijst zoveel goede adviezen af en hebt voor alles een tegenargument of een smoes. Als hij 'elk uur gaat lastig vallen', neem je toch een ander nummer? Zet je je telefoon uit? Zeg je op het werk: ik wil niet doorverbonden worden met *naam* als hij belt. Want ja, wij kunnen 100 adviezen geven maar als je uiteindelijk toch in deze situatie blijft, tsja dan doe je het ook grotendeels jezelf aan.Hij maakt mij bang als hij me lastig valt, en geloof me ik ben geen bang iemand.Werken en concentreren word dan echt niet mogelijk, hij zal mij dan uitputten..Daarom zeg ik, ik geef hem die kans om straks opgenomen te worden, dat hij clean word. Mislukt dat zorg ik dat ik weg kan, geld heb gespaard en weg kan
Hoelang zit jij nu nog in de stress dan voor hij misschien wel opgenomen wordt. En hoe vast staat het dat hij dan 24 uur per dag in een behandelcentrum zit? En wil hij dat wel? Ik heb het idee van niet nl. Hij put je nu al uit. JIJ moet ook contact zoeken met een arts / maatschappelijk werk. Wanneer ga je dat doen?
@ maja die opname is 24 uur per dag ja slapen etc daar. Mag wel op bezoek komen dat wel savonds.

Hij wil het wel hij heeft zich daarom ook ingeschreven hier, en gaat naar de afspraken en heeft zich op de wachtlijst gezet, dat heb ik niet gedaan.

Hij put me wel uit dat is waar.

Ja deze hele week werken alleen weekend vrij, dus zal de week erop worden , voor een maatschappelijk werker moet ik daarvoor ook naar de HA.
@ Maja als hij zich in zou schrijven en zou regelen met de verzekering 2 to 4 wkn
je kan toch vrijkrijgen om naar een dokter te gaan!

Heb je nog een verlof dag? Ja? Plan er een en zeg dat niet thuis. Boek een dag sauna, koop een stapel boeken en denk eens ff aan jezelf.
Nee lieverd, heb nog niets een voldoende voor mijn vakantie straks, dus moet mijn uren sparen
Heb je geen ouders / vriendinnen die je in uit deze situatie kunnen helpen?
Heb je vakantie in een vaste periode dan, moet je dagen opnemen van je baas? Of willen jullie nog samen op vakantie????

Kan je geen dag onbetaald verlof krijgen gezien de situatie?
Oh dat zou wel kunnen maar dat kan ik mijn financieel absoluut niet permiteren, daarom meld ik me ook niet ziek want dan heb ik ook wachtdagen, ik kan geen dagloon missen om het financieel te kunnen bolwerken :( maarja... Dus ik moet nu echt sparen om straks 2 weken vrij tekunnen nemen, ( betaald) Nee ga niet op vak.
Nee wil zelf die 2 weken
Je moet echt met iemand gaan praten. Bel je huisarts. Ik weet verder ook geen oplossing maar ik zie wel dat jij jezelf in de vernieling helpt als je je niet uit deze situatie haalt. Je kan wel zeggen dat je het je niet kan veroorloven om vrij te nemen / je ziek te melden maar jij en je baas hebben er beide niets aan als jij als een zombie op je werk loopt en fouten gaat maken omdat je met je kop thuis zit. Als jij niet voldoet aan de verwachtingen van je baas wordt je contract ook niet verlengd. En als je aangeeft dat je thuissituatie zo klote is heb je daar ook kans op maar dan is er ook een kans dat je hulp krijgt en dat men begrijpt waarom je er doorheen zit.

Kies voor jezelf. Iemand anders zal dat niet doen.

Ik weet het Maja, maar durf me niet zo goed ziek te melden, heb het al te vaak gedaan. Toch heel erg bedankt voor je lieve woorden en het meedenken dankje wel

Dikke knuffel
En met vrij nemen ontspan ik ook weer niet want dan zit ik er thuis tegen aan te kijken.. en als ik weg ga kan ik ook niet ontspannen omdat je continu aan alle shit denkt.
quote:nien80 schreef op 05 juni 2012 @ 16:28:

En met vrij nemen ontspan ik ook weer niet want dan zit ik er thuis tegen aan te kijken.. en als ik weg ga kan ik ook niet ontspannen omdat je continu aan alle shit denkt.

Stop eens met het ja-maar zeggen. Niks kan en niks werkt. Je vraagt in de OP wat je moet doen want je weet het niet. Je krijgt veel adviezen en steeds is je antwoord; Ja...... maar.

Thuis zijn kan niet, weggaan kan niet want alles is altijd shit. Wat wil jij? Nog jaren in de shit zitten of iets veranderen? Besef je dat je leven alleen maar draait om een drugsverslaafde, en zíjn grillen en behoeften en dat jij er niet toe doet nu? Wil je dat?
Voor maatschappalijk werk heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Je kunt ze vandaag nog bellen voor het maken van een afspraak. Echt Nien, doe dit!

Ik bergijp heel goed dat je nu vooral in onmogelijkheden denkt. Dat is gegroeit, zover zit je nu in de verslaving dat je overal alleen de negatieve kanten van ziet. Die verslaving is ook voor jou killing.

Dus pak jezelf bij elkaar, bel maatschappelijk werk en ga praten. Zij kunnen je handreikingen doen, zij kunnen je helpen. Misschien is een blijf van mijn lijf huis wel een tijdelijke oplossing.

Weet je zeker dat hij die opname wilt, of doet hij dat vooral om jou te plezieren? Jij bent belangrijk voor hem, tenminste het geld wat jij inbrengt en het onderdak dat jij hem verschaft zijn belangrijk voor hem.

Nien, het is niet makkelijk maar probeer echt in mogelijkheden te denken ipv onmogelijkheden.
Hoe vind ik maatschappelijk werk dan? Ik ben wel eens naar een psysch geweest maar dat ging via de HA.

Ik denk dat hij wel opname wil omdat hij weet dat het zo niet verder kan , hij heeft dat ook zelf in werking gezet.

Soms vraag ik me weleens af of hij nog wel van mij als persoon houdt.. doet pijn als ik dat voel.

Ik denk idd in onmogelijkheden dit ook omdat ik mij zwaar klote en depri voel. Ik ga morgen maatschappelijk werk bellen.
Voor een telefoonnummer van maatschappelijk werk kun je google gebruiken. Toets in "maatschappelijke werk + je woonplaats" en je vindt het nummer.
Dankje ik heb gegoogled, stuur ze gelijk ook een mailtje en morgen bellen.
quote:fairy1 schreef op 05 juni 2012 @ 16:46:

[...]

Stop eens met het ja-maar zeggen. Niks kan en niks werkt. Je vraagt in de OP wat je moet doen want je weet het niet. Je krijgt veel adviezen en steeds is je antwoord; Ja...... maar.

Thuis zijn kan niet, weggaan kan niet want alles is altijd shit. Wat wil jij? Nog jaren in de shit zitten of iets veranderen? Besef je dat je leven alleen maar draait om een drugsverslaafde, en zíjn grillen en behoeften en dat jij er niet toe doet nu? Wil je dat?

Ik besef mij dit ter dege, zo helder ben ik ook nog wel.

Maar het is gewoon een zeer moeilijke, verstikkende , alles beheersende kut situatie. En geloof me ik doe echt wel wat met de adviezen.
Nien, dat is het natuurlijk ook, een k*t situatie. Goed dat je Maatschappelijk werk gaat bellen, da's al een stap in de goede richting. Sterkte.
Dankje Fairy ik hoop idd dat ik daar op zeer korte termijn een gesprek kan krijgen want ik kan het ook niet alleen..
Nien, tot een jaar of anderhalf terug zat ik met een "partner" met zo'n beetje alle denkbare verslavingen. Zeer manipulatief, agressief ging hij te werk. Leeggezogen was ik. Ook niemand uit mijn omgeving die mij kon helpen etc. Ook het uitzichtloze en verstikkende gevoel, het liefst willen verdwijnen van de aardbodem en ga maar door. Er was niets meer van me over. Leefde echt op het randje ("leefde.., kan ook wel tussen aanhalingstekens..). Wat ben ik blij dat ik destijds hulp gezocht heb en die gast uit mijn huis heb getieft. Een hele lange weg maar achteraf zooo waard geweest.

Ik zou je willen adviseren naast maatschappelijk werk ook weer contact met je huisarts op te nemen. Om te vertellen dat je NU hulp nodig hebt.

Sterkte
@gaia9

Dank voor jouw reactie.

Hoe heb jij hulp gezocht dan? Ook via maatschappelijk werk?

Stond het huis zeker alleen kwa contract op jouw naam?

Het gevoel wat je beschrijft herken ik maar al te goed... Vreselijk echt.

Had jij allang een relatie?
@ Gaia waar was hij verslaafd aan? en werkte hij wel...
De relatie heeft zo'n drie jaar geduurd. Ik ben naar de huisarts gegaan en ben direct doorverwezen naar de psychiater. Medicatie gekregen waardoor ik enigszins helder kon denken en de stappen kon afwerken die nodig waren.

Maatschappelijk werk zou ik ook doen hoor. Ze kunnen je verhaal aanhoren maar ook helpen bij de praktische zaken.

Wanneer je besluit door te zetten, zul je hem moeten vertellen dat hij een andere woning moet zoeken. Als hij bij je staat ingeschreven mag je hem in principe niet op straat zetten. Doorgaans heeft diegene die bij de hoofdbewoner staat ingeschreven, geen recht op de woning wanneer hij/zij korter dan twee jaar op het adres staat. Dus als dat het geval is behoud jij gewoon recht op de woning .

Wanneer er echter sprake is van geweld zul je daar werk van moeten maken,. Hij riskeert dan bijvoorbeeld een contactverbod en evt. woningverbod. Afhankelijk van de situatie kun je dus echt wel maatregelen nemen om jezelf te beschermen. Naar de politie stappen dus als het uit de hand loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven